שאלות, קושיות וחידות

מצב
הנושא נעול.
שאלות, קושיות וחידות
שאלות כלליות בנושא תחבורה ציבורית
1.שאלות בנושא רכבות א.כמה זמו נסיעה זה ברכבת מתחנת דימונה לתחנת באר שבע צפון או מרכז ב.כמה זמו נסיעה זה ברכבת מתחנת בית שאן לתחנת רכבת מלחה ג.מה תדירות הרכבות בין הרצליה לנתניה וחיפה ? ד. 2.קוים שאינם עוד א.מה היה המסלול המדויק של קוים 3,4,9 בדימונה ? ב.האם היה קו 3 בהרצליה ? ג.לאן היו קוים 3,6 באשדוד ד.לאן היו קוים 3-9 בערד ה.לאן היו קוים 50,60 בחיפה וקוים 160-164
 

miss_t

New member
שאלות, קושיות וחידות
למי צריך לפנות ומה עושים במצב כזה

שלום לכל מי שקורא, אודה לכם אם תוכלו לומר מה עושים במצב כזה- לישוב שלי יש קו שאמור לעבור בתחנת הרכבת בשעות מסוימות. כבר 5 פעמים שהקו של שעה 15:30 לא עובר ורק לאחר משתקשרים לתחנה הם מודיעים שהקו הבא יעבור- והוא כן עובר. דבר זה בלתי נסבל ונציגת השירות בטלפון לא עוזרת בהרבה ורק מתנצלת שדבר זה קורה. האם הגיוני שקו כזה לא יעבור כאשר יש רק שני פעמים בשעות אחר הצהריים שהוא לא יכנס לתחנת הרכבת
למי ניתן לפנות ומה עושים במצב כזה
האם משרד התחבורה קשור לנושא ויכול לעזור
תודה מראש לכל מי שיגיב ויכול להנחות מה יש לעשות בנדון ומה ניתן לעשות או לומר כדי שמצבים כאלו לא יחזרו? תודה
 
שאלות, קושיות וחידות
שאלה בנוגע להשבתות עתידיות של קו ת"א-ב"ש
אודה לכם אם מישהו יוכל לעזור לי, לאור המידע שיש לאנשים מסויימים בנוגע לנבכי רכבת ישראל. אני מסייע בארגון כנס בבאר-שבע ב-21 וב-22 ביוני, ורוצה לדעת אם מתוכננת השבתה של הרכבת בשבוע הזה. מדובר, להערכתי, בלפחות 200 איש שיגיעו מהמרכז והצפון, ואם תהיה השבתה אני מעדיף שנהיה מאורגנים לזה מבעוד מועד. לא שיש לי רעיון כרגע מה לעשות במקרה כזה (את הכנס אי אפשר להזיז), אבל לפחות שנדע. תודה
 

politi24

New member
שאלות, קושיות וחידות
שאלת שאילתא - אשמח לתשובה מפורטת
חג פורים שמח ומבדח לכולם דבר ראשון!! במסגרת השיפוצים של קו ב"ש - ת"א ברכבת עלתה לי המחשבה... בשנות ה80 עד תחילת שנות ה90 אני יודע שהייתה תחנת רכבת נוסעים בנען ששירתה את כל תושבי המושבים והישובים באזור נען-ביל"ו... למה הרכבת לא חשבה להקים מחדש תחנה שכזו... תחנה כזאת יכולה לחסוך לאלפי תושבים באזור את הפקקים עד לתחנת רכבת רחובות בבוקר ובערב... האם מישהו יודע האם ברכבת יש איזה שהם תכנונים להקים.לתכנן שוב את תחנת נען? חג פורים שמח...
 

Nephilim

New member
שאלות, קושיות וחידות
יש למישהו מידע על הקטרים שפועלים בתעלת פנמנה?
תמונה: http://he.wikipedia.org/wiki/קובץ:Panama_Canal_mule.jpg אלה קטרים שהמטרה שלהם היא למשוך את האוניות שעוברות בתעלה.. לפי מה שכתוב הם נקראים mulas. איך לקטר דיזל כזה יש מספיק כוח כדי למשוך אוניות עצומות כמו האוניות שעוברות שם? תראו את גודל האוניה מול הקטר http://he.wikipedia.org/wiki/קובץ:Ship_passing_through_Panama_Canal_01.jpg
 

mister K

New member
זהוי אוטובוס בינמדינתי...,
חברת אוטובוסים כנראה מצ'כיה,שמקיימת תחבורה ציבורית לרחבי אירופה,האם מישהו מזהה את הדגם הארוך שבקישור? כל מידע יתקבל ב-
.
זה AYATS מהדגם החדש.
בארץ יש בודדים כאלה מדגם ישן יותר עם מכללי מאן. למסיעי שדרות היו כמה כאלה ואולי לעוד איזה חברה או שתיים.
 

mister K

New member
שאלות כלליות בנושא תחבורה ציבורית
1.שאלות בנושא רכבות א.כמה זמו נסיעה זה ברכבת מתחנת דימונה לתחנת באר שבע צפון או מרכז ב.כמה זמו נסיעה זה ברכבת מתחנת בית שאן לתחנת רכבת מלחה ג.מה תדירות הרכבות בין הרצליה לנתניה וחיפה ? ד. 2.קוים שאינם עוד א.מה היה המסלול המדויק של קוים 3,4,9 בדימונה ? ב.האם היה קו 3 בהרצליה ? ג.לאן היו קוים 3,6 באשדוד ד.לאן היו קוים 3-9 בערד ה.לאן היו קוים 50,60 בחיפה וקוים 160-164
לא ידעתי שיש רכבת לבית שאן...
 

אוהד11

New member
למי צריך לפנות ומה עושים במצב כזה

שלום לכל מי שקורא, אודה לכם אם תוכלו לומר מה עושים במצב כזה- לישוב שלי יש קו שאמור לעבור בתחנת הרכבת בשעות מסוימות. כבר 5 פעמים שהקו של שעה 15:30 לא עובר ורק לאחר משתקשרים לתחנה הם מודיעים שהקו הבא יעבור- והוא כן עובר. דבר זה בלתי נסבל ונציגת השירות בטלפון לא עוזרת בהרבה ורק מתנצלת שדבר זה קורה. האם הגיוני שקו כזה לא יעבור כאשר יש רק שני פעמים בשעות אחר הצהריים שהוא לא יכנס לתחנת הרכבת
למי ניתן לפנות ומה עושים במצב כזה
האם משרד התחבורה קשור לנושא ויכול לעזור
תודה מראש לכל מי שיגיב ויכול להנחות מה יש לעשות בנדון ומה ניתן לעשות או לומר כדי שמצבים כאלו לא יחזרו? תודה
לפנות למפקח על התעבורה במשרד התחבורה ולרשות
המקומית ולפרט את כל הנתונים
 

fireman

New member
שאלה בנוגע להשבתות עתידיות של קו ת"א-ב"ש
אודה לכם אם מישהו יוכל לעזור לי, לאור המידע שיש לאנשים מסויימים בנוגע לנבכי רכבת ישראל. אני מסייע בארגון כנס בבאר-שבע ב-21 וב-22 ביוני, ורוצה לדעת אם מתוכננת השבתה של הרכבת בשבוע הזה. מדובר, להערכתי, בלפחות 200 איש שיגיעו מהמרכז והצפון, ואם תהיה השבתה אני מעדיף שנהיה מאורגנים לזה מבעוד מועד. לא שיש לי רעיון כרגע מה לעשות במקרה כזה (את הכנס אי אפשר להזיז), אבל לפחות שנדע. תודה
התאריך הקרוב\רחוק ביותר שידוע כרגע
הוא סגירה במהלך השבוע של ה21/3
 

Rubim88

New member
יש למישהו מידע על הקטרים שפועלים בתעלת פנמנה?
תמונה: http://he.wikipedia.org/wiki/קובץ:Panama_Canal_mule.jpg אלה קטרים שהמטרה שלהם היא למשוך את האוניות שעוברות בתעלה.. לפי מה שכתוב הם נקראים mulas. איך לקטר דיזל כזה יש מספיק כוח כדי למשוך אוניות עצומות כמו האוניות שעוברות שם? תראו את גודל האוניה מול הקטר http://he.wikipedia.org/wiki/קובץ:Ship_passing_through_Panama_Canal_01.jpg
שים לב מה יש מתחת לקטר(בין 2 המסילות)..
להרחבה > http://en.wikipedia.org/wiki/Rack_railway
 

Rubim88

New member
לא הבנתי את הפטנט
כיצד זה מסיע לקטר?
הקטע הוא שהכוח לא מועבר
באמצעות חיכוך בין הגלגלים למסילות. מנוע הקטר מניע גלגל שיניים שנמצא מתחת לקטר, גלגל השיניים הזה נע על המסילה המחורצת. מה גם שכמה קטרים פועלים במקביל לגרירת אונייה. (ונראה לי שאלו קטרים חשמליים)
 

Nephilim

New member
הקטע הוא שהכוח לא מועבר
באמצעות חיכוך בין הגלגלים למסילות. מנוע הקטר מניע גלגל שיניים שנמצא מתחת לקטר, גלגל השיניים הזה נע על המסילה המחורצת. מה גם שכמה קטרים פועלים במקביל לגרירת אונייה. (ונראה לי שאלו קטרים חשמליים)
ובמב היתרון של שיטה זו על פני מסילה רגילה?
ואם היתרון כל כך משמעותי למה הוא לא מיושם גם ברכבות נוסעים? אגב, כייצד הגעת למסקנה שהקטרים חשמלים? מאיפה הם מקבלים את ההזנה?
 

Rubim88

New member
ובמב היתרון של שיטה זו על פני מסילה רגילה?
ואם היתרון כל כך משמעותי למה הוא לא מיושם גם ברכבות נוסעים? אגב, כייצד הגעת למסקנה שהקטרים חשמלים? מאיפה הם מקבלים את ההזנה?
שכח הגרר\דחיפה הרבה יותר גדול
ולכן היא בשימוש שם, כדי לגרור מסות ענקיות. לרכבות נוסעים השיטה לא מביאה יתרונות כלשהם(היא דווקא מוגבלת במהירות). יוצא דופן הן מסילות עם שיפועים גדולים מאוד(לדוגמא באלפים) ששם קיימות רכבות נוסעים\תיירות עם מערכות כאלה. לא שמתי לב למערכת פליטה כלשהיא..אולי מאיזו מסילה צדדית.
 

Nephilim

New member
שכח הגרר\דחיפה הרבה יותר גדול
ולכן היא בשימוש שם, כדי לגרור מסות ענקיות. לרכבות נוסעים השיטה לא מביאה יתרונות כלשהם(היא דווקא מוגבלת במהירות). יוצא דופן הן מסילות עם שיפועים גדולים מאוד(לדוגמא באלפים) ששם קיימות רכבות נוסעים\תיירות עם מערכות כאלה. לא שמתי לב למערכת פליטה כלשהיא..אולי מאיזו מסילה צדדית.
שאלה בהקשר הזה
נאמר בעבר שרכבת רגילה לא תוכל להגיע לאילת בגלל השיפועים.. ויצטרכו להתמודד עם בעיות הנדסיות לא פשוטות... האם הדבר הזה לא אמור לפתור ולפשט את הבעיות הצפויות?
 

Rubim88

New member
שאלה בהקשר הזה
נאמר בעבר שרכבת רגילה לא תוכל להגיע לאילת בגלל השיפועים.. ויצטרכו להתמודד עם בעיות הנדסיות לא פשוטות... האם הדבר הזה לא אמור לפתור ולפשט את הבעיות הצפויות?
לא
הפרשי הגובה בקטע ה"בעייתי"(נחל צין-כביש 90) לא יגרמו לשיפועים בסדר גודל של מסילות עם מערכות כאלו(לרוב 10% ומעלה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה