השקת הרכבת הקלה!

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
האם יש רכבות קלות, בתכנון דומה לIC3?
הכוונה שלי היא קרונועים, שיכולים להתחבר, באמצעות 'קיפול' (אולי המלה לא נכונה) של תא הניהוג. האם זה קיים ברכבות קלות ברחבי העולם?
אני לא מכיר דבר כזה
לא ראיתי כזה דבר לא באוסטרליה, לא בירושלים, לא בפראג ולא בבודפשט. גם לא חושב שיש בזה טעם והגיון. שכן, רכבת IC3 במקור (וזה גם ראשי תיבות השם שלה) היא רכבת בינעירונית שמיועדת לנסיעות ארוכות יחסית. ברכבת כבדה ובמיוחד לנסיעות ארוכות יש הגיון שכל הרכבת תהיה יחידה פנימית אחת שהכרטיסן והמאבטחים וסתם הנוסעים יוכלו ללכת ברגל מאזור הקטר (נהג הקרונוע) ועד ליירכתי הקרון האחרון. חשמלית/רכבת קלה הנסיעות הן קצרות יחסית ואין עפ"י רוב כרטיסן ואין שום צורך כלשהו לנוסעים ללכת מקצה אחד שלה לקצה האחר תוך כדי נסיעה.
 

אורי404

New member
אני לא מכיר דבר כזה
לא ראיתי כזה דבר לא באוסטרליה, לא בירושלים, לא בפראג ולא בבודפשט. גם לא חושב שיש בזה טעם והגיון. שכן, רכבת IC3 במקור (וזה גם ראשי תיבות השם שלה) היא רכבת בינעירונית שמיועדת לנסיעות ארוכות יחסית. ברכבת כבדה ובמיוחד לנסיעות ארוכות יש הגיון שכל הרכבת תהיה יחידה פנימית אחת שהכרטיסן והמאבטחים וסתם הנוסעים יוכלו ללכת ברגל מאזור הקטר (נהג הקרונוע) ועד ליירכתי הקרון האחרון. חשמלית/רכבת קלה הנסיעות הן קצרות יחסית ואין עפ"י רוב כרטיסן ואין שום צורך כלשהו לנוסעים ללכת מקצה אחד שלה לקצה האחר תוך כדי נסיעה.
תודה, קובי. זו הייתה מן התעניינות קטנה
 

Ccyclist

Well-known member
תודה, קובי. זו הייתה מן התעניינות קטנה
בDLR החצי אוטומטית אין תא, אבל אי אפשר לחבר.
ה Docklands Light Railway משתמשת בשתי יחידות נפרדות בדומה לרק"ל הירושלמית, ויש תיכנונים להסבת המערכת ל3 יחידות. אי אפשר לעבור בין יחידה ליחידה בזמן הנסיעה כי אין דלתות קדמיות שיאפשרו זאת (יש דלת קדמית למצב חירום), אבל - אין תא נהג, כשאין נהג (המערכת אוטומטית אחוז ניכר מהזמן, ונמצאת על תשתית נפרדת שבחלקה הגדול נמצא מעל לפני הקרקע על ויאדוקטים ישנים וחדשים) הנוסעים חופשיים לשבת בכל ארבעת הספסלים הקדמיים, כאשר בא נהג הוא מקבל את אחד הספסלים הקדמיים, פותח מכסה שמתחתיו יש קונסולת ניהוג, ונוהג בקרון כשספסל לידו וספסל מאחוריו יש נוסעים. http://www.toimg.net/managed/images/10010819/w152/h110/image.jpg http://photos.travellerspoint.com/16695/On_The_DLR.jpg http://2.bp.blogspot.com/_PkEIkpofWng/RvZfwC-V9jI/AAAAAAAAHQI/Rb5ZuTf7Ewk/s400/P1080076.JPG גם ברכבת התחתית פה אין חיבור בין הקרונות בעת הנסיעה. בקדמת / אחורי הקרונות יש דלת חירום ואפשר ללכת מקרון לקרון כאשר הרכבת עוצרת בתחנה, אבל אסור לעבור מקרון לקרון בעת הנסיעה. בברלין ופריס ראיתי רכבות תחתיות בהן כל הרכבת היא ישות-אקורדיון אחת ארוכה ( M1 פריס, U5 ברלין). התוצאה של רכבת כזו היא שהנוסעים מתפזרים בצורה יעילה יותר כי אין קרון אחד צפוף (שלא בשעות העומס) ורואים איפה יש מושב ריק ב"קרון" הבא או בזה שאחריו.
 

אורי404

New member
בDLR החצי אוטומטית אין תא, אבל אי אפשר לחבר.
ה Docklands Light Railway משתמשת בשתי יחידות נפרדות בדומה לרק"ל הירושלמית, ויש תיכנונים להסבת המערכת ל3 יחידות. אי אפשר לעבור בין יחידה ליחידה בזמן הנסיעה כי אין דלתות קדמיות שיאפשרו זאת (יש דלת קדמית למצב חירום), אבל - אין תא נהג, כשאין נהג (המערכת אוטומטית אחוז ניכר מהזמן, ונמצאת על תשתית נפרדת שבחלקה הגדול נמצא מעל לפני הקרקע על ויאדוקטים ישנים וחדשים) הנוסעים חופשיים לשבת בכל ארבעת הספסלים הקדמיים, כאשר בא נהג הוא מקבל את אחד הספסלים הקדמיים, פותח מכסה שמתחתיו יש קונסולת ניהוג, ונוהג בקרון כשספסל לידו וספסל מאחוריו יש נוסעים. http://www.toimg.net/managed/images/10010819/w152/h110/image.jpg http://photos.travellerspoint.com/16695/On_The_DLR.jpg http://2.bp.blogspot.com/_PkEIkpofWng/RvZfwC-V9jI/AAAAAAAAHQI/Rb5ZuTf7Ewk/s400/P1080076.JPG גם ברכבת התחתית פה אין חיבור בין הקרונות בעת הנסיעה. בקדמת / אחורי הקרונות יש דלת חירום ואפשר ללכת מקרון לקרון כאשר הרכבת עוצרת בתחנה, אבל אסור לעבור מקרון לקרון בעת הנסיעה. בברלין ופריס ראיתי רכבות תחתיות בהן כל הרכבת היא ישות-אקורדיון אחת ארוכה ( M1 פריס, U5 ברלין). התוצאה של רכבת כזו היא שהנוסעים מתפזרים בצורה יעילה יותר כי אין קרון אחד צפוף (שלא בשעות העומס) ורואים איפה יש מושב ריק ב"קרון" הבא או בזה שאחריו.
תודה על ההסבר המפורט!
האם אני מבין נכון, ובברלין ובפריס הרכבות התחתיות מגיעות כ'רכבת ארוכה', שלא ניתנת לצמצום קרונות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה