השקת הרכבת הקלה!

מצב
הנושא נעול.
המידע ברב-קו לא נכתב על הפס המגנטי
אלא, על שבב הדומה לכרטיס SIM.
גם הוא ניתן לזיוף. אין דבר שלא ניתן לזייף כפי
שאין מחשב בכל העולם שלא ניתן לפריצה. גם השבב החכם ניתן לפיענוח. כמה זמן ייקח עד שגם הוא יהיה מיוצר במעבדות הערביות במזרח העיר??
 

באג2003

New member
גם הוא ניתן לזיוף. אין דבר שלא ניתן לזייף כפי
שאין מחשב בכל העולם שלא ניתן לפריצה. גם השבב החכם ניתן לפיענוח. כמה זמן ייקח עד שגם הוא יהיה מיוצר במעבדות הערביות במזרח העיר??

המידע מאוחסן על שבב חכם המוטבע בתוך הכרטיס עצמו. הטכנולוגיה נקראת Radio Frequency Identification או בקיצור RFID. עושה שימוש בגלי רדיו ואינו דורש מקור כח משל עצמו. הרב קו כבר נפרץ עם תחילת השימוש בדן. הנה משהו נוסף, ואני מקווה שתוכלו לרדת לסוף דעתי.
 

המידע מאוחסן על שבב חכם המוטבע בתוך הכרטיס עצמו. הטכנולוגיה נקראת Radio Frequency Identification או בקיצור RFID. עושה שימוש בגלי רדיו ואינו דורש מקור כח משל עצמו. הרב קו כבר נפרץ עם תחילת השימוש בדן. הנה משהו נוסף, ואני מקווה שתוכלו לרדת לסוף דעתי.
וואו ! עם מכשירים כאלה, לא ירחק היום
וייאלצו לבטל את הרב קו ולהחליפו בפטנט אחר ולמרבה ההפתעה הדבר האמין ביותר הוא.... כרטיסי נייר פשוטים הנמכרים ע"י כרטיסן בתחנה.....נכון שזה הרע במיעוטו אך עקב סדרות המספרים המסויימות לכל כרטיסן, לא ניתן לזייף בדקה ה-90 כרטיס נייר עם מס' תואם בסדרה עם בוא הרכבת. כל אמצעי ההגנה והתשלום האלקטרוניים הינם ברי חלוף וניתנים לפיצוח. מה שיישאר בעוד עשרות שנים הוא כמובן כרטיס הנייר הישן והמוכר. אני מקווה שמישהו ישים לב לכך בעתיד.
 

david80

Member
וואו ! עם מכשירים כאלה, לא ירחק היום
וייאלצו לבטל את הרב קו ולהחליפו בפטנט אחר ולמרבה ההפתעה הדבר האמין ביותר הוא.... כרטיסי נייר פשוטים הנמכרים ע"י כרטיסן בתחנה.....נכון שזה הרע במיעוטו אך עקב סדרות המספרים המסויימות לכל כרטיסן, לא ניתן לזייף בדקה ה-90 כרטיס נייר עם מס' תואם בסדרה עם בוא הרכבת. כל אמצעי ההגנה והתשלום האלקטרוניים הינם ברי חלוף וניתנים לפיצוח. מה שיישאר בעוד עשרות שנים הוא כמובן כרטיס הנייר הישן והמוכר. אני מקווה שמישהו ישים לב לכך בעתיד.
ועוד לא דיברנו על אמינות ותקלות
כך שגם מי ששילם כחוק עלול להיקנס!
 

easylivin

New member
ועוד לא דיברנו על אמינות ותקלות
כך שגם מי ששילם כחוק עלול להיקנס!
להזכיר, הכרטיס הוא אותו כרטיס כמו באוטובוסים.
ולא חסרים כרטיסים חכמים כאלה גם באירופה...
"חלם! להחזיר מיד את כרטיסי הנייר!"
 

easylivin

New member
ולכן אני תמיד מבקש קבלה כשאני מטעין "סטודן"!
אז?.. לא הבנתי למה חותרים כאן.
לא טוב רב-קו? לא טוב כרטיס חכם? לא טוב כירטוס משולב, ומעבר חינם בין קווים? ואם הכל טוב, אז על מה מתלוננים?..
 

25306yosef

New member
אז?.. לא הבנתי למה חותרים כאן.
לא טוב רב-קו? לא טוב כרטיס חכם? לא טוב כירטוס משולב, ומעבר חינם בין קווים? ואם הכל טוב, אז על מה מתלוננים?..
מתלוננים על כרטיס הרב-קו,
במקרה של תקלה טכנית בכרטיס הרב-קו או בקורא הכרטיסים, יהיה על הנוסע לשלם לנהג האוטובוס במזומן עבור הנסיעה למרות שכבר שילם ממיטב כספו על הטענת כרטיס הרב-קו (ערך צבור כלל ארצי/כלל מפעילי). 2. כרטס הרב-קו ניתן לפריצה ולזיוף: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=155034839 ________________________________- הפיתרון הטוב ביותר הוא הקמת קופות מאוישות וגם מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה מנייר כפי שיש כיום ברכבת ישראל. כרטיס נסיעה מנייר מהווה מסמך משפטי המאפשר למחזיק בו נסיעה בחינם ללא צורך בתשלום נוסף עבור הנסיעה. כרטיס הרב-קו אינו מהווה מסמך משפטי ובמקרה של תקלה טכנית בכרטיס או בקורא הכרטיסים אין למחזיק בו שום אפשרות להוכיח שהכרטיס טעון בכסף, (ושוב, אני מדבר כמובן על ערך צבור ולא על כרטיסיות או חופשי חודשי. במקרה של ערך צבור, קבלה/חשבונית איננה יכולה לשמש כאסמכתא).
 
מתלוננים על כרטיס הרב-קו,
במקרה של תקלה טכנית בכרטיס הרב-קו או בקורא הכרטיסים, יהיה על הנוסע לשלם לנהג האוטובוס במזומן עבור הנסיעה למרות שכבר שילם ממיטב כספו על הטענת כרטיס הרב-קו (ערך צבור כלל ארצי/כלל מפעילי). 2. כרטס הרב-קו ניתן לפריצה ולזיוף: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=155034839 ________________________________- הפיתרון הטוב ביותר הוא הקמת קופות מאוישות וגם מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה מנייר כפי שיש כיום ברכבת ישראל. כרטיס נסיעה מנייר מהווה מסמך משפטי המאפשר למחזיק בו נסיעה בחינם ללא צורך בתשלום נוסף עבור הנסיעה. כרטיס הרב-קו אינו מהווה מסמך משפטי ובמקרה של תקלה טכנית בכרטיס או בקורא הכרטיסים אין למחזיק בו שום אפשרות להוכיח שהכרטיס טעון בכסף, (ושוב, אני מדבר כמובן על ערך צבור ולא על כרטיסיות או חופשי חודשי. במקרה של ערך צבור, קבלה/חשבונית איננה יכולה לשמש כאסמכתא).

הטבת לכתוב את הדברים - הרבה הרבה יותר טוב ממני ! כל הכבוד איש יקר !
 

cwen

New member
מתלוננים על כרטיס הרב-קו,
במקרה של תקלה טכנית בכרטיס הרב-קו או בקורא הכרטיסים, יהיה על הנוסע לשלם לנהג האוטובוס במזומן עבור הנסיעה למרות שכבר שילם ממיטב כספו על הטענת כרטיס הרב-קו (ערך צבור כלל ארצי/כלל מפעילי). 2. כרטס הרב-קו ניתן לפריצה ולזיוף: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=155034839 ________________________________- הפיתרון הטוב ביותר הוא הקמת קופות מאוישות וגם מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה מנייר כפי שיש כיום ברכבת ישראל. כרטיס נסיעה מנייר מהווה מסמך משפטי המאפשר למחזיק בו נסיעה בחינם ללא צורך בתשלום נוסף עבור הנסיעה. כרטיס הרב-קו אינו מהווה מסמך משפטי ובמקרה של תקלה טכנית בכרטיס או בקורא הכרטיסים אין למחזיק בו שום אפשרות להוכיח שהכרטיס טעון בכסף, (ושוב, אני מדבר כמובן על ערך צבור ולא על כרטיסיות או חופשי חודשי. במקרה של ערך צבור, קבלה/חשבונית איננה יכולה לשמש כאסמכתא).
אף אחד לא זייף עדיין רב קו
מה שהבחור הזה עשה היה לפרוץ ולראות את פלט הנסיעות. (וכמובן צריך את הכרטיס עצמו). זה שהוא הצליח לקרוא עוד לא אומר שהוא יכול גם לכתוב. יכול להיות שזה אפשרי כמובן, אבל זה עדיין לא קרה.
 

25306yosef

New member
אף אחד לא זייף עדיין רב קו
מה שהבחור הזה עשה היה לפרוץ ולראות את פלט הנסיעות. (וכמובן צריך את הכרטיס עצמו). זה שהוא הצליח לקרוא עוד לא אומר שהוא יכול גם לכתוב. יכול להיות שזה אפשרי כמובן, אבל זה עדיין לא קרה.
עיקר הדברים שכתבתי לא עסק כלל בבעיית הזיוף,
אלא בבעיית התקלות הטכניות בכרטיס הרב-קו (ערך צבור משותף לכלל המפעילים). מכיוון שכרטיס הרב-קו אינו מהווה מסמך משפטי חתום, במקרה של תקלה טכנית בכרטיס או בקורא הכרטיסים, על הנוסע לשלם לנהג האוטובוס במזומן עבור הנסיעה למרות שכבר שילם ממיטב כספו עבור הטענת כרטיס הרב-קו. ושוב, אני מדבר על ערך צבור משותף לכלל המפעילים ולא על חופשי חודשי. במקרה של ערך צבור משותף, חשבונית/קבלה אינה יכולה לשמש כאסמכתא משפטית שתאפשר לנוסע לנסוע בחינם ללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס במקרה של תקלה טכנית. כרטיסי הנסיעה מנייר מהווים למעשה מסמך משפטי חתום המאפשר למחזיקים בהם נסיעה בחינם (תמורת כרטיס שנרכש בקופה) בכל מקרה ובכל מצב וללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס. השיטה הטובה ביותר שבה צריך לפעול היא השיטה הנהוגה כיום ברכבת ישראל, נהגים עוסקים בנהיגה בלבד !!!, כרטיסי הנסיעה נמכרים בקופות מאוישות ובמכונות אוטומטיות מיוחדות שנועדו למטרה זו. כמו כן, יש לאפשר מכירת כרטיסי נסיעה גם ברשתות השיווק ובחנויות שונות.
 

cwen

New member
עיקר הדברים שכתבתי לא עסק כלל בבעיית הזיוף,
אלא בבעיית התקלות הטכניות בכרטיס הרב-קו (ערך צבור משותף לכלל המפעילים). מכיוון שכרטיס הרב-קו אינו מהווה מסמך משפטי חתום, במקרה של תקלה טכנית בכרטיס או בקורא הכרטיסים, על הנוסע לשלם לנהג האוטובוס במזומן עבור הנסיעה למרות שכבר שילם ממיטב כספו עבור הטענת כרטיס הרב-קו. ושוב, אני מדבר על ערך צבור משותף לכלל המפעילים ולא על חופשי חודשי. במקרה של ערך צבור משותף, חשבונית/קבלה אינה יכולה לשמש כאסמכתא משפטית שתאפשר לנוסע לנסוע בחינם ללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס במקרה של תקלה טכנית. כרטיסי הנסיעה מנייר מהווים למעשה מסמך משפטי חתום המאפשר למחזיקים בהם נסיעה בחינם (תמורת כרטיס שנרכש בקופה) בכל מקרה ובכל מצב וללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס. השיטה הטובה ביותר שבה צריך לפעול היא השיטה הנהוגה כיום ברכבת ישראל, נהגים עוסקים בנהיגה בלבד !!!, כרטיסי הנסיעה נמכרים בקופות מאוישות ובמכונות אוטומטיות מיוחדות שנועדו למטרה זו. כמו כן, יש לאפשר מכירת כרטיסי נסיעה גם ברשתות השיווק ובחנויות שונות.
אבל כבר היה דיון על זה איתך
מה שאתה אומר יכול לעבוד רק בנסיעות בינעירוניות. אבל אנחנו מדברים פה על פתרונות לנסיעות *עירוניות* בעיקר. (בהקשר של רב קו לפחות). החלק היחיד שרלוונטי מהדברים שלך הוא מכירה במכונות אוטומטיות. יש כאלה ברקלת בירושלים, ואם זה יהיה מוצלח, אני מקווה שיעתיקו את המודל גם לתחבורה העירונית בשאר הארץ. תקלה ברב קו שיש עליו ערך צבור זה לא כזה נוראי. הבעיה חמורה יותר עם כרטיסים חופשיים. אני מקווה שימצאו לזה פתרון מתישהו, שנוסע שרכש חופשי חודשי או סוג אחר של כרטיס חופשי לא יפגע מתקלה ברב קו.
 

25306yosef

New member
אבל כבר היה דיון על זה איתך
מה שאתה אומר יכול לעבוד רק בנסיעות בינעירוניות. אבל אנחנו מדברים פה על פתרונות לנסיעות *עירוניות* בעיקר. (בהקשר של רב קו לפחות). החלק היחיד שרלוונטי מהדברים שלך הוא מכירה במכונות אוטומטיות. יש כאלה ברקלת בירושלים, ואם זה יהיה מוצלח, אני מקווה שיעתיקו את המודל גם לתחבורה העירונית בשאר הארץ. תקלה ברב קו שיש עליו ערך צבור זה לא כזה נוראי. הבעיה חמורה יותר עם כרטיסים חופשיים. אני מקווה שימצאו לזה פתרון מתישהו, שנוסע שרכש חופשי חודשי או סוג אחר של כרטיס חופשי לא יפגע מתקלה ברב קו.
תקלה ברב-קו שיש עליו ערך צבור זה כן דבר נוראי
וכמובן שכל תקלה בכרטיס הרב-קו היא דבר נוראי ביותר, מכיוון שאין שום סיבה שמי ששילם ממיטב כספו עבור הטענת כרטיס הרב-קו יאלץ לשלם לנהג האוטובוס במזומן עבור הנסיעה בגלל תקלה טכנית בכרטיס או בקורא הכרטיסים. בכרטיסי הנסיעה מנייר זה לעולם לא יכול לקרות !!! לגבי נסיעות בינעירוניות באוטובוסים, כיום רק בקואופרטיב אגד יש קופות מאוישות למכירת כרטיסי נסיעה. אצל כל שאר מפעילי התחבורה הציבורית (אוטובוסים) לרבות חברת אגד תעבורה, מכירת כרטיסי הנסיעה מתבצעת באמצעות נהגי האוטובוסים בלבד, ובתשלום במזומן בלבד !!! לגבי נסיעות עירוניות, ניתן למכור כרטיסי נסיעה בודדים (לא רב-קו !!!) בקופות מאוישות ובמכונות אוטומטיות בדיוק כפי שאפשר כיום לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים ברכבת ישראל מתחנת תל אביב מרכז סבידור אל תחנת ת"א השלום, או מתחנת חיפה בת גלים לתחנת חיפה מרכז השמונה, או מתחנת קרית מוצקין לתחנת קרית חיים וכו... לגבי הרק"ל בירושלים, למיטב ידיעתי מכונות הכירטוס בשלב זה לא פעילות ולא ידוע מתי בדיוק יחלו לפעול, אם בכלל... בקיצור ולסיום, 1. נהגי האוטובוסים צריכים לעסוק בנהיגה בלבד !!! 2. עיסקי כספים ובנקאות צריכים להתבצע על ידי קופאים בלבד ולא על ידי נהגי האוטובוסים !!! 3. צריך לאפשר את מכירת כרטיסי הנסיעה גם ברשתות השיווק ובחנויות השונות, לרבות התקנת מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה. 4. כל הנאמר בסעיפים 1-3 לעייל, מתייחס למכירת כרטיסי נסיעה מנייר לכל סוגי הכרטיסים והנסיעות, וגם להטענת כרטיסי הרב-קו.
 

easylivin

New member
מתלוננים על כרטיס הרב-קו,
במקרה של תקלה טכנית בכרטיס הרב-קו או בקורא הכרטיסים, יהיה על הנוסע לשלם לנהג האוטובוס במזומן עבור הנסיעה למרות שכבר שילם ממיטב כספו על הטענת כרטיס הרב-קו (ערך צבור כלל ארצי/כלל מפעילי). 2. כרטס הרב-קו ניתן לפריצה ולזיוף: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=155034839 ________________________________- הפיתרון הטוב ביותר הוא הקמת קופות מאוישות וגם מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה מנייר כפי שיש כיום ברכבת ישראל. כרטיס נסיעה מנייר מהווה מסמך משפטי המאפשר למחזיק בו נסיעה בחינם ללא צורך בתשלום נוסף עבור הנסיעה. כרטיס הרב-קו אינו מהווה מסמך משפטי ובמקרה של תקלה טכנית בכרטיס או בקורא הכרטיסים אין למחזיק בו שום אפשרות להוכיח שהכרטיס טעון בכסף, (ושוב, אני מדבר כמובן על ערך צבור ולא על כרטיסיות או חופשי חודשי. במקרה של ערך צבור, קבלה/חשבונית איננה יכולה לשמש כאסמכתא).
וכרטיס נייר לא ניתן לזיוף, כמובן.
אגב, כפי שכבר כתבו אף אחד לא "זייף" עד היום כרטיס רב-קו. החוכמה היא לא לקרוא את המידע, אלא לפענח את ההצפנה וגם להצפין בחזרה מידע "מזוייף"... שיהיה בהצלחה.
 

25306yosef

New member
וכרטיס נייר לא ניתן לזיוף, כמובן.
אגב, כפי שכבר כתבו אף אחד לא "זייף" עד היום כרטיס רב-קו. החוכמה היא לא לקרוא את המידע, אלא לפענח את ההצפנה וגם להצפין בחזרה מידע "מזוייף"... שיהיה בהצלחה.
גם כרטיסים מנייר ניתנים לזיוף,
אבל מה אכפת לי בכלל, אני לא מזייף ולא מתכוון לזייף, אני מעוניין לרכוש כרטיסי נסיעה שיאפשרו לי לנסוע בתחבורה הציבורית בחינם (תמורת כרטיסי הנסיעה שרכשתי בקופה) בכל מקרה ובכל מצב לרבות מקרים של תקלות טכניות ו/או הפסקות חשמל ו/או תקלות במערכות זרם החשמל/מצברים/סוללות וכו.... בעיית הזיוף איננה מעניינת אותי כלל ואיננה אמורה לעניין אף אחד ממשתמשי התח"צ. הבעייה עם כרטיס הרב-קו היא שכרטיס הרב-קו אינו מהווה מסמך משפטי המאפשר נסיעה בחינם (תמורת כרטיס נסיעה/מסמך משפטי חתום מנייר שנרכש בקופה) ללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס. כרטיסי הנייר הם למעשה מסמכים משפטיים חתומים המאפשרים למחזיקים בהם נסיעה בחינם בכל מצב וללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס. ולגבי החוכמה, החוכמה היא שנהגי האוטובוסים יעסקו בנהיגה בלבד !!! את העיסוק בכספים יש להעביר לקופאים שיעסקו במכירת כרטיסי נסיעה ולאפשר מכירת כרטיסי נסיעה גם ברשתות השיווק ובחנויות נוספות. יש להפעיל בתחבורה הציבורית בישראל (אוטובוסים) את נוהלי התיפעול של רכבת ישראל, כלומר, נהגים עוסקים בנהיגה בלבד !!! קופאים עוסקים במכירת כרטיסים ובניהול ענייני הכספים.
 

easylivin

New member
גם כרטיסים מנייר ניתנים לזיוף,
אבל מה אכפת לי בכלל, אני לא מזייף ולא מתכוון לזייף, אני מעוניין לרכוש כרטיסי נסיעה שיאפשרו לי לנסוע בתחבורה הציבורית בחינם (תמורת כרטיסי הנסיעה שרכשתי בקופה) בכל מקרה ובכל מצב לרבות מקרים של תקלות טכניות ו/או הפסקות חשמל ו/או תקלות במערכות זרם החשמל/מצברים/סוללות וכו.... בעיית הזיוף איננה מעניינת אותי כלל ואיננה אמורה לעניין אף אחד ממשתמשי התח"צ. הבעייה עם כרטיס הרב-קו היא שכרטיס הרב-קו אינו מהווה מסמך משפטי המאפשר נסיעה בחינם (תמורת כרטיס נסיעה/מסמך משפטי חתום מנייר שנרכש בקופה) ללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס. כרטיסי הנייר הם למעשה מסמכים משפטיים חתומים המאפשרים למחזיקים בהם נסיעה בחינם בכל מצב וללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס. ולגבי החוכמה, החוכמה היא שנהגי האוטובוסים יעסקו בנהיגה בלבד !!! את העיסוק בכספים יש להעביר לקופאים שיעסקו במכירת כרטיסי נסיעה ולאפשר מכירת כרטיסי נסיעה גם ברשתות השיווק ובחנויות נוספות. יש להפעיל בתחבורה הציבורית בישראל (אוטובוסים) את נוהלי התיפעול של רכבת ישראל, כלומר, נהגים עוסקים בנהיגה בלבד !!! קופאים עוסקים במכירת כרטיסים ובניהול ענייני הכספים.
בסעיף האחרון אתה צודק בהחלט,
וגם את זה אפשר לעשות ביתר קלות באמצעות כרטיסים אלקטרוניים, כפי שנעשה בלא מעט מקומות בחו"ל.
 

euronitzan

New member
גם כרטיסים מנייר ניתנים לזיוף,
אבל מה אכפת לי בכלל, אני לא מזייף ולא מתכוון לזייף, אני מעוניין לרכוש כרטיסי נסיעה שיאפשרו לי לנסוע בתחבורה הציבורית בחינם (תמורת כרטיסי הנסיעה שרכשתי בקופה) בכל מקרה ובכל מצב לרבות מקרים של תקלות טכניות ו/או הפסקות חשמל ו/או תקלות במערכות זרם החשמל/מצברים/סוללות וכו.... בעיית הזיוף איננה מעניינת אותי כלל ואיננה אמורה לעניין אף אחד ממשתמשי התח"צ. הבעייה עם כרטיס הרב-קו היא שכרטיס הרב-קו אינו מהווה מסמך משפטי המאפשר נסיעה בחינם (תמורת כרטיס נסיעה/מסמך משפטי חתום מנייר שנרכש בקופה) ללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס. כרטיסי הנייר הם למעשה מסמכים משפטיים חתומים המאפשרים למחזיקים בהם נסיעה בחינם בכל מצב וללא צורך בתשלום במזומן לנהג האוטובוס. ולגבי החוכמה, החוכמה היא שנהגי האוטובוסים יעסקו בנהיגה בלבד !!! את העיסוק בכספים יש להעביר לקופאים שיעסקו במכירת כרטיסי נסיעה ולאפשר מכירת כרטיסי נסיעה גם ברשתות השיווק ובחנויות נוספות. יש להפעיל בתחבורה הציבורית בישראל (אוטובוסים) את נוהלי התיפעול של רכבת ישראל, כלומר, נהגים עוסקים בנהיגה בלבד !!! קופאים עוסקים במכירת כרטיסים ובניהול ענייני הכספים.
הפסקה האחרונה נכונה
אבל לא הרב קו מפריע (או עוזר) ליישם אותה.
 

euronitzan

New member
וכרטיס נייר לא ניתן לזיוף, כמובן.
אגב, כפי שכבר כתבו אף אחד לא "זייף" עד היום כרטיס רב-קו. החוכמה היא לא לקרוא את המידע, אלא לפענח את ההצפנה וגם להצפין בחזרה מידע "מזוייף"... שיהיה בהצלחה.
בגוש דן הייתה תעשיה של הדפסות ח"ח
מזויפים כמובן, אבל זהים לחלוטין למראה למקוריים. רק במגע ניתן היה להבחין בהבדל. יותר מזה, היו אנשים (בודדים, אבל עדיין) שעלו עם חתיכת נייר אדום מקופלת בתוך הארנק, וגם זה עבר לפעמים. בקיצור, אם עוסקים בצמצום הזיופים, הרב קו עדיין לוקח.
 

easylivin

New member
בגוש דן הייתה תעשיה של הדפסות ח"ח
מזויפים כמובן, אבל זהים לחלוטין למראה למקוריים. רק במגע ניתן היה להבחין בהבדל. יותר מזה, היו אנשים (בודדים, אבל עדיין) שעלו עם חתיכת נייר אדום מקופלת בתוך הארנק, וגם זה עבר לפעמים. בקיצור, אם עוסקים בצמצום הזיופים, הרב קו עדיין לוקח.
 

25306yosef

New member
בגוש דן הייתה תעשיה של הדפסות ח"ח
מזויפים כמובן, אבל זהים לחלוטין למראה למקוריים. רק במגע ניתן היה להבחין בהבדל. יותר מזה, היו אנשים (בודדים, אבל עדיין) שעלו עם חתיכת נייר אדום מקופלת בתוך הארנק, וגם זה עבר לפעמים. בקיצור, אם עוסקים בצמצום הזיופים, הרב קו עדיין לוקח.
הרב-קו אולי לוקח...
אבל הנוסע סובל !!! הפיתרון הטוב ביותר לנוסע הוא אימוץ שיטת הדפסה מבוססת אמצעים טכנולוגיים חדשניים למניעת זיופים. אפשר לעבור למערכות כירטוס ממוחשבות כפי שיש כיום ברכבת ישראל. מערכת הכירטוס ברכבת ישראל היא ממוחשבת לחלוטין, כל כרטיס נסיעה מופק על ידי מערכת ממוחשבת הרושמת את נתוני ההפקה של הכרטיס (תחנת הרכישה, מספר מכונה, מספר קופאי, מוצא - יעד, סוג כרטיס, מספר הכרטיס שגם הוא ממוחשב, שעת ביצוע, אופן התשלום, מספר כרטיס אשראי, ואלידציה וכו...), במקרה כזה קשה מאוד לזייף אם בכלל אפשר... אם נהגי האוטובוסים הם אלה שמנהלים את עיסקי הכספים של כרטיס הרב-קו, אז כרטיס הרב-קו לא מביא שום תועלת למשתמשי התחבורה הציבורית, אלא רק לנהגים (מנקו), ולבעלי המניות של החברות המפעילות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה