לקראת השבתת קווי הרכבת לעבודות: מאמר דעה

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
לקראת השבתת קווי הרכבת לעבודות: מאמר דעה
הסבל שנעבור בשבועות הקרובים בגלל עבודות התשתית לרכבת הוא תשלום על חטאי העבר - זלזול מתמשך מצד הממשלה במערך הרכבות "הבעיה האמיתית הרי טמונה במקום אחר, בזמן אחר: כל העבודות שמבוצעות עכשיו הן ניסיון נואש להדביק פער של עשרות שנים שבהן ממשלות ישראל ייבשו את הרכבת, זלזלו בה ושלחו אותה להתגלגל על רשת מסילות ועם ארסנל קרונות של מדינת עולם שלישי. התפיסה השלטת היתה שכבישים הם חזות הכל, כי הרי ישראל שואפת להיות מדינה מתקדמת וקידמה פירושה "מכונית לכל פועל". כך הפכה אחת המדינות הצפופות בעולם המערבי למארג דחוס של נתיבים, מחלפים, אספלט ומליוני מכוניות, מבלי להבין שמדובר בדרך ללא מוצא: שהרי קצב הגידול במספר המכוניות והקילומטרים שהן גומאות תמיד יעלה על קצב סלילת הכבישים, מה עוד שהמקום לכבישים, אפעס, כמעט אזל. ועוד לא הזכרנו את הנזקים לסביבה ולבריאות ואת שיעורי תאונות הדרכים שמייצרת ההתמכרות לרכב הפרטי." מתוך "דחוסים בקרון" מאת אביב לביא, nrg מעריב
 

easylivin

New member
לקראת השבתת קווי הרכבת לעבודות: מאמר דעה
הסבל שנעבור בשבועות הקרובים בגלל עבודות התשתית לרכבת הוא תשלום על חטאי העבר - זלזול מתמשך מצד הממשלה במערך הרכבות "הבעיה האמיתית הרי טמונה במקום אחר, בזמן אחר: כל העבודות שמבוצעות עכשיו הן ניסיון נואש להדביק פער של עשרות שנים שבהן ממשלות ישראל ייבשו את הרכבת, זלזלו בה ושלחו אותה להתגלגל על רשת מסילות ועם ארסנל קרונות של מדינת עולם שלישי. התפיסה השלטת היתה שכבישים הם חזות הכל, כי הרי ישראל שואפת להיות מדינה מתקדמת וקידמה פירושה "מכונית לכל פועל". כך הפכה אחת המדינות הצפופות בעולם המערבי למארג דחוס של נתיבים, מחלפים, אספלט ומליוני מכוניות, מבלי להבין שמדובר בדרך ללא מוצא: שהרי קצב הגידול במספר המכוניות והקילומטרים שהן גומאות תמיד יעלה על קצב סלילת הכבישים, מה עוד שהמקום לכבישים, אפעס, כמעט אזל. ועוד לא הזכרנו את הנזקים לסביבה ולבריאות ואת שיעורי תאונות הדרכים שמייצרת ההתמכרות לרכב הפרטי." מתוך "דחוסים בקרון" מאת אביב לביא, nrg מעריב
ר"י נערכת לרכישת חירום של 40 קרונות
"הנהלת רכבת ישראל נערכת לרכש חירום של 40 קרונות נוסעים חדשים בעלות של שני מיליארד שקל. הנושא עלה בסוף השבוע בעקבות השבתת כ-40 קרנועים מדגם IC3 בו פרצה ביום שלישי שריפה בה נפצעו כ-120 נוסעים." - מאת ליאור גוטמן, כלכליסט
 

באג2003

New member
ר"י נערכת לרכישת חירום של 40 קרונות
"הנהלת רכבת ישראל נערכת לרכש חירום של 40 קרונות נוסעים חדשים בעלות של שני מיליארד שקל. הנושא עלה בסוף השבוע בעקבות השבתת כ-40 קרנועים מדגם IC3 בו פרצה ביום שלישי שריפה בה נפצעו כ-120 נוסעים." - מאת ליאור גוטמן, כלכליסט
עדיין לא ברור
כיצד יהיה ניתן לתת מענה לביקוש שרק הולך וגדל במידה ויוחלט להשבית את הקרונות לצמיתות? הרי בכתבה מצוין בפירוש שגם אם יתממש רכש החירום, מועד האספקה יהיה בעוד כ- 15 חודשים. כיצד ר״י תתן מענה לביקוש עד אז? ובכלל לפנינו פתיחת קווי רכבת חדשים.
 

luckydude

Active member
עדיין לא ברור
כיצד יהיה ניתן לתת מענה לביקוש שרק הולך וגדל במידה ויוחלט להשבית את הקרונות לצמיתות? הרי בכתבה מצוין בפירוש שגם אם יתממש רכש החירום, מועד האספקה יהיה בעוד כ- 15 חודשים. כיצד ר״י תתן מענה לביקוש עד אז? ובכלל לפנינו פתיחת קווי רכבת חדשים.
אין לי ספק שבסוף יחזירו את הקרונועים לשימוש
אחרי שיערכו בהם בדיקות מקיפות. מה לעשות, מדובר על ציוד שמתיישן ושנימצא בשימוש אינטנסיבי כל הזמן עם הרבה "חלקים זזים" וצריך לבדוק אותו באופן יסודי ביותר. בסופו של דבר, רכש חירום זה או אחר זה לא מה שיישנה וייעל את המערכת לטווח ארוך. התשובה היחידה שבמקום שכל רכבת תישא איתה פצצה מתקתקת כבדה של מאות ליטרי סולר בכל נסיעה, צריך להשקיע, ומייד בחישמול המערכת בייחד עם רכש ציוד הנעה AC. צריך למהר ככל האפשר עם פרוייקט החישמול בלי קשר לזיוני השכל שתוקע ראש עיריה זה או אחר במדינה ובמקביל להערך להזמנתו וקליטתו של ציוד חשמלי, במיווחד קרונועים חשמליים. חבל שלא מתמקדים בזה בכל דרגי הממשל במקום בנושאים שלטווח הארוך השפעתם מינורית (ראה מה קרה למערך הכבאות בלי תכנון לטווח ארוך למשל).
 

easylivin

New member
אין לי ספק שבסוף יחזירו את הקרונועים לשימוש
אחרי שיערכו בהם בדיקות מקיפות. מה לעשות, מדובר על ציוד שמתיישן ושנימצא בשימוש אינטנסיבי כל הזמן עם הרבה "חלקים זזים" וצריך לבדוק אותו באופן יסודי ביותר. בסופו של דבר, רכש חירום זה או אחר זה לא מה שיישנה וייעל את המערכת לטווח ארוך. התשובה היחידה שבמקום שכל רכבת תישא איתה פצצה מתקתקת כבדה של מאות ליטרי סולר בכל נסיעה, צריך להשקיע, ומייד בחישמול המערכת בייחד עם רכש ציוד הנעה AC. צריך למהר ככל האפשר עם פרוייקט החישמול בלי קשר לזיוני השכל שתוקע ראש עיריה זה או אחר במדינה ובמקביל להערך להזמנתו וקליטתו של ציוד חשמלי, במיווחד קרונועים חשמליים. חבל שלא מתמקדים בזה בכל דרגי הממשל במקום בנושאים שלטווח הארוך השפעתם מינורית (ראה מה קרה למערך הכבאות בלי תכנון לטווח ארוך למשל).
 

easylivin

New member
להזכיר שהוועדה לתשתיות לאומיות מתעסקת עם
תוכנית חישמול ה420ק"מ הראשונים כבר 7 שנים ואישור עדיין אינו נראה באופק. ככה דברים זזים בלנבנט
אולי זה לא ממש מדוייק: היא לא התעסקה במשך כל
השנים הללו, אלא נאלצה לצאת "לפגרה" מואלצת בהוראת האוצר... אבל נכון שגם בלי זה, לוחות הזמנים שבהם מדובר הם מאוד, איך לומר... לבנטיניים.
 

luckydude

Active member
אולי זה לא ממש מדוייק: היא לא התעסקה במשך כל
השנים הללו, אלא נאלצה לצאת "לפגרה" מואלצת בהוראת האוצר... אבל נכון שגם בלי זה, לוחות הזמנים שבהם מדובר הם מאוד, איך לומר... לבנטיניים.
העיכובים הם כתוצאה ממכלול של פקטורים שונים.
האוצר אמנם הקפיא ביצוע וזה השפיע על ההליך הכולל אבל ברכבת ובמשרד התחבורה עדיין יכלו ללחוץ יותר בהליך האישור. עובדה, אם אין מי שלוחץ במדינה, דברים פשוט נדחים, נדחים, ונדחים עוד. בזמן האחרון יש שיפור מסויים - הממשלה למשל הנחתה להמשיך בתכנון ואישור תוכניות מסויימות במסגרת "נתיבי ישראל" למרות שהאוצר מנע את תקצוב ביצוען במסגרת התוכנית. אותו דבר ניתן היה לעשות גם בפרוייקט החישמול אם היה מספיק רצון בידי הגורמים הרלבנטיים.
 

jp3raptor

Member
אין לי ספק שבסוף יחזירו את הקרונועים לשימוש
אחרי שיערכו בהם בדיקות מקיפות. מה לעשות, מדובר על ציוד שמתיישן ושנימצא בשימוש אינטנסיבי כל הזמן עם הרבה "חלקים זזים" וצריך לבדוק אותו באופן יסודי ביותר. בסופו של דבר, רכש חירום זה או אחר זה לא מה שיישנה וייעל את המערכת לטווח ארוך. התשובה היחידה שבמקום שכל רכבת תישא איתה פצצה מתקתקת כבדה של מאות ליטרי סולר בכל נסיעה, צריך להשקיע, ומייד בחישמול המערכת בייחד עם רכש ציוד הנעה AC. צריך למהר ככל האפשר עם פרוייקט החישמול בלי קשר לזיוני השכל שתוקע ראש עיריה זה או אחר במדינה ובמקביל להערך להזמנתו וקליטתו של ציוד חשמלי, במיווחד קרונועים חשמליים. חבל שלא מתמקדים בזה בכל דרגי הממשל במקום בנושאים שלטווח הארוך השפעתם מינורית (ראה מה קרה למערך הכבאות בלי תכנון לטווח ארוך למשל).
 

fireman

New member
עדיין לא ברור
כיצד יהיה ניתן לתת מענה לביקוש שרק הולך וגדל במידה ויוחלט להשבית את הקרונות לצמיתות? הרי בכתבה מצוין בפירוש שגם אם יתממש רכש החירום, מועד האספקה יהיה בעוד כ- 15 חודשים. כיצד ר״י תתן מענה לביקוש עד אז? ובכלל לפנינו פתיחת קווי רכבת חדשים.
לא ישביתו שום דבר
הקרונועים ייבדקו באופן מקיף ובמהרה נראה אותם על המסילות. אני חושב שברכת ישראל צריכים לחכות שהאוצר יאשר רכש חירום ורק אחר כך להחזיר את הקרונועים לשירות. עם כל השריפות והתקלות, הקרונועים האלה הם הציוד הנייד הטוב ביותר שיש לרכבת ישראל כיום בפרמטרים של מהירות, תאוצה ונוחות הנסיעה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא ישביתו שום דבר
הקרונועים ייבדקו באופן מקיף ובמהרה נראה אותם על המסילות. אני חושב שברכת ישראל צריכים לחכות שהאוצר יאשר רכש חירום ורק אחר כך להחזיר את הקרונועים לשירות. עם כל השריפות והתקלות, הקרונועים האלה הם הציוד הנייד הטוב ביותר שיש לרכבת ישראל כיום בפרמטרים של מהירות, תאוצה ונוחות הנסיעה.

ובתגובה זו אני מסכם את כל ההתייחסות שלי למאתיים אלף השרשורים בנושא.
 

Mister Eli

New member
ר"י נערכת לרכישת חירום של 40 קרונות
"הנהלת רכבת ישראל נערכת לרכש חירום של 40 קרונות נוסעים חדשים בעלות של שני מיליארד שקל. הנושא עלה בסוף השבוע בעקבות השבתת כ-40 קרנועים מדגם IC3 בו פרצה ביום שלישי שריפה בה נפצעו כ-120 נוסעים." - מאת ליאור גוטמן, כלכליסט
כתבה שטחית ולא מקצועית כלל
קודם כל תחנת רמלה נסגרת לשנה ולא עד ה-22 ברמלה, והקו לא נסגר רק בגלל התחלת השדרוג של התחנה. בנוסף המערכים החלו לפעול בארץ בשנת 1992 כמדומני, קרונות המודו הם אלו שנכנסו לשירות ב1996
 

easylivin

New member
כתבה שטחית ולא מקצועית כלל
קודם כל תחנת רמלה נסגרת לשנה ולא עד ה-22 ברמלה, והקו לא נסגר רק בגלל התחלת השדרוג של התחנה. בנוסף המערכים החלו לפעול בארץ בשנת 1992 כמדומני, קרונות המודו הם אלו שנכנסו לשירות ב1996
על הטעות הזאת הכתב חוזר כבר פעם שנייה,
למרות שאפילו בטוקבקים מישהו כבר העיר על כך. זה מזכיר לי את ynet שחזרו אינספור פעמים (ולפני מספר שבועות שוב!) על מספר לא נכון של קרונות שנרכשו מסימנס - 86, כשבפועל נרכשו 87. ואם בדברים הקטנים האלה קשה להם לדייק, אז לא פלא שבדברים הגדולים הם גם טועים ובגדול...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה