לראשונה בארץ - TBM

מצב
הנושא נעול.

ravkav123

New member
גם זו לראשונה בפורום.
באחד מפיתולי דרך העפר נחשף לפתע נופם היפהפה של ערוצי הנחלים כפירה ויתלה. בתוך נוף זה מצוי לו פורטל מנהרה מס' 3 הארוכה של "שפיר". זוהי הפעם הראשונה בה ניתן להתרשם מהמתבצע באתר זה. אני חייב להודות, שבניגוד לקצב התקדמות גשר 8 הסמוך, די הופתעתי לטובה מקצב העבודה על פורטל המנהרה.
.
הנוף מאוד יפהפיפה רק לא שיקרה עליו אסוף לפי מה שרה לאסון כרמל שישמרו עליו
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
שלטומניה
סמוך לפורטל מנהרה 2 הוצבה גרסה מוקטנת של "אם כל השלטים" משער הגיא.
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
הגעה לאתר האחסנה
ב"עיר של שפיר" ממתין לו מנוף של "מנופי אבי". אני מקווה שערן (fireman) איש המנופים של הפורום יקדיש מספר מלים לכלי.
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
גיור כהלכה ע"י היצרן.
זוכרים את תמונות ה-TBM כחול-לבן שהועלה ספק ביחס לאמיתות הצבעים? אז הנה ההוכחה. המכונה אכן נצבעה בדגלי הלאום וכעת יש לנו מכונה ציונית מן המניין.
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
שני מפעלים בתמונה אחת.
ברקע מאחור: מפעל הסגמנטים שעתיד להיכנס לייצור בקרוב. ובחזית חלקי מכונות ה-TBM - מפעל נוסף בפני עצמו.
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
רשימת הפריטים.
טוב, לא אעבור חלק-חלק, מה גם שעדיין איני יודע מה תפקיד כל חלק וחלק, אך כמנהגו של נשיאנו גם אני אחלק את המכונה לשלושה חלקים עיקריים: ראש כרייה שחלקיו הגיעו בצבע לבן, גוף ה-TBM והזנב הארוך שמגיע לכדי 150 מ' במכונות של שפיר. קוטרו העצום של ראש הכרייה מגיע כמעט לעשרה מטרים - 9.6 לחובבי הדיוק. בגוף המכונה מצוי החלק הכבד מכולם אשר עתיד להגיע ביום א' מנמל אשדוד. מדובר בגליל שקוטרו שבעה מטרים ומשקלו מגיע ל-200 טון. במגרש האחסון הגיעו עד כה חלקים מראש הכרייה, תאי גנרטור, מנועים ועוד. ועוד = חלקים שבינתיים איני יודע עליהם דבר
 
רשימת הפריטים.
טוב, לא אעבור חלק-חלק, מה גם שעדיין איני יודע מה תפקיד כל חלק וחלק, אך כמנהגו של נשיאנו גם אני אחלק את המכונה לשלושה חלקים עיקריים: ראש כרייה שחלקיו הגיעו בצבע לבן, גוף ה-TBM והזנב הארוך שמגיע לכדי 150 מ' במכונות של שפיר. קוטרו העצום של ראש הכרייה מגיע כמעט לעשרה מטרים - 9.6 לחובבי הדיוק. בגוף המכונה מצוי החלק הכבד מכולם אשר עתיד להגיע ביום א' מנמל אשדוד. מדובר בגליל שקוטרו שבעה מטרים ומשקלו מגיע ל-200 טון. במגרש האחסון הגיעו עד כה חלקים מראש הכרייה, תאי גנרטור, מנועים ועוד. ועוד = חלקים שבינתיים איני יודע עליהם דבר
סודי? , אז לא נשאל.
 

traiNir

New member
רשימת הפריטים.
טוב, לא אעבור חלק-חלק, מה גם שעדיין איני יודע מה תפקיד כל חלק וחלק, אך כמנהגו של נשיאנו גם אני אחלק את המכונה לשלושה חלקים עיקריים: ראש כרייה שחלקיו הגיעו בצבע לבן, גוף ה-TBM והזנב הארוך שמגיע לכדי 150 מ' במכונות של שפיר. קוטרו העצום של ראש הכרייה מגיע כמעט לעשרה מטרים - 9.6 לחובבי הדיוק. בגוף המכונה מצוי החלק הכבד מכולם אשר עתיד להגיע ביום א' מנמל אשדוד. מדובר בגליל שקוטרו שבעה מטרים ומשקלו מגיע ל-200 טון. במגרש האחסון הגיעו עד כה חלקים מראש הכרייה, תאי גנרטור, מנועים ועוד. ועוד = חלקים שבינתיים איני יודע עליהם דבר
מקווה שלא שכחו את הוראות ההרכבה!
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
מצאי הפריטים
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
ראש הכרייה
בררר...מפלצת!
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
ועוד פריט
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
ועוד אחד
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
הרכבת המכונה
למרות שאופן ההרכבה טרם נסגר סופית, הרי שע"פ התכנית ראש הכרייה והגוף יועברו במשאיות ויורכבו על גשר 8. זנב המכונה על חלקיו המרובים, יורכב באתר בשער הגיא ויועבר בתוך מנהרה מס' 2 על קרוניות מיוחדות שתגענה לארץ. לשם כך תוקם מסילה צרה בתוך מנהרה מס' 2 שרוחבה 120 ס"מ. בסיכומו של דבר ייווצר זנב שאורכו כ-130 מ'. אזכיר שוב שאופציה מתוכננת זו טרם אושרה סופית וכי קיימת אפשרות נוספת ובה ישונעו החלקים ע"ג משאיות משער הגיא לגשר 8 שם יורכבו.
 

easylivin

New member
הרכבת המכונה
למרות שאופן ההרכבה טרם נסגר סופית, הרי שע"פ התכנית ראש הכרייה והגוף יועברו במשאיות ויורכבו על גשר 8. זנב המכונה על חלקיו המרובים, יורכב באתר בשער הגיא ויועבר בתוך מנהרה מס' 2 על קרוניות מיוחדות שתגענה לארץ. לשם כך תוקם מסילה צרה בתוך מנהרה מס' 2 שרוחבה 120 ס"מ. בסיכומו של דבר ייווצר זנב שאורכו כ-130 מ'. אזכיר שוב שאופציה מתוכננת זו טרם אושרה סופית וכי קיימת אפשרות נוספת ובה ישונעו החלקים ע"ג משאיות משער הגיא לגשר 8 שם יורכבו.
תודה רבה, בועז! סוף-סוף קבלנו את התשובה
הסופית בנוגע להפעלתה של מסילה צרה במהלך בניית המנהרות, כמקובל בלא מעט פרוייקטים דומים בעולם. סביר אף להניח שמסילה כזאת תונח גם לאורכה של מנהרה 3 לצורך פינוי העפר ממנה. אוסיף שהרוחב של 120 ס"מ איננו נפוץ כלל, ואפילו נדיר (למעשה, הוא נמצא בטווח הביניים שבין רוב המסילות הצרות - עד 106.7 ס"מ, לבין רוחב המסילה התקנית, ולטווח הביניים הזה קוראים בשם medium gauge).
 
הרכבת המכונה
למרות שאופן ההרכבה טרם נסגר סופית, הרי שע"פ התכנית ראש הכרייה והגוף יועברו במשאיות ויורכבו על גשר 8. זנב המכונה על חלקיו המרובים, יורכב באתר בשער הגיא ויועבר בתוך מנהרה מס' 2 על קרוניות מיוחדות שתגענה לארץ. לשם כך תוקם מסילה צרה בתוך מנהרה מס' 2 שרוחבה 120 ס"מ. בסיכומו של דבר ייווצר זנב שאורכו כ-130 מ'. אזכיר שוב שאופציה מתוכננת זו טרם אושרה סופית וכי קיימת אפשרות נוספת ובה ישונעו החלקים ע"ג משאיות משער הגיא לגשר 8 שם יורכבו.
חדשות נפלאות ! סוף-סוף לאחר 30 שנה שלא היתה כ
כאן אף לא מסילה צרה אחת, תיבנה בעתיד מסילה כזו שהיא למעשה מסילה "סטנדרטית" למנופי עגורן ברבים מאתרי הבנייה בעולם אך לא לרכבות. האמת שב-30 השנה האחרונות לא היתה מסילה כזו בארץ ואני שמח מאוד לשמוע שבעתיד הקרוב תיבנה ככל הנראה אחת כזו. תודה על העידכון המחזק את הטענות שאכן מדובר במסילה צרה עתידית ! בבירור מקיף שנערך לאחרונה עם כל המי ומי שקשורים לפרוייקט גשר מספר 6 הוברר כי מסילה כזו טרם נבנתה בשלושים השנה האחרונות בארץ, לא כולל מסילות באורך 15 מטר למנופי עגורן באתרי בנייה סטנדרטיים. תודה רבה על אישוש נוסף ועל חיזוק דבריי משרשור אחר/קודם. אתה עושה עבודת תיעוד מצויינת ! תבורך !
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
מפעל הסגמנטים
בקרוב ייכנס לייצור. המון עבודה מחכה לו. כ-150,000 יחידות עליו לייצר לצורך ציפוי הפנים של צמד המנהרות. בתמונה: המפעל ומשטחי הייבוש של הסגמנטים.
 

בועז ל

New member
לראשונה בארץ - TBM

עכשיו זה רשמי והרבה לפני כולם: מפלצת הכרייה מגרמניה הגיעה ארצה והיא עושה דרכה, חלק אחר חלק, מנמל אשדוד ל"עיר של שפיר" בשער הגיא. בהמשך הערב תועלה סקירה מפורטת על הגעת המכונה שתכרה את המנהרה הארוכה ביותר בארץ. כמו"כ, יימסר מידע חדש ומעניין מגזרותיו השונות של הפרויקט ההנדסי המרתק ביותר, המבוצע כיום בארץ.
בינתיים מגיעה המשאית
ועליה חלק מראש הכרייה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה