פירוט על כל הריקודים הסלוניים בתוכנית

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif פירוט על כל הריקודים הסלוניים בתוכנית ../images/Emo41.gif

אני משרשרת את כל סוגי הריקודים בתוכנית עם מידע. אתם יכולים להוסיף עוד מידע / תמונות / סרטונים שקשורים לנושא. אשמח לשיתוף הפעולה שלכם והעיקר להנות
ריקודים סלונים
המונח "ריקודים סלוניים" מתייחס לסגנון ריקודי זוגות המבוססים על סגנונות אשר התפתחו בכל רחבי העולם ואומצו בתרבות המערבית. ריקודים סלוניים החלו כריקודים עממים ועם הזמן התפתחו והפכו לתחום תחרותי. הריקודים הסלוניים שרואים בהופעות שונים לחלוטין מן הריקודים הסלוניים בתחרויות. בהופעות לא חלות שום הגבלות תנועתיות על הזוג. מטרת ההופעה היא לבדר את הקהל, לרגש אותו ולעניין אותו וכל תנועה היא מותרת. לעומת זאת בתחרויות יש חוקים ברורים ונוקשים בכל ריקוד וריקוד אשר חלים על הזוג. העמידה בחוקים זהו אחד הקריטריונים לפיהם הזוג נשפט, בין היתר.
סגנונות
קיימים עשרה ריקודים בסיסים בתחום הריקודים הסלוניים אשר מתחלקים לשתי קבוצות של חמישה ריקודים. כאשר לכל קבוצה סגנון ואופי שונים. ריקודי סטאנדארט או ריקודים אירופיים הריקודים בקטגוריה זו מקורם באירופה. הזוג חייב להיות במגע מתמיד לאורך כל הריקוד, אסור להם לעזוב ידיים מתחילת הריקוד ועד סופו. הגבר לובש חליפת טוקסידו והאישה מעין שמלת ערב. קיימת יצירתיות רבה בתלבושות של הנשים והשמלות נראות כמו שמלות של נשפים של פעם.
ואלס אנגלי (Slow Waltz)
טנגו (Tango)
סלוופוקס/פוקסטרוט (Slow Foxtrot)
ואלס וינאי (Viennese Waltz)
קוויקסטפ (Quickstep) ריקודים לטינו-אמריקאים הריקודים בקטגוריה הזאת הם מאמריקה ומהמדינות הלטיניות. כאן הלבוש הוא שונה. לגברים יש חופש בלבוש שלהם יחסית לריקודים האירופאים, והנשים לרוב לובשות שמלות קצרות ואפילו משנות ה-2000 ראינו המון בנות זוג מגיעות בביקיני מושקע והבן זוג בלי חולצה.. לכל ריקוד אופי, סגנון וקצב משלו. הריקודים הלטינים נחשבים לשמחים ומשוחררים יותר לעומת הריקודים האירופאים שנחשבים ליותר רציניים.
צ'ה צ'ה צ'ה (Cha cha)
סמבה (Samba)
רומבה (Rumba)
פאסודובלה (Paso Doble)
ג'ייב (Jive)
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif צ'ה צ'ה צ'ה ../images/Emo41.gif

צ'ה צ'ה צ'ה הוא ריקוד קובני במוצאו, שהתפתח מהממבו והרומבה. בתחילה נקרא "טריפל ממבו", כלומר ממבו שהוסיפו לו שלושה צעדים. שלושת הצעדים כונו: "צ'ה צ'ה צ'ה", ומהווים סינקופה על הספירות 4 & 1. הריקוד מביע שמחה, שובבות ואלמנטים של חיזור הדדי. המוזיקה עשירה במקצבה וכלי ההקשה המרובים בולטים מאד. תנועות האגן הבולטות הן תוצאה ישירה של עבודת הרגליים. כאשר רוקדים צ'ה צ'ה, הרגליים נשארות קרובות ככל האפשר לקרקע כך שנראה שהן מחליקות עליה.
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif סמבה ../images/Emo41.gif

הסמבה המודרנית שונה לחלוטין מזו הנרקדת בפסטיבל בברזיל, והיא התפתחה כריקוד זוגות המאופיין בתנועה של עלייה וירידה הנגרמת בשל הרפיית ויישור הברכיים (Bounce action). בשל המקצב המהיר והסוער הצורך אנרגיה רבה וטכניקה מדוייקת נחשב הסמבה לריקוד הקשה ביותר מבין הריקודים הלטיניים. קצב: 50-52 BPM חתימה מוזיקלית 2/4 עם דגש על הספירה השנייה.
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif רומבה ../images/Emo41.gif

ריקוד זה משלב את התכונות האופייניות של גבר מאהב באמריקה הלטינית - את הכוח, הביטחון, חושניות והרצון לרצות אישה. קצב אינטנסיבי של רומבה, מזכיר את הדרמה הנצחית של אהבה, כאשר אחד מוצא אותה, והשני מאבד אותה. אישה בריקוד זה מגרה את שותפה ומפתה אותו בכדי לדחותו לאחר מכן. רומבה הוא ריקוד של אהבה. הוא נהדר מהתנועות הראשונות ומלא בכוח מאופק ורגשות, בעזרת קצב נהדר אשר מסייע להציג תכונות אלה - פשוט ורומנטי. הריקוד מתאפיין בחושניות ורגש רבים בכל תנועה ותנועה ואלמנטים של חיזור ואהבה המודגשים בשל המוזיקה האיטית יחסית המאפשרת המון ביטוי עצמי תוך כדי הריקוד והדגשת הסגנון האינדיווידואלי של כל רקדן ורקדן. קצב: 27-25 BPM חתימה מוזיקלית 4/4 עם דגש על הספירה הרביעית.
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif פאסודובלה ../images/Emo41.gif

משמעותו של המונח "פסו-דובלה", היא הצעד הכפול. בעבר שימש הפסודובלה כמארש של צבאות, עד שהצרפתים לקחו אותו ועשו ממנו ריקוד. בפסודובלה אלמנטים רבים ממלחמות השוורים בספרד, כאשר תפקידו של הגבר הוא להיות המטדור ואילו האישה היא הגלימה שבה הוא משתמש אל מול השור. זהו ריקוד מלא תשוקה, אשר ברמות הגבוהות שלו נחשב לקשה מאוד לביצוע ומחייב טכניקה מדוייקת מאוד. קצב: 61-60 BPM חתימה מוזיקלית 2/4 עם דגש על הספירה הראשונה.
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif ג'ייב ../images/Emo41.gif

ג'ייב הוא ריקוד לטיני הנמנה כאחד מעשרת הריקודים הסלוניים. הג'ייב הוא ריקוד רוקנרול מהיר וקצבי, שכולל הרמות ברכיים גבוהות ועבודה קשה של כפות הרגליים. הצעד הבסיסי מכיל שמונה צעדים ולכן הוא מהיר ביותר וצורך ומקרין אנרגיה רבה, עליצות ומשחק שובבי בין שני בני הזוג. קצב: 44-41 BPM חתימה מוזיקלית 4/4 עם דגש על הספירה השנייה והרביעית. לג'ייב יש אופי שמח ועליז ומשחק רב בין בני הזוג. הג'ייב מכיל שמונה צעדים (במקום שישה) מה שנותן תחושה של הרבה אנרגיה וכוחניות בריקוד. בתחרויות של ריקודים סלוניים, הג'ייב הוא הריקוד האחרון שנרקד, מכמה סיבות: 1.לשמור "כוח" לריקוד האחרון והמהיר והאנרגטי מכולם. 2.הג'ייב הוא ריקוד עם הרבה משחק שובב בין בני-הזוג, והמון המחזה, לכן שומרים אותו לסוף, כמו "קינוח".
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif סלסה ../images/Emo41.gif

סלסה היא סגנון ריקוד לטיני שהתפתח בתחילת המאה ה-20 בקובה של לפני המהפכה הקומוניסטית. בתחילת דרכה הושפעה הסלסה מיוצרים פורטוריקנים, והיא הופצה לכל העולם המערבי מניו יורק. הסלסה התפתחה במקור מצעדי הבסיס של ריקוד הסון הקובני והוואוואנקו האפרו-קובני בשילוב אלמנטים מריקוד הסווינג, הממבו, הצ'ה צ'ה צ'ה, ומגוון ריקודים אפרו-קובניים אחרים.
סגנונות סלסה
קיימים מספר סגנונות עיקריים, שהתפתחו במקומות שונים:
סלסה קובנית זוגית סלסה קובנית זוגית מאופיינת בצעדים בתנועה מעגלית בשילוב תנועות אגן זורמות של שני בני הזוג, הידועות בשם "דספלוטה". הרקדנים נוטים להתרכז בתנועת גוף זורמת, ולא במימוש וריאציות מסובכות. קיים דגש חזק על תנועת כתפיים ואגן, והריקוד הוא מיני במובהק. המהגרים הקובנים במיאמי פיתחו סגנון ריקוד שונה במקצת, בסגנון זה ישנו דגש חזק על וריאציות מסובכות המבוצעות תוך כדי תנועה במעגל של בן זוג אחד יחסית לשני. ווריאציות אלו מבוצעות כאשר ידי המובלת והמוביל הינן אחוזות, ולכן הן מכונות לעתים "קשירות", לאור האסוציאציות שהן מעלות.
רואדה (מעגל) הרואדה היא ריקוד רחוב קובני במקור, הנרקד במעגל של זוגות. כל הזוגות מבצעים את אותן הווריאציות המסומנות מראש באמצעות איתותי ידיים וצעקות של אחד המשתתפים, המשמש כקאנדנדה (בתרגום: זמר) - ומוביל את הרואדה. המושג "קזינו רואדה" מתאר את סגנון זה, משום שהסגנון הומצא בתור סגנון קליט וקל עבור תיירי הימורים מערביים שהגיעו להוואנה, ונרקד מחוץ לבתי ההימורים. הריקוד דורש מהמשתתפים ידע של הסימנים המוסכמים ושל שמות התרגילים, ובמהלכו בני הזוג מתחלפים באופן מתמיד, כך שהריקוד אינו מיני.
Cross Body Lead Style סגנון זה מקורו בארצות הברית, ומאופיין בהשפעות סלוניות שחדרו לריקוד הקובני. כמו כן, בני הזוג מקפידים בריקוד על היצמדות לקו ישר, כאשר הווריאציות מבוצעות לרוב תוך כדי העברה של הבחורה מצד אחד של הקו לצדו השני, כך שהיא חולפת לאורך הגבר (על שם צעד זה נקרא הסגנון). הסגנון יותר כוריאוגרפי מהסגנונות הדרום-אמריקאיים, ומאפשר ביטוי חופשי של בני הזוג על ידי תנועת גוף וידיים (ליידי-סטייל ומן-סטייל).
סלסה בסגנון L.A. סלסה זו היא צורת ריקוד הדומה לסגנון הקודם, אך שמה דגש רב יותר על הריקוד בתור מופע. מאופיינת בביצוע רוטינות מורכבות של עבודת רגליים הקרויות "שיינס", שבמהלכם בני הזוג אינם שומרים על קשר עין אלא מסתכלים לכיוון הקהל הצופה בהם. בסגנון ריקוד זה בני הזוג מקפידים להישאר על קו ישר, וקיימת החלפת מקומות מדויקת בין הבחור לבחורה. התנועות חדות ומוקצנות, ולווריאציות מצטרפות "הפלות" של הבחורה.
סלסה קולומביאנית / פורטוריקנית סגנונות ריקוד אלו שמים דגש על ביצוע של רקיעה מיוחדת בספירת ה-3 וה-7 בכל תיבה. הריקוד כמעט נטול וריאציות, כאשר בני הזוג רוקדים זה מול זה בתנועה של משיכה ודחיפה, לעתים כאשר כפות הידיים מונחות אנכית זו על זו.
סלסה בסגנון ניו-יורק זהו סגנון המאופיין בריקוד על ספירת ה-2 במקום ה-1, שונה מהסגנונות האחרים. התנועה רכה וזורמת, תוך נסיון לשמור על קו, אך ללא הקפדה מוחלטת. התנועה נראית יותר רגועה ונמתחת על פני זמן רב יותר מאשר בסגנונות אחרים. לרוב, סגנון זה נרקד על מוזיקת ממבו ניו-יורקית.
מקצב מקצב נפוץ בשירי סלסה הוא מקצב ה- Clave. הקלאווה הם 2 מקלות עץ המשמיעים בדר"כ מקצב ספיציפי איתו אפשר בקלות למצוא את קצב הסלסה, והוא נפוץ מאוד ונמצא כמעט בכל שיר סלסה. נקישות העץ נשמעות על ה-2,3,5,6.5,8 (מתוך 8 רבעים).
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif ואלס אנגלי ../images/Emo41.gif

הוואלס האיטי מכונה וואלס אנגלי היות והאנגלים האטו את הצעד של הוואלס הוינאי לחצי, הוסיפו לריקוד וריאציות רבות, והדגישו את העליה והירידה בצורה מעודנת , תוך שילוב של תנועה היוצרת תחושה של גלישה וריחוף על רחבת הריקודים. הצעדים גדולים, עם דגש למטה בספירה של 1, ועליות בספירות 2 ו- 3. קצב: 30 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 3/4 עם דגש על הספירה הראשונה.
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif טנגו ../images/Emo41.gif

הטנגו המוכר כיום מתחלק לשני סגנונות עיקריים, הן במוזיקה והן בטכניקה, הנקראים טנגו מודרני וטנגו ארגנטינאי. מקור הטנגו בארגנטינה בסוף המאה ה-19, והוא בעל אופי דרמטי המתאר חיזור חושני, קרבות סכינים, ואוירה מהרחוב של אותה התקופה. הטנגו הגיע לאירופה כריקוד סלוני, השתנה מבחינת המוזיקה והטכניקה, אך שמר על אופיו הדרמטי. בטנגו הסלוני הספירה היא של SLOW ו- QUICK, עם ברכיים כפופות מעט, כדי לשמור על גובה קבוע ולאפשר הליכה "חתולית". הריקוד שונה משאר הריקודים הסלוניים באחיזה, בטכניקה ובתנועה המשלבת התקדמות ועצירה. שימוש במוזיקה ופירוש נכון שלה ("להרגיש" את המוזיקה) חיוניים שבעתיים בטנגו. הטנגו הוא ריקוד בזוגות שבו הגבר מוביל את האישה והם הולכים תמיד יחד. הזוג רוקד צמוד בחלק העליון, אזור הלב. הריקוד באירועים נרקד שהזוגות נעים ברחבה נגד כיוון השעון. הריקוד הוא מינימליסטי וגם אם הוא כולל אלתורים והרמות רגליים התנועות הגרנדיוזיות באמת נשמרות למופעים. הרמות הרגליים מתבצעות בעזרת הרגל החופשית (הרגל שאין עליה את משקל הגוף). הלבוש המסורתי: גברים בחליפות ערב ונעלים מצוחצחות ונשים בנעלי עקב ושמלות בדרך כלל חושפניות ובכל מקרה כאלו שיאפשרו את תנועות הרגלים.
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif פוקסטרוט ../images/Emo41.gif

אחד הריקודים המורכבים והקשים בתחום הריקודים הסלוניים כיוון הוא מצריך רמה גבוה של שליטה על הגוף. הפוקסטרוט הוא ריקוד קלאסי המזגזג בחן על רחבת הריקודים. הוא מאופיין בצעדי ריצה קלילים שמשלבים גם ירידות ועליות גמישות של הגוף. התנועות החינניות ונטולות המאמץ, לכאורה, גורמות לו להיראות פשוט וקל לביצוע, אך זהו בעצם הריקוד הקלאסי המורכב והמסוגנן מכולם, בעיקר בגלל הקצב – מהיר, מהיר ואיטי.
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif ואלס וינאי ../images/Emo41.gif

ריקוד שהוא תמיד צעיר ומדהים. זהו ריקוד מעודן, הזורם בטבעיות ברחבת הריקודים כולה. נרקד בסיבובים מהירים, שרק שינוי הכיוון מצליח לעצור את תחושת הסחרחורת שהם גורמים. הוואלס הוינאי נולד במאה ה-15 באיטליה בשם VOLTA, והוא הותיק שבריקודי הנשף המודרניים. במקור היה הוואלס הוינאי ריקוד כפרי נועז אשר היה מוקצה שנים רבות על ידי הכנסיה הקתולית, שאסרה עליו כמקרין פריצות. במאה ה-19 עבר הריקוד לאוסטריה , שם כבש במהרה את חצרות המעמד הגבוה בוינה, ומאוחר יותר בפריס ובלונדון. קצב: 60 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 3/4 עם דגש על הספירה הראשונה.
 

Ballerina 4ever

New member
../images/Emo41.gif קוויק סטפ ../images/Emo41.gif

למרות שהמוסיקה של הקוויק סטפ דומה למוסיקה של פוקסטרוט, הוא בעצם שילוב של ואלס וצ'רלסטון. הריקוד עליז ושמח, ומאופיין בצעדי ריצה קלילים. ריקוד סלוני מהיר, המשלב אלמנטים של ריקודים בסגנון הג'אז ( צ'רלסטון, סטפס, סווינג, וכו') בטכניקה גבוהה ומסוגננת. הקוויקסטפ דורש שימוש ברחבת ריקודים גדולה ושמירה על המרחב של כל זוג , בעיקר בגלל וריאציות המכילות צעדי רדיפה מהירים. קצב: 50 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 4/4 עם דגש חזק על הספירה הראשונה ודגש חלש על הספירה השלישית.
 

tdmk

New member
קיימים גם 2 סגנונות של הסלונים

הריקודים הסלונים מתפצלים ל2 סגנונות היום. הסגנון האמריקאי (American Smooth & American Rythm) שפתוח יותר לתנועתיות על הרחבה. בני הזוג לא מוכרחים להיות במסגרת כל מהלך הריקוד וזאת כדי לאפשר דברים שלא מותרים בסגנון הרגיל הבינלאומי עליו כתבת (International Standard and American Latin) כגון ספינים. הבית ספר היחידי שאני מכיר שמלמד את הסגנון הזה בארץ, הוא ארתור מאריי ודאנס תל אביב. הסגנון השני, עליו כתבת, הInternational קשוח יותר בחוקים באמת, והוא הנפוץ יותר בארץ ובאירופה בכלל. זה למיטב ידיעתי, תקנו אותי אחרים אם יש טעות כלשהי.
 
למעלה