פרק ראשון

בארבאבא

New member
אין סיבה שילד בן 7 יהיה ער בשעה עשר

ואין סיבה שההורים המחנכים שלו,יאשרו לו לצפות בסדרה כזאת. הסדרה מסווגת לגיל 18 ומעלה.וכאן,האחריות נופלת נטו על ההורים!אל תאשימו את השחקנים,התסריטאים או הספונסרים. הורה שמאשר לילד שלו לצפות בסדרה כזאת,שלא יופתע ויתעצבן כשהוא רואה את הילד שלו לוקח דף מהמחברת והופך אותה לסיגריה. אל תאשימו את הסדרה בזה,תאשימו את ההורים. אם אתה לא לוקח אחריות על הילד שלך,זו כבר בעיה שלך.הטלוויזיה היא לא הבייביסיטר של הילדים.
 

ורדונה2

New member
בתיאוריה הכל יפה ופשוט וקל לדבר

בפועל דברים מתנהלים קצת אחרת. ילדים כן ערים גם בשעה עשר בלילה. הורים יכולים להשגיח על הילדים, אבל אף הורה בריא בנפשו לא יודע מה עושה הילד שלו כל שנייה ביום. והילד יכול לשבת בחדר ולהדליק טלוויזיה בערוץ 3, ואז לקלוט תמונות שילד בגילו לא צריך להיחשף אליהן. אם באמת הסדרה הזאת מסווגת לגיל 18 ומעלה, צריכה להיות גם חסימה אוטומטית לצפייה בלי קוד בקרת הורים. מה גם שהסדרה נמצאת עכשיו בVOD, ככה שכשאומרים לילד "אל תראה את זה!", תוך שנייה הוא נכנס לויאודי וצופה בכל הפרקים, כי אין שום הגבלה בגיל.
 

Jason2

New member
אז בגלל שיש ילדים לא נראה סדרות

שמיועדות למבוגרים ומשודרות מאוחר בלילה? מה גם שהסדרה משודרת בערוץ כבלים ולא בערוצים העיקריים. אי אפשר להגביל יצירה שמיועדת לקהל מסוים, רק בגלל שאין להורים שליטה על הילדים שלהם. ואם רוצים אפשר הכל, תיאוריה או לא.
 
אז בגלל שיש ילדים...

קודם כל זה לא רק ילדים זה בכלל המסרים שמועברים דרך תכניות כאלה. מסרים מעוותים ושליליים ביותר. מעין "הכל מותר, אין אלוהים, אין דין אין פרצוף לאף אחד. כל אחד עושה מה שמתחשק לו עם מי שמתחשק לו. וזהו! קיים רק הדחף. רק הצורך, רק היצר. וזהו. וזה מקדש וסיפוק הדחף הרגעי הזה מקדש את כללללללללל האמצעים! על זה אני כואבת. על המסרים הכל כך מזיקים האלה שפושטים בחברה והורסים כל חלקה טובה וכן. אני שמעתי שני ילדים בני 11: ילד אחד: ראית את הקטע הזה? הוא ראה את הילדה ושאל אותה: תגידי איך קוראים לך? אז היא ענתה לו: נועה לא, עונה לה הבחור התכוונתי איך קורעים לך את התחת! ושניהם התגלגלו מצחוק... שמעתי ובכיתי (במקרה לאחיינית שלי גם קוראים נועה ותהיתי אם היא נחשפת בבית הספר לסוג כזה של שיחות בין י-ל-ד-י-ם! כן, אם אני לא טועה הילד הראשון שאל אותו לפני כן: ראית אתמול עספור? ואז הוא סיפר לו את הקטע ה"מצחיק" הזה. אז אם זה לא עצוב. מה כן? כולי תקווה שגם נושא כאוב זה יעלה מתישהו לדיון ציבורי נוקב והאם הרבה צרות גדולות וחוליים חסרתיים לא נובעים מה"תרבות" הזו. תודה על תשומת הלב
 

Jason2

New member
זאת אומנות ובאומנות אין גבולות

אם לא מוצא חן בעינייך יש כפתור בחירת ערוצים וכפתור כיבוי. אנחנו לא צריכים לסבול בגלל הצדקנות שלך.
 
אוי, איך לא חשבתי על זה קודם?

הציטוט מהודעתך: "אם לא מוצא חן בעינייך יש כפתור בחירת ערוצים וכפתור כיבוי. אנחנו לא צריכים לסבול בגלל הצדקנות שלך." קודם כל ג'סון המדהים בגאוניותו. מי זה "אנחנו" ומה זה "לסבול"? ועל איזו צדקנות אתה מדבר? אבל הכי גאוני זה שגילית לי שיש כפתור בחירת ערוצים וכפתור כיבוי. איך הסתדרתי עד היום בלי ההארה הזאת שלך. תודה
 

בארבאבא

New member
אז מה את מציעה?שנצנזר הכל?

שכל תכניות הטלוויזיה יונחו ע"י עודד מנשה וטל מוסרי? ילדים ביסודי לא צריכים להיות ערים בשעה עשר,ובטח שלא להיות דבוקים לטלוויזיה בשעות האלה. בכלל..לא יזיק לילדים היום להתנתק קצת מהטלוויזיה ומהמחשב. נכון,הורה לא יכול לדעת מה הילד שלו עושה כל שנייה בחייו.אבל הוא בהחלט יכול להיות יותר אחראי.. בין אם זה לתת לילד שעת שינה הגיונית,לשים את המחשב במקום גלוי,ולהסביר לו מה זה טלוויזיה,ובטח שלא לשים לו אחת בחדר. ולמען האמת?עספור,וסדרות כמותה הן הדבר שהכי פחות מדאיג אותי בטלוויזיה. מה תאמרי על כל מיני תוכניות ריאליטי בהן ילדות שואפות להיות מטומטמות כמו נעל,ובנים לומדים איך להיות תחמנים חרמנים? גיבורי התרבות שלהם הם כוכבי אינסטנט שבקושי יודעים מי היה ראש הממשלה הראשון שלהם. וגם ערוץ הילדים,לצערי,כבר לא כמו שהיה פעם..מספיק שתראי את הפיג'מות.
 
הפיג'מות? יצירת מופת!. איזה רע אתה רואה בה?

סידרה מצחיקה ולגמרי איכותית. מבחינתי הילדים יכולים לצפות בה כל היום. הראה לי שם משהו אחד קלוקל, גס רוח או מעליב ולא חינוכי. דמויות חביבות, חיוביות, משעשעות. ואני רוצה להגיד לך שחינוך הילדים אצלי הוא בראש סולם העדיפויות. ואני משתדלת שלא ייחשפו לתכנים שלא מיועדים להם אבל זה נעשה קשה עד כמעט בלתי אפשר. זה מסתובב בכל מקום שאתה מפנה אליו את ראשך. אתה מגיע לבית הספר ושם אתה שומע איך הילדים מדברים וזה עושה לי פריחה. אז עספור וכמוה מחקות את המציאות או שיוצרות ומעצבות מציאות? אם תשאל אותי אז זה גם וגם. אפשר אחרת , למתן קצת, לעדן, לשדר מסרים וערכים טובים יותר. גם דרך סדות פשע, מתח וקומדיה.
 

בארבאבא

New member
קודם כל,אני נקבה.

דבר שני..הפיג'מות זה כבר לא אותו הדבר. העונות הראשונות של הסדרה בהחלט היו מתאימות לילדים.אבל יוצא לי לעיתים לראות פרקים,ויש שם סצינות שאני חושבת שילדים קטנים לא צריכים לראות.נכון,הם לא גסים כמו ברמה של עספור,אבל הם דיי לא ראויים. יקירתי,עספור וכמוהה,זה רק חמישית ממה שיש כאן.כל מה שבטלוויזיה,באינטרנט,בעיתון מעצב ויוצר את המציאות,ומחקה אותה.השאלה היא איך ועל מה את מחנכת את הילדים שלך.. אני הייתי שייכת ל"דור המורדים",כשהייתי צעירה אז היה אקזיט והמורדים,ושתי התכניות האלו עשו חתיכת רעש בקרב ההורים,והיה להיט בקרב הנוער.אז היו את אלו שצפו והיו מושפעים מחשיפת הישבן של עופר שכטר, ומההתנהגות של מריצה ולואיסנה.והיו ילדים כמוני,שצפו ונהנו,אבל לא הושפעו מזה.לא מצאתי את עצמי עושה סקס בגיל 12 ומצלמת את זה או שופכת איזה גועל ירוק על בת חצופה שהעזה להתחיל עם החבר שלי.
 

ורדונה2

New member
גם אני צפיתי ב"המורדים" כשהייתי בת 11-12

ועספור מגיעה לרמות הרבה יותר גרועות מהסדרה הזאת. ב"המורדים" אף פעם לא היה עירום, לא היו מדברים בגסויות כל הזמן וכשכבר כן היה יחס לסקס- זה היה יחסית תמים ולא הראו אף פעם אקטים בצורה כ"כ גסה וברורה. היו מדברים על זה אבל לא מראים בדיוק מה הולך, עד כמה שאני זוכרת. ובעספור, אני מצאתי את עצמי יושבת וצופה בפרק עם אחותי הקטנה הרבה פעמים, ומרגישה ממש לא נעים כי הסצנות שמשודרות הן בכלל לא מתאימות לגילה בזמנו (12) והרבה יותר מדי מוחשיות וגסות!
 

בארבאבא

New member
על מה את מדברת?

נערה בת 16 נכנסה להריון,אחת עושה סמים,לאחרת הייתה שאיפה להיות עם שלושים גברים, אחר היה גונב,השני הולך מכות כל שני וחמישי. וההבדל הכי חשוב שיש כאן,ולא ציינת-עספור,לעומת המורדים,לא מיועדת לילדים קטנים! ובניגוד לעספור,המורדים שודרה בערוץ המיועד לילדים,ולאחר מכן בערוץ 10-ערוץ מסחרי. נראה לי שהרבה יותר גרוע זה לראות חבורת ילדות בנות 12,מנסות להשפיל מישהי מול כולם ולעשות עליה חרם,לעומת לשמוע ילד בן 12 מוציא איזו קללה מהפה. אני הייתי שומעת את השיחות באוטובוס,אני הייתי רואה את הקטעים שהבנות בבי"ס שלי היו עושות-ככה שגם אם דילגו על סצינת סקס בסדרה,עדיין הייתה השפעה חזקה על הילדים.
 

ורדונה2

New member
הספקתי כבר לשכוח לגמרי ת'סדרה הזאת


ואני לא מסכימה איתך. חרם, סמים, מכות, הריון בגיל צעיר- כל הדברים האלה הוצגו בסדרה "המורדים" כשליליים או כיוצאים מין הכלל, ועד כמה שזכור לי- לא היה אליהם יחס של דבר נורמטיבי ו"מגניב". בעספור יש קללות בלי הפסקה, סצנות סקס מאוד בוטות (עם עירום לפעמים), עישון סמים, הימורים לא חוקיים, התנהגות כמו זונה-ממין-זכר- כל אלה מוצגים כחלק נורמטיבי מחיי היום-יום, לא כמשהו יוצא דופן או שלילי. להיפך, אופפת את הדמויות הראשיות (בעיקר איציק) הילה של "מגניבות" לפי דעתי. עכשיו, אין שום דבר רע בסדרה כזאת, אבל ילדים קטנים לא צריכים לצפות בה. זה לא המודל לחיקוי שילדים בגיל יסודי או בגיל צעיר צריכים לשאוף להגיע אליו. זה למה אני בעד להגביל את הסדרה בגיל, ולא רק בסמל קטן ליד השם של התוכנית, אלא אוטומטית- בקוד בקרת הורים. גם ב-VOD.
 

בארבאבא

New member
הייתי מורעלת שלהם,אז אני זוכרת


אולי אצלך היה נוער נורמלי,אצלנו בכפ"ס הייתי שומעת על חיבס"ים שהקימו מסדר, ובנות שהיו עושות זובור ביצים על בת שהן שונאות.ילדים היו מושפעים,אני זוכרת שאפילו היו כתבות על זה מידי פעם בעיתון.לילדים תמיד יש נטייה לקחת את השלילי.. בכל אופן,זה לא שאני לא מסכימה איתך.. עספור היא ממש לא סדרה שמתאימה לילדים.זו סדרה שמבוססת על סיפור אמיתי[לא כולה],של חבר'ה שגרו בחוות אוטובוסים,ועברו "חוויות" כאלה.במקומות מסויימים,זה אכן משהו שנמצא ביום-יום. ועניין החסימה זו כבר נטו אחריות של ההורים,את לא יכולה לבקש את זה מהתסריטאים.ויש אפשרות כזאת.. הבעיה שיש הורים שבהחלט לא מפריע להם שהילד בן ה10 שלהם יישאר ער עד 11 בלילה,ויצפה בזה. יש כאן אצבע מאשימה כלפי הסדרה,ובתכלס-היא יותר צריכה להיות מופנית להורים.
 

ורדונה2

New member
לאו דווקא...

יש סדרות וסרטים שמוגבלים ל-18 ומעלה שהטלוויזיה אוטומטית חוסמת לצפייה. אני תוהה רק למה עושים את זה רק בערוצים מסוימים ולא דואגים שזה יהיה אוטומטי על כל סרט או סדרה שמוגבלים ל-18+... ותקופת "המורדים" כ"כ נשכחה אצלי... אני רק זוכרת שהלכתי בגיל 12 עם חברה להופעה שלהם בארץ וכל הדרך חזרה באוטו של אבא שלי התחרפנתי יחד איתה וצרחתי "בנחמין רוחאס הסתכל עלי!!! אעאעאעאעאע!!" <a target=_blank rel=nofollow>http://www.timg.co.il/tapuzForum/images/Emo6.gif>
 

בארבאבא

New member
זה אפשרי?

לחסום ערוץ אוטמטית אני יודעת שזה אפשרי..אגו ופלייבוי ושאר החברים. אבל אפשר לחסום סדרה ספציפית?
 
לגבי החסימה

התכנית מסומנת כתכנית המתאימה לצפייה מעל גיל 18 או 14 לא זוכרת. אי אשר לחסום תכנים אוטומטית עם קוד. לכל הורה יש את האפשרות לחסום בממיר הספציפי שלו תכנים שמוגדרים לגיל 18 ומעלה, 14 ומעלה או 8 ומעלה או אפילו לחסום ערוצים ספציפיים שידרשו קוד. אי אפשר לעשות חסימה לתכנית אחת בזמן ספציפי. זו האחריות של ההורה לעשות את החסימה - על מי עוד את רוצה להטיל את האחריות??
 
בגלל זה המורדים שודר הערוץ הילדים....

ו"עספור" בערוץ נישה - ערוץ 3. יש עוד מיליון סדרות בערוץ 3 שמראות עירום ואף גרוע מזה. אבל זה לא פופולארי להתלונן עליהן כמו על עספור.
 
למעלה