שיעור גיוס קרבי מהגבוהים בארץ בתיכון הראל

IdoShkedi

New member
הצעה:

בנוסף לנתון של שיעור המתגייסים הקרביים, ניתן לציין גם את שיעור בוגרי התיכון שהפכו למדענים, רופאים, אנשי עסקים מצליחים ואמנים מפורסמים. או, מינימום, את שיעור החיילים המתגייסים ליחידות לא-קרביות מובחרות, כמו מודיעין ומחשבים- יחידות שהרבה יותר קשה להגיע אליהן מאשר ליחידה קרבית.
 
באופן עקרוני, אתה צודק

אבל שים לב שכאן מדובר בנתון חיצוני שעובד על-ידי גוף חיצוני לתיכון והתקבל ממנו - במקרה זה צה"ל. זה מתקשר גם לחלק השני של ההצעה שלך, לגבי יחידות מובחרות לא-קרביות. אני אשקול האם לבקש תגובה עבורך מדובר צה"ל. יש להניח שלצבא יש שיקולים מסוימים ומוגדרים מה הוא מפרסם ומה הוא בוחר שלא לפרסם. כרגע אין לנו, לדעתי, את המשאבים וכוח האדם לערוך סקרים ולעבד נתונים בעצמנו. עם זאת, היו בעבר ניסיונות להפיץ שאלונים בקרב הבוגרים ולחזק את הקשר איתם. צריך לזכור שהתיכון עוד צעיר, ואין לנו עדיין ארגון בוגרים. יש להניח שבעתיד עוד יהיה. כמו כן, מאחר שבי"ס צעיר, הבוגרים שלו טרם התברגו באופן ממשי ומוחשי בכל אותן משרות שאתה מדבר עליהן, אבל זה בוודאי צפוי להתחיל לקרות בקרוב. בכל אופן, באתר האינטרנט אנו מנסים לתת במה לבוגרים שלנו - כמו הכתבות שלך במדור קולנוע, אזכור להקתו של אוהד עילם ואזכור בוגרת התיכון נועה כרמל במדור מוסיקה וכתבות על השירות הצבאי של בוגרים שונים - שוב, כתבה שלך לגבי תפקיד הצלם הצבאי וכתבה של ירין פאעל בוגר מגמת ערבית המשרת בחיל המודיעין. אגב, גם במאגר התמונות של התיכון בפליקר יש קטגוריה של תמונות בוגרים. אם יש לך הצעות נוספות לגבי הקשר עם הבוגרים והמעקב אחריהם, נשמח לשמוע.
 

IdoShkedi

New member
כל ההסברים נכונים,

ויפה שאתם עושים כל מה שתיארת וכל מה שעוד ייעשה כדי לשמור על קשר ולהעשיר את האתר בתכנים שקשורים לבוגרים. אני מבין את הקושי באיסוף הנתונים על הבוגרים, שמצריך התבססות על הנתונים שצה"ל בוחר לפרסם. עם זאת, בהנחה שהנושא באמת חשוב לתיכון, אני מניח שיש דרכים. אני לא מכיר את טיב הקשר עם דובר צה"ל, אבל דרך אפשרית לאסוף את המידע מהבוגרים (ובכלל, לשמור על קשר): כל מחנך יתקשר פעם אחת לבוגרים שלו משנה שעברה, יתעניין לשלומם וישאל על התפקיד הצבאי. יגדילו לעשות אם ישאלו על מידת הסיפוק בתפקיד וכו'. כדי לוודא שהבוגרים יימצאו בבית בזמן אפשר להתקשר במוצאי שבת, ואם החייל לא נמצא אפשר לדבר עם משפחתו. אין ספק שהדברים שאני מציע גוזלים זמן ומשאבים. יותר מזה: כתלמיד-לשעבר שלא היה מאוד מעורה במסגרת החברתית של התיכון כמוסד (אלא במסגרות קטנות יותר: מגמת קולנוע, קבוצות חברים), באופן אישי אני לא רואה חשיבות רבה בפרסום הנתונים הללו, ובשמירה על קשר. אבל צרם לי לראות את הנתונים החלקיים, שכאילו אומרים לתלמידים (הנוכחיים והבוגרים): קרבי מעל הכל, וכל השאר לא חשוב. זה המסר הכללי שהעביר התיכון גם בתקופת הלימודים שלי, במודע או שלא במודע. וכמובן שבלי מודיעין, מחשוב וכו', הצבא לא יכול לעמוד דקה. דוגמא אחת לסיפור מרשים של בוגר הראל: חבר מהמחזור שלי, סיים תיכון לפני שנתיים, נמצא עכשיו בעיצומם של לימודי רפואה באוניברסיטה, לאחר שהתקבל למסלול עתודה של רופא קרבי וחתם מראש קבע למספר שנים. (לא התייחסתי עכשיו לבוגרים שאחרי צבא, כי אכן קשה יותר לאסוף מהם נתונים.)
 
אתה צריך לבוא בטענות לעיתונים שלא מפרסמים זאת

חוץ מהערכה ושמחה אין פה מסר שונה של התיכון. אנחנו רק מציגים כאן פרסום שנכתב עלינו, כשם שאנו מציגים כל פרסום (רצוי חיובי) שנכתב על התיכון בלשונית "כאן ועכשיו" בעמוד הראשי. נשמח באותה מידה לפרסם סיפורים ונתונים על כל גיוס מוצלח ותורם אחר, בכל חיל. אנחנו גאים בכל הבוגרים שלנו ובכל שיבוץ צבאי בו השתלבו. קרא את הראיון עם רינה אבן טוב שהתפרסם היום באתר MEVA, ותיווכח בכך. הרעיון שהצעת על שמירת קשר עם בוגרים הוא טוב ומעניין. נעביר אותו הלאה - כבר היום הם מגיעים לביקור בבית הספר ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגשים עם מוריהם, אבל אין תיעוד של המידע שהם מוסרים. נעביר את זה הלאה. אפשרות אחרת שאפשר לחשוב עליה היא לבקש מהם למלא טופס אישי קצר כאשר הם מגיעים לקבל את תעודת הבגרות - ופוגשים גם בהזדמנות זו את המחנכים. בפעם הבאה זה קורה בחודש הבא. נדמה לי שהיו יוזמות כאלה ואחרות, אני פשוט לא מודע לכולן.
 
למעלה