בוקר טוב

Balancedflow

New member
../images/Emo42.gifבוקר טוב ../images/Emo42.gif

בוקר חדש ועימו טיפ קטן לגבי תמציות פרחי באך : היות והתמציות עובדות על תדרים אנרגטיים אין לשים את התמציות ליד מכשירים עם קרינה אלקטרו-מגנטית או ליד שמנים אתריים חזקים. יום נפלא לכולנו
 
איפה קונים?

פג תוקפה של הערכה שלי-איפה קונים ערכות ובקבוקים להכת תמציות? יש המלצות?
 

Balancedflow

New member
המממ, זה מורכב...

קודם כל, היות ומדובר בתמציות אנרגטיות, התוקף שלהן לא ממש יכול לפוג. הן יכולות להפגע ולהיות מוחלשות כתוצאה מחשיפה ישירה לשמש וחום או כפי שרשמתי, מקרינה אלקטרו-מגנטית ושהייה ליד שמנים ארומטיים חלשים. את יכולה לבחון את השדה האנרגטי שלהן בעזרת מטוטלת, ותאמיני או לא, חשבתי לתת את זה בתור טיפ יומי מחר- כשרוצים "להטעין" מחדש את התמציות, ניתן לשים אותן על מגן דוד, או לשים עליהן מגן דוד, ולאחר כמה דקות.שעות, זה עובד. מנסיון. בדוק. היכן קנית את הערכה בעבר? האם למדת את הטיפול בעזרת פרחי באך?
 
קיתי ערכה מחברת "גורי"

ערכה שהגיע מהמכון באנגליה- מאד מעניין מה שאת אומרת על התמציות- למדתי ממשהי שלמדה בארה"ב מהקבוצה הראשונה של מורים שהגיעו מהבאך אינסטטיוט באנגליה- יש לי ארגז כלים נרחב כך שכבר הרבה זמן לא השתמשתי בתמציות גם כי חשבתי על כך שפג תוקפן ולקנות ערכה חדשה זה כבד... עכשיו אני אצה רצה לחפש את הערכה כי הפורום עשה לי חשק... לילה טוב
 
עד כמה שידוע לי

יש יותר ממקום אחד באנגליה שמכינים תמציות באך. לא אמור להיות כלל תאריך תוקף... זה בטח קשור לתקן ISO כזה או אחר. אם את רוצה לדעת אם מה שקנית זה פרחי באך מוקריים תסתכלי על הבקבוק ותראי איפה הם מיוצרים. Mount Vernon זה מה שאמור להיות רשום. אם זה מיוצר במקום אחר אז זה לא "תמצית באך מקורית". אגב, מאז באך צצו בעולם מאות או אלפי מקומות שמפיקים תמציות... התנסתי בפרחי הימלייה וגם בפרחי ארץ ישראל.
 

Balancedflow

New member
למיטב ידיעתי,

"פרמה גורי" הם היבואנים הבלעדיים של פרחי באך המקוריים. המכון עצמו עדיין נמצא כמובן ב "Mount Vernon" אבל יש להם היום עוד יצרנים שמייצרים את התמציות לפי התקן של מרכז באך, והערכה ש"פרמה גורי" מוכרת היא אכן המקורית, למרות שלא כל התמציות מיוצרות במרכז באך עצמו. פרחי הימלייה ופרחי ישראל, אמנם מיוצרים בשיטה דומה אבל אי אפשר לקרוא להם פרחי באך, אני אמנם לא התנסיתי בהם, והכרותי אתם שטחית ביותר (אשמח אם תספר לנו קצת על נסיונך עם התמציות האלה) אבל בבסיס שיטתו של באך עומדת תורה עמוקה ומבוססת, שאני לא בטוחה שהיא עובדת גם במקרה של התמציות האחרות...
 
מיצויים אנרגטיים.

כך אני מכנה את פרחי הימליה ופרחי ארץ ישראל... אך שמעתי לא פעם שמציגים אותם כ"פרחי באך" שהתגלו אחרי מותו של באך.... ההפקה זהה, הפרחים שונים. גם הגישה שמאחורי זהה או מאוד דומה לגישה של באך. בכל אופן, אני מסכים איתך... פרחי הימליה זה לא פרחי באך. אגב, כשהייתי במרכז באך לפני כשנתיים אמרו לי ששם המקום היחיד שמפיקים את כל פרחי באך... לגבי גורי אין לי מושג אם הוא יבואן של פרחי באך המקוריים או לא, אני רק יכול לסמוך על כך שהמידע שלך נכון. אישית, לא רואה שום טעם "לספר על נסיוני" או לספר את החוויות שלי, אני גם לא בטוח שזה אפשרי.
 
שמנים אתריים.

שנים אני מתעסק עם שמנים אתריים... אני יכול להעיד שלא ידוע לי על שמנים אתריים "חזקים" או "חלשים"... מה הכוונה שלך כשאתה אומר "שמנים אתריים חזקים"? אגב טיפים... לעיתים אני שם את התמציות באך וגם את השמנים האתריים מתחת לפירמידה, מה אתה חושב על זה?
 

Balancedflow

New member
בתאוריה אתה צודק,

אכן לא אמורה להיות הפרדה לשמנים אתריים חזקים או חלשים. אבל בפועל מה שקורה הוא שהיום יש חברות רבות שמייצרות סוגים שונים של שמנים אתריים, חלקם מיועדים לטיפול בארומתרפיה והם ה"חזקים" וחלקם, מדוללים ועם תוספות שונות ומשונות, שהם למעשה לא שמן טהור, ובד"כ מיועדים למבערים, שהם "החלשים". כמו שיש שמן זית "כתית" ויש שמן זית "כתית מעולה", גם בשמנים אתריים יש מספר מדדים שמבדילים אותם אחד מהשני, יבול: סך כמות השמן האתרי המתקבלת ממספר צמחים מסוימים או משטח נתון. תכולה: הכמות היחסית של השמן האתרי בחומר הצמחי (נמדדת על ידי הפקה מכמות נתונה של חומר צמחי). הרכב: מרכיבי השמן האתרי והיחסים הכמותיים ביניהם. מקווה שהבהרתי את עצמי. לגבי השימוש בפירמידה, שמעתי על השיטה הזו, אבל היות ומעולם לא ניסיתי אותה בעצמי, אני לא יכולה להגיב עליה לחיוב או לשלילה. אני חושבת ששזה יכול להיות טיפ נהדר, ושהמנסים אותו יוכלו לספר לנו על נסיונם ולהעשיר אותנו. אולי תפרט קצת יותר לגבי השיטה הזו?
 
שמנים אתריים

בפועל מה שקורה היום זה שכל מיני חברות וכל מיני חנויות מוכרות כל מיני דברים ומציגים אותם בתור שמנים אתריים. שמן אתרי מדולל זה לא שמן אתרי. שמן אתרי סינטטי זה לא שמן אתרי. שמן אתרי אמור להיות עם סימון (PEO (pure essential oil... נכון שזה לא באמת ערובה כי הנייר סובל הכל... אך אם זה לא כתוב סימן שלא מדובר על שמן אתרי. יש איכויות שונות של שמנים אתריים אך לא הייתי אומר שהם יותר "חזקים" או "חלשים"... אני אומר שהוא יותר טהור או פחות טהור... אני מפריד במדפים של שמנים אתריים ושל פרחי באך, אך אם כבר לשים ביחד, עדיך לשים פרחי באך ליד שמן אתרי "חזק" (טהור) ולא "חלש" (מדולל ואו סינתטי). ה"חזק" הינו טבעי לכם ה"השפעות הרעות" מועטות מאשר ההשפעות של הכימיקלים. במבער אני שם בדיוק את אותם השמנים שאני מורח על העור או בולע... את חושבת ששכאת נושמת השמניים האתריים לא נכנסים למחזור הדם? הם כן נכנסים.. והעדפה שלי זה לא להכניס לתוכי זבלים. לגבי המדדים שנתת, אין ביננו הסכמה... חוץ מזה שחשוב לראות ניתוח ספקטוגרפי של ההפקה שממנה קונים את השמן. חשוב גם לדעת עם הגידולים נעשו ללא כימיקלים ועוד כמה דברים... אבל כאן זה פורום על פרחי באך, אז לא ארחיב בנושא. לגבי הפירמידה. הפירמידה אמורה להיות במידות ה"נכונות" (בפרופורציות של הפירמידה הגדולה בגיזה), והיא צריכה להיות מכוונת עם פאה אחת בציר צפון-דרום. את הבקבוקונים צריך לשים באיזור המרכז מבלי שיגעו אחד בשני. בדרך כלל אני שם אותם בפירמידה לפחות ל-21 יום. אני עושה את זה רק שאני חש שאני לא אכניס "כוונות רעות" תוך כדי התהליך.
 

Balancedflow

New member
מעניין אותי מאוד כל נושא הפירמידה

תוכל להרחיב מעט מה עומד מאחורי השיטה הזו? איך זה התחיל? היכן למדת את זה? וגם היכן אתה משיג פירמידה שכזו? על איזה גודל של פירמידה אתה מדבר? האם במהלך הימים שהשמנים/תמציות נמצאים בפירמידה אתה לא עושה בהם שימוש?
 
פירמידה

אוכל להרחיב הרבה על שימושים בפירמידה... מה עומד מאחורי השיטה? חוכמה עתיקה מלפני יותר מ-10000 שנים. איך זה התחיל? אין לי צל של מושג... וגם לא סקרנות לבדוק את זה. איפה למדתי את זה? כמו את רוב רובם של הדברים שלמדתי ושאני לומד כעת, לבד, לא בלימודים פורמליים. איפה אני משיג פירמידות? בעבר קניתי, היום יש לי מספיק ובמידת הצורך אני יכול לבנות לבד. אני משתמש בעיקר ש-2 גדלים: הגדולות עם אורך בסיס של כ-30 ס"מ והקטנות 8 ס"מ בזמן שיש שמן אתרי, תמצית באך או כל דבר אחר בפירמידה אני לא נודע ולא מזיז.
 

Balancedflow

New member
מאיזה חומר אתה בונה את הפירמידה?

יש חשיבות למיקום בו אתה מעמיד אותה?
 
פירמידות

אני בונה אותם מנייר עבה או קרטון. יש חשיבות לכיוון של הפירמידה, אם לזה התכוונת... אולי את שואלת מיקום בתוך הבית, לא אין לזה חשיבות, רק חשוב לשים אותה במקום שאת יכולה לא להזיז אותה לכמה שבועות... אפילו לא על מנת לנקות אבק.
 
למעלה