שבוע הספר

mikilk

Active member
../images/Emo63.gif שבוע הספר ../images/Emo63.gif

לצערי עבורי הוא קצת איבד משמעות - קונה לא מעט ספרים במבצעים, או בחנויות לספרים משומשים. איזה ספר טוב קראתם לאחרונה? האם קרה לכם שהזדהתם עם דמות מספר? האם ספר יכול לעורר שינוי פנימי?
 

רצון100

New member
ספר זה גילוי

הכל בעיני המתבונן. לשם מה אנו קוראים ספרים? מה בכלל אנו כ"כ רוצים ומחפשים? יש אינסוף ספרים באינסוף נושאים. מהו ספר שמעורר שינוי פנימי? ולאיזה שינוי אנחנו מייחלים? בשאלה האחרונה הכל תלוי. מה האדם בעצם מבקש? אם היינו מגלים ספר שנכתב ממש עלינו- על המקום הכי פנימי שמסתתר אפילו מהרגשתינו ומספר לנו על מצב יותר נעלה שנמצא בנו ועלינו רק לגלותו. ספר אמיתי זה ספר שמאיר את החבויי בתוכנו. ספר הוראות שמורה על חוקי המציאות בהם אנו חיים. ספר אמיתי זה ספר שבלב.
 

nataly36

New member
דבר ראשון ספר - זה כיף.

וגם כיום, שאני בוחרת ספרים כדי שהם יתנו לי משהו - מידע. עניין. לימוד. אני בהחלט מחפשת את הכיף. זה גם מה שמנחה אותי כשאני כותבת - מסר, זה חשוב, זה חיוני אפילו - אך אם הקורא לא נהנה בשעת הקריאה, זה לא שווה. הספרים הגאוניים ממש - משלבים את השניים בצורה מושלמת. אני כרגע קוראת את "להתחתן" (של אליזבט גילברט). מאד אהבתי את הספר הקודם שלה, וכאן זה פחות זורם. אבל עדיין נחמד - וגם מלמד על תולדות הנישואין בכל הזמנים! מחולל שינוי? - אני חושבת שזה בצורה מזערית. לא תמיד מוגדרת. שבוע הספר עצמו - גם איבד משמעות בשבילי. קונה כמעט רק במבצעים. או באינטרנט שזה הרבה יותר זול. אין כבר את הכיף והבילוי של להסתובב בין דוכני הספרים. יש לציין שכיום, כיוון שיש לנו כבר שנים את "צומת ספרים" את חוויית הדפדוף והלגעת בכל כך הרבה ספרים - יש לי כל פעם שאני מסתובבת שם, מה שאני עושה כל כמה זמן.....
 

nataly36

New member
"מה זה שבוע הספר?"

שאלה אותי הבוקר הנסיכה (בת ה 8) . ואז קלטתי, למרות שאנחנו אוהבי ספרים - שהמוסד הידוע "שבוע הספר" איבד לגמרי את החן שלו. פעם היינו הולכים על נערינו וזקינינו לדוכני שבוע הספר, נוגעים בספרים ותמיד קונים לכל אחד לפחות ספר. לפעמים היינו מנצלים את ההנחות של השבוע הזה לקנות סדרות שחיפשנו.... גם כשגרנו רחוק, גם עם ילדים קטנים ..... אך בשנים האחרונות, מאז שיש את "צומת ספרים " מפעם לפעם אנחנו הולכים לכייף בסניף גדול שלהם, מן "שבוע הספר" כל השנה.... ולא מרגישים את הצורך ללכת במיוחד לערים הגדולות לדוכנים. לא איבדתי את המסורת של "ספר לכל אדם" בשבוע הספר... אבל... ההנחות הגדולות הם באינטרנט! וכך הבוקר, עוד לפני שיצאו לבית הספר, נכנסנו לאתר שיש המוני ספרים ב 50 % הנחה (ממש מאות ספרים) . ובחרנו לנו לכל אחד ספר. כך גם הנסיכה.... היא שאלה "לכבוד מה זה?" - הרי אין יום הולדת או משהו כזה... עניתי לה שזה לכבוד שבוע הספר - ואז היא שאלה במבט החכם שלה"מה זה שבוע הספר?" .... אז מה אתם אומרים? מה זה שבוע הספר?
 
למעלה