VRAY או MENTAL RAY?

Shinkan

New member
VRAY או MENTAL RAY?

מנשמע אנשים. אני התחלתי ללמוד מאיה ומנטל ריי לאחרונה. הרקע שלי בתלת הולך דיי הרבה שנים אחורה, אבל רק לאחרונה אני נכנס לכל העסק עד הסוף. בכל אופן, אני מתעסק ברינדור כרגע, ולומד מנטל ריי. אני שומע כל הזמן על VRAY והיכולות המצויינות שלו להפיק ריאליזם. מצד שני, אני לא מוצא שום חומר לימודי עליו אונליין, הדברים היחידים שמצאתי הם מעט מאוד קורסים ומעט מאוד ספרים. זה נראה כמו רנדר מאוד דל מבחינת ביקוש בשוק, אפילו שהוא כבר בחוץ דיי הרבה שנים. מה הסיבות לזה? והאם הוא באמת עדיף על מנטל ריי?
 

professional CG

New member
מה שאתה צריך נקרא

Lighting understanding ray והוא נמכר כ stand alone : ) זה לא ממש משנה באיזה מרנדר תעבוד, אם אתה מבין את הפיזיקה של האור, והעין שלך מפותחצת כדי לפענח את העולם שסובב אותך, אתה תשיג את הריאליזם בכל מנוע ray trace. ל VRAY יש יתרון מבחינת שליטה על פיזור האור במרחב (בממשק יש יותר אופציות). אני דווקה אוהב יותר את final render, מתוך זה שהתחברתי יותר לדרך שבה הכל מסודר שם. בסוף היום, אתה תמצא שלשתי תוכנות הרינדור מנטאל וויריי יש תיק די מרשים וזהה ביכולות. אה, ולפי מה שנראה בשטח, VRAY מהיר יותר באופן די ניכר.
 

Shinkan

New member
מהירות זה חשוב

בשביל סטודנט עם I7 שנטחן מהבוקר עד הלילה כדי ללמוד ולהביא תוצאות ששוות משהו בשוק. :) אני קורא בCGTALK שVRAY הרבה יותר מהיר גם מבחינת עבודה טכנית. במנטל ריי יש בעיה רצינית של ממשק, על כל דבר פשוט צריך לעבור 7 מדורי גיהנום כדי להביא תוצאה. בנוסף לזה כל רינדור, אפילו חלקי, לוקח כמה דקות ברגע שמציגים FG וGI, ויכולים לעבור ימים לפני שאתה מגיע לתוצאה שאתה מחפש... אני מניח שווה לבדוק את VRAY יותר לעומק.
 

professional CG

New member
עם כל הכבוד

אלו שכותבים שמנטאל מעביר אותך 7 מדורי גהנום כדי לראות משו יפה, אלו פשוט noobs של תאורה ורינדור שאין להם שום עין לרנדרינג, אז הם עוברים סבל ניסוי ותהייה עד שיוצא להם משו. מכעיס אותי שאומרים את זה על מנטאל, אם יש משו שלא חסר לו - זו איכות רנדרינג. אני אגיד משו, קודם כל תבין איך לעשות תאורה ריאליסטית במנטאל ריי, מנוע שמגיע עם כל התוכנות, עם פחות אופציות מVRAY, ואחרי זה תתחיל לחקור רנדרים חיצוניים. מנטאל זה כמו קרחות. אתה רואה רק 20% שלו שאתה פותח את הrender options. 80% ממנו נמצא ב500 nodes שהופכים אותו למשו מאוד גמיש ומעניין. (טוב לא 500, אבל הרבה)
 

Shinkan

New member
טוב, לא צריך לתקוף

אני אמנם חדש למנטל ריי, אבל בזמן הקצר למדתי המון. ישבתי על זה יום ולילה, חטפתי מגרנות, לא ישנתי, לא אכלתי, לא הלכתי לשירותים. אני דיי לחוץ על להגיע לרמה מינימלית כדי שאוכל להפיק את המיטב מחופשת הסמסטר הזאת מבחינת כסף. אני עובד עם מאיה, לא יודע על מה אתה עובד, ואני משיג תוצאות סבירות בהחלט עם מנטל ריי - אבל כמות הצעדים שצריך לקחת כדי להשיג תוצאה היא פשוט עצומה. קח לדוגמא את הMIB COLOR MIX. זה היה השיידר שעשה לי הכי הרבה בעיות עד כה. מסתבר שיש לו קונפליקט ALPHA עם מאיה, ולכן אי אפשר לייצא ערוץ ALPHA מחומר של מאיה ישירות אליו, אלא צריך להמיר את ערוץ הALPHA לערוץ ALPHA פרופר (RGB - A) ולא לשלוח עוד סט של RGB, כמו שמאיה עושה בDEFAULT. מסתבר בנוסף לזה, שהNODE במנטל ריי שאמור לעשות את ההמרה הזאת (מALPHA של מאיה לALPHA של מנטל ריי) בכלל לא עובד (והנה למה אני מדבר על 7 מדורי גיהנום), ואז צריך לעשות לופים וכל מיני חיווטים הזויים לגמרי כדי שהCOLOR MIX יעבוד עם ערוצי ALPHA שיוצאים מחומרים של מאיה. רק לפענח את הדבר הזה לקח לי 3 ימים שלמים, וזה היה בימים הראשונים שביליתי עם מנטל ריי. אני מודה, מאז לא נתקלתי בבעיה עד כדי כך מסובכת, אבל הרבה מהדברים שעושים עם מנטל ריי מאוד מאוד מורכבים. ברור לי שזה רנדר מדהים, לרגע אני לא מפקפק בזה, אבל לפי כל מה שאני קורא ביום-יומיים האחרונים - VRAY פשוט הרבה יותר :X 500 NODES במנטל ריי אתה אומר? וואו. אני חייב למצוא דרך ללמוד את כל הדברים האלה בצורה עצמאית. אין איזה מקום שאפשר לקרוא על בסיס חיפוש על הפונקציונאליות של הNODES השונים במנטל ריי?
 

professional CG

New member
: )

לא הרגשתי שתקפתי, גם זו לא הייתה כוונתי, מבקש סליחה אם כך הרגשת. (מעומק ליבי) . כל מה שתיארת לא קיים אצלי, אני עובד בXSI, ככה שאין את כל הבעיות האלה של החיוט. אבל אלו דברים קוסמטיים בממשק של מאיה שיודעים להסתדר איתם ולאחר מכן פשוט יודעים איך להכין הכל נכון. אני ממליץ על DT בשביל לדעת על מה ללחוץ, הם לא מעמיקים, אבל הם נהדרים למתחילים שלא יודעים איך לעשות כל מיני דברים מבחינת מה כל NODE עושה ולאיזו מטרה משתמשים בו. (digital tutors) יש להם ים שלם של מדריכי מאיה, גם על הNODES של מאיה, וגם על חלק מה nodes של מנטאל ריי. עד כמה שידוע לי (אשמח אם הגדולים והמנוסים יתקנו אותי) שרוב המקומות שלא עוסקים באדריכלות מרנדרים במנטאל ריי ולא בויריי. ככה שגם מבחינת מה שמצפה לך בשוק, עדיף שתבוא מצוייד בידע על תפעול במנטאל ותוסיף את הידע לתפעול על VRAY לאחר מכן .
 

Shinkan

New member
האמת...

אני חושב לעבור לXSI בעצמי. הבנתי שהיא הרבה יותר חסכנית מבחינת כמות פעולות, ויותר מקצועית. אני רואה יותר ויותר אמנים רציניים משתמשים בה לאחרונה וזה דיי מפתה. שווה באמת לנטוש את מאיה לטובת XSI? לגבי DT - אני עובד עם הטוטוריאלים שלהם המון. אני גם שם לב שהם לא מעמיקים במיוחד, ואני ממש הייתי רוצה לדעת - איפה כן אפשר למצוא לימודים מעמיקים? אין לי בעיה ללמוד עצמאית. אני רק רוצה מקור. בגלל שאין לי זמן לשחק עם כל מיני ווריאציות ולעשות נסיונות, אני מעדיף שיהיה לי הרבה חומר לימוד, לשבת ולחרוש. אני יודע שVTC עושים טוטוריאלים מדהימים, השאלה היא אם יש להם משהו מעמיק על מאיה (או XSI :)).
 

professional CG

New member
תלוי כמובן .

עם XSI לא תמצא עבודה בארץ, אני אתן לך את המילה שלי על זה. אבל כאחד שעובד גם עם XSI וגם עם מאקס ומאיה, אני גם אתן לך את המילה שלי שהממשק של XSI למשתמש הוא כמה וכמה (וכמה) רמות מעל. אז אם שווה לך זה עניין אישי לXSI אין vray, או final render. ככה שאתה טקוע עם מנטאל ריי, אבל הוא עובד כל כך יפה וחלק מבחינת הממשק בXSI שאתה ממש נהנה ממנו. ל DT יש המון חומר גם ל XSI. אני בעצמי מעביר שיעורים פרטיים לתוכנה הזו, אם זה מעניין אותך אתה מוזמן לשלוח לי הודעה פרטית בנושא. יש כמובן טוטוריאלים של letterbox, שפשוט החליטו לתת הדרכות חינמיות ל XSI באיכות HD וברמה מטורפת. (הם סטודיו די איכותי). ויש גם אותי ועוד רבים כמוני בפורומים ששמחים לעזור בלי קשר לכלום. המלצה אישית: אם אתה מחפש עבודה תישאר בMAYA.
 

Shinkan

New member
שמע

בינתיים אני עם מאיה ומנטל ריי, וכל העבודות הן למקס וויריי. בתור בן אדם, אני שותה תוכנות מאוד מהר, ומאוד בקלות, ואין לי בעיה לשלוט גם במקס, גם במאיה, וגם בXSI. השאלה היא האם שווה לי לעשות את זה כרגע - ואני מבין שלא. XSI תשאר התוכנה שלי כנראה, ביני לבין עצמי, לפרוייקטים שלי. לגבי עבודה - איך אני מתחיל לחפש עבודה לחופשת הקיץ בכלל? אני תקוע בבצלאל במהלך השנה, וזה ירושלים, המקום הכי לא ידידותי בעולם לסטודנט. מעבר לזה בצלאל מעמיסים עלינו שיעורים בכמויות אדירות, רובם לא נחוצים בכלל, עומס לא מהעולם הזה ובשביל תלתיסט שרק רוצה תואר כדי לעוף מהארץ עוד כמה שנים זה חתיכת תיק. למצוא עבודה לתקופות הקיץ זה דבר שמוכיח לי, כל שנה מחדש, שלהקיא דם זה לא מספיק. אני תמיד מסיים איכשהו באיזה עבודת "סתם" כזאת, לא מרוויח שום דבר, וממשיך עם החובות והבעיות. ויש לי את היכולות, זה מה שהורג אותי. אנשים עם יכולות עובדים באבטחה ושירות לקוחות. זה פשוט מגוחך. אני אבדוק את LETTERBOX. תודה רבה על הטיפ :) אם יש עוד מקורות שאתה יכול להמליץ עליהם אני אשמח לשמוע. כרגע אני איפשהו ברמה שDT מספקים, פלוס הנסיונות שלי (COLOR MIXER היה הדבר הכי מסובך שעשיתי עד כה. O_O).
 

professional CG

New member
שמע

http://www.redi-vivus.com/ לletterbox אין עוד מקומות אם אתה בעניין של XSI, תתחיל לעבוד ולהתנסות (בעזרת מדריכי DT). תעלה עבודות ותקבל פידבאק. יש גם את XSI BASE ואת SI- community השאר נמצא בגוגל. : ) סתכל בפורומים השונים, כל מיני אנשים פרטיים מחפשים פרילאנסרים לכל מיני סוגים של פרוייקטים. הבעיה אבל, על כל אחד כזה קופצים עשרות תלתיסטים, צריך באמת להתבלט כדי לקבל את התפקיד.
 

Shinkan

New member
מה מבחינת

טוטוריאלים מתקדמים במנטל ריי? יש שם? אני תקוע בשלב של להשתמש בחומרים הבסיסיים של מנטל ריי, מידי פעם מאיה, ואני יודע שאני יכול לבנות חומרים בעצמי במנטל ריי ולקבל תוצאות מדהימות. אני פשוט לא יודע איפה להתחיל בכלל. והגעתי לREDI VIVUS, אני אתחיל להוריד ברגע שאני אסיים את הפרוייקט הנוכחי. תודה רבה רבה :)
 

professional CG

New member
יש פחות

יש הרבה פחות חומר ל XSI ממה שיש לMAYA. תצתרך לשבור הרבה את הראש לבד
 

Shinkan

New member
הכוונה היתה למאיה

בגלל שכרגע אני עובד איתה, יהיה טוב ללמוד מנטל ריי כמו שצריך, ואני מניח שאח"כ המעבר לXSI יהיה נוח יותר... ממש תודה על כל העזרה הזאת. תאמין או לא, המילים שלך זרקו אותי להרבה מקומות ועכשיו יש לי המון חומר גם מעבר למה שדיברנו כאן. :)
 

professional CG

New member
בשמחה

למאיה יש כמות כל כך גדולה של חומר שאני לא יודע אפילו איפה להתחיל אחרי שתסיים את כל מדריכי DT, פשוט תתחיל במדריכים של Gnomon לעיצוב דמויות ודברים מהסוג הזה. וגוגל. יש ממש הרבה, חפש בגוגל maya books / maya dvd יש מלא חברות הפצה
 

Shinkan

New member
מDT לעיצוב דמויות?

וואו. אז אני מתקדם טוב יותר משחשבתי. :) משום מה חשבתי שיש איזה צעד שאני מפספס בין DT לבין טוטוריאלים מתקדמים לעיצוב דמויות. יש לי DVD של ויטאלי בולגרוב (עובד בבליזארד) לעיצוב דמויות בXSI. זה המטרה הסופית שלי. ברגע שאני מסיים את הDVD שלו עם תוצאה טובה, אני מרוצה. :)
 

professional CG

New member
אין שום צעד ביניים

אתה יכול גם עכשיו להתחיל לעצב דמויות אתה נכנס בזה עם הראש בקיר נכשל נכשל נכשל לומד את האנטומיה עד שאתה מצליח יום אחד אין פה קסם ללמוד את הטכניקה, ולתרגל הרבה. :) מקווה שעזרתי
 

Shinkan

New member
עזרת מאוד

תודה רבה. היום כל היום ישבתי בדכאון על הכשלונות שלי, למרות שאני יודע מנסיון שהכל מסתכם בלנסות שוב ושוב. אם הייתי עוד בן 21 כנראה שהיתה לי יותר צניעות, אבל בגיל 25 כשציפיתי להיות בתחילת הקריירה יש פחות סבלנות לכשלונות :X טוב, ננשך את השפה ונמשיך. :)
 
למעלה