איך התחבורה הציבורית עובדת בערב פסח?

cadoori

New member
נגיד ויש לי צורך להגיע מגבעתיים לקיסריה בערב פסח כדי להגיע בשעה 19:30 ואז לחזור הביתה באותו לילה בשעה 21:30.
יש תחבורה ציבורית לזה? אוטובוס?
 

Ccyclist

Well-known member
נגיד ויש לי צורך להגיע מגבעתיים לקיסריה בערב פסח כדי להגיע בשעה 19:30 ואז לחזור הביתה באותו לילה בשעה 21:30.
יש תחבורה ציבורית לזה? אוטובוס?

ליל הסדר היה לפני שבועיים, אז יש לך טיפה פחות משנה להסתדר עם מי שהסיע אותך לשם בפעם שעברה.

ערב חג שווה ערך ליום ו'.

התחבורה הציבורית מסתיימת כשעה - שעתיים לפני תחילת החג והתחבורה הבינעירונית - מוקדם יותר. אוטובוס שמגיע לקיסריה כשעה - שעתיים לפני החג יצא מתחנות האוטובוס הראשיות בתל אביב בערך שלושה שעות לפני כניסת החג או אפילו מוקדם יותר כדי שהנהג לא יצטרך לעשות נסיעת חזור במהלך החג.

התחבורה הציבורית לא תתחדש עד שעה אחרי מוצאי החג, כשעתיים אחרי השקיעה למחרת או אפילו יומיים אחרי אם ליל הסדר נופל על יום ה'. (ראש השנה תשפ"ה יוצא ימים ה'-ו' אז יהיו 3 וחצי ימים רצופים ללא תחבורה ציבורית !)

יתכן שישנן מוניות שירות מתל אביב לנתניה וחיפה, אבל זה רחוק מדי להליכה לקיסריה. מוניות השירות נוטות לצאת מלאות מאזור התחנה המרכזית של תל אביב, אין להן לוח זמנים ואם לנהג לא בא לעבוד בליל הסדר - הן לא יצאו כי כל מונית שירות היא עסק פרטי של הנהג שלה.

מדינת ישראל היא המקום היחיד בעולם שמשבית כך את התחבורה הציבורית יום וחצי בשבוע וכל חג במעמד שבת (ראש השנה, יום כיפור, היום הראשון והשביעי של סוכות ושל פסח, שבועות) במצטבר התחבורה הציבורית בישראל מושבתת כ 60 יום בשנה.

במידה ויש רישיון נהיגה - אפשר לשכור רכב או להיות חברים במועדון רכב ולהשתמש ברכב רק כשצריך אותו.

במידה ואין - מוניות בסכומי עתק, התארחות, לבקש הסעות וטובות מחברים, או להשאר בבית.

וכפי שסוכרייה חמצמצה ציינה - אפשר להיות חלק מאותה משפחה מפורסמת מקיסריה ושריה ולקבל רכב ממשלתי, נהג צמוד ואבטחה שיסיעו אותך בשבת על חשבון המדינה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה