הפער בין זרועות M1 ברעננה - החמצת הזדמנות

Ccyclist

Well-known member
עיינתי ב Govmap והתיכנון ברעננה יוצר פער בעייתי מאד בין הענפים - 2 ק"מ בין התחנות או קילומטר אחד בין מנהרות המסילה.

במערכות מטרו וותיקות נקודות השקה בין קווים יוצרים מרכזים משניים בפרברים השונים. מי שנסע לשוק קמדן בלונדון ראה כיצד התמשקות שתי זרועות הקו הצפוני יצרו מרכז עירוני תוסס בטבעת השניה, מי שירחיק הלאה לפרברים יגלה שבמקרים רבים תחנות עם התמשקויות אחרות יוצרות גם הן מרכזים משניים בפרברים חיצוניים יותר.

לדעתי הזרוע של רעננה צריכה תחנת השקה עם הזרוע של כפ"ס בתחנת צומת רעננה. החיבוריות האזורית מהשקה כזו תאפשר נסיעת מטרו בין הערים, מה שלא סביר בהחלפה בתחנת הפיצול המתוכננת בהוד השרון.

זה מחייב איזה סיבוב לאזור צומת רעננה, אבל מאפשר גם תחנה שניה באחוזה, כקילומטר מזו של יד לבנים באזור שכיום מתוכנן בו עיקול מסילתי, וכן תחנה נוספת בכפ"ס.

כמי שמכיר את התחתית של לונדון 4 עשורים, כולל 12 שנות מגורים בפרברי העיר - אני מבקש שלא "תסבירו" לי מהו תפקידו של המטרו אלא אם שהיתם בפרברים ולא במרכז העיר. הקווים שמחברים למרכז העיר מחברים גם למרכזי המשנה, דבר שמעשיר את החיים בפרברים כי יש רמה נוספת של מסחר ובילוי בדרך למרכז העיר. כשאפשר לנסוע כמה תחנות במטרו ליעד קרוב יחסית זה מקרב אותו יותר מנסיעה באוטובוס.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240505-221509_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240505-221509_Samsung Internet.jpg
    KB 803.1 · צפיות: 12
  • Screenshot_20240505-222020_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240505-222020_Samsung Internet.jpg
    KB 718 · צפיות: 12

Ccyclist

Well-known member
עיינתי ב Govmap והתיכנון ברעננה יוצר פער בעייתי מאד בין הענפים - 2 ק"מ בין התחנות או קילומטר אחד בין מנהרות המסילה.

במערכות מטרו וותיקות נקודות השקה בין קווים יוצרים מרכזים משניים בפרברים השונים. מי שנסע לשוק קמדן בלונדון ראה כיצד התמשקות שתי זרועות הקו הצפוני יצרו מרכז עירוני תוסס בטבעת השניה, מי שירחיק הלאה לפרברים יגלה שבמקרים רבים תחנות עם התמשקויות אחרות יוצרות גם הן מרכזים משניים בפרברים חיצוניים יותר.

לדעתי הזרוע של רעננה צריכה תחנת השקה עם הזרוע של כפ"ס בתחנת צומת רעננה. החיבוריות האזורית מהשקה כזו תאפשר נסיעת מטרו בין הערים, מה שלא סביר בהחלפה בתחנת הפיצול המתוכננת בהוד השרון.

זה מחייב איזה סיבוב לאזור צומת רעננה, אבל מאפשר גם תחנה שניה באחוזה, כקילומטר מזו של יד לבנים באזור שכיום מתוכנן בו עיקול מסילתי, וכן תחנה נוספת בכפ"ס.

כמי שמכיר את התחתית של לונדון 4 עשורים, כולל 12 שנות מגורים בפרברי העיר - אני מבקש שלא "תסבירו" לי מהו תפקידו של המטרו אלא אם שהיתם בפרברים ולא במרכז העיר. הקווים שמחברים למרכז העיר מחברים גם למרכזי המשנה, דבר שמעשיר את החיים בפרברים כי יש רמה נוספת של מסחר ובילוי בדרך למרכז העיר. כשאפשר לנסוע כמה תחנות במטרו ליעד קרוב יחסית זה מקרב אותו יותר מנסיעה באוטובוס.

כמה דוגמאות לונדוניות לנקודות פיצול והתמשקות בפרברים. אני מביא את הדירגרמה ואת המפות הגאוגרפיות.

בשחור: קמדן טאון, הקו הצפוני. מרכז משני חשוב עם השוק המפורסם. התמזגות הענפים יצרה מרכז משני באזור 2 שחוסך את העלות של הגעה לאזור 1 ומהווה אטרקציה לפרברים הצפוניים של הקו הצפוני וגם של קווי הויקטוריה, הפיקדילי והיובל דרך מספר חיבורים אוטובוסיים של 2 ו 4 ק"מ בקו אווירי דרך צירים ישירים. בשני מילים: איימי ווינהאוס!

באדום: סטראטפורד ולייטונסטון בבסיס לולאת הקו המרכזי. סטראטפורד היא צומת מסילתית חשובה ויש בה גם קניון גדול, היא גם עברה פיתוח מואץ לכבוד אולימפיאדת לונדון 2012 שהתקיימה בפארק האולימפי שמצפון לתחנה (המרחק אפילו מצדיק שלוחה מסילתית בת תחנה אחת של ה DLR). לייטונסטון היא פרבר פנימי שחשיבותו מוגבלת, אך החלפה בה מאפשרת נסיעות בין שני ענפי הקו המרכזי. יש לציין שהלולאה קצת מסובכת כי הצד הצפוני שלה אינו בלונדון רבתי ולכן השירות שם מוגבל. רוב הרכבות בענף הלולאה המזרחי מסתיימות בהיינולט, המקטע בין היינולט לווודפורד מופעל בעיקר ברכבות שאטל, הענף המערבי לאפינג נוסע בתדירות דומה לזו של ענף היינולט. תחנת גאנטס היל Gants Hill היא תחנת חובה לחובבי התחתית. היא בנויה לפי פרופיל שהרכבת התחתית של לודנון פיתחה עבור המטרו של מוסקבה כאשר התחתית ייעצה לברה"מ בנושא המטרו בשנות השלושים. אין צורך לעלות לפני השטח, רק לבקר במוסקבה מבלי להגיע לרוסיה של ימינו. יש גם שלט בתחנה שמתעד את בית החרושת לחלקי מטוסים שהיה במנהרות הענף ובתחנותיו במהלך מלחמת העולם השניה. המנהרות היו מוכנות כאשר המלחמה פרצה, אך המסילות עדיין לא הונחו. כאשר מפעל חלקי מטוסים הופצץ הוחלט להעביר אותו למנהרות.

באדום, כחול, ירוק: מספר צמתי מסילות על קווי התחתית במערב לונדון. החיבוריות באזור מאפשרת לא רק נסיעה לינארית למרכז העיר וממנו אלא גם בין הפרברים מבלי לנסוע עד למרכז העיר. לחגיגה מצטרפים גם קו צפון לונדון בכתום וקו האליזבת' בסגול. לא כל התחנות מתחברות כי מדובר בקווים שהוקמו במקור כמסילות נפרדות של חברות מתחרות, אך השילוב מאפשר חיבוריות נרחבת ברשת המסילתית הראשית.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240506-083918_TfL Go.jpg
    Screenshot_20240506-083918_TfL Go.jpg
    KB 577.9 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240506-084603_TfL Go.jpg
    Screenshot_20240506-084603_TfL Go.jpg
    KB 546.2 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240506-084052_TfL Go.jpg
    Screenshot_20240506-084052_TfL Go.jpg
    KB 540.4 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240506-104556_Maps.jpg
    Screenshot_20240506-104556_Maps.jpg
    KB 932.4 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240506-104531_Maps.jpg
    Screenshot_20240506-104531_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 3
  • Screenshot_20240506-104509_Maps.jpg
    Screenshot_20240506-104509_Maps.jpg
    1.3 MB · צפיות: 3

jp3raptor

Member
בוועדת התכנון המליצו על חיבור עתידי בין שתי הזרועות דרך אחוזה. זאת בעקבות דוח החוקר שהמליצה על חיבור הזרועות כך.

"מר זיו אדר - ראש צוות תכנון: זה נכון. במסגרת הבחינה בעצם של הארכת הקו רצינו גם לדעת אם בעצם ייכנס החיבור בין רעננה לכפר סבא, שזה גם כן משהו שדובר עליו, אז גם כן זה שיכנס במסגרת הבחינה הזאת. גב‘ יעל אדורם - יועמ“ש: כן, כן."

"נציג שר התחבורה בוועדה יציג בפני מליאת הוועדה לעת הדיון באישור התוכנית את תוכנית העבודה לבחינת קידום התוכנית ביחס להארכת הקו לכיוון מזרח עד למסילה המזרחית, כולל החיבור בין רעננה לכפר סבא."
 
למעלה