משהו על תרבות הקליפים הישראלית

משהו על תרבות הקליפים הישראלית

אין דבר כזה. למרות שאין לי דבר וחצי דבר נגד המוסיקה העברית , אני מנסה לחשוב על 5 קליפים ראויים ,ופשוט לא מצליח. בקושי שניים יש לי . מדוע זה כך ,ומתי באמת יבוא איזה אמן ויקדם את תעשיית הקליפים בארץ כמו שקודמה המוסיקה בעשור האחרון ? איזה קליפים " נפלו " מרשימת הראויים ? א. כאלה שנראים כאילו צולמו במצלמת חובבים. אם רוצים טיפה להתקדם - צריך גם לדעת שלקליפ יש משמעות ב. קליפים שצולמו בת"א . כי למרות הכל ,השוק , סמטאות העיר ,ורחוב דיזנגוף כבר מוצו עד תום בקליפים. ג. כאלה שצולמו בהופעה חיה ,או באולפן שנראה כמו זהו זה עככשו באמת יהיה קשה למצוא קליפים ראויים , נכון ? (אגב ,נמרוד לב/ימים טובים ודנה ברגר/ חמימות חולפת הם השניים הראויים
 
אתה סותר את עצמך, אבל...

גם פה (תבדוק את פורום מוזיקה, תבין מה זה גם) אתה צודק. סותר על שום מה? דנה ברגר צועדת לה ברחובות ת"א נונ-סטופ ונמרוד נראה כמו קליפ שעלות ההפקה שלו היא בערך המשכורת שלי). ולי דווקא אין משהו נגד קליפים שנראים כמו שצולמו במצלמת חובבים ובת"א, למשל ועיין ערך: טיפקס (כמעט כל קליפ שלהם... :) ). אבל... גם לעשות משהו שיראה כמו סרט חובבני צריך לדעת לעשות (שוב עיין ערך טיפקס). וסתם באופן כללי... אין בארץ תרבות קליפים כי אין בארץ תרבות מוזיקלית. שניים וחצי זמרים =-ים שממחזרים את החומרים של עצמם רק עם מילים אחרות. או לחילופין... להקות כמו שייגעצ (מקווה שאייתתי נכון) שמביאות אותה בשיר חזק אחד (הגם שלא ממש מלודי וזמר שהקול שלו עוד לא התחלף) ונעלמות. בעיקר בגלל הסיבות שכתבתי בסוגריים. אבל... אין מה לצפות בתכל´ס. ארץ קטנה, עמוסה בבעיות... למי יש זמן ליצור. ולמי שיש זמן יוצר שירים כאלו דיכאוניים שהקליפים שלו מתאימים לשיר כמו כפפה ליד של אוגיי סימפסון... :) בשביל זה המציאו את ערוצי הלוין והדיגיטלי: מענה ל-MTV ושות´ של הכבלים. אין מה לעשות... לא הכל בחיים זה מה שאנחנו רוצים.
 

MARMELAD

New member
בוא נדבר על קליפים ישראלים טובים

קודם כל אני חייב לציין את דנה אינטרנשיונל. צ´ינקוומילה - הקליפ שבו היא שורפת בעיניים את המסך ורוכבת על בננת ענק, וכמובן דיווה שהגיע עד ה MTV. נמשיך עם הקליפ של אחינועם ניני לפסקול החיים יפים של בניני. אבל אתם יודעים מה? אלה לא ממש קליפים ישראלים. הם יועדו מראש לקהל בינלאומי. אז בואו נרד ליגה. ריטה. תפתח חלון. אולי לא קליפ השנה אבל בהחלט בכיוון הנכון. ואם נלך צעד אחד אחורה אז יש גם את הקליפ שלה (לא זכור לי לאיזה שיר בדיוק) שבו היא נמצאת במין חדר שהתקרה והרצפה שלו מתקרבות וחושפות רקדנים מכל הכיוונים. (זה הקליפ שיש לה חצאית שרקדנים יוצאים ממנה) קליפים לפסקולים של סרטים ישראלים - גשם - אלי לוזון ל"עפולה אקספרס". כאן מה שמשחק תפקיד זה הסרט עצמו, כלומר, פני הקליפ כפני הכלב. אבל עדיין יש שיפור רב מהימים ש"קליפ" היה דפנה דקל רוקדת מסביב עמוד של תחנת אוטובוס באולפן (מי יציל את הבית שלי). את הקליפ החדש של דיוויד ברוזה, "אי הנשים" מישהו ראה? תפתחו וויוה. לא ייאמן שהקליפ הזה ישראלי. וכל כך פשוט. ברוזה שר, כתבי יד מתחלפים מאחוריו, זה הכל. עוד קליפ מצוין - הדג נחש. מתחילים לנגן בחדר, ועוברים לכל העולם, לכותרות העיתונים, ובסוף מוצאים את עצמם בחזרה בחדר. אורלי פרל ונמרוד לב - זה כל הקסם. עכשיו, מה הבעיה בעצם? הרי אנחנו, הישראלים, יודעים לצלם, לביים ולהפיק. כבר הוכחנו את זה בכל מבזק פרסומות. הבעייה היא שאין שוק לוויאוקליפים ישראלים. בדיוק כמו המצב של שוק הדיסקים הישראלי. על הפנים. אז מה? יש כבר את ערוץ 9 שמתחיל להפוך ל MTV בעברית. יש קליפים מדי פעם בערוצם השונים בין התוכניות. יש את ביפ, יש את YTV. לאט לאט. אני אופטימי. בסוף ישראל תוכל להשוויץ בווידאוקליפים על רמה. פוטנציאל יש. עכשיו צריך רק כסף. דרך אגב, כל הקליפים שציינתי למעלה הם לאו דווקא קליפים שאני אוהב. אבל הם קליפים יחסית איכותיים.
 
וכאן הטעות שלך ,ידידי

גם כסף יש. לאמנים ה"גדולים" יותר ,כמובן. שלמה ארצי ,ריטה ,וגם שרית חדד ואייל גולן. ובכל זאת , חוץ מ"תפתח חלון" לא היה קליפ ראוי מבית היוצר של אחד האמנים הנ"ל (וגם אמנים מפורסים נוספים שהשמטתי את שמם) , כזה שיציב רף חדש לקליפים ויפסיק את הזלזול שהאמנים מפגינים בנושא הזה , כי כבר הוכח שקליפ טוב שווה לא מעט.
 

MARMELAD

New member
כמובן שיש כסף.

אבל השאלה היא, אם אין איפה להקרין קליפים ישראלים, ואם אחוזי הדיסקים המזוייפים הם כל כך גבוהים, למה לשלמה ארצי לטרוח להוציא קליפ מושקע? כדי שישימו אותו בין כל ילדיי לחדשות? וכאן מגיע העניין של הכסף. כשיהיה ערוץ מוזיקה ישראלית מסחרי, יהיו קליפים. ולא חסרים תכנים שאפשר לשים בערוץ כזה. אבל זה רק עניין של זמן.
 
ערוץ MUSIC BOX שיעלה בקרוב בyes

הוא ערוץ קליפים אינטרקטיבי, שהצופים בבית יבחרו את הקליפים המשודרים מהבית (באמצעות טלפון, אינטרנט, SMS וכו´). בyes מבטיחים שישולבו קליפים ישראלים. בל נשכח גם שקיים מכרז לערוץ מוזיקה ישראלי מסחרי.
 

:) liat

New member
MUSIC BOX

אני לא יודעת אם מדובר באותו ערוץ, אבל כשהייתי בהולנד היה שם ערוץ מוזיקה שנקרא BOX והוא שידר קליפים בלי הפסקה לפי בקשת צופים...זה ערוץ ממש כייפי (רק שאם צופים בו הרבה זמן רואים שהוא חוזר על עצמו ממש הרבה). אני מקווה שזה אותו אחד...
 
עם כל הכבוד

אנחנו הישראלים תמיד יודעים להתלךונן, אבל אני לא חושבת שי איזה שהוא פסול בקליפ של דנה ברגר\ יפה מכוער, שהשקיעו בו מעל ומעבר בציורי האנימציה, שזוהי השקעה כספית לא קטנה, ויפה על המאמץ, למרות שכביכול אין בדיוק איפה לשדר אותו, ועדיין אם היה ערוץ כזה מה הסיכויים שבאמת מישהו יצפה בערוץ הזה בתדירות שתכניס רייטינג על רמה לערוץ?! אפסיים בדיוק כמו אחוזי הצפייה בערוץ 9... אז מה הקטע?! לילי
 
למעלה