פרוייקט גאוגרפיה השוואתית - אפקט התח"צ.

Ccyclist

Well-known member
צילומי המסך הושגו באמצעות הזזת המפה ללא שינויי קנה מידה.

1. גודלה של לונדון רבתי ומערכת התחבורה שלה.

בחרתי זום שנמצא בתוך האוטוסטרדה ההיקפית, ה M25, והבאתי את אותה המסגרת לארץ.

לונדון רבתי היא עיר בגודל הגליל (מינוס אצבע הגליל) או עיר שיכולה להכיל את כל המרחב מגוש דן לירושלים.

בנוסף, סובבתי את המפה כדי לקבל השוואה טובה יותר לצורה ההשוואה החביבה עלי "הים הוא הנהר". גוש דן אורכי ולכן ההשוואה הזו מאפשרת לראות את קנה המידה בצורה טובה יותר.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240509-172610_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-172610_Maps.jpg
    1.6 MB · צפיות: 7
  • Screenshot_20240509-172720_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-172720_Maps.jpg
    KB 876.6 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240509-172744_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-172744_Maps.jpg
    KB 713.9 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240509-172839_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-172839_Maps.jpg
    KB 895.6 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240510-124538_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-124538_Maps.jpg
    KB 733.7 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240510-124449_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-124449_Maps.jpg
    1 MB · צפיות: 7
  • Screenshot_20240510-124408_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-124408_Maps.jpg
    1 MB · צפיות: 7

Ccyclist

Well-known member
צילומי המסך הושגו באמצעות הזזת המפה ללא שינויי קנה מידה.

1. גודלה של לונדון רבתי ומערכת התחבורה שלה.

בחרתי זום שנמצא בתוך האוטוסטרדה ההיקפית, ה M25, והבאתי את אותה המסגרת לארץ.

לונדון רבתי היא עיר בגודל הגליל (מינוס אצבע הגליל) או עיר שיכולה להכיל את כל המרחב מגוש דן לירושלים.

בנוסף, סובבתי את המפה כדי לקבל השוואה טובה יותר לצורה ההשוואה החביבה עלי "הים הוא הנהר". גוש דן אורכי ולכן ההשוואה הזו מאפשרת לראות את קנה המידה בצורה טובה יותר.

מרחב פונקציונלי פרברי ועירוני, מנקודת מבט של תושב הקו הצפוני.

המסגרת כוללת את אזור מרכז העיר, את תחנת הבית שלי והפרברים הסמוכים, ואת קצות הענף שלי בקו הצפוני וקצה קו הפיקדילי.

כתושב הייגייט התחנה שלי היתה כ 8 ק"מ ממרכז העיר או 16 דקות בתחתית ממנו, המרכז המשני בקמדן היה בערך 4 ק"מ ממני בקו אווירי או 9 דקות בתחתית, והמרכז הפרברי בפינצ'לי סנטראל 4 ק"מ ו 4 דקות כי יש פחות תחנות בכיוון. לענף המקביל של הקו הצפוני אפשר היה להחליף בקמדן, לקו הפיקדילי היה אפשר לקחת אוטובוס לכמה תחנות בהולווי רוד (ציר אלכסוני), למקומות רבים היה אפשר להחליף לאוברגראונד כדי לבצע נסיעה פרברית בלי החלפה במרכז העיר.

ההשוואה לגוש דן מעניינת כי פרישת שלושת הקווים הפרבריים במפה רחבה יותר במונחי מזרח-מערב, אבל העובדה שמהשרון מרכז לונדון נמצאת בערך במקווה ישראל / חולון מראה משהו על קנה המידה של העיר.

כפי שראיתם במפה הקודמת - לונדון טיפה יותר רחבה ממזרח למערב ממה שהיא מצפון לדרום, הבדל של 10 ק"מ - גובה 45 ק"מ, רוחב 55 ק"מ. מרכז העיר עוד יותר מוארך, כ 9 ק"מ ממזרח למערב בלי הדוקלנדס מול כ 5 מצפון לדרום.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240509-172938_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-172938_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 2
  • Screenshot_20240509-173246_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-173246_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 2
  • Screenshot_20240509-173406_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-173406_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 2
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
צילומי המסך הושגו באמצעות הזזת המפה ללא שינויי קנה מידה.

1. גודלה של לונדון רבתי ומערכת התחבורה שלה.

בחרתי זום שנמצא בתוך האוטוסטרדה ההיקפית, ה M25, והבאתי את אותה המסגרת לארץ.

לונדון רבתי היא עיר בגודל הגליל (מינוס אצבע הגליל) או עיר שיכולה להכיל את כל המרחב מגוש דן לירושלים.

בנוסף, סובבתי את המפה כדי לקבל השוואה טובה יותר לצורה ההשוואה החביבה עלי "הים הוא הנהר". גוש דן אורכי ולכן ההשוואה הזו מאפשרת לראות את קנה המידה בצורה טובה יותר.

מרכז לונדון (הקו המעגלי המקורי, ללא ענף המרסמית' , "הידית של הספל").

השוותי את קנה המידה למספר ערים בישראל. במקרה של ירושלים השוותי פעמיים לעיר פלוס הגדה ולעיר פלוס הפרוזדור.

הקו המרכזי (אדום) חוצה את הקו המעגלי (צהוב) ממזרח מרכז העיר למערבו ב 21 דקות. הקו הצפוני (שחור) חוצה את המעגל מיוסטון לווטרלו (התחנה הראשונה בגדה הדרומית) ב 6 דקות. מיוסטון לויקטוריה זמן הנסיעה הוא 9 דקות בקו הויקטוריה (תכלת). אלוצזמני נסיעה מגוגל.

התחתית מאפשרת להתנייד במרכז העיר במספר קווים מצומצם במערכת המוכרת לכל הנוסעים הקבועים.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240509-175145_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-175145_Maps.jpg
    1.6 MB · צפיות: 4
  • Screenshot_20240509-175545_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-175545_Maps.jpg
    1.3 MB · צפיות: 3
  • Screenshot_20240509-175643_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-175643_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 2
  • Screenshot_20240509-175705_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-175705_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 3
  • Screenshot_20240509-175731_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-175731_Maps.jpg
    KB 865.7 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240509-175807_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-175807_Maps.jpg
    KB 938.7 · צפיות: 4
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
צילומי המסך הושגו באמצעות הזזת המפה ללא שינויי קנה מידה.

1. גודלה של לונדון רבתי ומערכת התחבורה שלה.

בחרתי זום שנמצא בתוך האוטוסטרדה ההיקפית, ה M25, והבאתי את אותה המסגרת לארץ.

לונדון רבתי היא עיר בגודל הגליל (מינוס אצבע הגליל) או עיר שיכולה להכיל את כל המרחב מגוש דן לירושלים.

בנוסף, סובבתי את המפה כדי לקבל השוואה טובה יותר לצורה ההשוואה החביבה עלי "הים הוא הנהר". גוש דן אורכי ולכן ההשוואה הזו מאפשרת לראות את קנה המידה בצורה טובה יותר.

יש ערים חוץ מלונדון, הנה השוואת קנה המידה של מרכזי המערכות שלהן למרכז לונדון: פריס, מדריד, ברלין, ניו יורק (כולל סיבוב לאוריינטציה מתאימה יותר).
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240509-181749_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-181749_Maps.jpg
    1.6 MB · צפיות: 4
  • Screenshot_20240509-182004_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-182004_Maps.jpg
    1.7 MB · צפיות: 5
  • Screenshot_20240509-182451_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-182451_Maps.jpg
    1.4 MB · צפיות: 5
  • Screenshot_20240509-183257_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-183257_Maps.jpg
    1.4 MB · צפיות: 5
  • Screenshot_20240509-184143_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-184143_Maps.jpg
    1.5 MB · צפיות: 4
  • Screenshot_20240509-184216_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-184216_Maps.jpg
    1.5 MB · צפיות: 4

Ccyclist

Well-known member
צילומי המסך הושגו באמצעות הזזת המפה ללא שינויי קנה מידה.

1. גודלה של לונדון רבתי ומערכת התחבורה שלה.

בחרתי זום שנמצא בתוך האוטוסטרדה ההיקפית, ה M25, והבאתי את אותה המסגרת לארץ.

לונדון רבתי היא עיר בגודל הגליל (מינוס אצבע הגליל) או עיר שיכולה להכיל את כל המרחב מגוש דן לירושלים.

בנוסף, סובבתי את המפה כדי לקבל השוואה טובה יותר לצורה ההשוואה החביבה עלי "הים הוא הנהר". גוש דן אורכי ולכן ההשוואה הזו מאפשרת לראות את קנה המידה בצורה טובה יותר.

9 דקות בפרברים.

הזום הבא מציג שני אזורים לונדוניים שלוקח 9 דקות לנסוע אותם בתחתית: קמדן טאון ל-הייגייט בשוט אחד והאמפסטד ל-הנדון סנטראל, שכונות יהודיות בלונדון שיתכן שחלקכם מכיר. זה קנה מידה שבלונדון נחשב למקומי.

בזום הזה אני משווה לא רק למרכזי הערים הגדולות בארץ אלא גם לפרברי השרון.

צריך לציין שבאוטובוס יום מהייגייט לקמדן טאון זה 24 דקות (רשמית), פי 2.66 יותר - ולכן יש אפקט של העדפה מסילתית בקרב מי שזמנו יקר לו. אין אוטובוס ישיר בין האמפסטד להנדון אז אי אפשר לעשות השוואה ישירה.

הזום לאזור תע"ש בשרון נעשה משום שמספר התחנות המתוכנן לו עלה בדיון בפורום, תוך השוואה לאזור היהודי בצפון לונדון. כשהדגמתי את קנה המידה של האזור ופרישת התחנות בו - התוכניות לשרון נראו סבירות יותר. האפקט של קו מסילתי מקווץ משמעותית את המרחקים לעומת נסיעה בכביש.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240510-114316_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-114316_Maps.jpg
    1.3 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20240510-114858_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-114858_Maps.jpg
    1.4 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20240510-115012_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-115012_Maps.jpg
    1.5 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20240510-143942_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-143942_Maps.jpg
    1 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20240510-144551_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-144551_Maps.jpg
    KB 789.9 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240510-144818_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-144818_Maps.jpg
    KB 830.6 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240510-144741_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-144741_Maps.jpg
    KB 799.4 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240510-144617_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-144617_Maps.jpg
    KB 745 · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
9 דקות בפרברים.

הזום הבא מציג שני אזורים לונדוניים שלוקח 9 דקות לנסוע אותם בתחתית: קמדן טאון ל-הייגייט בשוט אחד והאמפסטד ל-הנדון סנטראל, שכונות יהודיות בלונדון שיתכן שחלקכם מכיר. זה קנה מידה שבלונדון נחשב למקומי.

בזום הזה אני משווה לא רק למרכזי הערים הגדולות בארץ אלא גם לפרברי השרון.

צריך לציין שבאוטובוס יום מהייגייט לקמדן טאון זה 24 דקות (רשמית), פי 2.66 יותר - ולכן יש אפקט של העדפה מסילתית בקרב מי שזמנו יקר לו. אין אוטובוס ישיר בין האמפסטד להנדון אז אי אפשר לעשות השוואה ישירה.

הזום לאזור תע"ש בשרון נעשה משום שמספר התחנות המתוכנן לו עלה בדיון בפורום, תוך השוואה לאזור היהודי בצפון לונדון. כשהדגמתי את קנה המידה של האזור ופרישת התחנות בו - התוכניות לשרון נראו סבירות יותר. האפקט של קו מסילתי מקווץ משמעותית את המרחקים לעומת נסיעה בכביש.

ונספח, כי אין מקום ל 9 תמונות - אותו מרחק במרכז העיר.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240510-144127_Maps.jpg
    Screenshot_20240510-144127_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
צילומי המסך הושגו באמצעות הזזת המפה ללא שינויי קנה מידה.

1. גודלה של לונדון רבתי ומערכת התחבורה שלה.

בחרתי זום שנמצא בתוך האוטוסטרדה ההיקפית, ה M25, והבאתי את אותה המסגרת לארץ.

לונדון רבתי היא עיר בגודל הגליל (מינוס אצבע הגליל) או עיר שיכולה להכיל את כל המרחב מגוש דן לירושלים.

בנוסף, סובבתי את המפה כדי לקבל השוואה טובה יותר לצורה ההשוואה החביבה עלי "הים הוא הנהר". גוש דן אורכי ולכן ההשוואה הזו מאפשרת לראות את קנה המידה בצורה טובה יותר.

מרכז פלוס. זום שכולל לא רק את מרכז העיר אלא גם את אזור 2, טבעת האוברגראונד בכתום,

כל הקווים המוצגים הם מסילתיים, אך לא כל הקווים המסילתיים מוצגים. גוגל החליטה בסנוביות מסויימת להציג את קווי TFL בלבד, בלי קווי הרכבת הארצית. זה מקובל במפת התחתית למשל (אף שבימינו היא מציגה גם את טמזלינק שאינה של TFL) אבל נותן לכם חצי תמונה בלבד. גוגל מציגה מסילות באפור מאד חלש שאי אפשר לראות בקלות בזום כזה, במיוחד מאז שהכבישים עברו מצהוב לאפור.

זה סוג המרחב שתושבי לונדון יצפו שתכירו אם תגורו בעיר. יש בו מספר קווים ומערכות המאפשרים לנסוע סביב המרכז מבלי להכנס ממש אליו (מה שהקו המעגלי הצהוב מקיף).

בקונטקסט של המפה הז אני מביא את מפת אזור אגרת הגודש, בערך החצי המזרחי של הקו המעגלי הצהוב, טבעת ענפי הקו הצפוני בשחור (מינוס איינג'ל שנמצאת טיפה צפונית לכביש הטבעת) ותחנת ווקסהול - התחנה הראשונה מדרום לנהר של קו הויקטוריה בתכלת. זהו האזור הכי מרכזי והכי מרושת בעיר, שהגבייה בו אינה משפיעה על אזורים שנחשבים לשולי המרכז.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240509-174813_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-174813_Maps.jpg
    1.3 MB · צפיות: 3
  • Screenshot_20240509-175010_Maps.jpg
    Screenshot_20240509-175010_Maps.jpg
    KB 635.7 · צפיות: 3
  • congestion-charge-zone-map.jpg
    congestion-charge-zone-map.jpg
    1.4 MB · צפיות: 3
למעלה