אגד מחויב יותר לנוסעים או לנהגים?

מצב
הנושא נעול.
אגד מחויב יותר לנוסעים או לנהגים?

אגד מחויב יותר לנוסעים או לנהגים?
ביום ראשון ה 23.11.2003 בוטלה התחנה בצומת הגבעה הצרפתית בי-ם לקוים 421,486,487,948,961 (בהודעה שפורסמה ע"י אגד נכתב גם 444 שמעולם לא היתה לו שם תחנה) התחנה בוטלה בעקבות לחץ הנהגים על מחלקת התנועה בטענה שביטולה ויציאה מי-ם לכיוון מזרח דרך המנהרות החדשות תחסוך כרבע שעה נסיעה (בפועל ההפרש הוא כ 7 דקות) הנהגים גם טענו שזוהי בקשה שהם שומעים מהנוסעים אך העובדות הן שבשביל שהאוטובוס יוכל לצאת מהמנהרות בוטלה גם התחנה בסוף שדרות אשכול דבר שמחיב חלק מהנוסעים העולים בדרך כלל בגבעה הצרפתית (שהיו יכולים להגיע ללא קושי גם לשדרות אשכול) להגיע לתחנה המרכזית ולעבור את מסלול הכניסה המיגע. בהודעת אגד נכתב (דרך אגב ההודעה פורסמה מס' ימים לאחר השינוי) שהשינוי יאפשר גישה קלה יותר לכל חלקי העיר המצב כיום הוא שבגבעה הצרפתית ישנם קוים ל\מ כל חלקי העיר רבים השתמשו בצומת הגבעה הצרפתית הן כטרמפיאדה והן כתחנת אוטובוס. ההודעה היחידה שפורסמה לפני השינוי היה פתק מצ'וקמק בתחנה המרכזית הנוסעים הקבועים באותו היום חיכו לאוטובוסים וזכו לנסוע בהם בזכות נהגים שהבלבול אחז גם בהם וכל זה בשביל שלנהגים יהיו עוד 7 דקות הפסקה מרבית הנוסעים שגרים בצפון י-ם היו יכולים להגיע לביתם בכ7 דקות נסיעה באוטובוס עירוני מהגבעה הצרפתית (נווה יעקב פסגת זאב ישובי בנימין) ועתה הם נותרו ללא חלופה (מתחנה מרכזית הנסיעה באוטובוס עירוני יכולה להערך מעל 40 דקות)מפני שליציאה החדשה מי-ם לא מגיעים אוטובוסים עירוניים. בעקבות הסיפור הזה נשאלות מס' שאלות א. אמת בפרסום מדוע קו 444 הוזכר בפרסום ומדוע נכתב שם שמעתה תהיה גישה קלה יותר לכל חלקי העיר? ב. מדוע אגד מחויבים לנהגים יותר מאשר לנוסעים (מכרו אותנו בשביל עוד סיגריה וקפה)? ג. מדוע כאשר פנינו (אני ועוד מס' נוסעים קבועים) לאגד בבקשה לבחון את הנושא מחדש (כשרק רצה שמועה בלבד על המהלך) נענינו בזלזול ולא בצורה ענינית? ד. מדוע אין אוטובוסים עירוניים ליציאה המזרחית מי-ם? יוחזרו האוטובוסים הבין עירוניים לגבעה הצרפתית ומיד
 

novarex

New member
הבעיה היא התחנה המרכזית בירושלים

אגד מחויב יותר לנוסעים או לנהגים?
ביום ראשון ה 23.11.2003 בוטלה התחנה בצומת הגבעה הצרפתית בי-ם לקוים 421,486,487,948,961 (בהודעה שפורסמה ע"י אגד נכתב גם 444 שמעולם לא היתה לו שם תחנה) התחנה בוטלה בעקבות לחץ הנהגים על מחלקת התנועה בטענה שביטולה ויציאה מי-ם לכיוון מזרח דרך המנהרות החדשות תחסוך כרבע שעה נסיעה (בפועל ההפרש הוא כ 7 דקות) הנהגים גם טענו שזוהי בקשה שהם שומעים מהנוסעים אך העובדות הן שבשביל שהאוטובוס יוכל לצאת מהמנהרות בוטלה גם התחנה בסוף שדרות אשכול דבר שמחיב חלק מהנוסעים העולים בדרך כלל בגבעה הצרפתית (שהיו יכולים להגיע ללא קושי גם לשדרות אשכול) להגיע לתחנה המרכזית ולעבור את מסלול הכניסה המיגע. בהודעת אגד נכתב (דרך אגב ההודעה פורסמה מס' ימים לאחר השינוי) שהשינוי יאפשר גישה קלה יותר לכל חלקי העיר המצב כיום הוא שבגבעה הצרפתית ישנם קוים ל\מ כל חלקי העיר רבים השתמשו בצומת הגבעה הצרפתית הן כטרמפיאדה והן כתחנת אוטובוס. ההודעה היחידה שפורסמה לפני השינוי היה פתק מצ'וקמק בתחנה המרכזית הנוסעים הקבועים באותו היום חיכו לאוטובוסים וזכו לנסוע בהם בזכות נהגים שהבלבול אחז גם בהם וכל זה בשביל שלנהגים יהיו עוד 7 דקות הפסקה מרבית הנוסעים שגרים בצפון י-ם היו יכולים להגיע לביתם בכ7 דקות נסיעה באוטובוס עירוני מהגבעה הצרפתית (נווה יעקב פסגת זאב ישובי בנימין) ועתה הם נותרו ללא חלופה (מתחנה מרכזית הנסיעה באוטובוס עירוני יכולה להערך מעל 40 דקות)מפני שליציאה החדשה מי-ם לא מגיעים אוטובוסים עירוניים. בעקבות הסיפור הזה נשאלות מס' שאלות א. אמת בפרסום מדוע קו 444 הוזכר בפרסום ומדוע נכתב שם שמעתה תהיה גישה קלה יותר לכל חלקי העיר? ב. מדוע אגד מחויבים לנהגים יותר מאשר לנוסעים (מכרו אותנו בשביל עוד סיגריה וקפה)? ג. מדוע כאשר פנינו (אני ועוד מס' נוסעים קבועים) לאגד בבקשה לבחון את הנושא מחדש (כשרק רצה שמועה בלבד על המהלך) נענינו בזלזול ולא בצורה ענינית? ד. מדוע אין אוטובוסים עירוניים ליציאה המזרחית מי-ם? יוחזרו האוטובוסים הבין עירוניים לגבעה הצרפתית ומיד
הבעיה היא התחנה המרכזית בירושלים
לדעתי, יש להחליף את התחנה המרכזית החדשה והבלתי-יעילה בירושלים בתחנות היקפיות כפי שעשו בחיפה. שם אוטובוס מחוץ לעיר אינו נכנס העירה אלא מגיע למיני-תחנה מרכזית בפריפריה משם הנוסעים ממשיכים עם אותו כרטיס באוטובוסים עירוניים תדירים מאד הממתינים ברציפים סמוכים. התחנה הירושלמית היא מן מרכז מסחרי שדרכו מנוטבים באופן איטי כל נוסעי האוטובוסים הבינעירוניים, כאשר האוטובוסים העירוניים עוברים מחוץ לתחנה המרכזית בדרך יפה ועוצרים במספר ענק ומפוזר של תחנות (כאשר אוטובוסים העוברים מסלול דומה עוצרים בתחנות שונות!) יתר-על-כן, לא מצאתי חנייה לרכב באזור התחנה המרכזית החדשה, כאשר מן הסתם אפשר היה לארגן חניה ליד תחנות מרכזיות היקפיות. לכן, אני באופן אישי עושה כל מאמץ לעקוף את התחנה החדשה הזו, ע"י נסיעה ברכב לתחנת הרכבת בבית-שמש או בלוד. כמו-כן, גיליתי בזמן האחרון שיש מסוף בינעירוני של אגד בהר חוצבים (ליד משרדי) ובכוונתי לנצל זאת לנסיעות כדי להימנע נהכניסה לתחנה המרכזית. אגב, מי שמגיע לתחנה המרכזית באוטובוס מחוץ לעיר לא חייב לעבור את הבידוק הבטחוני (כ-15 דקות לכל הנוסעים של אוטובוס מלא) כדי להיכנס לתחנה/קניון, כדי מיד לצאת לדרך יפה. אפשר במקום זאת לעקוף את התחנה כולה ולהגיע לרחוב. אומנם זה מסורבל, ובמיוחד למי שכמוני עושה זאת מידי פעם עם מזוודה לאחר טיסה מחו"ל), אך החיסכון בזמן ובצורך לפתוח את המזוודה בפתח הקניון שווה את זה. לסיכום, עד שירושלים לא תלמד מחיפה, לא נראה לי שיש סכוי לתחבורה בינעירונית נורמלית, אלא רק תוספת של שעה שלמה בתוך העיר לנסיעה סופר-איטית בדרכים העמוסות ביותר במרכז העיר ואי-הנעימות והזמן הדרושים לצורך המעבר בתחנה המרכזית עצמה. הבעיה היא שהתחנה המרכזית היא ממש חדשה ואני מניח שלא ישמחו לזרוק אותה עד שיעברו לפחות 10 עד 20 שנה... בינתיים, נראה איך הרכבת תתארגן מבחינת המעברים בינה לתחבורה ציבורית ופרטית. עושה רושם שמסתכלים יותר מדי על זמן הנסיעה מעיר לעיר ולא משפרים את המעברים בתוך העיר שיכולים להימשך יותר זמן מהנסיעה הבינעירונית. דוד
 

איליה.

New member
לפי דבריך, זאת לא שאלה האם אגד

אגד מחויב יותר לנוסעים או לנהגים?
ביום ראשון ה 23.11.2003 בוטלה התחנה בצומת הגבעה הצרפתית בי-ם לקוים 421,486,487,948,961 (בהודעה שפורסמה ע"י אגד נכתב גם 444 שמעולם לא היתה לו שם תחנה) התחנה בוטלה בעקבות לחץ הנהגים על מחלקת התנועה בטענה שביטולה ויציאה מי-ם לכיוון מזרח דרך המנהרות החדשות תחסוך כרבע שעה נסיעה (בפועל ההפרש הוא כ 7 דקות) הנהגים גם טענו שזוהי בקשה שהם שומעים מהנוסעים אך העובדות הן שבשביל שהאוטובוס יוכל לצאת מהמנהרות בוטלה גם התחנה בסוף שדרות אשכול דבר שמחיב חלק מהנוסעים העולים בדרך כלל בגבעה הצרפתית (שהיו יכולים להגיע ללא קושי גם לשדרות אשכול) להגיע לתחנה המרכזית ולעבור את מסלול הכניסה המיגע. בהודעת אגד נכתב (דרך אגב ההודעה פורסמה מס' ימים לאחר השינוי) שהשינוי יאפשר גישה קלה יותר לכל חלקי העיר המצב כיום הוא שבגבעה הצרפתית ישנם קוים ל\מ כל חלקי העיר רבים השתמשו בצומת הגבעה הצרפתית הן כטרמפיאדה והן כתחנת אוטובוס. ההודעה היחידה שפורסמה לפני השינוי היה פתק מצ'וקמק בתחנה המרכזית הנוסעים הקבועים באותו היום חיכו לאוטובוסים וזכו לנסוע בהם בזכות נהגים שהבלבול אחז גם בהם וכל זה בשביל שלנהגים יהיו עוד 7 דקות הפסקה מרבית הנוסעים שגרים בצפון י-ם היו יכולים להגיע לביתם בכ7 דקות נסיעה באוטובוס עירוני מהגבעה הצרפתית (נווה יעקב פסגת זאב ישובי בנימין) ועתה הם נותרו ללא חלופה (מתחנה מרכזית הנסיעה באוטובוס עירוני יכולה להערך מעל 40 דקות)מפני שליציאה החדשה מי-ם לא מגיעים אוטובוסים עירוניים. בעקבות הסיפור הזה נשאלות מס' שאלות א. אמת בפרסום מדוע קו 444 הוזכר בפרסום ומדוע נכתב שם שמעתה תהיה גישה קלה יותר לכל חלקי העיר? ב. מדוע אגד מחויבים לנהגים יותר מאשר לנוסעים (מכרו אותנו בשביל עוד סיגריה וקפה)? ג. מדוע כאשר פנינו (אני ועוד מס' נוסעים קבועים) לאגד בבקשה לבחון את הנושא מחדש (כשרק רצה שמועה בלבד על המהלך) נענינו בזלזול ולא בצורה ענינית? ד. מדוע אין אוטובוסים עירוניים ליציאה המזרחית מי-ם? יוחזרו האוטובוסים הבין עירוניים לגבעה הצרפתית ומיד
לפי דבריך, זאת לא שאלה האם אגד
מחויב יותר לנהגים או לנוסעים, אלא האם אגד מחויב יותר לנוסעים לגבעה הצרפתית או לנוסעים לתחנה המרכזית. כי ביטול התחנה מקצר את הדרך לחלק מהנוסעים, ומאריך את הדרך לנוסעים אחרים. אל תדאג לנהגים, הם את כוס הקפה שלהם יקבלו בכל מקרה.
 
כנוסע קבוע בקוים הנ"ל

לפי דבריך, זאת לא שאלה האם אגד
מחויב יותר לנהגים או לנוסעים, אלא האם אגד מחויב יותר לנוסעים לגבעה הצרפתית או לנוסעים לתחנה המרכזית. כי ביטול התחנה מקצר את הדרך לחלק מהנוסעים, ומאריך את הדרך לנוסעים אחרים. אל תדאג לנהגים, הם את כוס הקפה שלהם יקבלו בכל מקרה.
כנוסע קבוע בקוים הנ"ל
אני יכול להבטיח לך שהנוסעים לא התלוננו מעולם על הדרך ה"ארוכה" ב7 דקות אבל הנהגים התלוננו מהיום שהמנהרות נפתחו וחלקם גם השתמשו בהם בניגוד למסלול בתירוצים שונים ומשונים כשאתה עולה על אוטובוס שמסלול נסיעתו כ3 שעות (י-ם- טבריה) ה7 דקות הללו לא ישברו אף אחד גם לדעת הנוסעים שעולים התחנה המרכזית (וחוסכים את הזמן הזה) לפחות בכניסה לי-ם ראוי שהאוטובוס יעצור שם כי מאז ומעולם ירדו שם המון אנשים (הרבה יותר ממה שעלו) וחוץ מזה שההודעה הלקויה על ביטול התחנה היתה פשוט בושה ומזל שביום הראשון לא כל הנהגים ידעו שבטלו אותה אחרת אנשים היו מתיבשים שם שעות רבות מאוד (ולא רק שעתיים וחצי)
 
אגד, כגוף מסופסד

אגד מחויב יותר לנוסעים או לנהגים?
ביום ראשון ה 23.11.2003 בוטלה התחנה בצומת הגבעה הצרפתית בי-ם לקוים 421,486,487,948,961 (בהודעה שפורסמה ע"י אגד נכתב גם 444 שמעולם לא היתה לו שם תחנה) התחנה בוטלה בעקבות לחץ הנהגים על מחלקת התנועה בטענה שביטולה ויציאה מי-ם לכיוון מזרח דרך המנהרות החדשות תחסוך כרבע שעה נסיעה (בפועל ההפרש הוא כ 7 דקות) הנהגים גם טענו שזוהי בקשה שהם שומעים מהנוסעים אך העובדות הן שבשביל שהאוטובוס יוכל לצאת מהמנהרות בוטלה גם התחנה בסוף שדרות אשכול דבר שמחיב חלק מהנוסעים העולים בדרך כלל בגבעה הצרפתית (שהיו יכולים להגיע ללא קושי גם לשדרות אשכול) להגיע לתחנה המרכזית ולעבור את מסלול הכניסה המיגע. בהודעת אגד נכתב (דרך אגב ההודעה פורסמה מס' ימים לאחר השינוי) שהשינוי יאפשר גישה קלה יותר לכל חלקי העיר המצב כיום הוא שבגבעה הצרפתית ישנם קוים ל\מ כל חלקי העיר רבים השתמשו בצומת הגבעה הצרפתית הן כטרמפיאדה והן כתחנת אוטובוס. ההודעה היחידה שפורסמה לפני השינוי היה פתק מצ'וקמק בתחנה המרכזית הנוסעים הקבועים באותו היום חיכו לאוטובוסים וזכו לנסוע בהם בזכות נהגים שהבלבול אחז גם בהם וכל זה בשביל שלנהגים יהיו עוד 7 דקות הפסקה מרבית הנוסעים שגרים בצפון י-ם היו יכולים להגיע לביתם בכ7 דקות נסיעה באוטובוס עירוני מהגבעה הצרפתית (נווה יעקב פסגת זאב ישובי בנימין) ועתה הם נותרו ללא חלופה (מתחנה מרכזית הנסיעה באוטובוס עירוני יכולה להערך מעל 40 דקות)מפני שליציאה החדשה מי-ם לא מגיעים אוטובוסים עירוניים. בעקבות הסיפור הזה נשאלות מס' שאלות א. אמת בפרסום מדוע קו 444 הוזכר בפרסום ומדוע נכתב שם שמעתה תהיה גישה קלה יותר לכל חלקי העיר? ב. מדוע אגד מחויבים לנהגים יותר מאשר לנוסעים (מכרו אותנו בשביל עוד סיגריה וקפה)? ג. מדוע כאשר פנינו (אני ועוד מס' נוסעים קבועים) לאגד בבקשה לבחון את הנושא מחדש (כשרק רצה שמועה בלבד על המהלך) נענינו בזלזול ולא בצורה ענינית? ד. מדוע אין אוטובוסים עירוניים ליציאה המזרחית מי-ם? יוחזרו האוטובוסים הבין עירוניים לגבעה הצרפתית ומיד
אגד, כגוף מסופסד
מחוייב כלפי הנוסע ולא כלפי הנהג. אין פה שיקול כלכלי. זהו לחץ של הנהגים על ההנהלה. עכשיו, צריך להפעיל לחץ מצד ציבור הנוסעים.
 

cmr

New member
שינוי מסלול קו

אגד, כגוף מסופסד
מחוייב כלפי הנוסע ולא כלפי הנהג. אין פה שיקול כלכלי. זהו לחץ של הנהגים על ההנהלה. עכשיו, צריך להפעיל לחץ מצד ציבור הנוסעים.
שינוי מסלול קו
נעשה רק לאחר בדיקות מקיפות בבדיקות אלו נבדק החיסכוןאו התוספת בעלות הפעלת הקו מספר הנוסעים הנפגעים או המרוויחים מן השינוי בסיכום הרווח או ההפסד לחברה לחץ של הנהגים לשינוי מסלול קיצור או הארכת המסלול אינו קריטריון לשינוי מסלול קו
 
מבדיקה שערכתי

שינוי מסלול קו
נעשה רק לאחר בדיקות מקיפות בבדיקות אלו נבדק החיסכוןאו התוספת בעלות הפעלת הקו מספר הנוסעים הנפגעים או המרוויחים מן השינוי בסיכום הרווח או ההפסד לחברה לחץ של הנהגים לשינוי מסלול קיצור או הארכת המסלול אינו קריטריון לשינוי מסלול קו
מבדיקה שערכתי
לא נעשתה בדיקה רצינית (לדוגמא מעולם לא נצפה בתחנה המדוברת אדם שסופר את הנוסעים) אבל הנהגים לעומת זאת (חלקם אף התגאו בכך בכל פעם שהם עצרו בגבעה הצרפתית) אמרו שבקרוב יבטלו את התחנה ושהם לוחצים לביטולה ואחד מהם אמרלי גם שהוא אומר שהנוסעים רוצים לבטל אותה ושאין נוסעים שם שאלתי אותו מי הנוסעים שרוצים לבטל אותה והא אמר לי כולם וכששאלתי אותו למה הוא אומר שאין נוסעים בתחנה הרי הרגע הוא העלה שם 8 נוסעים הוא אמר שזה חד פעמי (הוא צודק בדרך כלל עולים יותר). ולגבי הכניסה לי-ם עשרות פעמים נצפו אוטובוסים בקוים הנ"ל מורידים נוסעים (פעולה שאמורה לקחת פחות מדקה) דקות ארוכות דבר שמעיד על כמות הנוסעים שהשתמשו בתחנה חוץ מזה שאף אחד לא הגיב פה לגבי הפרסום הלקוי (לדעתי משפיל ומזלזל) בנוגע לביטול התחנה
 

cmr

New member
באגד היום לא סופרים

מבדיקה שערכתי
לא נעשתה בדיקה רצינית (לדוגמא מעולם לא נצפה בתחנה המדוברת אדם שסופר את הנוסעים) אבל הנהגים לעומת זאת (חלקם אף התגאו בכך בכל פעם שהם עצרו בגבעה הצרפתית) אמרו שבקרוב יבטלו את התחנה ושהם לוחצים לביטולה ואחד מהם אמרלי גם שהוא אומר שהנוסעים רוצים לבטל אותה ושאין נוסעים שם שאלתי אותו מי הנוסעים שרוצים לבטל אותה והא אמר לי כולם וכששאלתי אותו למה הוא אומר שאין נוסעים בתחנה הרי הרגע הוא העלה שם 8 נוסעים הוא אמר שזה חד פעמי (הוא צודק בדרך כלל עולים יותר). ולגבי הכניסה לי-ם עשרות פעמים נצפו אוטובוסים בקוים הנ"ל מורידים נוסעים (פעולה שאמורה לקחת פחות מדקה) דקות ארוכות דבר שמעיד על כמות הנוסעים שהשתמשו בתחנה חוץ מזה שאף אחד לא הגיב פה לגבי הפרסום הלקוי (לדעתי משפיל ומזלזל) בנוגע לביטול התחנה
באגד היום לא סופרים
את מספר האנשים העולים בכל תחנה, מאחר שבאוטובוסים הותקנו מכשירי ספירת נוסעים אוטומטיים. ספירת הנוסעים מתבצעת באמצעות שטיח המונח על המדרגה, וכל דריכה על המדרגה משמעותה עליה או ירידה מן האוטובוס. המכשיר מציין בנוסף לכך את נקודת ה- GPS שבה עלה או ירד הנוסע נקודה זו מתואמת עם התחנה הרלוונטית. כל המידע נאגר במחשב האוטובוס ועת תדלוק האוטובוס הנתונים נשלחים למחשב המרכזי ומעוברים למחלקה הרלוונטית. לצורך קביעה האם להוסיף נסיעה או לבטל נסיעה. מספר נוסעים עולים ויורדים בתחנה מסוימת וכדומה
 
אז כנראה שהם לא ממש מתייחסים

באגד היום לא סופרים
את מספר האנשים העולים בכל תחנה, מאחר שבאוטובוסים הותקנו מכשירי ספירת נוסעים אוטומטיים. ספירת הנוסעים מתבצעת באמצעות שטיח המונח על המדרגה, וכל דריכה על המדרגה משמעותה עליה או ירידה מן האוטובוס. המכשיר מציין בנוסף לכך את נקודת ה- GPS שבה עלה או ירד הנוסע נקודה זו מתואמת עם התחנה הרלוונטית. כל המידע נאגר במחשב האוטובוס ועת תדלוק האוטובוס הנתונים נשלחים למחשב המרכזי ומעוברים למחלקה הרלוונטית. לצורך קביעה האם להוסיף נסיעה או לבטל נסיעה. מספר נוסעים עולים ויורדים בתחנה מסוימת וכדומה
אז כנראה שהם לא ממש מתייחסים
לנתונים שעולים מהמערכת הזו, אחרת היינו רואים שינויים בקווים כמו 11 בחיפה. כנראה שהמערכת גם לא יודעת להבדיל בין קו 156 ל-475, משום שבעת נסיעה ב-156 על הכרטיס נכתב שזה בכלל קו 475. האם המערכת הותקנה בכל האוטובוסים? ועוד משהו, איך היא עובדת בנידרפלורים, שהרי אין בהם מדרגות? וגם איך היא מבדילה בין עליה לירידה ל/מהאוטובוס?
 

cmr

New member
מכשיר ספירת נוסעים

אז כנראה שהם לא ממש מתייחסים
לנתונים שעולים מהמערכת הזו, אחרת היינו רואים שינויים בקווים כמו 11 בחיפה. כנראה שהמערכת גם לא יודעת להבדיל בין קו 156 ל-475, משום שבעת נסיעה ב-156 על הכרטיס נכתב שזה בכלל קו 475. האם המערכת הותקנה בכל האוטובוסים? ועוד משהו, איך היא עובדת בנידרפלורים, שהרי אין בהם מדרגות? וגם איך היא מבדילה בין עליה לירידה ל/מהאוטובוס?
מכשיר ספירת נוסעים
בשלב הראשון הותקן באוטובוסים בינעירוניים בלבד כ= 750 אוטובוסים עם היום ע"י שאלון ל 501 תושבים המהוים מדגם של פרורי אחוזים מכלל התושבים מצליחים לנבא מי יהיה ראש ממשלה הרי ממדגם של מספר נסיעות ביום אפשר לחזות את כמות הנוסעים היומית. כיום נערכים ניסויים עם מתקנים לאוטובוסים עירוניים. הבעיה עם השטיח שהוא מזהה עליה או ירידה ממדרגה על פי הלחץ על המדרגה בדרך כלל בעליה הדריכה קודם עם החלק הקדמי של כף הרגל ואחר כך עם העקב ובירידה הדריכה קודם עם העקב ואחר כך עם החלק הקדמי. בדרך זו הסנסורים בשטיח מצליחים לזהות עליה או ירידה. הבעיה עם מכונות עירוניות היא שבהם מתבצעת עליה וירידה בו זמנית ולשטיח קשה לזהות שתי תנועות עליו. בנמוכי הרצפה שבהם אין מדרגות ישנה בעיה נוספת של גודל השטיח ואז תתכן ספירה פעמים של אותו נוסע. מכשיר הספירה הוכיח כי הוא יותר אמין מהפוקד הקשיש הסופר את הנוסעים אשר נמצאים בתוך האוטובוס והוא נמצא מבחוץ.
 

cmr

New member
זהוי מספר הקו במכשיר

אז כנראה שהם לא ממש מתייחסים
לנתונים שעולים מהמערכת הזו, אחרת היינו רואים שינויים בקווים כמו 11 בחיפה. כנראה שהמערכת גם לא יודעת להבדיל בין קו 156 ל-475, משום שבעת נסיעה ב-156 על הכרטיס נכתב שזה בכלל קו 475. האם המערכת הותקנה בכל האוטובוסים? ועוד משהו, איך היא עובדת בנידרפלורים, שהרי אין בהם מדרגות? וגם איך היא מבדילה בין עליה לירידה ל/מהאוטובוס?
זהוי מספר הקו במכשיר
ספירת הנוסעים מתבצע מהשילוט הדיגיטלי ולא ממכשיר הכירטוס. הסיבה שאתה רואה על הכרטיס מספר קו שונה ממספר הקו שבו אתה נוסע נובעת מכך שהנהג לא החליף את הנסיעה במכשיר הכירטוס.
 
מעולם לא ראיתי שטיחים באוטובסים

באגד היום לא סופרים
את מספר האנשים העולים בכל תחנה, מאחר שבאוטובוסים הותקנו מכשירי ספירת נוסעים אוטומטיים. ספירת הנוסעים מתבצעת באמצעות שטיח המונח על המדרגה, וכל דריכה על המדרגה משמעותה עליה או ירידה מן האוטובוס. המכשיר מציין בנוסף לכך את נקודת ה- GPS שבה עלה או ירד הנוסע נקודה זו מתואמת עם התחנה הרלוונטית. כל המידע נאגר במחשב האוטובוס ועת תדלוק האוטובוס הנתונים נשלחים למחשב המרכזי ומעוברים למחלקה הרלוונטית. לצורך קביעה האם להוסיף נסיעה או לבטל נסיעה. מספר נוסעים עולים ויורדים בתחנה מסוימת וכדומה
מעולם לא ראיתי שטיחים באוטובסים
בקוים הנ"ל אבל לא מזמן ראיתי בקו 443 אדם שספר נוסעים ורשם כמה עלו בכל תחנה מה שאומר שגם באגד יודעים שכשזה מגיע לקוים חלשים (וחיסכון) אין כמו השיטה הישנה והטובה אבל כשזה מגיע לשיפור השירות אפשר לחפף
 

cmr

New member
לא תוכל לראות את השטיח מאחר שהוא

מעולם לא ראיתי שטיחים באוטובסים
בקוים הנ"ל אבל לא מזמן ראיתי בקו 443 אדם שספר נוסעים ורשם כמה עלו בכל תחנה מה שאומר שגם באגד יודעים שכשזה מגיע לקוים חלשים (וחיסכון) אין כמו השיטה הישנה והטובה אבל כשזה מגיע לשיפור השירות אפשר לחפף
לא תוכל לראות את השטיח מאחר שהוא
נראה בדיוק כמו ציפוי הגומי על רצפת האוטובוס.
 

shnj

New member
תגובה לאגד מחויב לנוסעים.........

אגד מחויב יותר לנוסעים או לנהגים?
ביום ראשון ה 23.11.2003 בוטלה התחנה בצומת הגבעה הצרפתית בי-ם לקוים 421,486,487,948,961 (בהודעה שפורסמה ע"י אגד נכתב גם 444 שמעולם לא היתה לו שם תחנה) התחנה בוטלה בעקבות לחץ הנהגים על מחלקת התנועה בטענה שביטולה ויציאה מי-ם לכיוון מזרח דרך המנהרות החדשות תחסוך כרבע שעה נסיעה (בפועל ההפרש הוא כ 7 דקות) הנהגים גם טענו שזוהי בקשה שהם שומעים מהנוסעים אך העובדות הן שבשביל שהאוטובוס יוכל לצאת מהמנהרות בוטלה גם התחנה בסוף שדרות אשכול דבר שמחיב חלק מהנוסעים העולים בדרך כלל בגבעה הצרפתית (שהיו יכולים להגיע ללא קושי גם לשדרות אשכול) להגיע לתחנה המרכזית ולעבור את מסלול הכניסה המיגע. בהודעת אגד נכתב (דרך אגב ההודעה פורסמה מס' ימים לאחר השינוי) שהשינוי יאפשר גישה קלה יותר לכל חלקי העיר המצב כיום הוא שבגבעה הצרפתית ישנם קוים ל\מ כל חלקי העיר רבים השתמשו בצומת הגבעה הצרפתית הן כטרמפיאדה והן כתחנת אוטובוס. ההודעה היחידה שפורסמה לפני השינוי היה פתק מצ'וקמק בתחנה המרכזית הנוסעים הקבועים באותו היום חיכו לאוטובוסים וזכו לנסוע בהם בזכות נהגים שהבלבול אחז גם בהם וכל זה בשביל שלנהגים יהיו עוד 7 דקות הפסקה מרבית הנוסעים שגרים בצפון י-ם היו יכולים להגיע לביתם בכ7 דקות נסיעה באוטובוס עירוני מהגבעה הצרפתית (נווה יעקב פסגת זאב ישובי בנימין) ועתה הם נותרו ללא חלופה (מתחנה מרכזית הנסיעה באוטובוס עירוני יכולה להערך מעל 40 דקות)מפני שליציאה החדשה מי-ם לא מגיעים אוטובוסים עירוניים. בעקבות הסיפור הזה נשאלות מס' שאלות א. אמת בפרסום מדוע קו 444 הוזכר בפרסום ומדוע נכתב שם שמעתה תהיה גישה קלה יותר לכל חלקי העיר? ב. מדוע אגד מחויבים לנהגים יותר מאשר לנוסעים (מכרו אותנו בשביל עוד סיגריה וקפה)? ג. מדוע כאשר פנינו (אני ועוד מס' נוסעים קבועים) לאגד בבקשה לבחון את הנושא מחדש (כשרק רצה שמועה בלבד על המהלך) נענינו בזלזול ולא בצורה ענינית? ד. מדוע אין אוטובוסים עירוניים ליציאה המזרחית מי-ם? יוחזרו האוטובוסים הבין עירוניים לגבעה הצרפתית ומיד
תגובה לאגד מחויב לנוסעים.........
אגד לא קובע את התחנות שלהם . תיפנה לשרד התחבורה.
 

selvya

New member
תפעילו לחץ זה עובד!!!

אגד מחויב יותר לנוסעים או לנהגים?
ביום ראשון ה 23.11.2003 בוטלה התחנה בצומת הגבעה הצרפתית בי-ם לקוים 421,486,487,948,961 (בהודעה שפורסמה ע"י אגד נכתב גם 444 שמעולם לא היתה לו שם תחנה) התחנה בוטלה בעקבות לחץ הנהגים על מחלקת התנועה בטענה שביטולה ויציאה מי-ם לכיוון מזרח דרך המנהרות החדשות תחסוך כרבע שעה נסיעה (בפועל ההפרש הוא כ 7 דקות) הנהגים גם טענו שזוהי בקשה שהם שומעים מהנוסעים אך העובדות הן שבשביל שהאוטובוס יוכל לצאת מהמנהרות בוטלה גם התחנה בסוף שדרות אשכול דבר שמחיב חלק מהנוסעים העולים בדרך כלל בגבעה הצרפתית (שהיו יכולים להגיע ללא קושי גם לשדרות אשכול) להגיע לתחנה המרכזית ולעבור את מסלול הכניסה המיגע. בהודעת אגד נכתב (דרך אגב ההודעה פורסמה מס' ימים לאחר השינוי) שהשינוי יאפשר גישה קלה יותר לכל חלקי העיר המצב כיום הוא שבגבעה הצרפתית ישנם קוים ל\מ כל חלקי העיר רבים השתמשו בצומת הגבעה הצרפתית הן כטרמפיאדה והן כתחנת אוטובוס. ההודעה היחידה שפורסמה לפני השינוי היה פתק מצ'וקמק בתחנה המרכזית הנוסעים הקבועים באותו היום חיכו לאוטובוסים וזכו לנסוע בהם בזכות נהגים שהבלבול אחז גם בהם וכל זה בשביל שלנהגים יהיו עוד 7 דקות הפסקה מרבית הנוסעים שגרים בצפון י-ם היו יכולים להגיע לביתם בכ7 דקות נסיעה באוטובוס עירוני מהגבעה הצרפתית (נווה יעקב פסגת זאב ישובי בנימין) ועתה הם נותרו ללא חלופה (מתחנה מרכזית הנסיעה באוטובוס עירוני יכולה להערך מעל 40 דקות)מפני שליציאה החדשה מי-ם לא מגיעים אוטובוסים עירוניים. בעקבות הסיפור הזה נשאלות מס' שאלות א. אמת בפרסום מדוע קו 444 הוזכר בפרסום ומדוע נכתב שם שמעתה תהיה גישה קלה יותר לכל חלקי העיר? ב. מדוע אגד מחויבים לנהגים יותר מאשר לנוסעים (מכרו אותנו בשביל עוד סיגריה וקפה)? ג. מדוע כאשר פנינו (אני ועוד מס' נוסעים קבועים) לאגד בבקשה לבחון את הנושא מחדש (כשרק רצה שמועה בלבד על המהלך) נענינו בזלזול ולא בצורה ענינית? ד. מדוע אין אוטובוסים עירוניים ליציאה המזרחית מי-ם? יוחזרו האוטובוסים הבין עירוניים לגבעה הצרפתית ומיד
תפעילו לחץ זה עובד!!!
תפעילו לחץ אבל אמיתי תחתימו עצומה ותשלחו לאגד!!! כלל ששתחתימו יותר, זה טוב יותר כמו שאנחנו עשינו, שלחנו את אותו מכתב פעמיים עם מספר רב של תושבים והקווים הוחזרו למסלולם הרגיל!!! בהצלחה!
 

blackone

New member
תשובה לניר בנושא קו 444

אגד מחויב יותר לנוסעים או לנהגים?
ביום ראשון ה 23.11.2003 בוטלה התחנה בצומת הגבעה הצרפתית בי-ם לקוים 421,486,487,948,961 (בהודעה שפורסמה ע"י אגד נכתב גם 444 שמעולם לא היתה לו שם תחנה) התחנה בוטלה בעקבות לחץ הנהגים על מחלקת התנועה בטענה שביטולה ויציאה מי-ם לכיוון מזרח דרך המנהרות החדשות תחסוך כרבע שעה נסיעה (בפועל ההפרש הוא כ 7 דקות) הנהגים גם טענו שזוהי בקשה שהם שומעים מהנוסעים אך העובדות הן שבשביל שהאוטובוס יוכל לצאת מהמנהרות בוטלה גם התחנה בסוף שדרות אשכול דבר שמחיב חלק מהנוסעים העולים בדרך כלל בגבעה הצרפתית (שהיו יכולים להגיע ללא קושי גם לשדרות אשכול) להגיע לתחנה המרכזית ולעבור את מסלול הכניסה המיגע. בהודעת אגד נכתב (דרך אגב ההודעה פורסמה מס' ימים לאחר השינוי) שהשינוי יאפשר גישה קלה יותר לכל חלקי העיר המצב כיום הוא שבגבעה הצרפתית ישנם קוים ל\מ כל חלקי העיר רבים השתמשו בצומת הגבעה הצרפתית הן כטרמפיאדה והן כתחנת אוטובוס. ההודעה היחידה שפורסמה לפני השינוי היה פתק מצ'וקמק בתחנה המרכזית הנוסעים הקבועים באותו היום חיכו לאוטובוסים וזכו לנסוע בהם בזכות נהגים שהבלבול אחז גם בהם וכל זה בשביל שלנהגים יהיו עוד 7 דקות הפסקה מרבית הנוסעים שגרים בצפון י-ם היו יכולים להגיע לביתם בכ7 דקות נסיעה באוטובוס עירוני מהגבעה הצרפתית (נווה יעקב פסגת זאב ישובי בנימין) ועתה הם נותרו ללא חלופה (מתחנה מרכזית הנסיעה באוטובוס עירוני יכולה להערך מעל 40 דקות)מפני שליציאה החדשה מי-ם לא מגיעים אוטובוסים עירוניים. בעקבות הסיפור הזה נשאלות מס' שאלות א. אמת בפרסום מדוע קו 444 הוזכר בפרסום ומדוע נכתב שם שמעתה תהיה גישה קלה יותר לכל חלקי העיר? ב. מדוע אגד מחויבים לנהגים יותר מאשר לנוסעים (מכרו אותנו בשביל עוד סיגריה וקפה)? ג. מדוע כאשר פנינו (אני ועוד מס' נוסעים קבועים) לאגד בבקשה לבחון את הנושא מחדש (כשרק רצה שמועה בלבד על המהלך) נענינו בזלזול ולא בצורה ענינית? ד. מדוע אין אוטובוסים עירוניים ליציאה המזרחית מי-ם? יוחזרו האוטובוסים הבין עירוניים לגבעה הצרפתית ומיד
תשובה לניר בנושא קו 444
ניר שלום,אני אתיחס רק לחלק מהבעיות שהעלת, ורק לנושאים שבהם אני מעורה. כנהג שעובד על קו 444 בציר אילת-י"ם-אילת, תרשה לי לתקן אותך, לקו 444 כן היתה תחנה בגבעה הצרפתית בכניסה לי"ם מאילת וביציאה מי"ם לאילת בוטלה התחנה לאחר אחד מהפיגועים שהיו. מאז ששונה ציר הכניסה לי"ם דרך המנהרות נוספה לנו עוד תחנת הורדה מול המטה הארצי בשד' האוניברסיטה(לידיעתך).השינוי בוצע עקב דרישת הנוסעים הקבועים בקו ולא לפי דרישת הנהגים, שכן הנהגים אינם קובעים בנושא אלא משרד התחבורה בלבד! אינני יודע מהיכן שאבת את המידע השגוי בנוגע לקפה והסיגריה, אך כנהג שיש לו הפסקה של כמעט 3 שעות בין ההלוך לחזור אני יכול להעיד על כך שרווח של כמה דקות לא משפיע עלינו בכלל ובמיוחד לא על אורך קוים כמו של קו אילת,כך שמה שכתבת בנושא גובל בשערוריה, ומצער אותי שכך אתה חושב על מי שמשרת אותך נאמנה לאורך שנים.
 
כנוסע קבוע בקו 961

תשובה לניר בנושא קו 444
ניר שלום,אני אתיחס רק לחלק מהבעיות שהעלת, ורק לנושאים שבהם אני מעורה. כנהג שעובד על קו 444 בציר אילת-י"ם-אילת, תרשה לי לתקן אותך, לקו 444 כן היתה תחנה בגבעה הצרפתית בכניסה לי"ם מאילת וביציאה מי"ם לאילת בוטלה התחנה לאחר אחד מהפיגועים שהיו. מאז ששונה ציר הכניסה לי"ם דרך המנהרות נוספה לנו עוד תחנת הורדה מול המטה הארצי בשד' האוניברסיטה(לידיעתך).השינוי בוצע עקב דרישת הנוסעים הקבועים בקו ולא לפי דרישת הנהגים, שכן הנהגים אינם קובעים בנושא אלא משרד התחבורה בלבד! אינני יודע מהיכן שאבת את המידע השגוי בנוגע לקפה והסיגריה, אך כנהג שיש לו הפסקה של כמעט 3 שעות בין ההלוך לחזור אני יכול להעיד על כך שרווח של כמה דקות לא משפיע עלינו בכלל ובמיוחד לא על אורך קוים כמו של קו אילת,כך שמה שכתבת בנושא גובל בשערוריה, ומצער אותי שכך אתה חושב על מי שמשרת אותך נאמנה לאורך שנים.
כנוסע קבוע בקו 961
אני יכול לאמר בודאות שבאוטובוסים שנסעו מטבריה לי-ם כ40% מהנוסעים ירדו בגבעה הצרפתית. כנהג אתה בודאי יודע שבתחנה שלוקח מס' דקות להוריד נוסעים כנראה שיש לה ביקוש. העובדה שלי אישית ועוד רבים מחברי נודע על ביטול התחנה משיחה עם נהגים ולא משום הודעה רשמית של אגד (ההודעה היחידה שהתפרסמה כיומיים לפני ביטול התחנה התפרסמה בתחנה המרכזית בלבד ולא בצומת הגבעה הצרפתית עצמה) מבטאת בעיני זלזול בוטה, מדוע כאשר לקוי מעלה אדומים התבטלה התחנה שם התפרסמה הודעה כשבוע - שבוע וחצי לפני הביטול??? כנהג אתה בודאי יודע שהרבה פעמים הנוסעים מעבירים בקשות שונות ומשונות להנהלה דרך הנהג, וממה שידוע לי (ואני יודע בודאות לפחות על 4 נהגים בקוים הנ"ל) שהשתמשו בעובדה הזאת לרעה באופן שלא שיקף באמת את הלך הרוח של הנוסעים, וגם שמעתי את הנהג (הקבוע שאני לא זוכר את שמו אבל אני משער שבפנים אתה מכיר אותו) של 421 אומר שהוא מדבר עם מי שרק אפשר שיבטלו את התחנה. גם אתה מודה שעוד 7 דקות בנסיעות בסדר גודל כזה זה לא רציני, ולכן אני יכול להבטיח לך של מרבית הנוסעים לא כ"כ אכפת. לך אולי יש 3 שעות הפסקה בין הנסיעות אבל לנהגים של קווי ים המלח וטבריה יש שעה (ולפעמים פחות) ויתכן שלהם עוד 7 דקות עושות את ההבדל. גם בפרסום הרשמי שהתפרסם בפועל מס' ימים לאחר ביטול התחנה מופיעים הקוים 444 עליו הגבת ו 948 שדוקא ממשיך במסלולו הרגיל וכן עובר בגבעה הצרפתית כך שיוצא כאן בלבול וחוסר אמינות בפרסום. אני בטוח שגם אתה בתור נהג יודע שכשמעלים טענות נגד אגד הם משתמשים (כמו שאתה עשית עכשיו לדוגמא) במשרד התחבורה כעלה תאנה אני לא מאמין שלאגד (וגם לדן) אין השפעה על המפקח על התעבורה, כבר כתבתי על כך בעבר בענין הקוים המיוחדים לחרדים והמחירים הזולים שאגד משתמשים במשרד התחבורה כעלה תאנה שמצדיק את המחירים הגבוהים בעוד שבפועל משרד התחבורה קובע רק תעריפי מקסימום ולא תעריף מוחלט אבל הגרסה הרשמית של אגד זה שהם כבולים ע"י משרד התחבורה. אין לי שום דבר נגד אגד שמשרתים אותי כבר שנים רבות, ואני אפילו אשמח אם ימשיכו לשרת אותי עוד שנים רבות, אבל העובדה הזאת לא צריכה לגרום לכך שכל פעם שיש תלונות אז ישר אנשים מסוימים (בדרך כלל חברי אגד) מתנפחים ואומרים "איך אתה לא מתביש לדבר כך", בכל השרשור הזה היו לי 2 מטרות (מלבד העובדה שאני רוצה שהאוטובוסים יחזרו לגבעה הצרפתית) א. שלהבא כאשר משנים מסלולים הם ישונו לאחר בירור מעמיק ויסודי באשר לצורך לשנות אותם ב. שיהיה פרסום הולם ולא כזה שגובל בזלזול אני מאחל לאגד שרק ישפרו את השירות ואני מצטער אם משהו נפגע ממה שכתבתי בשרשור הזה פשוט הדברים נורא הכעיסו אותי ולא היתה לי כונה לפגוע באף אחד
 

blackone

New member
המשך תשובה לניר דמתי

כנוסע קבוע בקו 961
אני יכול לאמר בודאות שבאוטובוסים שנסעו מטבריה לי-ם כ40% מהנוסעים ירדו בגבעה הצרפתית. כנהג אתה בודאי יודע שבתחנה שלוקח מס' דקות להוריד נוסעים כנראה שיש לה ביקוש. העובדה שלי אישית ועוד רבים מחברי נודע על ביטול התחנה משיחה עם נהגים ולא משום הודעה רשמית של אגד (ההודעה היחידה שהתפרסמה כיומיים לפני ביטול התחנה התפרסמה בתחנה המרכזית בלבד ולא בצומת הגבעה הצרפתית עצמה) מבטאת בעיני זלזול בוטה, מדוע כאשר לקוי מעלה אדומים התבטלה התחנה שם התפרסמה הודעה כשבוע - שבוע וחצי לפני הביטול??? כנהג אתה בודאי יודע שהרבה פעמים הנוסעים מעבירים בקשות שונות ומשונות להנהלה דרך הנהג, וממה שידוע לי (ואני יודע בודאות לפחות על 4 נהגים בקוים הנ"ל) שהשתמשו בעובדה הזאת לרעה באופן שלא שיקף באמת את הלך הרוח של הנוסעים, וגם שמעתי את הנהג (הקבוע שאני לא זוכר את שמו אבל אני משער שבפנים אתה מכיר אותו) של 421 אומר שהוא מדבר עם מי שרק אפשר שיבטלו את התחנה. גם אתה מודה שעוד 7 דקות בנסיעות בסדר גודל כזה זה לא רציני, ולכן אני יכול להבטיח לך של מרבית הנוסעים לא כ"כ אכפת. לך אולי יש 3 שעות הפסקה בין הנסיעות אבל לנהגים של קווי ים המלח וטבריה יש שעה (ולפעמים פחות) ויתכן שלהם עוד 7 דקות עושות את ההבדל. גם בפרסום הרשמי שהתפרסם בפועל מס' ימים לאחר ביטול התחנה מופיעים הקוים 444 עליו הגבת ו 948 שדוקא ממשיך במסלולו הרגיל וכן עובר בגבעה הצרפתית כך שיוצא כאן בלבול וחוסר אמינות בפרסום. אני בטוח שגם אתה בתור נהג יודע שכשמעלים טענות נגד אגד הם משתמשים (כמו שאתה עשית עכשיו לדוגמא) במשרד התחבורה כעלה תאנה אני לא מאמין שלאגד (וגם לדן) אין השפעה על המפקח על התעבורה, כבר כתבתי על כך בעבר בענין הקוים המיוחדים לחרדים והמחירים הזולים שאגד משתמשים במשרד התחבורה כעלה תאנה שמצדיק את המחירים הגבוהים בעוד שבפועל משרד התחבורה קובע רק תעריפי מקסימום ולא תעריף מוחלט אבל הגרסה הרשמית של אגד זה שהם כבולים ע"י משרד התחבורה. אין לי שום דבר נגד אגד שמשרתים אותי כבר שנים רבות, ואני אפילו אשמח אם ימשיכו לשרת אותי עוד שנים רבות, אבל העובדה הזאת לא צריכה לגרום לכך שכל פעם שיש תלונות אז ישר אנשים מסוימים (בדרך כלל חברי אגד) מתנפחים ואומרים "איך אתה לא מתביש לדבר כך", בכל השרשור הזה היו לי 2 מטרות (מלבד העובדה שאני רוצה שהאוטובוסים יחזרו לגבעה הצרפתית) א. שלהבא כאשר משנים מסלולים הם ישונו לאחר בירור מעמיק ויסודי באשר לצורך לשנות אותם ב. שיהיה פרסום הולם ולא כזה שגובל בזלזול אני מאחל לאגד שרק ישפרו את השירות ואני מצטער אם משהו נפגע ממה שכתבתי בשרשור הזה פשוט הדברים נורא הכעיסו אותי ולא היתה לי כונה לפגוע באף אחד
המשך תשובה לניר דמתי
יכול להיות שלא הבהרתי את עצמי מספיק בבירור ולכן אחדד את הדברים. נכון שאני חבר באגד, נכון שכעסתי על הדברים הלא נכונים שכתבת לגבי קו 444, אבל מעבר לזה אני בצד שלך בנוגע לצורת הפרסום בלקויה וידוע הנוסעים בהקשר לשינויים במתכונת הקבועה של הקוים. יתרה מזאת אני גם בעד החזרת המתכונת הקודמת כי היום מאד לא נוח לי ואני לא שלם עם זה שאני מוריד בלב איזור רח' בר-אילן אוכלוסיה שלמה שצריכה להגיע לאיזור שועפט (והמבין יבין).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה