את מביאה כאן שתי הפקות וידאו מקצועיות
ואומרת לא משהו משוגע?
יש כאן תאורת אולפן מקצועית ולפחות הוידאו השני יש גם תפאורת אולפן, יש כאן ציוד צילום שמותקן על ריגים מייצבים או חצובות לוידאו, יש כאן עריכת וידאו וסאונד.
תוצאות טובות:
מבחינת וידאו, יש גם קומפקטיות שיתנו וידאו באיכות גבוהה מאד, כמו הפנסוניק LX100 או ה LX10 או הסוני RX100IV.
לפנסוניק יש גם פוקוס עוקב בוידאו שהוא דיי מוצלח וזה נכון גם למערכות צילום (מצלמות עם עדשות מתחלפות) וזה לא משהו שאפשר לומר על כל יצרן וברוב המקרים בוידאו מקצועי מבצעים פוקוס ידני ולשם כך מחברים את המצלמה לאמצעי תצוגה נוחים כמו מסך חיצוני על מנת להקל על מלאכת הפוקוס.
אז אם רוצים מערכת צילום שתתאים לוידאו אז הייתי שוקל את הפנסוניק GH4.
בשילוב עדשות טובות ותאורה טובה, איכות הסטילס גם תהיה מספיק טובה להצגה ברשת או הדפסים קטנים בקטלוג.
אם הצילום הוא סטטי, נניח שהמציג עומד או יושב מול המצלמה ולא מתחיל לזוז וללכת ולא צריך לעקוב אחריו, אז כדאי לרכוש חצובה טובה עם ראש תלת צירי טוב שמתאים לוידאו וסטילס. חצובה רצוי לרכוש בכל מקרה גם עבור צילום סטילס.
אם יש צורך לבצע צילומי וידאו עם עקיבה אחר מצולם שנע אז רצוי לקנות מייצב גימבל כלשהו כאופציה בסיסית, משהו כמו זה:
https://www.youtube.com/watch?v=oyDney-Dk-Q
וזה בתנאי שלא מעמיסים את המצלמה ביותר מדיי אביזרים...
עדשות: יש לפנסוניק עדשה 12-35 שתתן לך טווח טוב גם לוידאו וגם לסטילס.
הייתי גם מוסיף את עדשת האולימפוס 45mm f/1.8 שמאד מוצלחת ומומלצת לוידאו וגם תתאים לצילומי סטילס.
יש גם לסוני ציוד טוב, אך מצלמות המירורלס שלהם ידועות שסובלות מבעיית התחממות וצריך לעשות הרבה הפסקות במהלך העבודה.
לקנון יש שלל מצלמות DSLR שיכולות להתאים, כמו ה 80D, בשילוב עדשה כמו ה 18-135STM שמותאמת לוידאו יש לך סט בסיסי טוב.
סאונד - הפקות רציניות משתמשות במקליט חיצוני שמסונכרן עם הוידאו, אחרת חייבים מצלמה עם כניסת מיקרופון. אני לא מצלם וידאו לכן אני ממש לא בקיא בתחום הזה ובכל האביזרים הנלווים.
תאורה:
לוידאו צריך תאורה רציפה, כלומר תאורה שעובדת כל הזמן. יש היום שימוש פופלארי בתאורת לד רציפה. אני לא ממש מבין גדול בתאורת וידאו.
לסטילס בדרך משתמשים במבזקים אם כי יש גם שימוש בתאורה רציפה.
צריך רקעים, רפלקטורים ומרככי אור שונים, זה תלוי בסוג התאורה, ובסט אפ שמרימים. שוב, זה תחום שאני פחות בקיא בו.
אני לא מצלם סטודיו לרוב וכשצריך אז אני משתמש במעט ציוד שיש לי ומאלתר בעזרת מה שאני מוצא בסביבה שלי... כשאני מצלם מוצרים (סטילס) אני לרוב משתמש בפלאש אחד מצד אחד שמופעל אלחוטית (ע"י מערכת משדר-מקלט אלחוטי) ומשתמש ברפלקטור מהצד השני שמקפיץ חלק מהאור של הפלאש חזרה למוצר ונותן תוספת מילוי אור לצללים. אני משחק את מיקום הפלאש והרפלטור (או יותר מאחד) בהתאם למוצר, לרקע ואו לסביבה בה אני מצלם.