אהלן חברים ברכות על הפורום ושאלה .

Not4Sale2004

New member
אהלן חברים ברכות על הפורום ושאלה .

קודם כל ברכות על הפורום החדש , הגיע הזמן שלעברית תהיה פה פינה משלה . קיוויתי להתחיל לכתוב פה בנסיבות אחרות , אבל בכל זאת יש דבר שהייתי רוצה לשמוע עליו את דעתכם . http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=nro20081111_90805551 הנה הנתונים של המבחן עצמו . http://www.israelbar.org.il/article_inner.asp?pgId=72519&catId=6 נתוני הלשכה . אני אקדים ואומר שהחלום שלי הוא ללמוד משפטים בעברית .. מדאיג הן הממוצע , והן ההתחייסות של הדיקאן שעושה רושם מקל ראש בתוצאות הבחינה. גם בר אילן לצורך העניין הגישו כמות לא גדולה של אנשים והתוצאות עדיין מכובדות בהרבה .. מה יכול להיות ההסבר לדעתכם ..
 

עידוdee

New member
אז?

זה קצת מדאיג, נכון. יש הרבה עורכי דין, אבל לדעתי הפתרון הוא לא למנוע מעצמנו ללכת ללמוד את מקצוע המשפטים בכל זאת, אלא פשוט לצמצם את המכסות של התלמידים ולהקשות את המבחנים. בסופו של דבר זה גם מה שיעשו. בקשר לאונ' העברית, זו רק סטיית תקן לדעתי, האוניברסיטה העברית עמדה בראש אחוזי המעבר של מבחני הלשכה במשך שנים רבות, ופעם אחת ויחידה שהדבר השתנה לא בהכרח מעיד על מגמה מסויימת.
 

PIonit

New member
באשר לנתוני המבחן-

טוב אז לקחתי חצי דקה לחשב, ואני לא חושבת שצריך להיות בהלם היסטרי מהתוצאות- סה"כ בעברית נכשלו בבחינה בערך 6 אנשים ובאת"א בערך 8 אנשים. זה נראה לך הבדל כזה משמעותי? לדעתי לא זה מה שיקבע לאדם איפה ללמוד. הפקולטה למשפטים בעברית נחשבת למוסד מעולה, מלמדים בה פרופ' רבים בעלי שם וגם שופטים, וזה מבלי להתייחס לאוניברסיטה עצמה שהיא מהאיכותיות בעולם וכו' וכו'
 
למעלה