אובמה:ישראל היא היחידה המתנגדת להסכם

פולספגן

New member
אתה מאמין לעצמך?

כתבת כאלו דברי הבל, שאין לי מושג מהיכן להתחיל להסביר לך.
 
אם היית יכול להסביר למה אלו דברי הבל

הרי שהיית עושה זאת. מתגובתך אני מבין שאין לך תשובה לעניין אבל אתה מתקשה לקבל את זה ולכן - אתה מנסה להשתמש בשפה מעליבה כדי להמעיט בערך דברי.
&nbsp
כל מי שקורא את דבריך מבין מיד מיהו זה שכתב דברי הבל...
 

פולספגן

New member
אין לי הכשרה לחינוך מיוחד ולכן אין לי מושג מהיכן להתחיל

להסביר לך.
 

פולספגן

New member
תגיד לי אתה, איך להסביר לך שנשק הורג ואם יהיה בידיים הלא

נכונות יכוון כנגדך וכאן לא מדובר בנשק להריגה נקודתית אלא להריגה המונית.
 
איך אפשר להסביר לך

מטרת ההסכם - מניעת מצב שבו נשק להשמדה המונית נמצא בידיים הלא נכונות?
&nbsp
אם ישראל רוצה להערך למצב שבו נשק השמדה המונית נמצא בידיים עוינות הרי ההיסטריה שמוביל כעת נתניהו - רק מערערת את יכולתה של ישראל למנוע את המצב הזה.
&nbsp
אם איראן היתה באמת רוצה להחזיק בנשק כזה - היא כבר היתה יכלה לעשות זאת לפני מספר שנים.
 

פולספגן

New member
הסכם מיועד למי שמקיים הסכמים

ה"הסכם" הזה אפילו לא מונע מהם את זה, כי אין להם אפשרות לפקח עליהם לפי ה"הסכם"

אגב, לא רק זה שהוא לא מונע, מי שעשה את ה"הסכם" אפילו לא טרח לקרוא אותו
 
אני חושב שקצת התבלבלת

במקביל להסכמים עליהם חותמות המדינות, יש גם מערך שלם של הסכמים שאיראן מנהלת אל מול הסוכנות לאנרגיה אטומית. זהו גוף בינלאומי שאינו כפוף, לא לסנט ולא לבית הנבחרים ולא לנשיא ארצות הברית.
&nbsp
בהקשר להסכמים האלה, שעדיין נמצאים בשלב מוקדם של חתימה, היתה חלופת מסמכים שאיראן והסוכנות לאנרגיה אטומית, אינן מחוייבות לחלוק עם אף אחד.
&nbsp
איני יודע מהם פרטי המסמכים האלה וגם קרי, בתגובה הבהיר, שלפני הסרת הסנקציות, כחלק מההסכם בין איראן למדינות השונות, תעשה בדיקה של כל אמצעי הפיקוח כדי לוודא שהם אכן יעילים. אני מניח שזה אומר שכמה מהדברים עליהם דובר במסמכים שאליהם אתה מסתמך, לא יהיו במתכונת שבה מדובר עליהם כעת, אם המדינות המעורבות לא יסכימו שהאמצעים האלה יעילים.
 

פולספגן

New member
ממש לא, איראן מצפצפת עליהם

מבחינתם, אין הבדל ביניהם לאמריקקים, כי הם חושבים שהאמריקקים הם הבוסים שלהם.
 
בנוסף, כל אלה התפלפלויות שאינן רלוונטיות

מאחר שישראל בחרה שלא לתמוך במשא ומתן ועשתה הכל כדי לחבל בו. ייתכן שאם ישראל היתה מעורבת ותומכת, הפרטים האלה היו מטופלים אחרת.
&nbsp
בכל אופן, הסכם הולך להיות והאלטרנטיבה להסכם היא איראן שלא נתונה תחת פיקוח. לכן, אני מציע שנתרכז במה שנחנו עושים בעניין ולא בדיונים בוועדה של הסנאט שעם כל החשק שיש לנו, אינה קשורה אלינו.
&nbsp
אז האלטרנטיבות הן:
1. איראן תחת הסכם ופיקוח - הסכם אותו היא עלולה להפר, אם כי נסיון השנים האחרונות מלמד שאיראן מעדיפה לוותר על יכולת גרעינית - בתמורה ליחסי חוץ סבירים עם מדינות העולם.
2. איראן ללא הסכם, עם סנקציות ועם משטר רדיקאלי שמאבד סבלנות וחשק ועם מסר למשטר הזה שאין לו סיכוי להיות חלק מהעולם - כלומר, מדינת סף גרעינית שאין לה שום מחוייבות ויש לה הרבה כעס ושינאה ושלעולם אין שום אמצעי פיקוח עליה.
3. מלחמה אזורית במזרח התיכון, כשישראל חוטפת מטחים כבדים של טילים ורקטות ואין יכולת להגן על כל אזרחיה. מלחמה שתאלץ מעורבות של כוחות קרקעיים במאסות גדולות. מלחמה שלאור מה שהתפתח באפגניסטן ובעיראק - אין סיכוי שסופה יהיה משטר יציב באיראן ויש סיכוי שנראה מעורבות הרבה יותר חמורה של ארגוני טירור אלימים בהיקף רחב.
 

פולספגן

New member
משמעות המילים משא ומתן הם לתת ולקבל בו זמנית

במקרה של האיראנים זה רק לתת להם, כי הם לא יתנו לך דבר, גם אם יבטיחו לך, כי הם הוכיחו בכל ההיסטוריה שלהם שהם לא כיבדו אפילו הסכם אחד עימם.
 
למי עלי להאמין?

לראש הממשלה שלנו שנתפס כל שבוע בשקר חדש? לממשלת ישראל שמבקר המדינה קבע כי אינה פועלת בתום לב ובשקיפות? לזה שקבע ערב הבחירות כי אין מקום לפתרון שתי המדינות וביום שלאחר הבחירות הודיע כי לא התכוון לכך?
&nbsp
למי עלינו להאמין?
 
כשמישהו משקר שוב ושוב

ומקדם על חשבוני את האינטרסים של המקורבים אליו תוך כדי הפצת שקרים נוספים, אני חושש שאני מפסיק להאמין לו, במיוחד כשהוא מספר לי שמישהו ׳רוצה להשמיד אותי׳ ושזו הסיבה שהוא צריך להמשיך להחזיק בשלטון ולשקר ולשקר ולשקר...
 

פולספגן

New member
נראה לי שפספת את הילדות שלך, כי יש לך הרבה חוסרים להשלים

תתחיל עם זה שתבקש שיקריאו לך את המשל "זאב זאב"
 

פולספגן

New member
אז הנה אסביר לך -

בסוף, הזאב טרף את הילד שאף אחד לא האמין לי על כל קריאות "זאב זאב" שלו וכך בדיוק איראן "תטרוף" אותך.
 
למעלה