אודה לך מאד ד``ר לתשובה בהקדם

  • פותח הנושא gilwe
  • פורסם בתאריך

gilwe

New member
אודה לך מאד ד``ר לתשובה בהקדם

לפני כחודש, התפתח לי פצעון באישור שבין 2 הגבות. זהו אינו פצעון עם ``ראש`` אלא תת עורי ומעט גושי. יומיים אח``כ, התחילה נפיחות בכל האיזור, כאשר העיניים כאילו ``נדחקות הצידה``. ניגשתי למיון ומשם אושפזתי למשך 3 ימים כאשר אני מקבל אנטיביוטיקה (דוקסילין 3 פעמים ביום ואורבניל 4 פעמים ביום). הפצע אובחן כאבצס. לאחר טיפול של 3 ימים כאמור, הנפיחות ירדה לחלוטין ושוחררתי הביתה עם המשך טיפול רגיל באותם כדורים באותה תדירות למשך שבוע, ומריחת בטאקורטן G על הפצעון. העניין הוא שלמרות שהנפיחות ירדה, הפצע עדיין נשאר ואינו ``עובר``. אני מרחתי בטאקורטן עליו במשך השבועיים שלאחר השיחרור מהאשפוז, ועדיין לא עבר. אתמול שמתי לב שתחילה לי נפיחות מחדש באיזור, אך ברמה הרבה יותר נמוכה, ומתכוון לפנות מחר למרפאת העור. שאלתי היא, האם אתה מזהה את התופעה, ואם האנטיביוטיקה אינה גרמה לפצע להעלם לחלוטין, מה הבעיה והאם יש סיכוי שהפצע לא יעבור בכלל ?? האם אין להשתמש באנטיביוטיקה למשך תקופה ארוכה ועצם זה שהשתמשתי במשחה לאורך זמן פגם ביכולת הגוף להדוף את הפצע ? אודה לך מאד !!
 

Dr Yaniv

New member
פצע שלא חולף

שלום! נראה שאתה מטופל היטב! לוקח זמן רב יותר לפצע לחלוף רצוי רק לא להמשיך עם משחת הבטרורטן יותר מדי זמן על הפנים מומלץ המשך מעקב מרפ עור בהצלחה ד``ר יניב
 

gilwe

New member
שימוש באנטיביוטיקה

האם לאחר שימוש ממושך באנטיביוטיקה, החומר מספיק להשפיע ? האם דרושות הפסקות לפרקי זמן בין שימוש לשימוש באנטיביוטיקה ? תודה
 

Dr Yaniv

New member
שימוש בא``ב

לאחר שימוש ממושך תיתכן הופעת עמידות של חיידק לא חשוב הפסקות -אלא החלפת סוג א``ב בברכה ד``ר יניב
 

gilwe

New member
עדכון מצב + שאלה (תודה)

ד``ר. מאז ההודעה הקודמת הספקתי להיות באישפוז עוד יום אחד, כיוון שהנפיחות חזרה, אמנם בדרגה הרבה יותר נמוכה מבתחילה. שוב קיבלתי כדורי אנטיביוטיקה ומשחה, אך הפעם מסוגים אחרים. שמתי לב שכאשר אני מפסיק את הטיפול באנטיביוטיקה, הפצע מתחזק מעט (נהיה קשה ובעל ``נוכחות``) . כרגע אני לא לוקח אנטיביוטיקה, ואין נפיחות באיזור הפנים כלל, אך אני מרגיש כי האבצס גדל במקצת במקום ליסוג. מה אפשר להציע כדי לגרום לפצע להעלם (או לפחות לא לגדול) אינני מעוניין בצלקת כזו באיזור הפנים. האם טיפול בחומרים טבעיים (כגון אלוה-וורה) יכול לעזור, ורצוי ? אגב, לפצע אין ``ראש``; מעין ``גולה`` תת-עורית בקוטר חצי סנטימטר. תודה !
 

gilwe

New member
עוד דבר ...

בנוסף, אציין כי למרות השימוש במשחה האנטיביוטית, איני מרגיש כל השפעה שלה על הפצע. כאמור לא חל שיפור והוא לא מראה סימנים של ``קטנות`` או העלמות.
 
למעלה