אוטובוס קומותיים

מצב
הנושא נעול.
אוטובוס קומותיים

אוטובוס קומותיים
שאלה שאני שואלת את עצמי כל פעם שאני בחו"ל, או יותר נכון אירופה.

למה בישראל משתמשים באוטובוסים כפולים ולא באוטובס קומותיים?

הרי היה הגיוני יותר להפעיל אוטובוס קומותיים במדינה כה צפופה, במיוחד בירושלים,
שיש רחובות ששני אוטובוסים לא יכולים לעבור בו זמנית, וחוסמים את כל התנועה.

מה ההגיון?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
השתמשו פעם באוטובוסי קומתיים בקו ת"א-ירושלים

אוטובוס קומותיים
שאלה שאני שואלת את עצמי כל פעם שאני בחו"ל, או יותר נכון אירופה.

למה בישראל משתמשים באוטובוסים כפולים ולא באוטובס קומותיים?

הרי היה הגיוני יותר להפעיל אוטובוס קומותיים במדינה כה צפופה, במיוחד בירושלים,
שיש רחובות ששני אוטובוסים לא יכולים לעבור בו זמנית, וחוסמים את כל התנועה.

מה ההגיון?
השתמשו פעם באוטובוסי קומתיים בקו ת"א-ירושלים
 
במדינה העקומה שלנו הפכו את היוצרות

אוטובוס קומותיים
שאלה שאני שואלת את עצמי כל פעם שאני בחו"ל, או יותר נכון אירופה.

למה בישראל משתמשים באוטובוסים כפולים ולא באוטובס קומותיים?

הרי היה הגיוני יותר להפעיל אוטובוס קומותיים במדינה כה צפופה, במיוחד בירושלים,
שיש רחובות ששני אוטובוסים לא יכולים לעבור בו זמנית, וחוסמים את כל התנועה.

מה ההגיון?
במדינה העקומה שלנו הפכו את היוצרות
בעוד שבלונדון ובערים אחרות הקומתיים בעיר והחד קומתי מחוץ לעיר, בארץ שמו את הקומתיים מחוץ לעיר וכאן משתמשים במפרקיות שגוזלות שטח כביש וצומת.
נדמה לי שבלונדון החליטו להוציא את המפרקיות מהעיר..האמנם?
 
מה הגובה של אוטובוס קומותיים?

במדינה העקומה שלנו הפכו את היוצרות
בעוד שבלונדון ובערים אחרות הקומתיים בעיר והחד קומתי מחוץ לעיר, בארץ שמו את הקומתיים מחוץ לעיר וכאן משתמשים במפרקיות שגוזלות שטח כביש וצומת.
נדמה לי שבלונדון החליטו להוציא את המפרקיות מהעיר..האמנם?
מה הגובה של אוטובוס קומותיים?
בארץ בעיקר במרכזי הערים יש עדיין רשתות חשמל עיליות.
השאלה אם אוטובוס קומותיים יכול לפעול במקומות כאלה, או שדרושה עבודה על תשתית החשמל.
 
ברור שצריכה הכנה של תשתית

מה הגובה של אוטובוס קומותיים?
בארץ בעיקר במרכזי הערים יש עדיין רשתות חשמל עיליות.
השאלה אם אוטובוס קומותיים יכול לפעול במקומות כאלה, או שדרושה עבודה על תשתית החשמל.
ברור שצריכה הכנה של תשתית
למרות שלדעתי, אוטובוס קומתיים עם מרכב אחוד לא גבוה כמו שחושבים.
זה לא רק כבלים אלא גם עצים וכו'.
אבל גם לונדון נבנתה לפני הקומתיים...
 

omerlich

New member
אכן בלונדון אין מפרקיות..

במדינה העקומה שלנו הפכו את היוצרות
בעוד שבלונדון ובערים אחרות הקומתיים בעיר והחד קומתי מחוץ לעיר, בארץ שמו את הקומתיים מחוץ לעיר וכאן משתמשים במפרקיות שגוזלות שטח כביש וצומת.
נדמה לי שבלונדון החליטו להוציא את המפרקיות מהעיר..האמנם?
אכן בלונדון אין מפרקיות..
אבל הסיבה היא שהרחובות פשוט צרים מדי ואין שום סיכוי למפרקית לפנות מרחוב אחד למשנהו.
 

אשרי1987

New member
למפרקיות יש יכולת תימרון טובה יותר בפניות מאש

ובירושלים?
הרחובות רחבים?

זה פשוט נורא ואיום
למפרקיות יש יכולת תימרון טובה יותר בפניות מאש
אוטובוס רגיל מכמה סיבות
1.אורך כל אחד משני החלקים הוא פחות מאוטובוס רגיל
2.המפרק נותן גמישות לאוטובוס\
3.ברוב הדברים שיש משהו עם שני חלקים גמיש יותר מאשר משהו עם חלק אחד בלבד
 

alantan

New member
צודק, אבל הבעיה במפרקיות היא אחרת

למפרקיות יש יכולת תימרון טובה יותר בפניות מאש
אוטובוס רגיל מכמה סיבות
1.אורך כל אחד משני החלקים הוא פחות מאוטובוס רגיל
2.המפרק נותן גמישות לאוטובוס\
3.ברוב הדברים שיש משהו עם שני חלקים גמיש יותר מאשר משהו עם חלק אחד בלבד
צודק, אבל הבעיה במפרקיות היא אחרת
ברחובות צרים (וקצרים) יש הרבה יותר מקרים בהם דרכו של האוטובוס נחסם ביציאה מהצומת. אפילו כשהיציאה מהצומת פנויה, החסימה יכולה להיות לאחר מספר מטרים. כל חסימה גורמת לכך שהצד האחורי של האוטובוס נתקע בתוך הצומת והאלטרנטיבה היא שהאוטובוס לא נכנס לצומת כלל, מה שגורם לעיכוב לאלה שאחריו ופספוס של רמזור.

בלונדון היו סיבות נוספות לחוסר פופולריות - גרימת קשיים לרוכבי אופניים, ותחושה בציבור שהמפרקיות עודדו נסיעה חינם על ידי נוסעים שלא תקפו את הכרטיסים שלהם.

אלו הסיבות שהמפרקית גרמה לכל כך הרבה זעם והוצאו על ידי ראש העיר, בוריס ג'ונסון.
 

אשרי1987

New member
כל עוד קטע ברחוב הוא 38 מטר ויותר אין בעיה

צודק, אבל הבעיה במפרקיות היא אחרת
ברחובות צרים (וקצרים) יש הרבה יותר מקרים בהם דרכו של האוטובוס נחסם ביציאה מהצומת. אפילו כשהיציאה מהצומת פנויה, החסימה יכולה להיות לאחר מספר מטרים. כל חסימה גורמת לכך שהצד האחורי של האוטובוס נתקע בתוך הצומת והאלטרנטיבה היא שהאוטובוס לא נכנס לצומת כלל, מה שגורם לעיכוב לאלה שאחריו ופספוס של רמזור.

בלונדון היו סיבות נוספות לחוסר פופולריות - גרימת קשיים לרוכבי אופניים, ותחושה בציבור שהמפרקיות עודדו נסיעה חינם על ידי נוסעים שלא תקפו את הכרטיסים שלהם.

אלו הסיבות שהמפרקית גרמה לכל כך הרבה זעם והוצאו על ידי ראש העיר, בוריס ג'ונסון.
כל עוד קטע ברחוב הוא 38 מטר ויותר אין בעיה
שמפרקית תעבור שם
 
זה פשוט אירוני, זה היה פותר הרבה בעיות..

במדינה העקומה שלנו הפכו את היוצרות
בעוד שבלונדון ובערים אחרות הקומתיים בעיר והחד קומתי מחוץ לעיר, בארץ שמו את הקומתיים מחוץ לעיר וכאן משתמשים במפרקיות שגוזלות שטח כביש וצומת.
נדמה לי שבלונדון החליטו להוציא את המפרקיות מהעיר..האמנם?
זה פשוט אירוני, זה היה פותר הרבה בעיות..
 

londonisrael

New member
שמעתי שמכרו את האוטובוסים

אוטובוס קומותיים
שאלה שאני שואלת את עצמי כל פעם שאני בחו"ל, או יותר נכון אירופה.

למה בישראל משתמשים באוטובוסים כפולים ולא באוטובס קומותיים?

הרי היה הגיוני יותר להפעיל אוטובוס קומותיים במדינה כה צפופה, במיוחד בירושלים,
שיש רחובות ששני אוטובוסים לא יכולים לעבור בו זמנית, וחוסמים את כל התנועה.

מה ההגיון?
שמעתי שמכרו את האוטובוסים
המפרקיים מלונדון לישראל.
 
שמעתי שכמעט ולא נותרו חנויות תקליטים בלונדון

שמעתי שמכרו את האוטובוסים
המפרקיים מלונדון לישראל.
שמעתי שכמעט ולא נותרו חנויות תקליטים בלונדון
והאחרונות שבהן לפני סגירה. עד היום הייתי בלונדון 28 פעמים. בכל פעם היא הופכת לפחות ופחות מעניינת וליותר ויותר יקרה, חבל. אבל בינינו: אין כמו חנויות התקליטים הנדירים במנצ'סטר או בליברפול. במנצ'סטר הכי מעניין בכל אנגליה מבחינה מוסיקלית. אני זוכר את חנויות התקליטים בקאמדן-טאון בלונדון בסוף שנת 1979: היו יותר משלושים !!! כיום נותרו רק שתיים.....כמה חבל.
בסטוקפורט (פרבר של מנצ'סטר מדרום) עדיין קיימת חנות תקליטים מיוחדת שמביאה לכל דורש את הדברים הכי נדירים שיש תמורת שלוש או ארבע משכורות לתקליט....בסטוקפורט קיים המקדש הפרטי שלי ברחוב ווטרלו....
אנחנו נשמח לקבל את המרצדס סיטארו הדו-מפרקי מלונדון ישירות לכאן........
 

846

Active member
הסיטארו המיפרקי כבר מזמן לא בלונדון....

שמעתי שכמעט ולא נותרו חנויות תקליטים בלונדון
והאחרונות שבהן לפני סגירה. עד היום הייתי בלונדון 28 פעמים. בכל פעם היא הופכת לפחות ופחות מעניינת וליותר ויותר יקרה, חבל. אבל בינינו: אין כמו חנויות התקליטים הנדירים במנצ'סטר או בליברפול. במנצ'סטר הכי מעניין בכל אנגליה מבחינה מוסיקלית. אני זוכר את חנויות התקליטים בקאמדן-טאון בלונדון בסוף שנת 1979: היו יותר משלושים !!! כיום נותרו רק שתיים.....כמה חבל.
בסטוקפורט (פרבר של מנצ'סטר מדרום) עדיין קיימת חנות תקליטים מיוחדת שמביאה לכל דורש את הדברים הכי נדירים שיש תמורת שלוש או ארבע משכורות לתקליט....בסטוקפורט קיים המקדש הפרטי שלי ברחוב ווטרלו....
אנחנו נשמח לקבל את המרצדס סיטארו הדו-מפרקי מלונדון ישירות לכאן........
הסיטארו המיפרקי כבר מזמן לא בלונדון....
 

846

Active member
אל תשוויץ....


ידוע. לפחות יש לנו מזכרת ממנו....
אל תשוויץ....

שים לב לשילוט היעד.....!

צולם באוגוסט 2010.

50 מיפרקיות סיטארו של חברת ARRIVA הועבר מלונדון למלטה בשנה שעברה לאחר ש ARRIVA זכתה במיכרז להפעלת התח"צ באי הים תיכוני.
יתכן שזהו אחד מהם.
 

846

Active member
איפה הקובץ?

אל תשוויץ....

שים לב לשילוט היעד.....!

צולם באוגוסט 2010.

50 מיפרקיות סיטארו של חברת ARRIVA הועבר מלונדון למלטה בשנה שעברה לאחר ש ARRIVA זכתה במיכרז להפעלת התח"צ באי הים תיכוני.
יתכן שזהו אחד מהם.
איפה הקובץ?
 
כן, ראיתי ....
מגיע ל....מוצא.....

אל תשוויץ....

שים לב לשילוט היעד.....!

צולם באוגוסט 2010.

50 מיפרקיות סיטארו של חברת ARRIVA הועבר מלונדון למלטה בשנה שעברה לאחר ש ARRIVA זכתה במיכרז להפעלת התח"צ באי הים תיכוני.
יתכן שזהו אחד מהם.
כן, ראיתי ....
מגיע ל....מוצא.....
ולמעוז ציון....אין לי עדיין 7 אחיות.....רק 7...... תמונה נהדרת !
תודה רבה !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה