אני חושב שזה חוקי (כמובן עם השגות)
אחרת היו מכריחים את היצרן לאותת לנהג שהוא הוריד את הידיים מההגה.
עד כמה שאני יודע ראיון של רכב שלמשל נוסע לבד ומחזיק נתיב, זה משהו שקיים די מזמן, אז די ברור שיש כבר חקיקה בנושא.
בשלב זה לא חוקי בבריטניה למעט פרוייקטים מוגדרים (יש פודים שנוסעים באיטיות על המדרכה בעיר Milton Keynes) והמצב החוקי של שימוש בטייס אוטומטי הוא של "השגחה" מותרת, כפי שמותר פה לנהג עם 3 שנות רישיון להשגיח על תלמיד נהיגה (מה שבארץ הפכו לחלם של "נהג מלווה" ובעצם הופך את הרישיון הישראלי מרישיון מלא לנהוג לבד לרישיון למידה).
ההשלכות של רכב אוטונומי בשלב הבא יהיו עצומות. בבנייה פרברית בריטית יש אזורים שתמיד יהיו מרוחקים מדי מהצירים הראשיים וצירים שאין חיבור תח"צי טוב בין צירים מקבילים. התוצאה היא שיש אוכלוסיות רבות בפרברים - ילדים ונוער, חסרי רישיון, בעלי מוגבלויות, אזרחים ותיקים - שאינן יכולות להתנייד בקלות לכל צרכיהן. הסעת ילדים ונוער הופכת למטלה נוספת על ההורים. חסרי רישיון או בעלי מוגבלויות מגלים שעדיף להם לגור במקומות יותר מרכזיים כדי לחיות חיים עצמאיים אם אין להם נהג במשפחה. אזרחים ותיקים מגלים שהבית שהם גרו בו כל חייהם או הבית החד קומתי שעברו אליו עם הפרישה (תוך שיחרור הון מביתם הקודם) הופך למלכודת ברגע שהם מגיעים למצב בריאותי שמחייב אותם לוותר על הרישיון. תחבורה ציבורית לא תדירה בקווי ספגטי לא עונה על צרכי האוכלוסיות האלו, בייחוד לא אלו שלא מסוגלות ללכת 10 דקות. מוניות עולות פי 2-3 מאשר בארץ והן אמצעי מוצא אחרון כשצריך, לא אמצעי יומיומי בר השגה.
בנסיבות כאלו היכולת להתנייד עצמאית בלי לשלם כל פעם תהיה מהפיכת ניידות ענקית לטובת כל מי שהפרבר הירוק והגינה הפרטית עולים לו בניידות. גם מי שלא גר בפרברים יהנה מכך, המנקה שלי למשל מגיעה עם האוטובוס הלא תדיר וקשה לה להתחייב מתי תגיע אם היא באה מעבודת ניקיון קודמת ומדי פעם היא מבקשת הקפצה.
רשויות שמפעילות כיום קווי ספגטי לא תדירים שנוסעים די ריק יחסכו סכומים ניכרים אם ישלחו רכבים אוטונומיים לפי דרישה ואולי אפילו ירוויחו מכך אם הרכבים (אני בעד משהו בסדר גודל של מוניות שירות שלדעתי יהיה אפשר לכלול בכירטוס תקופתי או לפחות להריץ במחירים דומים למחירי תח"צ) יהיו בתפוסה כמעט מלאה. יתכן שיהיה אפשר לחסוך משהו על קווי תלמידים (זה יצריך פרופילי נוסע שההסעה תסיע ילדים בלבד) אף שלדעתי יהיו מקומות שיצדיקו קו ומקומות שיצדיקו איסוף לא קווי במקום שהקו יגיע לכל מקום.
במבנה השלטוני הבריטי ששירותי הבריאות העיקריים הם מולאמים (מס הביטוח הלאומי מכסה בתאוריה הן את מערך העזרה הסוציאלית והן את מערכת הבריאות, במציאות הכסף הולך לאותו מקום שכל כספי המיסים הולכים אליו ותקציב המדינה מכסה את האספקטים האלו) ולמעט תשלום סמלי על תרופות בבתי המרקחת (שמי שמצבו הכלכלי גרוע מקבל פטור ממנו) אין אלמנט של תשלום אישי על השימוש במערכת ( "Free at the point of use" היא סיסמה פוליטית בהתייחס למערכת הבריאות) יש אינטרס לאומי נוסף בצימצום התאונות וגם אם הצימצום יהיה "רק" ב 90%-95% אז סכומי הכסף שיחסכו למערכת ולמדינה מטיפול בפצועים יצטברו גם הם לסכומים אסטרונומיים. בעניין התאונות אני חושב שכל דוגמאות דילמת האין ברירה שבהן הרכב צריך "לבחור במי לפגוע" אינן נכונות כי אפשר להגביר בטיחות ע"י האטה ושמירת מרחק. התאונות היחידות שריאליות לרכב אוטונומי הן של רכבים אחרים שיתנגשו בו מאחור או מהצד בגלל טעויות נהגים אנושיים.
אינני חושב שבעוד עשור יאסרו על נהיגה אנושית, אבל אני חושב שיקשיחו את התנאים יותר ויותר עד שתהיה בלתי כדאית ע"י דמי ביטוח גבוהים יותר, בחינות מחדש כמו ברישיון טייס. לדעתי מהחבורה הקודמת של טופ גיר רק ג'יימס מיי ישאר עם רישיון כי רק הוא יטרח עם כל הבירוקרטיה. יש לו רישיון טייס אז הוא רגיל.