אוי היאוש

  • פותח הנושא shian
  • פורסם בתאריך

shian

New member
אוי היאוש../images/Emo4.gif../images/Emo53.gif

אני בתחושת יאוש גדולה ממה שקורה כאן, ומעבר לכל אני בייאוש מאיך שאנחנו "הפריירים הנצחיים" מקבלים את הדברים כמובן מאליו, ממשיכים לקטר במפגשים הבורגניים של שישי בערב וזהו. לא מבינה איך עבר התקציב כשלכולם מקצצים חוץ מ"להם". אף פעם לא הבנתי את כל התקציבים שהחרדים מקבלים החל בריבוי ילדיהם ועד הישיבות והפסאודו עמותות שלהם. לא חושבת שצריך לתת לילדים האלה לרעוב אבל אפשר לממן ארוחות חמות בבתי הספר ואפילו ספרים וצעצועים, אבל כסף???????????? למה???????????? ומעבר לכל אני כועסת עלינו, האנשים שיושבים ואוכלים את כל זה ושותקים. אז האם 30 שניות של פתק פעם בארבע שנים לשינוי או למרץ עוזרות למשהו? לא חושבת. מה עוד צריך לקרות בשביל שנבין שצריך לצאת לרחובות ולהשבית את הכל כדי שיבינו נבחרינו שהגיעו מים עד נפש? אנחנו משלמים מיסים מכל כיוון אפשרי ובסוף החודש כשרואים את יתרת החשבון בבנק (עם המינוס הקטן אבל משמעותי) עושים חשבון ואומרים שאי אפשר לעשות עוד ילד למרות ששעון הזמן דופק ומהר, כי ילד עולה כסף. זה נורא להגיד את זה אבל ילד עולה כסף. מרגישה שיש כמה משפחות חרדיות שהתחברו ישירות לחשבון הבנק שלי. הם לא עושים את החשבון הזה בסוף החודש אבל לי אין ברירה, אני יודעת שאני אחראית לחיי ולמימון ילדיי. מאחר וזה פורום של שינוי, האם למישהו יש פה איזה רעיון איך להתחיל באמת לשנות פה משהו? אני אוהבת את המדינה הזו. זה הבית שלי ותמיד יהיה, אבל האופציה של לנסוע למקום אחר נראית היום קורצת מתמיד. נכון, אף אחד לא מבטיח לי שבמקום אחר יהיה טוב אבל במקום אחר אולי אהיה מסוגלת לכאוב פחות את מה שקורה כאן. אני חושבת שאני מדברת בשם דור שלם שמרגיש מיואש, מנוצל,מרומה. ועוד לא התחלנו לדבר על ערבים-יהודים וכל מה שמשתמע מזה......
 

ולדי

New member
היו לי רעיונות

הבעיה שכרגע הם ניתנים ליישום רק על-ידי הנהגת תקנות שעת-חירום (על-פי התקנות שמעוגנות בחוק היום) למשך שנה-שנתיים, פיזור הכנסת למשך התקופה הזאת והבאת יכולת השלטון האבסולוטי לראש הממשלה (זה אפשרי, אגב). בתקופה הזו אמור ראש הממשלה לנהל תקציב על-פי מה שחשוב באמת, לקחת מיסים רק כדי לממן את מה שבאמת צריך, ולא להיכנע לקבוצות לחץ בכנסת (פשוט כי לא יהיו כאלה). אני חושב שאם בן אדם ינסה היום להתמודד על ראשות הממשלה כשהוא מציג אפשרות כזו במצע שלו, העם יתן בו אמון, ולו רק מרוב ייאוש. אני הייתי מוכן להתמודד לראשות הממשלה בתנאים כאלה.... נ.ב. ההודעה הזו אולי תצחיק, אבל יש בה הרבה רצינות. הנהגת משטר צבאי יכולה לפתור הרבה בעיות שקשורות לעודף דמוקרטיה.
 

אנדרי ז

New member
תגיד לי השתגעת לגמרי?

החרדים מנסים להרוס פה את הדמוקרטיה ואתה רוצה לעזור להם? הפיתרון לדעתך הוא דיקטטורה "זמנית"? קח את עצמך בידיים ותעזור לשינוי להגדיל את השפעתה ובהמשך לתפוס את השלטון בדרכים דמוקרטיות. זה הפיתרון היחיד, ולא פנטזיות סהרוריות על שלטון צבאי.
 

ולדי

New member
לא השתגעתי, להפך! וראה דוגמא:

רוסיה, מדינת ענק מלאת משאבים שכבר מזמן הפרידה את הדת מהמדינה (עוד ב-1917), סבלה מ-1992 מעודף דמוקרטיה. ילצין ושות´ לא ידעו מה לעשות עם החופש הזה שנפל עליהם פתאום, ולכן נכנסה רוסיה למשבר כלכלי עמוק וארוך, שבו השלטון בפועל (על הכלכלה ואף על חלקים מהצבא) עבר לידי קבוצת אוליגרכים. המצב הוביל לתוהו ובוהו מוחלט, שבו בעל המאה היה בעל הדעה, אנשים נרצחו ברחובות בגלל מאבקי שליטה, והפריפריה סבלה ממחסור חמור במשאבים. אני כבר לא מדבר על זה, שתנועות לאומניות בדלניות (כגון הצ´צ´נים) ניסו ועדיין מנסות כתוצאה מחולשת שלטון זו לקחת לעצמן חלקים של רוסיה. אך הנה, הגיע לו נשיא חדש, פוטין, שהקטין את דרגות החופש, ולקח את השלטון לידיים, בצורה שכונתה בהתחלה "רודנות" ו"סגנון הKGB". הוא הנהיג מדיניות מיסוי חדשה, שינה לחלוטין את צורת השלטון המקומי (הציב מושלים מטעמו בכל חור), והחל להילחם ברצינות בפשע המאורגן. וראו זה פלא - פתאום רוסיה מתייצבת, והאינפלציה כבר לא רצה, וכולם מקבלים חתיכה מהעוגה. והכל בזכות קצת פחות דמוקרטיה ממה שהיה שם קודם. ושלא תחשוב, זו לא רודנות או אנטי-מערביות, להפך - רוסיה עושה כרגע צעדי ענק להתקרב לאירופה. אז עובדה שאפשר, ודיקטטורה-למחצה כזאת היא בהחלט הפתרון. חבל שבארץ לא יישמו אותו אף פעם.
 

all

New member
רעיון לא רע בכלל

כשהמצב הבטחוני והמדיני על הפנים, עירק, אירן, סוריה וכו´ ממתינות שהרשות הפלסטינית והחזבאלה יטישו אותנו כמה שנים ע"מ שכשהן יצטרפו לחגיגה נהניה סחוטים עד העצם. ש"ס והחרדים מוצצים מהמדינה תקציבים מטורפים ומהוים כבר במשך 50 שנה את לשון המאזניים. ובשיטת הבחירות הנוחכית, גם ממשלת אחדות לא מסוגלת לבטל את כוחם וחייבת אותם בשביל כל חוק וחוק. במילים אחרות, גם כשהשמאל והימין יחד (כ-70% מהמדינה) אותם ה-20% ממשיכים להיות השלטון האמיתי במדינה. המסקנה שלי - כרגע יש לנו שלטון של רודן חרדי, אם הוא יוחלף ברודן חילוני, מצבינו יכול רק להשתפר!!! מה הטעם ב-120 חברי כנסת כשרק 17 מהם המקבלים הוראות מרב מטורף קובעים את הכל במדינה???
 

אנדרי ז

New member
אין לנו היום דיקטטורה חרדית

יש לנו סחטנות חרדית וכניעה קבועה של המפלגות החילוניות, אך זו עדיין דמוקרטיה. אנחנו לא רוסיה, שיצאה מ-70 שנות קומוניזם, שגם לפניהן לא הייתה מעולם דמוקרטית. אנחנו מדינה דמוקרטית והדמוקרטיה היא הנכס הכי גדול שיש לנו, שמבדיל אותנו משכנינו הערביים ומבטיח גם את תמיכת ארה"ב, שבלעדיה לא בטוח שעוד היינו פה היום. ובנוסף לכל, אל תשכח שדיקטטורה אחת פותחת צוהר גם לדיקטטורה אחרת שפחות תיראה לך, למשל מדינת הלכה.
 
יותר משזה סחטנות חרדית

זו פשוט כניעה לבצע שלטון מה שיש לנו זה קבוצת אנשים שקוראים לעצמם מנהיגים שהדאגה שלהם היא בדרך כלל לטווח הקצר. זו הבעיה במדינה שלנו אף אחד לא חושב על מה יהיה מחר חושבים רק על העכשיו כל אלה שאומרים "נכנס בהם, נכבוש את השטחים, לא חושבים בכלל על היום שאחרי, על זה שנשאר תקועים עם מיליון פלוס אנשים שחיים מתחת לקו העוני ועול הפרנסה שלהם יהיה עלינו. גם כל אלה שאומרים שצריך "לחזור לעצמנו ולצאת מהשטחים" לא חושבים על היום שלמחרת, שהמרחק אל הגבול יתקצר עוד ועוד ושוב יבינו הערבים שעם קצת כוח אפשר לשבור אותנו , אז למה שלא יפעילו עוד קצת כוח בשביל עוד קצת שטח? ולעניינו, אמר כבר השר ריבלין שנותנים לחרדים כי אין ברירה, חרדים=שלטון. וזו הבעיה שלנו. כולם כאלה. אין לי טענות לחרדים מלבד זה שלא מעניין אותם כלום מלבד עצמם הם בסך הכל דואגים לאינטרס שלהם הבעיה שאין מי שידאג לצרכי החילונים אני מודה, זה מרתיח לקרוא ולראות את ההפליה הגועלית, אבל בזמן הקרוב אני לא צופה שיהיו בחירות על אג´נדה דתית, כל עוד הביטחון על הקרשים, נאלץ לאכול את מה שמאכילים אותנו.
 

אנדרי ז

New member
אג´נדה אפשר גם ליצור

וזה בדיוק מה שאנחנו עושים, פה, בצמתים, בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, בהופעות של נבחרינו בכל הנ"ל, ובבוא היום גם בתעמולת בחירות מסודרת.
 

ביאטה

New member
קיומינו כאן...

בישביל זה מפלגת שינוי על המפה,רק אם נפעל עכשיו נוכל להבטיח את קיומינו החילוני כאן בעוד 10 שנים. לכן צריך להתעורר ולפעול !!!
 

אנדרי ז

New member
בהחלט צריך לפעול

ופעולה כזאת פירושה חתירה לגידול בכוחה הדמוקרטי של שינוי, ולא קריאה להשלטת משטר צבאי.
 
אל תתיאשי לפחות ...../images/Emo140.gif../images/Emo9.gif

גבירתי היקרה לא גילית את אמריקה אלא את המציאות הישראלית (ברוכה הבאה למציאות 2002 ) וכפי שאת חשה ומרגישה יש עוד הרבה ועוד יהיו ! אז יש שני אפשרויות : 1 . כמו הרוב לקבל פרפרים בבטן , לרטון לחבר´ה ,ובסוף לא לעשות כלום . 2. לנסות לשנות , לא לוותר , להפגין כשצריך ולחשוב לא רק עלייך אל על כל הסביבה והדור הבא. העיקר לצאת מהאדישות לא נצליח לשנות את העולם לפחות לתקן... ! אז מחר שאת קמה בבוקר אחרי הנס קפה קחי הרבה אויר... ובואי לשים יד ורגל לאנשים שמשתדלים לשנות... , אז שיהיה לך אחלה יום ,ערן.
 
הודעה לערן

ערן, מה המצב? נחמד לפגוש כאן אנשים שאני מכיר...אתה תותח אתה!!! אתה יודע כמה שאני מחזיק ממך יקירי! אוהב אותך,בן-אדם! ביי, אדיר
 
למעלה