אוניברסיטה-מכללה

הדס100

New member
אולי כי המכללות התחילו להוכיח את

עצמן. וכי אם היו לנו רק את האוניברסיטאות, אז אולי 5% מהאוכלוסיה היתה מצליחה לרכוש השכלה. לדעתי התרבות של מכללות מעידה על כך שיותר אנשים לומדים...שזה דבר טוב בפני עצמו.
 

edi18

New member
לפני שנה קראתי שיש העדפה

ברורה למסיימי אוניברסיטה לעומת מסיימי מכללות.
 

lady h

New member
ברור לגמרי

אוניברסיטה עושה את הסלקציה שלה לפי הטובים והמצטיינים ביותר. מיכללה לעומת זאת לא עושה סלקציה ומקבלת כל אחד שיכול לעמוד בשכר הלימוד הגבוה שלה. אז מה הפלא שיש העדפה למסיימי אוניברסיטה????
 

הדס100

New member
אבל אחרי הסלקציה הראשונית, צריך

להתחיל להוכיח את עצמך. יש אנשים שלא השקיעו בבגרויות. קורה. אבל זה לא אומר שאין להם כישורים. אני ראיתי חומר של המכללה למנהל ושל האוניברסיטה, ועם כל הכבוד...ההבדל לא כזה מהותי. מרצים באוניברסיטה בהרבה מקרים נותנים הרצאות גם במכללות... אז המרצים- אותו דבר. בהרבה מכללות המבחנים מתבצעים באוניברסיטה, כך שהמבחנים- אותו דבר. במכללה בדרך כלל משקיעים בך הרבה יותר, דואגים שתבין, שתלמד, באיזה אוניברסיטה אני יכולה להתקשר למרצה שלי הביתה לשאול שאלות??? ובאיזה אוניברסיטה מכריחים אותך לקחת קורסים חוזרים בגלל שנעדרת יותר מ3 פעמים??? נכון שאני מצודדת במכללות כי אני לומדת שם, אבל לדעתי אחרי תנאי הקבלה יש עוד הרבה עבודה. ובגלל זה יש מעסיקים שמסתכלים גם על הציונים.
 

shade21

New member
באמת

יש מספר מכללות ומכונים שנחשבים במיוחד כמו המרכז הבין-תחומי הרצליה. משלמים שם הרבה ומקבלים הרבה בתמורה. אבל כמובן שלא כל אחד יכול להתקבל.
 

הדס100

New member
מה עם המכללה למנהל?

בבקשה תגידי דברים טובים...
 

lady h

New member
יש משהו במה שאת אומרת

יש הרבה אנשים שהבגרויות שלהם לא בשמיים והם בעלי כישורים כמו כל אחר. מה גם שברור לגמרי שהחומר שמלמדים במכללה למנהל זהה לאונירסיטה כי בסופו של דבר יש מבחנים שגם בוגרי אוניברסיטאות וגם בוגרי מכללות צריכים לעבור כמו מבחני לשכת עורכי הדין. האווירה במכללה כמו שגם את מציינת היא פחות עצמאית ויותר דאגנית מאוניברסיטה אבל זה לגיטימי כי הרי את משלמת פי 2 מאוניברסיטה. לדעתי המכללה למנהל צריכה לספק לכם ארוחות עם הסכום שהיא דורשת... (למרות שגם באוניברסיטה שלי יש כמה מרצים שנתנו פלאפון שלהם ע"מ לשאול שאלות וגם ניתן לגשת אליהם בשעות הקבלה אם משהו לא מובן). האווירה באוניברסיטאות היא יותר מחשלת ויותר עצמאית והרמה שם יותר קשה לכן מובן למה מעסיקים מעדיפים בוגרי אוניברסיטאות. אני אתן לך דוגמא יותר ספציפית. לא מזמן התפרסם בעיתון שאחוז העוברים את בחינות לשכת עורכי הדין הגבוה ביותר היה של אוניברסיטת בר אילן. עוד דוגמא, חברת תע"ש מאמצת אליה רק מהנדסים בוגרי הטכניון. ולמה זה??? כי הרמה בטכניון הרבה יותר גבוהה מכל מכללה שהיא ותנאי הקבלה לשם הם הגבוהים ביותר. זה דברים בשטח שאי אפשר להתווכח איתם. אוניברסיטה מתאפיינת לא רק בתנאי קבלה יותר קשים אלא בכך שאלו שמצליחים "לשרוד" בה עד סוף התואר הם הטובים ביותר. הרי מה יותר קשה??? להבין הרצאה שניתנת ל250 איש ומספר השאלות המותר בהרצאה הוא מועט או להבין הרצאה שניתנת ל60 איש?
 
yeh, right

אני משוכנעת שכאשר מעסיק מראיין מועמד, השיקול המנחה אותו האם לקבל או לדחות הוא כמה אנשים נכחו יחד איתו בהרצאה וכמה שאלות הוא שאל בכל התואר... נו שויין...
 

lady h

New member
לא הבנת אותי../images/Emo13.gif

לא התכוונתי לכך שמעסיק בוחר עובדים לפי הקריטריון הזה. פשוט נתתי לה דוגמא (אחת מיני רבות) למה למידה אוניברסטאית היא יותר קשה מלימודי מככלה.
 
לטעמי זו דוגמא קצת בעייתית

בהינתן שאוכלוסיית היעד של המכללות גדולה מזו של האוניברסיטאות...
 

lady h

New member
למה בעייתית???

הרי אוכלוסיית המכללות גדולה מזו של האוניברסטאות גם בגלל הקושי בתנאי הקבלה של האוני' וגם בגלל שהלימודים באוני' יותר קשים ועצמאיים.
 
אאההממ! הדס - את קצת טועה

בתור סטודנטית במכללה למנהל אני חייבת לתקן אותך, אל תחיי באשליות
גם במכללות אי אפשר ממש להתקשר למרצה אלא במקרה הטוב להגיע לשעת הקבלה שלהם, בדיוק כמו באוניברסיטה. יש גם כאלה שנותנים את הטלפון או האי מייל של המתרגל / מתרגלת אבל בזה זה נגמר ו... כן, גם במכללה למנהל לא נותנים לך לגשת למבחן אם החסרת 3 פעמים בקורסים שיש בהם נוכחות חובה...
 

skid girl

New member
מי אמר לך את השטות הזאת

שבגללה את משערת שבאוניברסיטה,בגלל שכר הלימוד המציאותי,אנחנו לא יוכלים להתקשר למרצים שלנו? ראש החוג נתנה לי את הטלפון שלה ואמרה לנו שאנחנו יכולים להתקשר עד 12 בלילה,וזאת רק דוגמא אחת.
 

d a p h n a

New member
באוניברסיטה שלי....

אני יכולה להתקשר לחלק גדול מהמרצים שלי ולשאול אותם שאלות. כמו כן, רבים מהם פינו זמן להפגש איתי באופן אישי כדי לדבר על נושאים שקשורים לאקדמיה אבל לא קשורים ישירות לחומר הלימוד. באוניברסיטה שלי גם מכריחים לקחת קורסים שוב בגלל שנעדרת יותר מ-3 פעמים, לפחות בחלק מהקורסים. זה לא שאני כזו מעריצה גדולה של את"א, אבל לפחות בחוג להיסטוריה אני נתקלתי עד כה ביחס מצויין של הרוב המוחלט של המרצים, ובנוסף של הפקולטה בכללותה לתלמידים.
 
למעלה