אז זהו זה, כנראה שזה זה...

יהב11

New member
אז זהו זה, כנראה שזה זה...

ובכל זאת הספקות ממשיכות לכרסם. שבוע שעבר עשיתי אבחון אצל נוריולוג. אמר שלפי הטפסים שמילאתי ולפי אבחון ליקוי הלמידה שהבאתי לו (האיבחון נעשה לפני 13 שנה)הוא רואה רמזים רבים לכך שיש לי ADHD. בבדיקה הנוריולוגית עצמה הוא לא ראה דברים חריגים. לא הצלחתי להבין עם עצמי האם אני עצובה או שמחה. התחלתי לקחת רטלין 5 מ"ג ולאחר מכן 10 מ"ג. רציתי לשאול איך יודעים שהמינון הזה הוא המינון הנכון? ( הוא אמר שאפשר לבדוק עד 20 מ"ג). לקחתי את הרטלין בימים שהייתי צריכה להיות בישיבות חשובות וארוכות. ראיתי שיפור ביכולת הריכוז שלי, בקליטה שלי, אני עדיין מרחפת אבל זה ממש לכמה שניות ואז מצליחה לחזור לעצמי, במיתון התזזתיות עד כדי ישיבה דוממת ( אני רגילה לזוז על הכסא כל הזמן...),לא הייתי לחוצה כשדיברתי, הייתי בטוחה בעצמי, הרגשתי טוב עם עצמי ( מה שקורה בד"כ בסיטואציות כאלה שבו צריך לדבר מול קהל מאוד מלחיץ אותי.) אבל לא הרגשתי וואו!!! מכל מה שקראתי על ריטלין הייתי בטוחה שאני אקח ויהיה לי איזה שינוי שאני לא אאמין שקרה לי. (יכול להיות שציפיתי למשהו אחר...). אבל ויש גם אבל.. תופעות הלוואי של הכדור גורמות לי לחשוב האם לקחת אותו. אין תאבון בכלל, יובש בפה, כאבי ראש חזקים, הרגשה כללית של חולשה ודופק חזק מאוד, ממש מרגישה איך הלב הולם בפראות. יש משהו שאפשר לעשות כדי למתן את תופעות הלוואי, פרט לזה שצריך לאכול לפני הכדור. קבעתי למבחן טובה. איזה מינון של כדור נותנים במבחן? נורא מפחדת ומתלבטת האם אני באמת ADHD או אולי זה קשור לדברים אחרים. המון שאלות ויצא לי נורא ארוך.... אשמח להתייחסות. תודה יהב
 

05 מיכל

New member
הי יהב, בשעה טובה!

לא אמור להיות שום וואו - אמור להיות שתצליחי להתרכז, לא תזוזי בלי הפסקה, תדברי בביטחון... ואם את זה את משיגה - אז כנראה המינון נכון. ולגבי תופעות הלוואי - ייתכן שחלק יעברו עם ההסתגלות. חוץ מאכילה לפני חשוב גם לשתות הרבה תוך כדי. מציצת סוכריות יכולה לעזור ליובש בפה. אם כאבי הראש והדופק החזק לא פוחתים - פני לרופא. לפי השינויים שאת מתארת עם הכדור - אני לא מבינה בשביל מה את צריכה TOVA ואני בכלל לא מבינה למה את עדיין מתלבטת אם יש לך ADHD. אני אפילו חושבת שכדאי לך לשאול שוב את הרופא אם באמת ללכת ל TOVA. אולי בכלל חבל על הכסף. בהצלחה!
 

יהב11

New member
הי מיכל, ..לא חשבתי על זה :)

לחסוך 350 שקל:). אולי אני אלך רק כדי להיות יותר שלמה עם עצמי.. לא יודעת.. נתת לי חומר למחשבה. תודה יהב
 

סוס אש

New member
יהב שלום,

דופק מהיר ולב הולם בפראות יכולות להיות תופעות לוואי של מינון יתר. אם 5 היה חלש מדי ו10 חזק אפשר לנסות 3/4 כדור 7.5 מ"ג ולראות איך התוצאה. מעבר לזה סוגי הריטלין בשחרור איטי לפעמים גורמים להפחתה ניכרת של תופעות לוואי.
 
למעלה