אז מאיפה מתחילים?

ofekbd

New member
אז מאיפה מתחילים?

לפני כמעט 8 חודשים הגענו לFort-Worth שבטקסס. לפני שעברנו לכאן בהחלט חשבתי לפתוח משהו באופן עצמאי. כיוון שחיידק הבישול נדבק בי, חשבתי לעשות משהו בנושא. ככל שאני בודקת אני רואה כמה נושא חלש פה. יש כאן, למשל, מישהי ישראלית שיש לה קייטרינג כשר מזה שנים והיא פשוט גובה מחירי עתק בשל העובדה שהיא לבד בעניין. חשבתי בהתחלה על משהו קטן שיתחיל באפיה אצלי במטבח הביתי. הבן שלי נמצא כאן בגן היהודי ואולי זו גם דרך להגיע לאוכלוסיה היהודית כהתחלה. אין לי כ"כ מוגש מאיפה מתחילים:
האם יש כאן מושג של "עוסק פטור " כמו בארץ?
האם ראשית אני חייבת להירשם כעסק ואיפה אני עושה את זה?
לפנו מיד בהתחלה לרואה חשבון ועו"ד? אם לכם רעיונות מוצלחים שיכולים לעזור בתחום השיווק אני מבטיחה
עוגת שמרים עם שוקולד... ותודה שהגעתם עד הלום
 

duncken

New member
נקודת התחלה

איני יכול ליעץ לך יותר מידי בגלל שבכול ארץ חוקים שונים. דבר אחד הוא טוב בשבילך. את בארה"ב ולכן יש לך נגישות להמון מידע בקצות אצבעותיך. אני יכניס פה כמה לינקים שיתנו לך נקודת התחלה. לינק ראשון הוא האתר של "הרשות לעסקים" של ארה"ב. כל השאר מצורפים למטה...
 

duncken

New member
זותי..

הייתי מכניס את הלינקים הללו גם לקישורים....
 

zoti

New member
מאחר ואת בטקסס אני יכול לעזור לך.

אני מניח שיש לך ויזת L-2 שמאפשרת לך לעבוד. אץ קודם כל צריכה להחליט איזה סוג של עסק את פותחת. את יכולה להיות "עוסק קטן" וכל מה שזה דורש זה רישום בקאונטי ובדיקה שאף אחד לא משתמש בשם שאת בוחרת לעצמך. מעבר לזה את כמובן צריכה חשבון בנק והשקעה ראשונית קטנה. מאחר ואת מתכוונת להאכיל אנשים אני הייתי הולך אולי יותר בגדול ומקים חברה בע"מ (LLC) בכדי להגן על עצמך (תארי לך שמשום מה קבוצה של אנשים מקבלים הרעלת מזון באחת האורוחות שלך). מומלץ גם לבדוק את הביטוח הנחוץ ומאחר ומדובר בתחום המזון את צריכה גם רשיון להכנת מזון (אני חושב שכך זה נקרא). הקמה של LLC לא עולה הרבה כסף. מדובר בכמה מאות דולרים לרישום שנעה ע"י חברת צד שלישי באוסטין אבל את צריכה שעו"ד יכין לך את מסמכי הרישום. לי עזר בנושא חבר כך שזה לא עלה לי כסף. מידע נוסף את יכולה למצוא בקאונטי שלך. אני ממליץ להיעזר בעו"ד ורו"ח. הם יודעים ומכירים את הנושא הייטב. צפי לטעויות בהתחלה מצידך אבל שימוש בעו"ד ורו"ח יקל עליך וימנע טעויות בסיסיות.
 

Boston Guy

New member
את תצטרכי אישור משרד הבריאות...

כל עסק מזון, בעיקר כזה שמבשל ואופה, חייב באישורים של משרד הבריאות המקומי, ביקורות של HEALTH INSPECTORS לווידוא הגיינה ונקיון במטבח ואזורי האכסון של המזון... באתר של הערייה \ המועצה המקומית חפשי את האינפורמצייה לגבי BOARD OF HEALTH אם את מתכננת על השוק הכשר - צריך לתקשר עם המאפייה של שומרי הכשרות ולהחליט איזה הכשר (OU, K או של רב מקומי) וכמה $$$$ יסחטו ממך עבורו כל חודש.
 

ofekbd

New member
אפילו אם בשלב

הראשון אני מתכוונת לעשות את זה ממש בקטן? בפורים, לדוגמא, מישהי פירסמה על הלוח בגן שהיא מכינה X אוזני המן תמורת Y כסף. אני בטוחה שהיא הכינה את זה בבית ולא בדיוק קיבלה את אישורי משרד הבריאות.
 

Boston Guy

New member
יש הבדל בין "עסק" ובין BAKE SALE

ברור שאם את עושה את זה בצנעה ובין "חברים" אז זה יתבצע בלי אישורים (ומין הסתם גם בלי קבלות...). ברור גם שאם את מתכננת, למשל, להציע שרותי קייטרינג כשר - הקליינטורה תדרוש לראות תעודת כשרות... הבטחה שלך שהכל כשר ממש לא תספיק להם. ובאותו אופן - אם את תרצי למכור בצורה מסחרית - תצטרכי לעמוד בסטנדרטים של רישוי עסקי הסעדה. כל עגלה של נקניקיות ברחוב מחוייבת לזה. כל עגלה של מוכר בוטנים וערמונים מחוייבת בזה. וכמובן שעסק של קייטרינג שעוסק במזון מבושל "יותר מסובך" נדרש לזה.
 

ofekbd

New member
תודה על האינפורמציה

היא בהחלט עזרה לי. אני מקווה להתחיל משהו קטן בראש השנה וכמו שיתקדמו לימודי הבישול שלי , כך אני אתקדם עם הרעיון.
 

13081975

New member
ומה לגבי J1 ?

לפי מה שהבנתי ממך אז היא יכולה לפתוח עסק כאשר יש ברשותה L1, האם גם אני אוכל לעשות זאת כאשר יהיה בידי J1 ?
 

zoti

New member
שוב, אסור לעבוד עם J1 מעבר למגבלות

של הויזה. זו ויזה לסטודנטים שמועסקים בקמפוס או במשרות מאד ספציפיות לפי ההתמחות שלהם.
 

13081975

New member
אז מה לעשות ?

במידה ויש לי ויזה J1 ואני מעוניין לפתוח עסק (מתן שירותים), מה היא הדרך שאתה ממליץ. תודה רבה.
 

zoti

New member
אין דרך.

אתה יכול לנסות לענות על הקריטרייונים של אחת מהויזות האחרותץ ויזת E למשל, היא ויזה של משקיע אבל דורשת הקעה כספית רצינית של ~$100K
 

afikiminfo

New member
עצה ידידותית

קצת לא נעים להגיד... זה לא פוליטיקלי קורקט להגיד לך לעבוד בלי רשיון. בזמנו, הכי חשוב היה שמשלמים מסים כחוק. והיתה הפרדה בין הגירה למסים. אל תצפי שמישהו יעודד אותך כאן לתחמן או לעבוד ללא רשיון. שיהיה בהצלחה אלי
 

mentorit

New member
כמה רעיונות

בקהילה שלנו ישנה אישה המבשלת כשר שמבשלת בעת הצורך במטבח של בית הכנסת היא גם אופה וכל מי שמעוניין באוכל כשר קונה ממנה אולי תוכלי להגיע להסדר כזה עם כל לקוח שמבקש אוכל כשר -לבשל במטבח כשר ולשלם להם תמורת השימוש במטבח. דרך אגב, חברתי הישראלית בעלת חברת הקייטרינג עושה זאת גם בארץ (בישראל לא ניתן לקבל אישור אם את עובדת מהבית) שנית- הישווק האולטימטיבי דרך הילדים בגנים- זה עובד מפה לאוזן בדרך הכי מהירה כדאי להכין פלאייר עם דגש על אוכל ישראלי שמתגעגעים אליו במיוחד- (כאן אפשר להתחיל סקר "למה אתה הכי מתגעגע בתחום הקולינרי") אני הייתי בטוח מכניסה: מטבוחה חומוס סלט חצילים סלט תפו"א בקיצור אוכל ישראלי!!! (לאו דווקא יהודי של חגים)
 
למעלה