אז מה המסקנות שלכם?

אז מה המסקנות שלכם?

אני פותחת (בזהירות) (תיבת פנדורה?) שירשור של דעות ומסקיות בעקבות המלחמה. האם, לדעתכם, המטרה של המלחמה, הושגה? האם הצבא תיפקד טוב? האם הדרג המדיני? האם ה"עורף"? מה ניתן היה לשנות? אילו מסקנות אנו צריכים להסיק? מה יהיה בעתיד הנראה לעין? אנא, אנא, אנא, שימרו על חוקי תפוז!
 

ToryMaster

New member
המלחמה נגמרה?

זו שביתת נשק, למיטב הבנתי זה לא אומר כלום על הסיום.
 
אל תסגרי את הבסטה עדיין

לא השגנו כלום. יש כוח בינלאומי יש את צבא לבנון שיתפרס בדרום, חיזבאללה יחזור לאט לאט למקומות שהברחנו אותו משם, החטופים נשארו חטופים ונסראללה עדיין חי.
 
כשאני שומעת מה עברו הלוחמים הסדיר

ובמיוחד במילאים (לא היה להם מים לשתות ואוכל לאכול והתקינות של הציוד היו מתחת לכל ביקורת ועוד!) אין לי אלא לקוות שבארצנו יסיכו כמה וכמה מהדרגים הגבוהים מסקנות וילכו הביתה! לא פחות מזה!!!! אני לא חייה בתחושה שהמלחמה הסתיימה. החטופים שם והקטיושות עוד יחזרו אלינו. החרדה שהייתי בא לפני שמצאתי את עצמי כפליטה עדין נמצאת בתוכי.
 
סוגרים חשבון עם החברות השירות

חברות השירות של מקררים ומזגנים וכבלים וטלפונים ומה לא.. היו אין ספור תלונות על אנשי שירות שלא באו לתקן מוצרי חשמל ואלה הם אנשים מהחברות האלה. העיקר יודעים לבקש לחדש "ביטוח". אתמול קיבלתי טלפון משירות קריסטל "בקרוב נגמרת לכם האחריות על המקרר אתם רוצים לחדש אותו?" כשהסתכלתי מאיפה מתקשרים אלי--זה היה איזור חיוג 03 למדתי דבר אחד מהמלחמה-שלא לשלם שום ביטוח לאף אחד!! השירות שלהם בזמן חירום הוא אי -שירות! סירבתי לחידוש ביטוח. הכי טוב להתקשר לטכנאי המקומי שעובד גם בזמ חירום ולשלם לו כאשר המזגן או המקרר לא עובד!! חברות החשמל עובדים בזמן מלחמה,חברת בזק עובדת חוץ מהוט! אנשי שירות לא יכולים לעבוד בזמן מלחמה?? זאת המסקנה שלי מהמלחמה!
 
עוד מסקנה---העיריות המושחתות

את זה כבר כל אחד והעיר שלו שיעשו חשבון נפש. כאן בפורום היה אין ספור הודעות על שלומי ובקרית שמונה הרבה התלוננו שלא מפנים אותם ,ומפנים רק את המקורבים לעובדי עייריה למרות שיש תרומות רבות לכל תושבי העיר.
 

thankful

New member
דעותיי :

מטרות המלחמה ? לא ולא , לצערי . לא ניצחנו , לא בנקודות ולא בנוקאאוט : - לא פירקנו את חיזבאללה מנשקו , ולא אילצנו אותו/גרמנו לו להתפרק מנשקו . - לא החזרנו את החיילים החטופים . (מטרה ראשית במעלה !) העורף ? חבל שלעיתים המשטרה/גורמים נוספים נאלצו להרחיק את האזרחים מ "סקרנות יתר" בעקבות נפילת קטיושות (כרגיל , יש אנשים ש "רוצים להיכנס למצלמה" , שיראו אותם בטלוויזיה וכו'). היה ניתן לחסוך הרבה קורבנות לו היה ציות מלא לכל ההוראות שניתנות לאזרחים . (הכוונה לציות מיידי .) את יתר התשובות ליתר השאלות אני משאיר לדרג המדיני/בטחוני , לוועדת חקירה ממלכתית ולכל הנוגעים בדבר . בתקווה לעתיד טוב יותר (ולשקט , שלום) , ליאור .
 

saaror

New member
המסקנה שלי היא

שהצבא לא היה מוכן למלחמה שכזו. אבל מה הפלא?החילים מכירים רק מה שקורה ביהודה ושומרון,וזה ממש שונה ממה שקורה בלבנון ובכלל ועוד דיברו על קיצור שירות,זה ממש מגוחך. והמילואימניקים לא מתאמנים כמו שצריך כבר שנים,איך לעזאזל שולחים אנשים לא מוכנים בצורה כזו? אבל מי שהכי אשם כאן זה ברק ומופז,הם אלו שיצאו מלבנון.היציאה היתה טובה?ממש לא! בגלל שיצאנו החיזבאללה יכלו להתארגן למתקפת טילים על ישראל. המזל הוא שתקפנו עכשיו ולא מאוחר יותר,אחרת המצב היה ממש גרוע... אבל עשינו טעות איומה...הסכמנו להפסקת אש! ההשלכות של הדבר הן שחיזבאללה יוכלו שוב להתארגן,והפעם טוב יותר+הפקת לקחים מהמלחמה הזאת האנשים שם לא טיפשים,מי שמזלזל עושה טעות איומה,הם ילמדו מה לעשות ומה לא לעשות בפעם הבאה,ואני מהמר שאכן תהיה פעם הבאה. המלחמה נגמרה ללא תוצאה משמעותית,נכון,הרבה חיזבאמניאקים נהרגו שם,והרבה תחמושת שלהם נגמרה(בוזבזה עלינו...) אך הם לא פורקו מנשקם ולא חיסלנו את ראשם,והכי חשוב כרגע זה שגם לא הצלחנו להשיג ת'חטופים,והרי המלחמה נפתחה עקב חטיפתם.אסור היה להסכים להפסקת אש בכלל,אבל אם כבר,שלפחות תהיה תוצאה משמעותית אחת. מה גם,צה"ל רואה עצמו בתור הצבא המוסרי ביותר בעולם ולמעשה הוא צודק.אבל הוא שכח לצרף לתואר הזה עוד מילה,טיפש. הצבא הכי מוסרי וטיפש בעולם.ממתי חיי אזרחים בצד השני חשובים יותר מחיי חיילינו?!מדוע מסכנים חייל בשביל שאזרח "חף מפשע" לא ימות?!מה יגידו להורים של אותו חייל,שהוא מת אבל מת עם ערך המוסריות?! כמו כן רואים שהאנשים שניהלו ת'מלחמה הם ממש טירונים בתחומם,ומחאת המילואימניקים מובנת בהחלט. ועוד אולמרט הגאון מדבר על כך שהמלחמה מקדמת ת'התכנסות. הוא נורמלי?!איפה השכל שלו?! הוא לא רואה מה שקורה בעזה?וגם הוא אומר זאת בזמן מלחמה שבה גם "מתנחלים" ובני מתנחלים משתתפים ואף נהרגים במלחמה,אז הוא בא עוד לגרשם מביתם..ואח"כ הוא אומר שהוא עושה טעות,ולא טוב לדבר על זה,כלומר אח"כ כן ידברו. שלא נדבר על איך שהוזנחו תושבי הצפון...מה,גאידמאק צריך לדאוג להם? בקיצור טילי טילים(תרתי משמע) של מחדלים שראוי שהאשמים יתנו על כך ת'דין.
 
למעלה