אז מה זה הפורום הזה?למה נועד?

אז מה זה הפורום הזה?למה נועד?../images/Emo2.gif

בפורום הזה נדון ,נענה ונשאל בנושאים טכנים הקשורים בצילום - בעיקר ציוד וממש לא חסר: *מצלמות - המלצות לדגמים,חנויות,מחירים,שאלות,השוואות,... מצלמות - תיפעול נכון,תקלות,דרייברים,... עדשות פילטרים, מכפילים (טלקונברטרים) חצובות סרטי צילום, כרטיסי זכרון, ציוד אחר - גם טיפים הקשורים לציוד צילום - או ציוד היכול לעזור לצלם הסבר מושגים? *** מה שלא ברור לכם - רק תשאלו. הפורום כאן הוא מקביל לפורום 'צילום-תמונות ומה שקשור בהן ואליהן'(215) - הפורום שעד כה היה היחיד וה'ראשי' בתפוז - לצילום. אז כעת - יש שני פורומי צילום בתפוז - ובכל אחד מהם - נושאים אחרים - להקלת העומס והגברת ההנאה שלכם - ועבורכם!!! בינתיים - המעבר ביניהם יהיה בעזרת החלפת המספר בשורת הכתובת (809\215)... אז - תיהנו ! שלכם, איריס.
 

arnond

New member
חבל לשכוח את פורום פיקטור

אולי אסור/לא אתי מצידה של איריס, אבל גם פורום פיקטור עוסק בצילום ומספרו 127. בהצלחה לפורום החדש.
 
זה מותר וגם אתי-כי לא עובדת שלהם

אבל - כל דבר בעיתו - והיום פתיחתו של הפורום כאן - אז מגיע לו הכבוד
וכל תשומת הלב. בכולופן - תודה.
 

Shadocan

New member
לי יש כמה שאלות!!

ממה שהזכרת... מה זה פילטרים, מכפילים וחצובות ועוד שאלה בקשר לסוללות קראתי את הדיון שהיה בפורום השני של התמונה ובסופו של דבר הבנתי שצריך סוללות נטענות עם מטען שיש לו בקרה מתי הסוללות נטענות שמפסיק אותם ולא יודע מה על איזה דגם ספציפי את ממליצה? תודה
 
../images/Emo5.gifהמון שאלות יחד -כדאי שתפריד

כך יבינו גם את השאלה וגם את התשובה גם אני וגם כל מי שיודע וירצה לענות
 

Shadocan

New member
מה כבר יש להפריד?

3 דברים שלא ידעתי ממה שהזכרת 1. מה זה פילטרים? 2. מזה מכפילים? 3. מזה חצובות? ובקשר לסוללות ראיתי דיון וכתבו שמה הרבה דברים וזה נהיה בלאגן אחד גדול איזה דגם של סוללות נטענות + מטען את ממליצה? אני לא יחסוך בכסף אבל גם לא יוציא בהגזמה אני יכול לחכות נגיד בסביבות6 - 7 שעות בכיף אפילו יותר
 
אני בעד פישוט - והפרדה - לדעתי זה

תורם להבנת הדברים - אפילו מסובכים-ולא רק בצילום. אענה בקצרה - אם תרצה הרחבה לגבי משהו - תמשיך לשאול לגביו: 1.פילטרים:תוספת לעדשה,המוברגת או מתחברת באופן אחר,לקידמת העדשה,ודרכם מצלמים.יש פילטרים חוסמי אור,לאור מקוטב,לצבעים ואפקטים,למשל כוכבים,לריכוך ועוד. 2.מכפילים - משנים את אורך המוקד של העדשה - וכך למשל מאריכים אותו - ואפשר לצלם נושאים מרוחקים או מקצרים אותו - לצילום נושאים 'רחבים' וקרובים יותר (ושהכל 'יכנס למסגרת'),יש מכפיל נפרד לכל מטרה. ויש למצלמות פילם ולמצלמות דיגיטליות.
 
המשך - חצובות וסוללות -

חצובה - התקן משולש רגליים עליו מחברים את המצלמה לצילומים בהם הצלם אינו יכול לצלם בעצו או מעוניין שהמצלמה תהיה יציבה יותר בצילום סוללות:הכימומלצות היום הן סוללות מסוג ניקל מיטל היידריד NiMH . המספרים שעליהן מציינים את ההספק שנותנות = האנרגיה שמספקות,וכמה שיותר ,יותר טוב,ומחזיקות זמן ארוך יותר ,מטעינה לטעינה. המטענים הכי זולים הם ללא טיימר ומשך הטעינה בהם יכולה להגיע עד 18 שעות (!).הם עולים,ללא הסוללות,25 ש"ח. את הזוללות רוכשים בנפרד - והסט הכי זול כיום -ועדיין חזק - הן סוללות 1600 mAh -משהו כמו 50 ש"ח. ה'חבילה' הזולה ביותר היא המטען הזול של GP ,מסוג I ,המגיע עם רביעיית 1600 ,גם הוא - משך הטעינה 18 (!) שעות (ראיתי אתרי אינטרנט המתארים אותו כמהיר - אז הוא לא כזה!) בסביבות 80 ש"ח. את אלו תמצא בכל חנות למוצרי חשמל קטנים ו'עשה זאת בעצמך'. הבאים בתור הם המטענים עם הטיימר - החצי איטיים - 7-8 שעות .מחירם בסביבות ה100-130 ש"ח,תלוי ביצרן. גם כן בחנויות הנ"ל. איך יודעים?יש נורית - לטעינה ונורית אחרת - לגמר טעינה. מקווה שעזרתי.
 

Shadocan

New member
אווווקייי! תודה

הבנתי... (בערך) אבל אני לא ישגע אותך היום אולי מחר... תודה
 

ר ו ע י צ

New member
טעות בשם?

השם של פורום 809 הוא כרגע "צילום אמנותי" ושל 215 נשאר "צילום", שזה לדעתי הפוך מהמטרה המקורית של הצילום. תקלה של תפוז?
 

ר ו ע י צ

New member
ועוד משהו מוזר...

הודעות שנרשמות כאן, לא מתועדות בכרטיס האישי של אף אחד מהמשתתפים ו"הולכות לאיבוד", כאילו הפורום לא קיבל מעמד של פורום מן המניין.
 
כנראה זה בהליכים....מחר אבדוק

אל מול ההנהלה 'הראשית' - אבל מבחינת תפוז - הפורום נפתח וקיבל את 'כל האישורים', עם הזמן יושלם מה שחסר,כולל השמות ה'נכונים'
על שאלות ותשובות כבר אפשר להתחיל לענות.
 

Not Connected

New member
לפי דעתי היו צריכים להפריד

בין פורומים העוסקים בצילום סטילס לבין צילום וידאו... זה יותר מידי מבולגן... תסכימו איתי שהפורומים עוסקים ב 95% בצילום סטילס... מה עם צילום וידאו?
 
יש פורום כזה-עריכת וידיאו-אבל מה

לעשות וכולם מגיעים לכאן? גם אודיו וקולנוע ביתי
 
למעלה