אז נכנתי למשוב...

אימם

New member
אז נכנתי למשוב...


וחשכו עיני כשבמדור "התנהגות" בתאריך 24.10.13 הופיעו אולי 8-9 הערות
"איחור בשעה הראשונה ובהערה של זה "שוב לא הכין ש.ב"
"היעדרות בשעה הראשונה ובהערה של זה "שוב לא הכין ש.ב"
אי הכנת שיעורי בית בשעה הראשונה ובהערות? ניחשתם! "שוב לא הכין ש.ב"
כל הנ"ל רק במתמטיקה
ובעברית:
3 שורות של הערות. בכל שורה "אי הבאת ציוד"

באותו יום התקיימה בר מצוה בירשוליםם של אחד התלמידים.
יותר מחצי כיתה נעדרו כי הלכו לבר המצוה.

רק בני הטוב החליט לא לוותר על הלימודים לאותו היום...
כתבתי למחנכת ולמנהלת על ההערות המוזרות הנ"ל שחשזרו על עצמן 9 פעמים, בכל פעם בצורה אחרת לאותה שעה...
שלוש פעמים לא הביא ציוד לאותו השיעור? גם איחר וגם נעדר באותו השיעור? תחליטו....
אבל הכי חשוב, יוצא שילד שמחליט לא להגיע, מקבל הרבה פחות הערות
 
הערה נקודתית והערה כללית (וזה ארוך)

ומבקשת שתקחי אותה בטון המינורי שנכתבה.

הערה נקודתית- מערכת ממוחשבת היא מערכת מטומטמת שמזינה משכפלת וטועה לא פעם.
צריך להגיע אל האחראי שם ולהסב את תשומת ליבו ל כפילויות בלתי אפשרויות.
ואז יתקנו (אני מניחה)

אבל --- ההערה שלך " הכי חשוב שילד שמחליט לא להגיע מקבל הרבה פחות הערות"
יחד עם עוד כמה הערות קודמות בנושא (תחשיב מתמטיקה, פטור ערבית)
נוצרת (אצלי, דרך המילים בלבד) איזושהי תחושה (עמומה) של אולי ילד שלא ממש לומד (לפי החוקים והכללים של בית ספר מחברות ,עבודות וכו) ואיזשהו גיבוי מצידך
כלפי ההתנהגות הכללית שלו. אני לא יכולה לשים את האצבע על אמירה ספציפית, אבל אזושהי תחושה שאת בקטע של המערכת הזו טועה כל הזמן כלפי הילד שלי-
בין אם מדובר בהורדת הציון במתמטיקה והמורה ששונאת אותו, ולכן הוא "פטר" את עצמו מהשיעורים שם (ויחד עם זאת הישגיו מעולים ,מה שלא מספיק בבתי הספר)
אי יכולת שלו ללמוד ערבית ואי פטור של בית הספר ולכן הוא "פטר" את עצמו מהלמידה של ערבית,
ועכשיו ההערה שלך שילד שמחליט לא להגיע לא נענש, ומי שמגיע מקבל הערות...

כל ההיגדים האלו יחד , נותנים לי את התחושה שהילד לא בדיוק מבצע את המטלות הלימודיות המתבקשות (והוא מספיק חכם כדי להצליח בלעדיהן!)
המערכת נוקשה מולו (כי ככה זה במערכות האלו) ולא מגלה שמץ של גמישות
את עומדת מאחוריו מולם (לא ממש בהצלחה, אולי גם מתסכל אותך?)
והתוצאה?- כעס הולך וגובר על המערכת והתנהגותה.
עד הפעם הבאה.....


הצעה מעשית-
אם הילד לומד בחטיבת ביניים (נכון?)
אם הוא באמת לא ממש עם התנהגות לימודית מתבקשת (כנראה)
אם חשוב לך שידאג לטפח התנהגות לימודית (לפחות לקראת התיכון שיוכל להתנהג כמו תלמיד/אגב לא חובה יש גם אפשרות ללימודים אקסטרניים לבגרות בהרבה פחות זמן ובלבול מוח פדגוגי)
אם חשוב לך שהוא ילמד ל"קבל חוקים וכללים" של מערכות ולנהוג לפיהם
אז תמשיכי להתעסק עם ההתנהגות הלימודית שלו
אבל אם לא חשוב לך---
תעזבי את זה, האנרגיות הריגשיות כאן מיותרות
תגידי לעצמך- "יאללה, עוד שנה הוא מסיים כאן וניפטר מהחוקים האלו" וזהו.
את מחפשת כל הזמן איך לתקן אותם ואת הטעויות שלהם- חבל על הזמן.
אם חשוב לך (ואני מדגישה את ה"אם" כי זה לא ברור מאליו) תתעסקי בו.
 

אימם

New member
מעריכה את הביקורת

(זו הסיבה שאני כותבת ומשתפת
)
נכון, יש בעיה מול הילד שלא מכין שיעורי בית.
תודה על הפרופורציות. נכון, זה רק חטיבת ביניים. אני מנסה להפיק את המירב עבור הבן
כלומר מצד אחד לא מוותרת לו על הכנת שיעורי בית, מצד שני, המורה הזו טועה הרבה
וכל ההערות והטעויות המרובות האלה עובדות בכיווון ההפוך, מייאשות. (קראי מה שכתבתי לנומלה למטה)
לצערי, הילד עומד בגבורה יתרה מול מלחמות בדרישות הבלתי פוסקות מצידנו להכין ש.ב.
גם אותי זה מייאש...אני מקווה שלמרות הכל, המוטיבציה ללמוד לא תיפגע אצלו.
 

BrightEye

New member
אם יש 3 שעות מקצוע באותו יום- זה יופיע 3

פעמים.
הערות המערכת הן טכניות.
הילדים שנסעו לבר מצוה יקבלו הערה במשוב מהסוג- חיסור, ואחר כך כשיתנו את האישור מההורים, המורה "יצדיק" את החיסור במערכת.
כך שהם גם יקבלו הערות

לגבי אי הכנת שיעורים- את לא יכולה לשלוח הצדקה, אז ההערה נשארת.
השיעור הכי טוב בעיני כאן הוא שהילד יבין שאלו החיים ואיך מתמודדים איתם.
בית הספר הוא משהו נתון, שיעורי בית הם משהו נתון, המורים הם אנשים ואיתם אפשר לנהל מערכת יחסים ואת זה צריך ללמוד.
.
 

נומלה

New member
המשוב נותן לך שיקוף

של הדברים שהמורים כתבו. כאשר כתוב "שוב לא הכין שיעורי בית" זה סימן שהוא לא הכין שיעורי בית. במקום להתלונן למנהלת ולספור מה קורה עם התלמידים האחרים, טני נוהגת לשאול את הבן שלי למה הוא קיבל את ההערות (או למה הוא לא הכין שיעורי בית). נראה לי שאת כועסת על השליח, במקום לברר דברים במקור- אצל הבן שלך.
 

אימם

New member
הוא לא הכין שיעורי בית פעם אחת באותו היום

וזה נכתב 4 פעמים בשעה הראשונה נעשו הרבה טעויות ברישום באותו היום, זה מה שנראה לי שקרה.
אבל, בסופו של דבר היא תאמר לי שהמשוב הוריד לו "אוטומטית" את הציון ל-40 במתמטיקה (מקצוע שהיא מלמדת)
גם לפני שלושה שבועות, היה חולה יומיים עם חום בבית. נתתי לו פתק.
בהתחלה היא הצדיקה כמה שעות ואחרי בקשות של הבן הצדיקה עו כמה שעות...
לקח שבוע וחצי עד שהצדיקה לו...תלאות לקבלת הצדקה במשוב.

אני לא מצדיקה אי הכנת שיעורי בית. אני דורשת מהבן במקביל ואפילו משתמשת בהערות שלה כתוכחה למה שיקרה במידה ולא יכין.

הטענות שלי הן שלמחנכת לחוצה שיש לה חמישה תפקידים במערכת, יש הרבה טעויות.

בנוסף, אף פעם אין מילה טובה על השתדלות. כמו כשהגיע ללימודים, לעומת אחרים שהחליטו להעדר בשל בר מצוה.

איך אני יכולה לקבל שיתוף פעולה של הבן בשיעורי הבית בצורה כזו?! כל מה שכתבתי לעיל עושה בדיוק את ההיפך!
 

BrightEye

New member
זה בהחלט נדיר לקבל הערות טובות במשוב

הצעיר שלי קבל רק פעם אחת בתחילת החטיבה ולא יותר, והמורים מתים עליו. פנים אל פנים או בשיחות במסרים במשוב הן/הם אומרות/ים לי, אבל במשוב זה לא נכתב.
זה בהחלט יכול להיות נחמד אבל שוב, זו המערכת וכנראה שזה לא מספיק נוח להתחיל לכתוב שם.
אני לא נלחצת אם לא משנים מיד את ההצדקה אלא שולחת עוד מסר במשוב ומקפידה שהנושא יהיה הצדקת איחור/חיסור של "שם התלמיד"- כדי שהמורה תשים לב (הן מקבלות המון מיילים ולפעמים זה "הולך לאיבוד")..
בנוסף, אני לא חושבת שהוא צריך לקבל מילה טובה על השתדלות כי הגיע במקום ללכת לבר מצוה, אז אולי הציפיות שלכם לא ממש ראליות.
בנוסף 2- זה לא קשור לשיעורי בית והצפיה להעלאת מוטיבציה בדרך הזו ממש לא מתאימה בעיני.
הבן צריך להכין שיעורי בית כי אלו הדרישות והוא צריך להגיע להבנה הזו שזה בשבילו ולטובתו האישית.
הוא צריך להבין שאלו האנשים שהוא עובד מולם ולהבין שהוא צריך את הלימודים והציונים עבורו ולא עבורם.
 

Simply Be

New member
מהנסיון שלי

היו פעמים שהבן שלי שלח מספר פעמים בקשה לתיקון ולא עודכן אבל אז כשאני שלחתי זה עודכן,
נראה לי שהמורים מתייחסים יותר כשהם רואים במשוב הודעה ממהורה.
הבן שלי אגב היה שולח באותו נוסח בכותרת כמוך ( אני הנחתי אותו בזמנו לעשות כך).
 

BrightEye

New member
אני חושבת שרק הורה יכול לתת אישור

אני לא מבקשת מהבן לשלוח הצדקה אלא תמיד שולחת בעצמי.
 

Simply Be

New member
גם במקרים שהייתה פעילות בית ספרית

במקצוע מסוים ולכן החסיר במקצוע אחר ?
אני לא מדברת על מקרה של מחלה.
 

BrightEye

New member
ממה שהבנתי את זה מעדכנת המחנכת

באופן גורף למי שצריך,
כמובן שאפשר להזכיר לה כי לפעמים הן שוכחות, אבל ממה שהבנתי המחנכת שלנו מעדכנת גם אם באיחור.
כל עוד זה לפני רישום התעודות זה מספיק טוב...
 

נומלה

New member
זה לגיטימי לגמרי להצביע על טעויות

ולבקש תיקון כדי שלא יהיו בעיות אחר כך. אפשר בהחלט להצביע על העובדה שהיו בעיות בעבר ברישום ושהיית צריכה להשקיע זמן ומאמץ בתיקונן ושזה לא תתקין לדעתך. אני אפילו הייתי עושה את זה בכתב כדי להיות מכוסה. מצד שני, הגעה ללימודים איננה מצריכה (לדעתי ) ציון מיוחד על השתדלות כי היא הסטנדרט. מי שלא הופיע כנראה קיבל חיסור.

אבל כדאי לשים לב להבדל הדק בין להצביע על בעיתיות במערכת הדיווח לבין להתלונן על זה שהמורים מדווחים. זה לא אותו דבר.
 
אולי חשיבה "אחרת"

הילד נבון יותר מהממוצע, נכון?

אז אולי לא להתעסק עם שיעורי בית,נוכחות,משוב,ציונים?

כלומר (באמת) מה זה חשוב כל כך?

בואי נניח שהוא יקבל 40 באנגלית (סתם לדוגמה) כי נעדר מX שיעורים וגם לא הכין יומן קריאה ובאופן קבוע לא מכין שיעורי בית

ואם הוא קורא וכותב שוטף באנגלית ללא טעויות ושגיאות--- עד כמה חשוב הציון וההערכה של המורה לאנגלית?

כקליפת השום.

אם את יודעת שהילד יודע- מכיר-מבין -מתמודד עם החומר
תעזבי את הנקודות והציונים שהוא מנוקד בהם
הידע שלו,יכולת הלמידה שלו-זה מה שחשוב ואמור לקדם אותו בחיים.


מודה ומתוודה- מעולם לא בדקתי שיעורי בית של הילדים
אם מורה היה אומר שלא מכין שיעורי בית-הייתי מחזירה את הטיפול למורה עצמו.
המדד שלי הוא היכולת מחד והישגים מאידך--ואם הוא לא זקוק לשלש פעמים לדקלם את החומר לפני השיעור, אז לא.
אבל
אם הוא לא עומד בדרישות, לא מצליח במבחנים (ולא משנה מה התרוצים) ---אז 100% של אחריות עליו לתקן.

מעבר לכך- מעולם לא נכנסתי למשוב(בבתי הספר שהיה) , אפילו לא יודעת איך עושים את זה
לא מעניין אותי אם פטפט בשיעור ספורט או לא הביא ציוד לגיאוגרפיה
שהמורים שאלו הדרישות שלהם-יתמודדו מולו
אני לא חלק מהמשחק הזה.

אגב- ה"מחיר" יהיה כנראה שהמורות לא יראו אותך בעין יפה, אבל אם את מסוגלת לעמוד בכך- את יכולה להוריד את מפלס הלחץ בבית מולו ושלך מול המערכת ולחיות יותר שאנטי קצת.
 

אימם

New member
יש הגיון בדברייך

ואני ממש לא דואגת שהמורות לא יראו אותי בעין יפה. כבר היום אני רחוקה מלהיות אהובת המורה.
הלוואי ויכולתי לאמץ את שיטתך. אני מאמינה שהיכן שתיפסק האחריות שלי תתחיל שלו....
אבל חוששת שאם אניח לו, הוא יתדרדר
 

יעלעל

New member
מסכימה עם הרוב

לא עם הכל.
לי אישית מפריע שהורים לא נכנסים למשוב, לא בגלל ענייני המשמעת וכו' אלא בגלל עדכונים מבית הספר. כי יש פעילויות שונות שבית הספר מעדכן, גם לגבי תאריכי טיולים למשל, פעילות ליום הזכרון לזכר רבין, ימי הורים וכו', הורים לא נכנסים לשם ואז אומרים - אבל לא ידענו ומאשימים את בית הספר. אני לא אומרת שזה במקרה שלך ככה, אני מדברת מה שקורה בבית הספר אצלינו.
סה"כ זו אחריות שלנו כהורים להתעדכן מהמערכת שבית הספר מעדכנת דרכה. ומי שלא מתעדכן - שלא ילין "לא ידעתי".
 
אני כבר לא צריכה להחזיר ספרים לספרייה עד...

או להיות בפעילות ליום הזיכרון, או יום השואה.
זה ה תלמיד צריך ולא אני.

התפקיד ההורי היחיד שלי מול המערכת כאן (אולי) לתזכר את הילד לבדוק במשוב אם אין הודעות חדשות.


בעיניינים אישיים יותר אם הילד כן או נכנס לשיעור אופניים---- לא חושבת שהפנסקנות הזו נכונה בכלל -לא לילדים,לא למורים (האומללים), לא להורים
זה בחזקת משל בלעם
הופך את כל השהיה בבית ספר לחשבונאות של העדרות,חיסורים ו...
אני לא אשכח שהילד היה בכיתה ח עם התקף חריף של אלרגיה שניפחה לו את הפנים בין השאר והייתה מאד לא אסטטית אם כי ברובה לא מסכנת חיים.
אחרי ביקור אצל אלרגולוג, תמונות שנתתי למחנכת הכיתה על צורתו בעת התקף
כלום לא עזר-
כל פעם שהיה התקף היה צריך ללכת לרופאת המשפחה להביא אישור נקודתי לאותו יום של העדרות.
(ומדובר בילד סבון שלא נעדר איחר או ברח בכלל)
שום יכולת של ה"מכונה" הנקראת בית ספר להתייחס ל"תופעה קבועה"

מזל שעם חטיבת הביניים סיימתי.

אגב בתיכון שהוא לומד-מחנך הכיתה מוציא כל יום שישי מייל שבת שלום להורים עם "מה היה לנו השבוע" ו"מה צפוי בשבוע הבא" גם שומר קשר, גם מעדכן אירועים חריגים ואחרים.-כך שאפשר גם אחרת.
 

Simply Be

New member
איזה מחנך יוצא דופן , פעם ראשונה

שאני שומעת על זה שה קורה בתיכון.
 
גם אני לא נתקלתי בזה

עד המחנך הנוכחי
ועברתי אי אי אילו מחנכות ומחנכים.
אחרי הרבה מאד מורים/ות ומחנכים האחד שאני יכולה להגיד "הוא קודם כל מחנך ואח"כ מורה ל.."

איש יוצא דופן,בכל היבט.
וגם בזה כנראה.
 

Simply Be

New member
משוב..

בזמן של הבכור לא היה משוב ולמזלי לא היה ממש צורך במקרה שלו ( מלבד מקצוע אחד שהוא דווקא אהב אבל הייתי צריכה לדרבן אותו בגלל משימה שהוא לא ממש אהב ודחה ודחה ודחה ...).
עם הצעיר נכנסתי המון למשוב ובמקרה שלו אני מברכת על זה היה משוב,
זה עזר לי מאוד לאתר בעיות שהתחילו עוד ממש בהתחלה כשיכולתי להשפיע עליו ולשנות.
 

BrightEye

New member
אני מסכימה איתך

היום העדכון נעשה דרך המערכת הזו, והורה שלא מתעדכן, שלא יתפלא שיש דברים שהוא לא יודע עליהם.
 
למעלה