אז קניתי קייל...

אמרלדה

Active member
אכן, הכל במוח

ואחרי הניסיון האחרון, אולי החמישי-שישי במספר, שעשיתי השבוע, לאכול אורז מלא - המוח שלי החליט: לא עוד.

והתאמצתי. בחיי. שמתי בצל, גזר, ואפילו 3/4 כף דבש. ונחנקתי אתו כל השבוע. בפעמים הקודמות שמתי ירקות עליים. לא קייל, אבל אחרים, שאני אוהבת. בישלתי את זה כמעט שעה.

לא עזר כלום.

למדתי לאכול את הקינואה כטאבולה, וזה טעים לי. אסתפק בזה ואחזור לאורז הלבן. פעם בשבוע, נניח, לא סוף העולם (לא אוכלת קטניות, אז זו בעיה).
 

tzivi1

New member
אמרלדה, לא לכולם מתאים לאכול אורז מלא, יתכן

שבגלל זה - לא טעים לך המלא.
לאנשים שקשה לעכל קטניות - בדר"כ גם קשה לעכל מאכלים עתירי סיבים, כגון אורז מלא. יתכן שמהסיבה הזו הגוף שלך דוחה את המלא, והמלא לא טעים לך.
 

amysh

New member
אז קניתי קייל...

וזה לא טעים לי!!!
חשבתי שברוטב זה יהיה טעים אבל המרקם הנוראי והמרירות לא נעלמים
יש דרך בישול שתעלים את שניהם? או שחבל לי על האנרגיות ופרודוקטים נוספים?
מישהי רוצה לקחת ממני? מגבעת שמואל
 

אמרלדה

Active member
ציבי יקירתי, מדויק מה שכתבת

בעצם, חצי עולם קשה לי לעכל. אפילו סלט ירקות (עם כל הסיבים). אבל אני לא מוותרת עליו, וגם לא על חומוס פעם בחודש... ואת הקינואה למדתי לאחרונה לאכול כטאבולה. כל אלה טעימים לי.

אבל האוכל אצלי זו צרה צרורה. וזה כולל גם גלוטן ולקטוז. ואני לא עומדת בזה בכלל. אז מרמה, כל פעם עם משהו אחר, בדרך כלל עם כדורים.

בתקופה האחרונה גם את ביתי ומבצרי האחרון, העוף, לא בא לי לאכול.

ואני מבועסת מזה מאוד. מאוד מתקשה באוכל. אולי אגיע לאיזה רופא נטורופת שהמליצו לי עליו בקרוב.
 

shira1960

Active member
אמרלדה - א ) לגבי אורז, תרדי מזה

דווקא מכל הדגנים, דיאטנים לא מתלהבים מאורז בכלל. לא שהוא לא בריא, ולא שצריך להפסיק לצרוך אותו, אבל אם לא אוהבת, אז לא אוהבת, ממש לא נורא.

ודבר שני - סליחה שאני מחטטת לך בחיים אבל עברת בדיקות דם מקיפות לאחרונה? כי לפעמים ה"לא בא לאכול X או Y" נובע ממשהו פיזי/רפואי ולא סתם הגוף מאותת לנו.
 

אמרלדה

Active member
אבל אני אוהבת אורז לבן. טוב, כבר הורדתי אותו

לפעם בשבוע...

האמת? צריכה לעבור בדיקות דם ודוחה את זה. אולי זה רעיון טוב באמת, מה שלא יקדים את זה כמובן עד שאסיים את כל ה"יציקות" שיש לי על הראש.

תודה רבה.
 

shira1960

Active member
לא - התכוונתי שתרדי מעניין האורז המלא.

אין בעיה להשאר עם אורז לבן, אם זה מה שמתאים לך. (התכוונתי שבאורז המלא בין כה אין מי יודע מה יתרונות בריאותיים כך שלא הייתי מכריחה את עצמי לאכול רק מפני שזה כאילו בריא יותר).

וממליצה לך לגשת לבדיקות דם מקיפות- נראה לי שזה עשוי לעזור לך ולרופא למקד קצת איפה הבעיה ואיפה הפתרון.
 

tzivi1

New member
את צודקת, באמת דיאטה לא פשוטה

יחד עם זאת, אני חייבת להודות שדווקא מצבים מהסוג הזה מעוררים אצלי פרץ של יצירתיות. פשוט אין ברירה, אלא להמציא דברים חדשים, שעונים על הצרכים שלך. אני מאמינה שלו הייתי במקומך - הייתי מחליטה להפסיק עם הכדורים, ומאתגרת את עצמי להמציא דברים חדשים. בקיצור, רואה את המצב הזה כאתגר, לא כקושי.

בקשר לקטניות - שמתי לב שככל שהמזונות יותר מעובדים - כך קל יותר לעכל אותם. ניחוש שלי, שקל לך יותר לעכל ממרח חומוס, מאשר גרגירי חומוס. זה בגלל שממרח עובר עיבוד נוסף של טחינה ולפעמים מבשלים עם סודה לשתיה, מה שלא קיים כשאוכלים את גרגירי החומוס. אגב, ניסית לאכול קטניות שקונים אותן קפואות? לא יודעת מה התהליך המדויק שהם מעבירים את הקטניות, כנראה שגם שם יש עיבוד כלשהו, אבל העובדה היא שקטניות קפואות עוברות אצלי ממש בלי שום קושי.

כנ"ל לגבי העיבוד עם ירקות - גם אם קשה לך לעכל ירקות בסלט - אני מניחה שאם הם מבושלים - יהיה לך קל יותר לעכל אותם (תחשבי על סלט אנטיפסטי עם שמן זית, חומץ בלסמי, מלח ופלפל גרוסים - כבר נראה לי מעדן, עוד אפילו לפני שחשבתי על אילו ירקות להכניס לסלט הזה).

נסי לחשוב על הכיוון הזה. אפילו אם לא מתחשק לאכול מבושל, יש המון מאכלים שטעימים גם קרים/ פושרים.
 

אמרלדה

Active member
כל הזמן

אנחנו אוכלים טונות של אנטיפסטי, לפעמים מעורב כמקובל, לפעמים סוג אחד עם עשב תיבול או עם מעט גבינת עיזים למעלה, או חצילים קלויים עם סלסה. בכלל, 80% לפחות, מניחה שיותר, מהאוכל שלנו זה ירקות, וחוץ מסלט של ערב הכל מוקפץ, קלוי, אפוי וכולי. שום דבר לא מטוגן, אגב.

אבל, זה לא מספיק, זה לא משביע. ולפעמים, קצת נמאס...

עדיין לא התחלתי להנביט... אין לי סבלנות.

תודה.
 

הבת המתהוללת

Well-known member
מנהל
אנחנו הכי אוהבים אפוי כמו צ'יפס עם שמ"ז ומלח.

לא יודעת כמה מהערכים התזונתיים נשמרים, אבל משתדלת במכת חום גבוהה ומינימום זמן - רק עד שפריך, הבנתי שאפיה קצרה קוטלת פחות את התוספים הטובים
 

tzivi1

New member
נשארת. מי אמר שחובה לאכול קייל


אני נגד לאכול מאכלים שלא טעימים לנו, רק בגלל שהם "בריאים". לא טעים - לא אוכלים. בעולם המערבי התזונה שלנו כ"כ עשירה, שבאמת לא חסרים לנו ויטמינים ומינרלים (אלא אם כן יש בעיות של ספיגה וכו'), ואין צורך להכריח את עצמנו לאכול משהו, רק בגלל שקראנו איפשהו שהוא "בריא".
 
למעלה