אחרי חודשיים של נסיונות

monni

New member
אחרי חודשיים של נסיונות

עד עכשיו היינו חובבניים - עכשיו אני רוצה להתחיל לחשב! מישהי יכולה להסביר על שיטת הערכת מועד הביוץ על פי מדידות החום? והאם אפשר להשתמש במודד חם כספית רגיל לצורך זה? תודה
 
מועד הביוץ

בשיטה של מדידת חום צריך להתחיל למדוד חום מהיום הראשון של המחזור, כל יום לפני שאת יוצאת מהמיטה,ולרשום בטבלה בצורת גרף, בדרך זו קל לזהות את עליית החום.במחצית הראשונה של המחזור, עד הביוץ החום נמוך יותר, ביום שלאחר הביוץ החום עולה ב-0.6- 0.2 מעלות, לפעמים יותר,ונשאר גבוה עד שמופיע הוסת.לאחר כמה חודשים של מעקב תוכלי לדעת מתי הביוץ קורה, וכדי להגדיל את הסיכוי להרות, תתחילו לקיים יחסי מין כ- 5 ימים לפני העליה הצפויה בחום. אפשר להתשתמש במד חום כספית.
 

monni

New member
הבהרה

כלומר, אם החום עולה יום אחרי הביוץ, כלומר ברגע שגיליתי שהחום עלה - זה כבר מאוחר מידי, וכך באמת רק אחרי כמה חודשים אוכל לדעת מתי צפוי לעלות החום. אך זאת הייתי יודעת בכל מקרה אילו המחזור שלי היה סדיר - והייתי יכולה לצפות מראש את הביוץ - שבועיים לפני קבלת המחזור. אז לא ממש הבנתי איך עוזרת השיטה אם המחזור שלי לא סדיר (הוא נע בין 28 לבין 32 יום)
 
אפשרות אחרת

כיון שמחזורי הווסת לא סדירים, יתכן והשיטה של מדידת חום לא מתאימה,קיימת אפשרות של בדיקת יומית של השתן בעזרת ערכה לגילוי הביוץ, בשיטה זו נמדדת רמת הורמון שנקרא LH, רמתו עולה 22-40 שעות לפני הביוץ.את הערכה ניתן לרכוש בבית המרקחת.
 

כרמית מ.

New member
יש עוד שיטות

יש שיטה של מעקב אחרי הפרשות ומיקום צוואר הרחם. בשיטה זו את יכולה לדעת לקראת ובזמן הביוץ. פרטים אפשר למצוא (בין השאר) בפורום אמנות הלידה - www.leida.co.il
 
למעלה