אחרי פגישה עם המנחה שלי

DontEvenBlink

New member
אחרי פגישה עם המנחה שלי

ואחרי ההערות שלכם, החלטנו לצמצם את שאלת המחקר.
השאלה המקורית התייחסה לקשר של תיאוריות ההומור לנסיבות ולנושאים.
החלטנו להשאיר את החלק של התיאוריות- ולמצוא את הקשר שלהן לרק אחת מהנסיבות שהיא- נמען לא מעורב. (כלומר, נמען שקורא את הבדיחה כשהוא לא הנלעג או הלועג בצורה ישירה...)
זה בערך אותו דבר- זה פשוט יותר מצומצם ומאפשר מחקר משלי.
המשתנים של הנמנעים- מין וגיל. שאלת המחקר החדשה היא:
"איך המין והגיל של נמען ישראלי-יהודי לא מעורב משפיע על השיפוט והערכה שלהם (עד כמה זה מצחיק אותי?) של מושאים הומוריסטיים שונים?"
יש את חמשת התיאוריות שחקרתי לגבי ההומור- התיאוריה הפסיכואנליטית, תיאוריית אי ההתאמה, תיאוריית העליונות וההנמכה, תיאוריית ההפתעה, והתיאוריה הקוגנטיבית.

חשבתי אולי ליצור שאלון- בשאלון יהיו 10 בדיחות כתובות, אני אמצא 2 בדיחות מתאימות לכל תיאוריה. מתחת לכל בדיחה יהיה סולם של 5 אפשרויות- לתאר את ההערכה של הבנאדם לבדיחה. לא מצחיקה בכלל, מצחיקה במידה מועטה, מצחיקה במידה בינונית, מצחיקה, מצחיקה מאוד.

בעיקרון המחקר מוצא מי נהנה ועד כמה מאיזה סוג של הומור, על פי התיאוריות השונות.

מה שיהיה משותף לכל עוני השאלון- כולם יהיו ישראלים יהודים (אני לא רוצה להכניס למשוואה עכשיו גזע ודת.) התזמון יהיה בשעות היום (אני לא רוצה שיקראו בדיחות כשעייפים או עצבניים.) מיקום- מבודד (בלי השפעה חברתית על התגובה), הבדיחה תהיה מילולית (כתובה על הדף), הבדיחות יהיו רלוונטיות למאה ה20 וה21

אני צריכה להגדיר קבוצות גיל ספציפיות- יש רעיונות לאיך אני יכולה לעשות את זה?


עכשיו יש לי בעיה- אני לא יודעת אם מותר לי לשנות ככה את המחקר ואת השאלה- אתם חושבים שזו שאלת מחקר טובה? יש לכם היכרות עם עבודות גמר של התיכון? באיזה עורך צריכה להיות העבודה?

כל הערה וההמלצה תתקבל בברכה!
 

DontEvenBlink

New member
תוכן עניינים

כתבתי תוכן עניינים ראשוני- הצעות לשיפור?


1.) הקדמה אישית

2.)מבוא

3.)בסיס עיוני:
א) קביעת מושגים
ב) הגדרות של הומור
ג)מאפייני האוכלוסיה הנחקרת

4.) שיטת המחקר:
א) השעות ומשתנים
ב) המדגם
ג)כלי המחקר
ד) מהלך המחקר

5.) הממצאים
א) עיבוד ממצאים
ב)הצגת ממצאים
ג)דיון ומסקנות

6.)סיכום

7.) רשימת מקורות

8.) נספחים
 

Bonferroni

New member
זו הייתה פגישה מוצלחת!

היי,

זה כבר נראה טוב יותר, יותר מגובש ומפוקס, נראה שאת בכיוון הנכון. אם את מחויבת להגדיר מראש קבוצות גיל? מה שלפעמים עושים זה שפשוט מעבירים את השאלון לכל מיני אנשים, ואז בסוף מחשבים את הממוצע או החציון של גילאי המשתתפים, ומחליטים שמי שנמצא מעל נקודה זו יוגדר כ-"מבוגר" לעומת מי שנמצא בנקודה זו או מתחתיה, וייחשב ל-"צעיר".

אם את קובעת מראש קבוצות גיל, כדאי שיהיו פערים משמעותיים ביניהן, כדי להגדיל את הסיכוי שהממצאים שיתקבלו יהיו מובהקים. למשל, הייתי לוקח קבוצה של בני 18-25 לעומת קבוצה של בני 48-55, ממש אנשים שמשתייכים לדור אחר.
 

DontEvenBlink

New member
אוקיי, אני פשוט לא יודעת ממש איך זה יעבוד

כי לפניי המחקר אני צריכה לקבוע השערות ספציפיות- אז אני צריכה לקבוע קבוצות גיל. חשבתי לעשות את זה בצורה כזאת-
אני קוראת עכשיו מחקרים על אישיות של המינים וגילאים. כבר הצלחתי לסכם לפי מחקרים שראיתי- איזו אישיות נהנית מאיזה סוג של הומור. ככה אני יכולה למצוא השערות על פי האישיות- איזה קבוצות גיל נהנות מאיזה הומור? איזה מין נהנה מאיזה הומור?
 
הי, את צריכה גם להכניס את רציונל המחקר

ותרומת המחקר?
כי אני עדין מתקשה לראות את הקישור בין התיאוריות (שחלקן לפחות לא מדידות - הגישה הפסיכואנליטית למשל) לבין שאלון.
גם למה מלכתחילה לבנות שאלון, ולא להשתמש באחד קיים? כדי לחסוך את כל נושא התיקוף והמהימנות של השאלון?
הייתי הולכת מהסוף - מוצאת שאלון שקל להעביר אותו, וסביבו בונה את השאר, אחרת התיאוריות יפות בתיאוריה, ואת תקועה עם הישום...
 
למעלה