DontEvenBlink
New member
אחרי פגישה עם המנחה שלי
ואחרי ההערות שלכם, החלטנו לצמצם את שאלת המחקר.
השאלה המקורית התייחסה לקשר של תיאוריות ההומור לנסיבות ולנושאים.
החלטנו להשאיר את החלק של התיאוריות- ולמצוא את הקשר שלהן לרק אחת מהנסיבות שהיא- נמען לא מעורב. (כלומר, נמען שקורא את הבדיחה כשהוא לא הנלעג או הלועג בצורה ישירה...)
זה בערך אותו דבר- זה פשוט יותר מצומצם ומאפשר מחקר משלי.
המשתנים של הנמנעים- מין וגיל. שאלת המחקר החדשה היא:
"איך המין והגיל של נמען ישראלי-יהודי לא מעורב משפיע על השיפוט והערכה שלהם (עד כמה זה מצחיק אותי?) של מושאים הומוריסטיים שונים?"
יש את חמשת התיאוריות שחקרתי לגבי ההומור- התיאוריה הפסיכואנליטית, תיאוריית אי ההתאמה, תיאוריית העליונות וההנמכה, תיאוריית ההפתעה, והתיאוריה הקוגנטיבית.
חשבתי אולי ליצור שאלון- בשאלון יהיו 10 בדיחות כתובות, אני אמצא 2 בדיחות מתאימות לכל תיאוריה. מתחת לכל בדיחה יהיה סולם של 5 אפשרויות- לתאר את ההערכה של הבנאדם לבדיחה. לא מצחיקה בכלל, מצחיקה במידה מועטה, מצחיקה במידה בינונית, מצחיקה, מצחיקה מאוד.
בעיקרון המחקר מוצא מי נהנה ועד כמה מאיזה סוג של הומור, על פי התיאוריות השונות.
מה שיהיה משותף לכל עוני השאלון- כולם יהיו ישראלים יהודים (אני לא רוצה להכניס למשוואה עכשיו גזע ודת.) התזמון יהיה בשעות היום (אני לא רוצה שיקראו בדיחות כשעייפים או עצבניים.) מיקום- מבודד (בלי השפעה חברתית על התגובה), הבדיחה תהיה מילולית (כתובה על הדף), הבדיחות יהיו רלוונטיות למאה ה20 וה21
אני צריכה להגדיר קבוצות גיל ספציפיות- יש רעיונות לאיך אני יכולה לעשות את זה?
עכשיו יש לי בעיה- אני לא יודעת אם מותר לי לשנות ככה את המחקר ואת השאלה- אתם חושבים שזו שאלת מחקר טובה? יש לכם היכרות עם עבודות גמר של התיכון? באיזה עורך צריכה להיות העבודה?
כל הערה וההמלצה תתקבל בברכה!
ואחרי ההערות שלכם, החלטנו לצמצם את שאלת המחקר.
השאלה המקורית התייחסה לקשר של תיאוריות ההומור לנסיבות ולנושאים.
החלטנו להשאיר את החלק של התיאוריות- ולמצוא את הקשר שלהן לרק אחת מהנסיבות שהיא- נמען לא מעורב. (כלומר, נמען שקורא את הבדיחה כשהוא לא הנלעג או הלועג בצורה ישירה...)
זה בערך אותו דבר- זה פשוט יותר מצומצם ומאפשר מחקר משלי.
המשתנים של הנמנעים- מין וגיל. שאלת המחקר החדשה היא:
"איך המין והגיל של נמען ישראלי-יהודי לא מעורב משפיע על השיפוט והערכה שלהם (עד כמה זה מצחיק אותי?) של מושאים הומוריסטיים שונים?"
יש את חמשת התיאוריות שחקרתי לגבי ההומור- התיאוריה הפסיכואנליטית, תיאוריית אי ההתאמה, תיאוריית העליונות וההנמכה, תיאוריית ההפתעה, והתיאוריה הקוגנטיבית.
חשבתי אולי ליצור שאלון- בשאלון יהיו 10 בדיחות כתובות, אני אמצא 2 בדיחות מתאימות לכל תיאוריה. מתחת לכל בדיחה יהיה סולם של 5 אפשרויות- לתאר את ההערכה של הבנאדם לבדיחה. לא מצחיקה בכלל, מצחיקה במידה מועטה, מצחיקה במידה בינונית, מצחיקה, מצחיקה מאוד.
בעיקרון המחקר מוצא מי נהנה ועד כמה מאיזה סוג של הומור, על פי התיאוריות השונות.
מה שיהיה משותף לכל עוני השאלון- כולם יהיו ישראלים יהודים (אני לא רוצה להכניס למשוואה עכשיו גזע ודת.) התזמון יהיה בשעות היום (אני לא רוצה שיקראו בדיחות כשעייפים או עצבניים.) מיקום- מבודד (בלי השפעה חברתית על התגובה), הבדיחה תהיה מילולית (כתובה על הדף), הבדיחות יהיו רלוונטיות למאה ה20 וה21
אני צריכה להגדיר קבוצות גיל ספציפיות- יש רעיונות לאיך אני יכולה לעשות את זה?
עכשיו יש לי בעיה- אני לא יודעת אם מותר לי לשנות ככה את המחקר ואת השאלה- אתם חושבים שזו שאלת מחקר טובה? יש לכם היכרות עם עבודות גמר של התיכון? באיזה עורך צריכה להיות העבודה?
כל הערה וההמלצה תתקבל בברכה!