איזה דיכאון צריך עזרה דחוף..

maaw2

New member
איזה דיכאון צריך עזרה דחוף..

יש לי עוד שלושה שבועות בערך מתכונת בהסטוריה ועוד חודש וחצי בגרות וככה,יש לי ים סיכומים ואני פשוט חסר אונים אני לא יודע איך לשבת ולהתחיל ללמוד את כולם.. איזה שיטות יש ומה אפשר לעשות? תודה רבה..
 
מה שעבד אצלי זה:

קודם כל לקרוא סיכום קצרצר כל כל התקופה, אחר כך לקרוא סיכום ארוך על כל התקופה, השלב הבא לקרוא סיכום באורך בינוני על כל התקופה ובסוף לנסות לענות על שאלוץ ולהשוות את התשובות שלי עם תשובות מוכנות מראש או תשובות של אחרים.
 
הכנה למבחן בצ'יק צ'ק

אין לי מתכון קסם, רק אולי קצת עזרה בהתארגנות. לפעמים ההתארגנות היא בעצמה כבר למידה. כשעושים סדר בניירת, זה יכול בהחלט לעזור לעשות סדר במוח. צריך שתהיה לך רשימה של כל הנושאים ותתי הנושאים. לסדר את כל החומר לפי הסדר, ולראות אם יש לך בכל נושא אכן את כל החומר. לארגן לוח זמנים - מהיום עד ליום המבחן. כתוב לכל יום מספר השעות שתוכל להקדיש כדי ללמוד. שים לב
לא להעמיס שעות רצופות רבות מדי, אלא לקחת בחשבון את ההפסקות הרצויות לך, ולעמוד בהן. רק אחרי ארגון הזמנים תתחיל להתעסק בהכנה אמיתית ללמידה. לקחת מכל נושא מספר שאלות שיש לך, או שיש במאגר באינטרנט, או שתמציא שאלות. לענות בכתב על כל שאלה בדרך הזו : 1. לקרוא מה אומרת השאלה, איזו אינפורמציה יש לך מהשאלה. 2. להבין מה אתה צריך לענות בשאלה. מה בדיוק מבקשים. 3. לכתוב ראשי פרקים לתשובה - אם אתה יודע את התשובה, זה טוב, ואם אתה לא יודע - תצטרך לבדוק בחומר מהם ראשי הפרקים שעליהם תענה. 4. לענות לפי ראשי הפרקים שיש לך. אם יודע, כותב, אם לא יודע, קורא שוב על מה צריך לענות, ועונה. 5. בודק את התשובה מבחינת היגיון של כתיבה וניסוח, וכמובן - לבדוק אם התשובה עונה בדיוק על מה ששאלו. 6. להוסיף נושאים או חומר ממה שאתה רואה שצריך. לעבור לנושא הבא וכך לעשות בכל הנושאים.
 
ניסת ללמוד עם המיקוד? שם כבר הכל מסוכם ולפי

נושאים. לפני שרצים לקנות כדאי לבדוק בספריה העירונית חייב להיות להם מיקודים גם משנים קודמים, סיפרי הכנה לבגרות אם שאלות ותשובות.
 
הקושי בלהתחיל ללמוד

התסכול שאתה מרגיש היא תחושה מוכרת.תחושה זו של קושי בהתחלת הלמידה ולווא דווקא בלמידה עצמה היא גורמת לא פעם לאי למידה בכלל. אנו רואים את כמות החומר, או אפילו רק מודעים אליה בלי להתקרב וכבר אנחנו מקבלים "דכאון" ותסכול. אתה מזדהה עם דבריי? החכמה היא לא לקחת את זה כמיקשה אחת.לא לחשוב על כל כמות החומר שצריך לעבור וללמוד . כל יום המחשבה הזאת גורמת לנו להבהל, להרתע ולדחות את הלימוד בעוד יום ועוד יום. צריך להבין שלימוד למבחן גדול זהו לא תהליךל של יום אחד וחשוב מאד להפנים את זה. קבע שאתה לומד כמות מסויימת בכל פעם שאתה יושב ללמוד. גם אם לא למדת יום אחד אין זה אומר שאתה לא לומד. אם החלטת שאתה רוצה ללמוד בתקופה שעד המבחן זה אומר שיקח לך זמן, ככל שתבין שאם לא חוזרים על כל החומר ביום אחד - אין זה אומר שלא למדת , כך יוקל לך ותוכל להיות פחות מוטרד ויותר רגוע. עצם המחשבה המטרידה את המוח גורמת לנו לא להתחיל ללמוד וגם כשכן לומדים עם מוח מוטרד, מרוכזים פחות, לומדים פחות ומתיאשים מהר יותר. זהו תהליך של צעד צעד. אל תחשוב על מה אתה צריך להספיק אלא על מה הצלחת היום, או הצעד הנוסף שתעשה היום. בהצלחה.
 
../images/Emo45.gif בדיוק כך

הבהלה המשתקת את העשייה. זה קורה בכל כך הרבה סיטואציות, באמת לא רק הפרעות קשב אלא לפעמים אפילו סתם כמות עצומה של ידע.
 
למעלה