איזה כיף שמצאתי אתכם!!!

ayelet i

New member
זהו, שלא ממש עולה לי בראש שום דבר..

בהתחלה חשבתי לצבוע את המיטה בצבע אחד ואת הארגז בצבע שני - ולא לצייר עליהם - פשוט מאחר ובד"כ יש על המיטה שמיכה ו/או כיסוי - ולא ממש רואים אותה, פרט לסוף הרגליים שלה. אחרי הרעיון שנתת לי - אולי כן אצייר, על הרגליים, במקום שרואים. את לא חושבת שציור ע"ג המיטה וגם ע"ג השידות יהיה עמוס מדיי? עיקר הבעיה היא השידות. ואין לי ממש תמונות של דברים שאני אוהבת - אבל הייתי מעדיפה שמה שלא אבחר לצייר לא יהיה סימטרי ו/או זהה. לשם המחשה - מעדיפה שלא לצייר ע"ג שלושת המגירות אותו הפרח בדיוק - ומעדיפה שלא לצייר אותם בדיוק האחד מתחת לשני. לדוגמא - כשצבעתי את ארונות המטבח "פיזרתי" עליהם פרחים שונים - ורק על חלק מהדלתות - ובמקומות שונים - דהיינו לא כולם באמצע ו/או בצד (קשה לי לצלם כי המטבח צר וארוך ואין דרך נוחה לצלם אותו...) - ועל אך שהצבעים בהם השתמשתי משותפים לכולם - הפרחים עצמם שונים. אני יודעת שיוצא מבולבל - אבל אל תתייאשי ממני... אגב - פורשת ללילה - אבל אשוב מחר. תודה רבה ולילה טוב!
 

Y A E LY

New member
אז יש שילוב נהדר!!!

למיטה תעשי למטה את ההצעה עם הורדים וצאי העיגולים (חבל שאין לי תמונה של משהו דומה שעשיתי...) לשידה תעשי את האפשרות השניה עם העלים, כשהפס הבורדו הוא מאוד לא ישר אלא גלי ועובר באמצע המגירה השניה והעלים מפוזרים בתוכו, או בחלקו (כמו בתמונה). לארון- לא ראיתי תמונה- אבל אני יוצאת מנקודת הנחה שהוא גבוה- אז בחלקו התחתון תעשי את העסק עם העלים ובחקו העליון את העסק עם הורדים (למרותל שבמחשבה שניהאולי יהיה עמוס מדי, אז אפשר בחלקו העליון לצייר ורדים עם פיתוחים מספר סקיצות, יש לי משהו נהדר רק שהסורק הפסיק לסרוק, וזהו-> לשיקולך)
 

ayelet i

New member
וורדים שאני אוהבת...

הנה תמונה של שעון שעשיתי פעם, עם ורדים - אלא שכאן צבעתי את הבסיס ואת הוורדים הדבקתי - ועכשיו מתחשק לי לצייר... בכל אופן - אלה ורדים שאני אוהבת.
 

av_i_va

New member
הלכתי רק לכמה דקות....

והתנהל לו כאן דיון ממש סוער.
ובכן - זו דעתי: את העץ יש לצבוע בחרדל, מאוד מדולל, לקבלת אפקט של סטון ווש. פה ושם אפשר "לזרוק" כמה עלים ואיזה ורד, אבל מאוד מפוזר ולא סימטרי. עיקר העבדוה צריכה להעשות על גב המיטה (כרגע קיר) והשידות, מהן הייתי יוצרת קומפוזיציה. אומנם אני מצרפת כאן איזה קישקוש שנעשה תוך 2 דקות, בתקווה שתביני את כוונתי, אבל אשתדל להכין סקיצה ברורה יותר. את צידי השידה שהם כיום לבנים, הייתי צובעת בחרדל. כך גם כ-20 ס"מ מהקיר שלצידי השידות ומשם עולה כלפי מעלה בקשת לקבלת גב למיטה. את כל ה-"מסגרת" הזו הייתי תוחמת בעזרת משחת עיצוב (בפס ברוחב של כ-7-8 ס"מ על מנת לקבל הבלטה ותחושה של יחידה אחת. צובעת את הכל בחרדל, כולל החלק הפנימי שמעלה המיטה. על ידי המסגרת את יוצרת בסיס עליו את יכולה לצייר ורדים וליצור תחושה שהורד מתפס על החלק הבולט (כמו גירלנדה). החתולים אכן מהווים בעיה (גם אני אוהבת חתולים). הרעיון המקורי שלי היה להציע לך להדביק ורדים. ניתן לקנות ורדים מיובשים באיכות מעולה והתוצאה שמתקבלת משילב של הדבקת ורדים וציור עלים - פשוט מדהימה. גם את הארון והשידה שממול יש לצבוע כמובן בסטון ווש על אותו גוון של חרדל. השימוש בבורדו צריך להיות מועט ככל שניתן על מנת לא להקטין ולהחשיך את החדר. לכן, השתמשי בו לורדים. זה מיוחד. אפקט דומה לזה של גב המיטה הייתי יוצרת גם בחלק העליון של הוילון. זה יכול להוות תחליף לקרניז. מקווה שימצא חן בעיניך. אם לא, תמיד אפשר לחפש רעיון אחר.
 

av_i_va

New member
תוספת קטנה....

אם את לא אוהבת קוים מעוגלים - כמובן שניתן לעשות את אותו דבר בדיוק בקוים ישרים - כהשלמה לקו הטבעי של כל הרהוט.
 

ayelet i

New member
הרעיון של ווש מוצא חן בעיניי...

לא חשבתי עליו קודם לכן. נחמד - כיוון שבצורה הזאת הצביעה עדינה - והמרקם הטבעי של העץ נשמר. לא חשבתי על צביעת "ראש" למיטה - וגם זה נחמד. שאלה - איך אני יוצרת את המסגרת עם משחת העיצוב? איך אני "מדביקה" אותה על הקיר? אני חושבת שאתחיל בצביעת הרהיטים, ואת ראש המיטה - ואז אעבור לציור הפרחים. הבעיה עם השידה שממול והארון היא שהם לא מעץ צבעי - אלא מבוק - כך שאני לא יכולה לצבוע אותם בווש. לכן חשבתי להשאיר אותם לא צבועים. רעיון הפרחים היבשים אכן נהדר - אך לחלוטין לא יעיל לצערי (החתולים יחשבו שהכנתי להם צעצועים חדשים...) תודה!
 

Y A E LY

New member
../images/Emo10.gif בסוף לא עזרתי בכלום...

אבל ניסיתי..... משחת העיצוב- נראית כמו צבע לבן עבה במיוחד ואת מורחת אותה בעזרת מכחול... לא יתאים לצבוע את המיטה ואת השידה והארון לא!!! לכן אולי כדאי לוותר על הווש!
 

ayelet i

New member
הי! לא נכון! ../images/Emo140.gif

כל הרעיונות מסתובבים לי בראש וטרם החלטתי סופית מה אעשה! ושאלתי כאן כי אני באמת אובדת עיצות! אני אסירת תודה לך על העיצות והמאמץ! עכשיו רוצה לראות חיוך...
לגבי הארון והשידה - יתכן ואת צודקת - אני צריכה לנסות ולדמיין את זה. דווקא קניתי להם ידיות שצבועות בווש - אז אולי זה משהו שיקשר ביניהם לבין המיטה?... אגב - זה החדר היחיד בבית שנראה כך... לא קשור לחלוטין ליתרת הבית - הכל נצבע/עוצב - כך שזו לא את - זו אני... (הבעייתית, זאת אומרת...) שוב תודה ולילה טוב!
 

Y A E LY

New member
../images/Emo8.gif זה היה בצחוק

תבחרי את מה שטוב לך- אני לא הייתי מסתכנת ועושה מיטה בוש וארון ושידה רגיל (אם כבר אז להפך...) המיטה היא אחד מהדברים שצריך להיות עם הכי הרבה נוכחות.... אפשר את הארגז בורדו ווש לעשות- זה יהיה חביב, אבל לא את כולה כשהריהוט הכבד (הארון) הוא בצבע מלא- לי זה קצת מפריע בעין (הדימיונית יש לומר)
 

max63

New member
../images/Emo101.gifעץ אמיתי?!

בנות, הבהרה קטנה: עץ הוא תמיד ´אמיתי´. מצד שני יש ריהוט רב שאיננו עשוי מעץ אלא מ: 1. עץ טחון קלות, מעורבב עם דבק = סיבית 2. עץ טחון לאבקה, מעורבב עם שרפים ודחוס = MDF 3. עץ דק (כמו דיקט) מודבק שכבה על שכבה = פאנל מעל כול אלו (כולם חוץ מהעץ המלא) נהוג להדביק או פורמייקה או נייר מלמין. נייר זה מכיל "ציור" דמוי עץ. הוא בא בהמון גוונים ודוגמאות. אם חושפים אותו ללחות ממושכת הוא עשוי להתקלף. לצערי, רק על עץ מלא ניתן לצבוע בווש עם אפקט מקסימלי. על נייר מלמין זה יראה כמו כל שכבת צבע חצי שקופה (גם מעניין, לא?). ולסיום: בוק זהו סוג של עץ ´אמיתי´, בעל קשיות גבוהה וחורים קטנים וצפופים. נגרים אוהבים אותו בגלל אחידותו היחסית, קשיותו ומחירו הנמוך. ליל מנוחה מחיפה...
 

av_i_va

New member
כעת זה ברור יותר../images/Emo140.gif

סרקתי עבורך את התמונה אליה התכוונתי. מה שאני מציעה זה, לכלול את השידות שלצד המיטה ועוד קצת מרוחב הקיר לתוך ה-"מסגרת" המלאכותית. (כפי שראית בקשקוש מאמש) שימי לב למסגרת התוחמת. הצעתי להכין אותה ממשחת עיצוב. כל החלק הפנימי כמובן צבוע בחרדל, וגירלנדות הפרחים, בהתאם לרצונך וטעמך תוך שימוש בבורדו כמובן. מקווה שזה מוצא חן בעיניך או לפחות תקבלי כוון או רעיון. ולא - נמשיך לחשוב ביחד. בהצלחה רבה.
נ.ב. הצעתי לצבוע את הרהיטים בווש חרדל מכמה סיבות: א. לדעתי זה משתלב יפה מאוד עם צבע החרדל שבגב המיטה. ב. הרהוט לא אמור להיות כהה, רק לתת תחושה של שייכות ג. להפוך את המיטה וגב המיטה למכלול אחד ובכך לקומפוזיציה המרכזית בחדר.
 

Y A E LY

New member
ין אפשרות לצבוע את כל הריהוט בחדר

בווש, כיוון שהארון והשידות עשויים במוק. ולבוע רק אתץ המיטה בווש וכל השאר בצבע מלא נראהק קצת מגוחך....
 

ayelet i

New member
אז ככה...

מצאה חן בעיני התמונה. ומצא חן בעיניי רעיון המסגרת. חשבתי - מאחר והמיטה + השידות תופסות את מרבית הקיר בעצם - אז אני לא יודעת אם יש טעם להכין מסגרת. חשבתי אולי לצבוע מחצית הקיר, עד לגובה מסויים - בחרדל - לשחק איכשהו עם הוורדים (אולי לאורך הפס המפריד) ולתלות מעל המטה 2-3 תמונות בגודל זהה, האחת לצד השניה - עם מוטיב מתאים. דווקא אהבתי את המדף - אבל מפחיד אותי... מדפים אני אתלה ממול. לגבי הווש - אהבתי את הרעיון - אם כי אני חוששת שיש משהו בדברים של יעלי. חשבתי לנסות - מקסימום - אחרי הווש ניתן בקלות לתקן לצבע אטום. ונניח שצסעתי את הקיר שמאחורי השידות בחרדל (בין אם זו תהיה מסגרות ו/או מחצית הקיר) - לצבוע גם את השידות באותו הצבע? הן לא יבלעו?
 

av_i_va

New member
שלחתי מסר למקס../images/Emo53.gif

מומחה בכל נושא הצבע והנגרות, כולל ישומים כמובן קרוב לודאי שיענה בערב, אם לא - מקסימום מחר.
 
למעלה