תודה רבה על ההתיחסות הארוכה, הידענית והסובלנית. אני מסכים בקשר לחיתוך למעלה, עכשיו כשאני מביט בפעם השניה. זה היה מאקו נייד ולא מאקרו מצלמה רגילה.מאקרו או פוקוס מקרוב (Close Focus)?
בד"כ מאקרו מתייחס לצילום עם עדשה מיוחדת שבה האובייקט מופיע על הסנסור בגודל אמיתי (1:1) אבל יש גם הקוראים מאקרו לעדשות שבהן האובייקט קטן יותר על הסנסור (נגיד 1:2 או 1:3) ומהצד השני לעדשות שבהן האובייקט גדול יותר על הסנסור מגודלו האמיתי (ז"א יש הגדלה משמעותית) למשל 2:1 או 3:1. התוצאה היא צילום בהגדלה משמעותית ובאיכות גבוהה, בניגוד למשל לצילום בהגדלה נמוכה שבה נדרש קרופ רציני (ולכן גם ירידה באיכות) כדי לחלץ מהתמונה את המקטע שעם עדשת המאקרו היה תופס את כל גודל הסנסור.
פוקוס מקרוב היא תכונה שונה שבה ניתן להתקרב מאוד לאובייקט המצולם ועדיין להשיג פוקוס, למשל למרחק 20 ס"מ או 10 ס"מ. מה שמפסידים לעומת עדשת המקרו זה את ההגדלה.
הצילום הזה לא נראה שנלקח עם עדשת מאקרו - אולי פוקוס מקרוב?
גם נראה שיש עודף עיבוד/עדשה שלא מתמודדת טוב עם אור קדמי/קרופ משמעותי?
כל אלו דברים שיכולים לפגוע באיכויות הטכניות/חדות של התמונה.
חשוב גם לשים לב שלא יהיו אובייקטים ברקע שמפריעים לנושא (ואם יש, שלא יהיו עקומים), אני למשל הייתי חותך את החלק העליון וקצת מלמטה.
הצבעים של התמונה מאוד נעימים לעין, והשימוש בבוקה נכון במקרה הזה.
יש לי מצלמה עם אפשרות של מאקרו - קאנון. הבעיה היא ידיים רועדות, חוסר הבנה או הפעלה של מהירות הצילום. יוצא לי לפעמים שאני מקליק ולוקח למצלמה זמן עד שהיא מצלמת. לא יודע מה אני עושה לא נכון. הייתי בקורס צילום אבל עזבתי כי עצבנו אותי שם.מצלמות של טלפונים ניידים, יש להם מגבלה שהסנסור פיצפון, ולכן נראה לי שמבחינה טכנית הסיכוי שאי פעם יצליחו לממש בהן מאקרו אופטי הוא אפסי בטכנולוגיה הנוכחית (ב 1:1 תוכל לצלם אולי ראש של גפרור). לכן מוד מאקרו של המצלמה הוא במקרה הטוב פוקוס מקרוב ובמקרה הרע עיבוד כבד של התמונה בתוך הטלפון, מה שמסביר את האתגר להוציא תמונה באיכות סבירה.
אם אתה אוהב צילומי מאקרו ורוצה להתחיל להתמקצע בזה (כתחביב) אולי שווה לשקול רכישת מצלמה, אפילו משהו ברמת כניסה (רק שהסנסור יהיה לפחות APS-C ועדיף Full Frame) ולשדך לה עדשת מאקרו עם הגדלה 1:1.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.