איחולי לפורום החדש

Judy10

New member
איחולי לפורום החדש

היי חברה איזה פורום נחמד אני אמנם לא ילידת הונגריה (טרנסילבניה - הייתי בגן עם דרקולה) אך אני דוברת הונגרית די שוטף. בקרתי בהונגריה כ-10 פעמים, כמעט כל שנה אני נוסעת. יש לי חברות שהכרתי בבודפשט ואני בקשר קבוע איתן. אם מישהו מעוניין בהמלצות לטיולים או שאלות כלשהן אשמח לענות. טיפ היום: יש ליד מישקולץ מקום יפיפה שנקרא "lila fured" (אני מקווה שלא טעיתי באיות), זהו המקום שהכי מצא חן בעיני בהונגריה. יש אגם שאפשר לשוט בסירות ומסביב יער עבות, מצד שני יש טירה עתיקה שהיום משמש כבית מלון ולידו פנסיון קטן חמוד מאוד. בהמשך כפקטן צבעוני ומסביבו הכל ירוק וברכזו זורם מעיין קטן ויש גם מפל קטן. אז שיהיה לכם כל טוב. visont latas הוספת תגובה שלח/י מסר למחבר/ת שליחת הודעה באי מייל הדפסת הודעה סגירהה הוספת תגובה שלח/י מסר למחבר/ת שליחת הודעה באי מייל הדפסת הודעה סגירה
 

ok45

New member
מצטרפת לברכות

כמה נחמד שהקהילה הקטנה של יוצאי הונגריה דומיננטית ברשת. אני משתתפת בפורום שורשים משפחתיים ושם יש לנו נציגות לא מבוטלת, כצברית שהוריה ממוצא הונגרי שפת האם שלי למעשה הונגרית ועל התרבות הזו גדלתי. נכון שבשנות נעורי עשיתי הכל על מנת להיפטר מהתדמית, אבל למזלי עם השנים למדתי לאהוב בעיקר את האוכל (בעוונותי) אבל גם את בודפשט ואפילו מעיזה לדבר הונגרית עילגת. מאד נהנתי לקרא את ההודעות בפורום, יש לזה ניחוח וצליל מוכרים, כמו לחזור הבייתה.
 

דדיחתם

New member
היא לא כזאת קטנה

כי אם מצרפים את כל דוברי ההונגרית מסלובקיה, טרנסילבניה, צפון יוגוסלביה, מערב אוקראינה וכו´, מגיעים לקהילה פחות קטנה. אומרים שהקהילה הרומנית ענקית - אך להערכתי כרבע ויותר מיהודי רומניה דוברי הונגרית וחיו בשטח שהיה הונגרי קודם מלחה"ע הראשונה. טומי לפיד למשל קורא לעצמו הונגרי ולא יוגוסלבי! אגב, אלו מפורסמים ישראלים שמוצאם הונגריה (כולל טרנסילבניה וכו´) אתם מכירים ? טומי לפיד, אפריים קישון, דוש, זאב, צבי הנדל (אבוי אך זו האמת), שמואל הלפרט, דני נווה, מיכל אמדורסקי, אלכס גולדפרב כמדומני, יוסף פינק, פרופ´ יהודה בלום שהיה שגריר באו"מ, ישראל כץ (שוב אבוי), פרופ´ מ"צ קדרי שהיה רקטור אונ´ בר אילן, פרופ´ יהושע בלאו, רוברט מקסוול, השחקן אברהם רונאי, אביגדור המאירי, וזה מה שאני זוכר ברגע זה.
 

דדיחתם

New member
עוד מפורסמים :

שר האוצר לשעבר יעקב נאמן, הרב יהודה עמיטל מנהיג מימד, מירב מיכאלי (סבה היה קסטנר), אברי גלעד, וכמובן יש לא ישראלים מכיוון שלא הספיקו : הרצל, נורדאו, חנה סנש. ומי שלמד מתמטיקה/מחשבים וודאי שמע על ארדש וסקרש (לפחות אחד מהם היה יהודי).
 
למעלה