איך אמנע הבני בן החמש להציק

מירב 72

New member
איך אמנע הבני בן החמש להציק

לחתול? החתול סבלן מאוד, והילד מנצל את זה. לא ממש מתעלל, אבל מלטף נגד כיוון הפרווה, משחק לו בשפם, מדגדג לו באוזניים, מלטף בבטן, וכל זה כשהסברתי לו אלף פעמים מה נעים לחתול, והראתי לו איך החתול מגיב בשפת הגוף כשלא נעים לו. החתול בוגר, ולא גור, כך שהוא לא חסר אונים מבחינה פיזית אבל די פרייאר. ברכות לפורום החדש.
 
שלום מירב וברוכה הבאה! ../images/Emo108.gif

ראשית אני רוצה להדגיש שאני לא פסיכולוג ולא קרוב לכך, לפיכך יש להתייחס לדברי בערבון מוגבל. על פי מה שאת מתארת בנך מבין הייטב שהוא מציק לחתול ושזה מפריע לך. אני נוטה להאמין שזו בדיוק הסיבה למעשיו. יתכן שהוא פשוט מבקש תשומת לב, יתכן שהוא כועס על החתול או עלייך או אפילו על משהו שכלל לא קשור לעניין (כבר נתקלתי בילדים שכועסים ומציקים לבעלי חיים, ותוך כדי שיחה עולים פחדים וכעסים שלא קשורים כלל). לעניות דעתי, עלייך לחפש את הסיבה להתנהגות הזו, אולי תוך כדי שיחה. במקביל להתעלם מההצקות ולא לאפשר לילד לקבל תשומת לב (חיובית או שלילית) כתוצאה מההצקות. לעומת זאת אני חושב שיהיה נכון לשבח כל התייחסות נכונה לחתול. בהצלחה! ותמשיכי לעדכן.
 

**לילך**

New member
מסכימה עם אילן

גם אני לא פסיכולוגית אבל נראה לי שאולי יש לילד מצוקה כלשהי שאותה הוא פורק על החתול בתור חלש ממנו, שווה לבדוק מסביב: בגן (או בית הספר) מבחינה חברתית ועוד כדי לרדת לשורש הבעיה אולי מישהו מציק לילד במסגרת החינוכית שהוא נמצא בו והוא פורק את התיסכול על החתול. לגבי הסבלנות של החתול, כל עוד החתול לא תוקף בחזרה אני מאמינה שהוא לא מרגיש ממש מותקף, חתול שמציקים לו יודע טוב מאד להחזיר: על ידי שריטות או נשיכות או פשוט להסתלק מהמקום. נסי ליצור לחתול מקום מוגן שאליו הילד לא יוכל להגיע: אם זה ילד קטן פשוט שער כמו ששמים ליד המדרגות , חתול יכול לעבור דרך השלבים והילד לא או מקום גבוה שאליו הילד לא יכול להגיע. אולי כדאי להטיל על הילד אחריות בטיפול בתול כמו למשל לתת לילד לתת אוכל לחתול ומטלות אחרות שקשורות לטיפול ואחריות, אולי עם האחריות תבוא יותר איכפתיות ופחות רצון להציק לו.
 
למעלה