איך אני מגבירה יצור חלב בשד אחד?

איך אני מגבירה יצור חלב בשד אחד?

שד אחד מוציא לי חלב יותר בכ-40%.
איך אני מעודדת יצור בשד השני? מניקה ממנו יותר?
ואיך אני יכולה לדעת שהם באמת מקבלים מספיק חלב מהשד הזה אם הוא מפיק פחות?
 

ונוס 26

New member
לא בטוחה שאפשר, לא בטוחה שצריך

גם אצלי קיים פער דומה בין הצדדים. זה הורגש בהנקות (כשהם היו ממש קטנים הילדים פחות אהבו את הצד הזה) והוכח חד משמעית בשאיבות.
יש לי ותק של שש שנים (לא רצופות(!)) בהנקה, ואני מניקה עדיין את התאומות שלי, בנות שנה ושבע.
אצלי לפחות הבנתי שאין לבעיה הזו פתרון. גם אם ניסיתי לשאוב יותר או להניק יותר מהצד הזה, זה לא ממש עזר.
מצד שני, עובדתית מעולם לא היתה בעיה. הילדים תמיד ינקו שווה בשווה משני הצדדים, אצל התאומות תמיד היתה אחת שינקה מהצד הזה, ולא התגלו תלונות או בעיות אחרות.
העובדה שהוא מוציא פחות לא בהכרח אומרת שהוא לא מוציא מספיק. באופן כללי, כשהתינוק יודע לינוק וההנקה יעילה הוא מקבל מה שהוא צריך.
חשוב שתזכרי - שאיבה זה משהו מלאכותי, זה לא שווה ערך להנקה. אף משאבה לא מצליחה לחקות במדויק את הפעולה הטבעית. זה שהשד מניב פחות חלב בשאיבה, לא אומר שזה כך גם בהנקה. יכול להיות שבהנקה התינוקת צריכה לינוק יותר זמן או יותר חזק מהצד הזה, אבל בסופו של דבר, אם היא יונקת יעיל החלב יגיע אליה (הוא הרי נוצר תוך כדי ההנקה). [לא היו אצלי שום בעיות בהנקה, לא היו בעיות של תפיסה והבנות עלו במשקל מצוין. בכל זאת, כששאבתי להן בשביל הגן - הצלחתי לשאוב רק חצי(!) מהכמות הנדרשת, כאילו שיש לי רק תינוקת אחת.]
את יכולה לדעת שהן יונקות מספיק אם הן שבעות. אם התינוקת סיימה לינוק מהצד הפחות מניב והיא לא בוכה ובלתי רגועה, או מבקשת שוב לינוק זמן קצר אחר כך, אז הכל בסדר.
אם יש בעיה של שובע, תקפידי בכל הנקה שכל אחת תינק משני הצדדים.
באופן כללי, לדעתי, גם בגלל ההבדל בתפוקה, אבל גם מהרבה סיבות אחרות - חשוב להקפיד שכל אחת יונקת לפחות פעם-פעמיים ביום מכל אחד מהצדדים. הכי טוב יהיה אם תזכרי בכל הנקה להחליף ביניהן. אם א' יונקת בהנקה הזו מימין וב' משמאל, אז בהנקה הבאה זה יהיה הפוך: א משמאל וב מימין. אני לא הנקתי באופן מסודר, הנקתי סביב השעון לפי דרישה, ולכן לא הצלחתי אף פעם לזכור מה בדיוק היה בהנקה הקודמת, מה שהצלחתי לעשות זה להקפיד שאני שמה לב שכל אחת מהן לפחות פעם אחת ינקה מצד שונה. (כלומר הקפדתי לזכור את הצדדים של הנקה אחת, כך שבהנקה אחרת במהלך היום שמתי לב לזה והפכתי ביניהן).
זה עקרוני בעיני רק כשהתינוקות קטנות וניזונות רק על חלב אם, ובמיוחד בשבועות הראשונים כשמשק החלב לא מאוזן.
כמובן שמאז שהן בנות שנה הן עושות מה שהן רוצות בנוגע להנקה ויונקות מהיכן שהן רוצות.
רק הערב שתיהן רבו ללא הפסקה על הצד הפחות מניב, לבסוף הן התפשרו וינקו ממנו בתורות, השאירו את הצד השני מיותם חצי מזמן ההנקה...

בהצלחה!

(*) ההודעה מנוסחת בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד. אני משערת שהכל נכון גם לתאומים בנים....
 
זה מה שחשבתי...

ממש תודה על התשובה הארוכה והמפורטת!
שאלה נוספת לי:
האם כשהיו קטנות הנקת בלבד או שהוספת גם חלב שאוב?
 

ונוס 26

New member
הנקתי בלבד

הבנות ינקו כמה שרצו, מתי שרצו. בלילות די מהר עברנו למצב של הנקה תוך כדי שינה, וכשהן היו בנות כמה חודשים (לא זוכרת כמה) ברוב המוחלט של הלילות ישנתי כששתיהן עלי/לצידי ויונקות מתי שהן רוצות.
הן קיבלו חלב שאוב רק במשך היום כשהיו במסגרת (מגיל 4.5 חודשים). איתי תמיד רק יונקות.
הן נגמלו מהנקת לילה לפני כחודשיים-שלושה (וואו, איך הזמן רץ). ביום יונקות כמה שרוצות
אני מציינת את זה כיוון שהרבה לפני שהריתי את שתיהן ולאחר שנולד בני הבכור (שינק גם הוא ללא הכרה
) הכרתי חברה שנולדו לה תאומים (לידה ראשונה) והיא סיפרה שבלילות היא תמיד משלבת גם חלב שאוב, כי אחרת ההתעוררויות בלילה הן מצב בלתי נסבל.
במקרה לי זה לא הפריע לי לנהל שגרת חיים תקינה לחלוטין, ולהיות עירנית ופעילה כדי לטפל בשני אחים
 
הקטנים שלי בני שבועים

ואני חוששת שהם לא אוכלים מספיק ביניקה. הרבה פעמים אחרי יניקה הם מחסלים בין 20 - 40 סיסי חלב שאוב, וזה הרבה. ואני לא יודעת מה לעשות. אם ממשיכים לאכול אחרי הנקה סימן שהם רעבים ולא קיבלו מספיק לא כך?
דבר נוסף - אחרי יניקה הם יותר מתנמנמים מאשר ישנים חזק, ומתעוררים די מהר, אז שוב - סימן שלא אכלו מספיק?
ואחרון חביב - מה עשית כששתיהן התעוררו בו זמנית? איך האכלת? אני עוד לא יכולה להניק אותם במקביל.
 

ונוס 26

New member
אוכלים אחרי יניקה - בכלל לא אומר שהם רעבים!!

(1) הכלל הראשון שלמדתי בפורום כשנולד בני הבכור הוא שתינוק אוכל מבקבוק כי זה קל ונכנס לגרון, זה לא אומר כלום על מידת הרעב שלו. תינוק עשוי לאכול גם 200 מ"ל ויותר של תמ"ל או חלב שאוב בבקבוק, רק בגלל שזה הוצע לו - מבלי שהוא רעב בכלל.
יכול להיות שהם מחסלים 40 ס"ס חלב שאוב פשוט כי יש להם אפשרות.
זה לא סימן!
סימנים שהתינוק רעב ולא אוכל מספיק בהנקה הם: התינוק לא רגוע אחרי ההנקה, התינוק מבקש לינוק לעיתים תכופות מאד (כל שעה למשל), התינוק לא עושה מספיק פיפי וקקי, התינוק לא עולה במשקל.
(2) לגבי הההתנמנמות, אם סיבת ההתעוררות שלהם היא רעב וזה זמן קצר אחרי ההנקה, זה אכן עשוי להיות סימן. אבל יכולות להיות עוד סיבות שהם לא ישנים חזק.
ככלל, זה נכון שתינוק שינק היטב ואין שום דבר שמציק לו יוכל לישון היטב אחרי הנקה.
באופן כללי מצב שבו תינוק לא יונק מספיק יכול להיווצר מאחת משתי סיבות: (1) את לא מציעה לו לינוק מספיק. חלב מיוצר לפי הנקה. תני לתינוק לינוק לפי דרישה, מתי שהוא רוצה כמה שהוא רוצה, אל תנסי לעשות סדר בהנקות (להניק כל שלוש שעות וכו'), אל תציעי מוצץ (כך שהוא לא יירגע מהמוצץ כשבעצם הוא רעב), תניקי כמה שאת רק יכולה ויהיה לך מספיק חלב. כשיש לך תאומים החלב מתייצר לפי דרישת תאומים, תאומים הם לא סיבה לחוסר חלב. (2) בעיית תפיסה. זה מצב שבו התינוק לא תופס כמו שצריך את הפטמה ואז היניקה שלו לא יעילה. כדי לטפל בזה צריך ייעוץ מקצועי של יועצת הנקה. יכולות להיות לכך הרבה סיבות. בעקרון לאורך זמן בעיית תפיסה גם יכולה ליצור מצב של הפחתת חלב, כי גם אם את נותנת להם לינוק כמה שהם רוצים, אם כל פעם הם לא יונקים באופן יעיל אז אין תשדורת לבלוטת חלב שייצרו חלב.
(3) כששתיהן התעוררו בו זמנית הנקתי אותן בו זמנית. הנקתי בו זמנית כבר בבית החולים כשהן היו בנות יומיים
קחי בחשבון שהתאומות שלי הן מספר 3ו-4, והיה לי רזומה של קצת יותר מ3 שנות הנקה לפני שהן נולדו.
בנוסף, הן נולדו בשבוע 36+7, במשקלים גבוהים יחסית לתאומות (2.900, 2.600).
כשהן היו בערך בנות שבועיים-שלושה התחלתי להניק עם כרית מאמסיטה, זה היה מצוין.
באופן כללי עד גיל כמה חודשים הן בכלל לא התעוררו בו זמנית, האכלות בו"ז בלילה התחילו רק בגיל שלושה ארבעה חודשים.
מעל הכל אני ממליצה לך בחום רב ליצור קשר בהקדם האפשרי, אם אפשר כבר ביום ראשון
עם יועצת הנקה שמתמחית בתאומים. מנהלת הפורום שלנו היא יועצת מקצועית מומחית לתאומים, והיא מכירה עוד יועצות. אם הבעיה היא כספית ויש לך כללית מושלם את יכולה לחפש יועצת שמקבלת דרך כללית, זה עולה רק 150 ליעוץ רגיל, ואולי יש תוספת לתאומים. אם את רוצה להצליח להניק תאומים זה מאד מאד משמעותי וחשוב. היועצת תסתכל על איך שהם יונקים ותעזור לך להבין אם באמת ההנקה יעילה או לא. אם יש בעיית תפיסה היא תעזור לך לתקן את התפיסה. היא גם תלמד אותך איך להניק במקביל, גם אם עכשיו הם קטנים מדי היא תלמד אותך תנוחות שיעזרו לך כשהם יגדלו.
כדי להצליח להניק, אפילו תינוק אחד צריך לדעת איך עושים זאת. אם את לא חיה בסביבה שהיא מאד תומכת הנקה ומניקה - כזו שבה יש לך אחיות גדולות וגיסות שהניקו רק לאחרונה, הניקו לאורך זמן, הניקו בלי לתת שום תוספת, יהיה לך קשה להצליח בהנקה. זה נכון כפליים, ואפילו פי ארבע (-: במקרה של הנקת תאומים.
 
המון תודה על התשובות המפורטות

אני באמת לא חיה בסביבה מעודדת הנקה, עברתי את זה גם עם הגדולה שלי, ועדיין - הנקתי אותה שנה.
הנקה בו זמנית תפתור לי המון, חשבתי שהם קטנים מדי עדיין לכרית (שניהם שוקלים פחות מ-2.5), אולי באמת אני כבר אקנה עכשיו.
שוב תודה לך על המידע, עזרת לי מאוד.
 

ונוס 26

New member
בהתחלה הנקתי בלי כרית מיוחדת,

השתמשתי בשפע של כריות רגילות, מכל מיני סוגים, כל פעם ניסיתי משהו אחר עד שמצאתי מה שנוח לי, נעזרתי בכרית שינה על הברכיים ושתי כריות קטנות יותר לתמיכה בידיים עבדו טוב. הנקתי פוטובול או את שתיהן מקדימה (הן היו מוצלבות אחת על השניה). אני לא הסתדרתי עם הכרית הייעודית בהתחלה אבל החל מגיל 3-4 שבועות חרשתי עליה, כשנסענו לסופש להורים שלי אפילו טרחתי לקחת אותה, היא היתה מאד משמעותית עבורי. בלילות הסתדרתי עם שפע של כריות, שתיים שלוש לראש, ועוד אחת מכל צד של הגוף, הן היו מונחות על הכריות שלצדי. אבל זה היה רק כשהן גדלו קצת כאמור.
כדאי לך מאד לחפש ביוטיוב ובגוגל תמונות תחת המילים "הנקת תאומים" בעיקר באנגלית, תמצאי סרטוני הדרכה שכל מיני אמהות מנוסות הכינו, ותמצאי תמונות זה עזר לי מאד מאד!
אני באמת מאד ממליצה ללמוד להניק בו"ז, וכאמור - יועצת תעזור לך בזה מאד - זה משמעותי. אני העברתי את כל חופשת הלידה, ולמעשה את כל החודשים הראשונים בעיקר בהנקות, כיוון שהן ינקו בו"ז על גבי הכרית, זה השאיר לי ידיים פנויות, קראתי ספרים, ראיתי סרטים (בחופשת לידה חיסלתי סדרות טלוויזיה בVOD זה היה תענוג!) וגלשתי באינטרנט בטלפון.
וגם - לנסות הכל, לא להתייאש, כל הזמן לנסות עוד ועוד תנוחות, לנצל כל הזדמנות (אצלי זה היה בעיקר בהנקות) לגלוש באינטרנט ולהסתכל על סרטונים, לשאול בפורומים - אם כאן אין היענות (כי זה פורום פחות פעיל) כנסי לפורום הנקה של תפוז הרגיל, הוא עמוס כל הזמן בנשים ויש שם הרבה יועצות הנקה שיעזרו לך אפילו שזה לא פורום ייחודי לתאומים/ות, אני קיבלתי שם הרבה מאד עזרה.
את מוזמנת לפנות אלי בפרטי בכל הזדמנות ועם כל שאלה
שיהיה בהצלחה
 

ונוס 26

New member
ועוד דבר - כרית ממליצה לקנות יד שניה

אלא אם את מאד אוהבת הכל חדש ויש לך שפע של כסף
כרית הנקה תאומים זה משהו שהרבה פעמים יש יד שניה, נסי בפורומים (כאן, פורום הנקה ופורום תאומים ושלישיות) ונסי באתרי יד 2 למיניהם. ממליצה במיוחד על ממאסיטה, ואל תתפשרי על כרית הנקה שהיא לא של תאומים. יש הבדל!
 
קניתי של מאמיסטה

ואמת אני לא מסתדרת איתם כ"כ בהנקה יחדיו. יוצא לי רק פעם ביום להניק בו זמנית, למרות שאני מעדיפה יותר.
אני מניקה בתנוחת פוטבול (נדמה לי שזה השם, שהראשים לכיוון השדים והרגלים לבית שחי) אבל הכרית לא יושבת לי ממש טוב על הגוף. אני צריכה עוד תמיכה של כריות מתחת, ולפעמים גם לתפוס את הראש של התינוקת לכוון שתתפוס כמו שצריך (הבן ישר מתחבר). בקיצר לא ממש נוח לי.
ושאלה נוספת: איך הנקת אותם כשהיית בחוץ? בהנחה ששניהם מתעוררים בו זמנית.
 

ונוס 26

New member
אין שום פתרון קסם אחד, צריך תמיד להמשיך לנסות, לבדוק, לתרגל

נתחיל מהסוף: גם אצלי זה לא היה מאד נוח בהתחלה, והכרית לא ממש ישבה טוב על הגוף.
אני זוכרת את עצמי במצבך, בתחילת ההנקה נכנסת לפורום פעם אחרי פעם, מתארת את כל התנוחות שניסיתי מסבירה מה לא הולך ומבקשת שיסבירו לי בבקשה מה אני לא עושה נכון, למה זה לא מצליח ומה בדיוק אני צריכה לעשות כדי שזה יעבוד. מנסה פתרון אחרי פתרון ולפעמים זה עוזר ולפעמים זה לא.
אני מקווה בשבילך שאת מבינה את מה שאני מסרבת תמיד להפנים - שיכול להיות שהתשובה האחת הנכונה לא קיימת...
בכל אופן, לי זה באמת מאד עזר לחזור ולהתייעץ כאן ובפורומים אחרים, וכל פעם קיבלתי עצות אחרות מנשים שונות.
אז ככה:
גם לפי התשובות שקיבלתי כאן וגם לפי סרטונים ביוטיוב, אני מבינה שהרבה פעמים צריך להוסיף כריות, והכרית עצמה היא לא הפתרון המוחלט.
זה מה שאני הייתי עושה (הכל ביחד או כל פתרון לחוד...):
1. מניקה בישיבה על הרצפה כשאני נשענת על הספה, אלוהים יודע למה - זה היה נוח יותר.
2. מהדקת שוב ושוב את הסגירה בסקוצ' של המאמסיטה ועושה זאת כמה שיותר הדוק.
3. שמה כרית קטנה או שמיכה קטנה מקופלת או מגולגלת מתחת לכל אחד מהראשים, על גבי המאמסיטה.
4. שמה שמיכה או כרית מתחת למאמסיטה - בין המאמסיטה לרגליים שלי ככה שנוצרה זווית ששני הראשים שלהן היו גבוהים יותר משמעותית.
5. וכן - הרבה פעמים תופסת לאחת או לשתיהן את הראש.
6. הרבה פעמים לא באמת הצלחתי שהידיים שלי יהיו פנויות כדי לקרוא ולשחק בטלפון, כמו שמראה בהתלהבות אחת האמהות הצעירות ביוטיוב בסרטון שחרשתי עליו בניסיון להבין מה היא עושה נכון שאני לא (כלום, אני משערת. הכריות של ארה"ב ענקיות יותר, וזה בטח עזר. והשדיים שלה גדולים בהרבה משלי, שזה לא חוכמה בהתחשב בעובדה שגם בתקופה שהייתי מלאת חלב המידה שלי היתה B80..., והתינוקות שלה גמישים פחות, ועוד אלף ואחת סיבות). אבל כן הצלחתי שהראש שלי והעיניים שלי יהיו פנויות ומדי פעם יד אחת פנויה, וזה מה שחשוב לתקופת חופשת הלידה - ישבתי מול הטלוויזיה, שיניתי תנוחות וראיתי סדרות וסרטים, והנקתי בלי סוף...

לגבי בחוץ אני לא בטוחה מה השאלה - מבחינת תנוחת ההנקה או מבחינת הצניעות (כי כשאת מניקה תאומות אז כל הציצי והבטן בחוץ...)?
מבחינת תנוחה - בעיקר הנקתי כשהן עלי מקדימה מעורסלות מוצלבות - הרגליים של האחת על השניה, או כשהן מיושרות מאונכות צמודות זו לזו. בלי כרית הנקה, או לפחות שתי כריות גדולות (עדיף 4) להשען עליהן לא הצלחתי להניק פוטבול. אה, גם רכבת היה עובד לפעמים - אחת מעורסלת רגיל, כמו תינוק יחיד, והשניה במעין פוטבול.
מבחינת צניעות - התשובה המוחצת שלי היא: סינר הנקה!! עם רזומה של שני יונקים לפני התאומות הייתי בטוחה שאני יודעת הכל וכל מי ששאלה היתי אומרת לה שסינר הנקה זו שטות. אבל עם הבנות גיליתי שזו לגמרי לא שטות (וחבל שהבנתי את זה רק כשהן היו בנות חצי שנה). קני סינר עם קשת, עדיף כמה שיותר גדול. לי יש של ניקה, הוא יפה ונחמד, אבל לגיסתי קניתי לאחרונה סינר מהמם של מיננה, הבד שלו אוורירי בהרבה והוא גדול יותר. העיקר שיהיה כמה שיותר גדול ועם קשת. את שמה על עצמך את הסינר וכך את יכולה להניק את שניהם ביחד בלי שום בעיית חשיפה.

ובאופן כללי לא לוותר, כל כמה זמן לשאול, כל פעם שאת פוגשת אם לתאומים שמניקה להתייעץ ולשאול, כל פעם שמזדמן לך להיפגש עם יועצת הנקה להתייעץ, וכל כמה זמן לנסות שוב, לשנות תנוחה, לנסות משהו חדש, לדעת שמה שלא עבד בכלל לפני שבועיים אולי כן עובד עכשיו, ככל שהם גדלים דברים משתנים, ובהתחלה הם לא מפסיקים לגדול ולהשתנות.
בהצלחה
 
תודה את מאוד עוזרת עם התשובות

עדיין אני לט מבינה איך אפשר להניק בו זמנית בחוץ. יש לי סינר הנקה רק אני לא מבינה איך מחזיקים את שניהם.
לגבי הכרית - כל מה שרשמת תקף לגבי, לפחות הוקל לי שאני לא טמבלית...
 

ונוס 26

New member
הנקה בחוץ - עניין של ניסיונות ותעוזה

באופן כללי, זה באמת פחות פשוט ולא תמיד עובד. יותר מאמא אחת לתאומים לא האמינה שאני מצליחה. יכול להיות שזה גם תלוי בתאומים, בגודל, ביציבות וביכולת התפיסה שלהם. וגם - זה היה פחות נוח. אבל הנקתי בד"כ קצר, רק עד שנרגעו ולא עד ששבעו. בידיעה שינקו שוב בקרוב (גם ככה הבכור הרגיל אותי להנקה 24/7 אז אפילו התאומות לא יכלו להתיש אותי בנושא...)
בדרך כלל הנקתי ככה ששתיהן היו עלי מקדימה לאורך, פחות או יותר מאונכות, עם טיפה זווית פנימה לפעמים הרגליים של אחת קצת עולות על השניה. כמעט תמיד הקפדתי לשבת בכיסא שיש לו משענות, ורכנתי קדימה, הראשים שלהן היו שעונים על פנים המרפק שלי (על הזווית של הקיפול של היד) ופלג הגוף העליון היה לפעמים בזווית קדימה כדי להקל על האחיזה.
תסתכלי בקישור הזה באיור האמצעי למעלה - זה הכיוון. אצלי הבנות לא היו אחת למעלה ואחת למטה, כמו באיור, אלא הראשים שלהן היו ממש באותו גובה, אבל אני משערת שזה ממש משתנה מהנקה להנקה וממניקה למניקה.
תסתכלי גם בתמונות שהעלתה אסי פה בפורום פעם, התמונה השניה שהיא העלתה זה מה שאני הייתי עושה בלי כרית.
כאמור - כסא עם ידיות מחליף יופי כרית הנקה.
ועוד דבר - כשאת מניקה בכלל ותאומים בפרט את מגלה שיש הרבה יותר כורסאות הנקה וכורסאות כלשהן במקומות שונים. כמו שכשאת בהריון את לומדת איפה יש שירותים ציבוריים בכל נקודה בעולם
ככה בהנקה את לומדת לאילו מקומות כדאי לצאת עם התאומים ולאן ללכת כשהם רוצים להניק (באיזה בית קפה יש את הכורסא הכי טובה, איפה בקניון יש חנות בשילב שאפשר ללכת לנצל שם את כורסת ההנקה, או אפילו - יש מתחים שיש בהם מרפאה עם טיפת חלב, וגם אז את מסודרת...).
 
אני אחפש שוב סרטוני הדרכה להנקה

אני מכירה רק בתנוחת פוטבול.
אני כ"כ רוצה להתרגל להניק אותם בו זמנית בבית כל הזמן, לא הולך לי וזה מבאס.
איך הנקת אותם כשיצאת לטייל בחוץ?
 
הי איך את מסתדרת? ואיך את מתקדמת?.

אני מתנצלת שלא עניתי קודם אך שמחה שיש כאן נשים מנוסות עם המון ידע ויוזמה שעזרו לך. קיבלת עצות מעולות.
אני רק אחדד כמה דברים: לא בטוח שאת חייבת להגביר מצד אחד. צריך להבין אם התינוקות שלך יונקים ומקבלים מספיק ועולים במשקל.
לא בטוח שהתינוקות שלך זקוקים לתוספת, אך כל זה ממש תלוי בדרך שבה הם יונקים וביעילות שלהם.
אם יש להם מספיק יציאות, אם הם עולים במשקל כשאת שוקלת בטיפת חלב (לכי כל שבוע לשקילה באותו במשקל אצל אותה אחות!)
חלב שאוב זורם להם בקלות ולכן הם יכולים לקבל מעבר למה שהם זקוקים לו או גם להתרגל לבקבוק ואז לינוק פחות יעיל מהשד.
את יכולה להגביר להם זרימה תוך כדי הנקה על ידי לחיצה וסחיטת שד. הנקה בו זמנית יכולה לחסוך לך זמן ולמנוע מצבים שאחד מקבל בקבוק והשני הנקה, זה רק עניין של ללמוד לעשותאת זה נכון.
את מוזמנת לפנות אליי בפרטי ואמליץ לך על יועצת/מדריכה שמבינה בהנקת תאומים בסביבה שלך. לדעתי זה חשוב מאוד.
כל הכבוד לך על כל המאמצים, את עושה עבודה טובה ומלאת מוטיבציה. כיף לראות את זה.

יעל
 
תודה יעל על ההתעניינות

יש להם יציאות כמה פעמים ביום. והרבה שתן.
עוד לא הייתי בטיפת חלב, אפילו שעבר כבר חודש, אני אלך שבוע הבא אני מניחה. לא פרקטי עבורי ללכת אחת לשבוע כי זה די רחוק לי בהליכה בחום הזה וברכב - סיפור. בקופת חולים שלי אין משקל לתינוק, כך שאני מסתמכת על מראה עינים שלי ורואה שהם התחזקו וגדלו.
אם מקבלי םחלב שאוב בבקבוק, מה הכוונה מקבלים מעבר למה שהם זקוקים לו? האם יש משהו רע בכך? אני מניחה שהם צורכים עד מתי שהם שבעים, גם בבקבוק הם שותים עד שמתחילים לנמנם לפעמים זה 40 סיסי לפעמים 90 סיסי. אגב הם מחסלים לי לאחרונה בקבוקים של 90 סיסי בלי בעיה, וגם לא פולטים אחר כך וישנים נהדר. האם זה רע? אני בכל מקרה חייבת לשאוב כי יש לי גודש בבוקר ובמהלך היום.
אני באמת לוחת על השד מדי פעם כשהם יונקים, יותר מהסיבה שהילדה מכאיבה לי בעוד שהבן לא.
באופן כללי, כשאני מניקה הם מתנמנמים אחרי 10 דקות בערך, ונראים לי ישנים חזק. איך שאני רוצה להעביר למיטה הם מתעוררים ודורשים עוד, סימן שלא ינקו מספיק - ואז אני שוב מניקה והם שוב מתנמנמים לפעמים אפילו אחרי 5 דקות ופחות, ושוב הסיפור חוזר על עצמו. מהניסיון שלי עם הגדולה, כשהיא היתה יונקת מספיק היא הייתה עייפה, נרדמת, וזהו - אין עם מי לדבר. עם התאומים זה לא קורה לי אלא אחרי כמה פעמים של הנקה נמנום הנקה נמנום וחוזר חלילה.
 
הם מתנתקים לבד

וישנים חזק עד הרגע שאני מעבירה אותם (אחרי לפחות 20 דקות של שינה) ואז מתעוררים, בוכים ומתחילים לחפש.
ואז אני נותנת בקבוק שאוב וכל אחד אוכל לפחות 40 סיסי.
 
תנסי לוודא שהם יונקים כל הזמן

כשהם עלייך ויונקים, נסי לוודא שאת רואה כל הזמן סימני בליעה (את התנועות הקצביות הארוכות מתחת לסנטר), ושהם מקבלים את החלב שלך.
שימי לב שאם הם ינוקים שתי דקות ואז נרדמים לך ל 20 דקות, אכן הייתה הנקה פחות יעילה מבחינתך וזה אומר שיתעוררו שוב לעוד "נגלה".
לכן תלחצי את השד תוך כדי הנקה מדי פעם כשאת מפסיקה לראות בליעות.
תינוקות אמורים לאכול כמויות קטנות כל פעם, לכן תינוקות יונקים, מתעוררים מספר רב יותר של פעמים ויש להם ארוחות רבות יותר.
 
פשוט סיוט

לא כאילו, למה להניק? שעה 22:00 התעוררו השנים, הנקתי אותם עד שנרדמו בלי לזוז. שכבו שכבו - העברתי למיטה.
איך שהעברתי למיטה בסביבות 23:30 - זהו נגמר.
בכי בכי בכי בכי כלום לא עוזר לא מוצץ לא כלום.
הבן רוצה למצוץ רק פטמה והוא לא אוכל - מרגישים כשהוא אוכל, פשוט בא לו למצוץ. לא מוכן למצוץ שום מוצץ, לא מוכן להרדם, רק למצוץ פטמה ולהרדם איתה בפה. נצמד לפטמה כמה מציצות קטנות נרדם עם הפה נעול וזהו. לא רוצה לזוז.
הילדה - בסוף נרדמה שוב התעוררה, שוב שניהם התחילו לבכות אלוהים השעה עכשיו 01:20 אני לא מאמינה שכמעט 3 שעות של בכי, נשברתי נתתי לפני רבע שעה לכל אחד בקבוק שאוב (90 מל) הם אוכלים כאילו לא אכלו.
יש לי חלב, אין לי בעיה של חלב. אז כאילו wtf? למה לי להניק? לא, זה הגיוני? 3 שעות של בכי, כל השינה הלכה לי, כמה שהייתי עייפה עכשיו כבר מרוב עצבים וטרדה לא מסוגלת להרדם.
חרא חרא חרא (סליחה, אבל מכל הלב)
פשוט חרא חרא חרא (סליחה אבל זה מכל הלב). לא חוויתי כזה דבר עם הגדולה שלי.
 
למעלה