איך אפשר לא להתערב

איך אפשר לא להתערב

לבעלי יש אחות שאני מעוד קשורה אליה אנחנו וילדינו כמו משפחה אחת מאוד קשורים ,עוזרים אחד לשני כשצריך מבלים הרבה ביחד אבל עם שאר המשפחה האמא ושתי האחיות השניות הקשר הוא מאולץ., נפגשים לעיתים רחוקות, את חמותי, כבר ספרתי אני ממש לא סובלת , אבל נותנת לה כבוד בכל זאת היא אמא של בעלי. אבל לאחונה יש סיפור מאוד עצוב במשפחה שאני ממש לא מבינה אותו. אבא של בעלי מאוד חולה, עבר לפני כארבעה חודשים ארוע מוחי, מאז הוא ממש לא מתפקד וזקוק להשגחה מתמדת. אמא של בעלי אישה עובדת כך שאינה יכולה לטפל בו. מביטוח לאומי הוא מקבל מטפלת שלוש שעות ביום שזה כמובן לא מספיק כבר ארבעה חודשים הוא נכנס ויוצא מבית חולים. האמא בוכה כל הזמן מה יהיה אבל לא עושה כלום בעיניין. אין להם הוצאות מעבר למיסים, משכנתא וכלכלה בסיסית הם לא אנשים שמבלים, יוצאים , מוציאים כספים מעבר לצרכים היום יומיים אז למה אי אפשר להחזיק מטפלת ליותר שעות. הילדים כולל בעלי לא יכולים לטפל בו הם רואים את אביהם שלדעתי מאוד מוזנח, בשעות שנמצא לבד הוא לא קם מהמיטה יכול להשאר שעות בלי טיפול הולם,והם הילדים לא עושים לדעתי מספיק. קשה לי לראות את זה קשה לי לחשוב כמה הוא אומלל. בעלי סיפר לי שלפני כמה ימים ניסה לשים קץ לחייו בבית חולים. עצוב עצוב עצוב אני רואה את כל זה וכואבת. האם מותר לי להתערב, ומה אני בכלל יכולה לעשות???
 

alona 9

New member
להיות שם כשאת יכולה

ואולי לפנות לרווחה באיזור המגורים שלהם, במקרה כזה מותר לך להתערב, כי האיש הרי ניסה לשים קץ לחייו ואני מאמינה שבני המשפחה מודעים למצבו הקשה,אולי תנסי לדבר עם אותה אחות שאת מאד קשורה אליה, האמא, היא גם סיעודית? מה הכוונה לא עושה כלום בעיניין? לא מטפלת בו? או שלא מסוגלת.ארבעה ילדים להם האם אי אפשר לקבוע משמרות ליד מיטתו? אולי תציעי להם חלוקת תפקידים,להיות איתו יותר ולהקדיש לו יותר מזמנם הפנוי. תראי..במקרה כזה זה ברור שכולם מתגייסים לעזרה וקודם כל הילדים, נסי את לפחות להקדיש לו יותר מזמנך.. אני מקווה ומאחלת לו שירגיש טוב.
 

עצבאוני

New member
להציע להם חלוקת תפקידים

כשהקשר בינה לבין חמותה ושתי אחיות נוספות, הוא קשר מאולץ (כפי שנכתב בהודעה), יכול להביא למהומות בסגנון - "את, אל תתערבי". האמא לא סיעודית, נכתב שהיא אישה עובדת, יתכן בהחלט שהיא מצפה מילדיה שיקחו יוזמה וידאגו להימצאות של אדם זר כמטפל, או לעזרה פיזית מהם, אלא שאולי לא נוח לה להגיד את זה מפורשות, ולכן זה מתבטא ב"היא לא עושה כלום בענין".
 

עצבאוני

New member
"להתערב", לפעמים יכול לגרום

למריבה ענקית. אם האבא מקבל מקבל 3 שעות ביום מביטוח לאומי, סביר להניח שגם יאשרו לכם הבאת מטפל/ת עבורו, ולמרות שכל האחים "יאלצו, לתת כתף בנושא מימון המטפל/ת, זה נראה לי הפתרון האולטימטיבי.
 

m i t a l y

New member
אפשר גם...

לנסות לכנס את כל המשפחה לשיחה רגועה ושלווה ואז לנסות להגיע להסכמות לא? אני בטוחה שבדאגה וברגישות של כולם, הם יוכלו לעשות את הטוב ביותר... מה דעתך תפוזינה???
 
הסיפור הזה מורכב כל כך-

אין לי כל כך ברירה כואב לי מאוד אבל אני בכל זאת מסתכלת על הסיפור הזה מהצד. לילדים אין שום אפשרות לעשות משמרות טיפול באב לכל אחד יש את "התיק" המורכב שלו. בעלי בכל הזדמנות שהוא רק יכול מטפל בו לפעמים זה ממש לא מתאים לי אבל אני נאלצת לשתוק. גם אנחנו עברנו תקופה מאוד קשה ואף אחד במשפחה הזו לא היה שם לצידנו לתמוך ולעזור מלבד האחות שאני קשורה אליה.
 

yyy123

New member
שלום תפוזינה..

לדעתי אל תזמי שיחה עם כולם את תמצאי את עצמך במרכז הבלגן וכולם יתנפלו עלייך. דברי עם גיסתך הקרובה ועם בעלך ותנסו למצוא פתרונות ועם הרעיונות שיבואו בעלך ואחותו לאמם: מטפלת נוספת, תורנות בין האחים, בין הנכדים (אם הם גדולים), אולי מסגרת של מועדונית אם הוא מסוגל מבחינה בריאותית, אתם יכולים להתייעץ גם עם רופא המשפחה- יש כל מיני מסגרות שיקומיות נהדרות שיכולות להתאים, תלוי במצבו התפקודי של חמך ובמקום מגוריו.
 

triorio

New member
לדעתי אתם חייבים שיחה

משותפת של כל האחים והאמא. אם הוא מקבל 3 שעות מטפלת, אז כמה שעות חסרות עד שהאמא חוזרת? אם זה עניין של 5 שעות ביום פחות או יותר, אולי תוכלו כולם ביחד לתת כתף ולהביא מטפלת באופן פרטי, זה אמנם יעלה לכולכם כסף, אבל זה האבא. ותדרשו שהאמא תשלם חלק גדול יותר מהתשלום למטפלת הפרטית. אני יודעת שזה לא פשוט לשים כסף, אבל תחשבי שהוא כאבא נתן כל השנים לילדיו, לטעמי, יש ימים שצריך גם להצטמצם ולתת בחזרה. בייחוד במצבו. מאחלת לו המון בריאות.
 
../images/Emo53.gif עזרה של מתנדבים

אני יודעת שבבטוח לאומי ישנם מתנדבים רבים המגיעים לבתים של אנשים קשישים/חולים/סיעודיים ללא תשלום. תפני לסניף הביטוח הלאומי במקום מגוריי האב ותבררי האם ניתן לקבל מתנדב כזה. הדבר יכול לסייע.
 
המתנדבים של הביטוח הלאומי מגיעים

אחת לשבוע למשך שעה עד שעתיים.כדי למלא צורך חברתי לא כדי לטפל בקשישים חולים שהילדים שלהם אינם פנויים לעשות כך....סבב ביניכם או מטפלת בשכר הוא פתרון יותר נכון מנקודת מבטי....
 
למעלה