איך אפשר להשאר מספיק קרוב אבל לא יותר מידי?

lower sky

New member
איך אפשר להשאר מספיק קרוב אבל לא יותר מידי?

יש לי ידיד קרוב, שעד שלא היו הגדרות הכל היה נפלא, אבל ברגע שהוא נתן לקשר שלנו הגדרה, הרגשתי איך בבת אחת אני מרגישה הרבה יותר מחויבת ורוצה להיות שם, ומצד שני איך בא לי לברוח. זה לא שלא היינו חברים הכי טובים, אבל יש משהו באמירה, בהכרזה שלו, שהופך את זה לפחות זורם ויותר מחייב ואני לא בטוחה שאני מצליחה להחזיק את זה. מצד אחד זכיתי, זה מה שרציתי: קשר יציב, משתף, פתוח, כנה והדדי. זה נותן ביטחון לדעת שאתה כל כך חשוב למישהו, אבל מהצד שני זה יותר גדול מסתם פשוט להיות שם. זה מפחיד. אני בדרך כלל מאוד נקשרת ונותנת מעצמי ויודעת כמה זה יכאב לי אם וכשזה יגמר. ובאיזשהו מקום זה די ברור שזה זמני, הוא כרגע רווק וכשהוא יוצא עם בחורות אז זה לא רציני, אבל ברגע שזה יהיה משהו רציני, הוא לא יצטרך אותי כמישהי שמשלימה לו חסכים. תהיה לו מערכת יחסים שלמה על כל צדדיה, זה ידעך וכנראה יגמר. אני לא מעונינת בזוגיות איתו. אני נמצאת בזוגיות עם מישהו אחר שטוב לי איתו. פשוט ההרגשה הזו, הידיעה הזו, שלא משנה כמה עמוק הקשר עם הידיד יהיה, יש לו תאריך תפוגה. אני לא יודעת איך למצוא את נקודת האיזון בין הפחד, שהוא די לגיטימי, אבל מפריע, לבין ההנאה מהקשר והתקרבות במידה לא חונקת ותלותית מידי. אשמח לעצות.
 
זה באמת מפחיד,

לוקח לפעמים שנים עד שמוציאים מישהו שיש איתו קרבה ואינטימיות ברמות שאת מתארת. ברגע שיודעים את הערך משהו, גם יותר קל לנו לדמיין כמה כואב יהיה לנו לאבד אותו. אבל העניין הוא כזה: מי אמר שתאבדי אותו? מי אמר שזה יגמר בהכרח? שזה זמני? את כל כך בטוחה שזה מה שיקרה, למרות שהדברים על פני השטח נראים אחרת. אולי כדי לבדוק עד כמה האמונה הזו משרתת אותך ומה היא מסתירה מאחוריה.
 

Any991

New member
חשוב להבין

חשוב להבין שכנראה משהו בתחימה של החברות מפריע לך לתחזק אותה-וזו כנראה העובדה שיש לך חבר אבל את רוצה ידיד שיהיו לו גם את המעלות שבעצם אמור לספק החבר.
תחשבי על האופן שבו השמת הגדרות פתאום גורמת לך למודעות יתר חברתית. הרי לפני ההגדרה הזו הכל היה בסדר, מה שאומר שהוא כנראה מעדיף להגדיר חברות ואת לא, זה רק מבלבל אותך. העניין הוא ששום דבר מזה לא אמור להפריע לסוג הקשר שלכם ויש לקחת דברים בפרופורציה-הוא לא החבר שלך ולכן ניתוק קשר, (אם יהיה וכמה קשה שיהיה), לא חייב להגיע בצורה חריפה או בכלל. אנחנו מכירים אנשים כל הזמן ויש לנו תקופות בהם מגיע קשר חדש ואז עוזב-יכול להיות שלבנות זה קשה יותר להבין כי אתן משתפות הרבה יותר מאיתנו ולנו יש סוג שונה של ידידות.
 
למעלה