איך זה אצלכם?

מצב
הנושא נעול.

Forum User

New member
סתם מסקרנות - אצלינו אין כאלו...

אחת מהן...
פרוייקט חונכות קריאה- זו היתה מאוד חשובה לו (הוא רצה להיות חונך)- זה באמת משנה מה הפעילות?
סתם מסקרנות - אצלינו אין כאלו...
ואני מסכימה שהפרוייקטים האלו מאוד חשובים, ושווה להשקיע מאמץ ולהזיז אותם ליום אחר.
 
אי אפשר גם לאכול את העוגה וגם

איך זה אצלכם?
לפני שנתיים הילד שלי אותר ל'פרוייקט מחוננים' (איזה שם מפוצץ) זה ילד חכם בהחלט מעל לממוצע, בביה"ס היועצת אפילו לא ידעה שהוא זכאי לבחינות אחרות מכיוון שהוא גם ADD ובאחת השיחות אפילו אמרה (משהו כמו) 'טוב הוא לא מחונן..'- אבל הוא עבר את הבחינות ורצה ללכת לפרוייקט - פעם בשבוע- 'חוגי' העשרה, ובשנה הזו גם אני למדתי כמה הפרוייקט הזה מוסיף לו....ממתנגדת שקטה הפכתי לתומכת פעילה. בינתיים היועצת הפכה למנהלת, ולקראת סוף השנה פניתי אליה שתשתדל מאוד שאנגלית לא יהיה ביום העשרה (כי אם הוא כמו אמא שלו הוא מחונן בלי יכולת ללימוד שפות
) קיבלנו מערכת ו... הפתעה! יש שיעור אנגלית! המורה הבטיחה לעזור, אנחנו הבטחנו לתמוך.... ואז? את כל פעילויות החברה חיברו לאותו היום.... והילד שגם ככה קשה לו חברתית כבר לא בטוח.... ולי חבל... אמרתי לו את דעתי- אבל אני כ"כ כועסת על ביה"ס.... מצד אחד אין שום תמיכה בתלמידים החזקים - וכשאמרתי את זה למנהלת אחרי שהיא הציגה תוכנית מלאה תמיכה בתלמידים החלשים היא אמרה לי "אבל הוא יוצא יום אחד" (אז מה, ומה עם הילד שלי שכנראה לא יתאים לפרוייקט, אבל בהחלט חכם מעל למווצע?) מצד שני אין שום תמיכה בו כשהוא יוצא... מעניין אותי איך זה במקומות אחרים? והאם מישהו 'נלחם' כדי כן לקבל את התמיכה הזו?
אי אפשר גם לאכול את העוגה וגם
להשאיר אותה שלמה. נדוש, אבל נכון.
 

מירי,

New member
כלומר? ../images/Emo4.gif

אי אפשר גם לאכול את העוגה וגם
להשאיר אותה שלמה. נדוש, אבל נכון.
כלומר?

אם למשל זה היה ילד עם בעיות בלימודים ובעיות חברתיות שהיה צריך לצאת פעם בשבוע לקבל עזרה לימודית בבי"ס אחר- את חושבת שהיו מתחשבים בו לפחות בחלק החברתי?
 
את יודעת מה? את צודקת.

כלומר?

אם למשל זה היה ילד עם בעיות בלימודים ובעיות חברתיות שהיה צריך לצאת פעם בשבוע לקבל עזרה לימודית בבי"ס אחר- את חושבת שהיו מתחשבים בו לפחות בחלק החברתי?
את יודעת מה? את צודקת.
את יום ההעשרה צריך לתפוס כצורך של המחונן, ולא כצ'ופר.
 

ציפי ג

New member
אצלי הם לא הולכים

איך זה אצלכם?
לפני שנתיים הילד שלי אותר ל'פרוייקט מחוננים' (איזה שם מפוצץ) זה ילד חכם בהחלט מעל לממוצע, בביה"ס היועצת אפילו לא ידעה שהוא זכאי לבחינות אחרות מכיוון שהוא גם ADD ובאחת השיחות אפילו אמרה (משהו כמו) 'טוב הוא לא מחונן..'- אבל הוא עבר את הבחינות ורצה ללכת לפרוייקט - פעם בשבוע- 'חוגי' העשרה, ובשנה הזו גם אני למדתי כמה הפרוייקט הזה מוסיף לו....ממתנגדת שקטה הפכתי לתומכת פעילה. בינתיים היועצת הפכה למנהלת, ולקראת סוף השנה פניתי אליה שתשתדל מאוד שאנגלית לא יהיה ביום העשרה (כי אם הוא כמו אמא שלו הוא מחונן בלי יכולת ללימוד שפות
) קיבלנו מערכת ו... הפתעה! יש שיעור אנגלית! המורה הבטיחה לעזור, אנחנו הבטחנו לתמוך.... ואז? את כל פעילויות החברה חיברו לאותו היום.... והילד שגם ככה קשה לו חברתית כבר לא בטוח.... ולי חבל... אמרתי לו את דעתי- אבל אני כ"כ כועסת על ביה"ס.... מצד אחד אין שום תמיכה בתלמידים החזקים - וכשאמרתי את זה למנהלת אחרי שהיא הציגה תוכנית מלאה תמיכה בתלמידים החלשים היא אמרה לי "אבל הוא יוצא יום אחד" (אז מה, ומה עם הילד שלי שכנראה לא יתאים לפרוייקט, אבל בהחלט חכם מעל למווצע?) מצד שני אין שום תמיכה בו כשהוא יוצא... מעניין אותי איך זה במקומות אחרים? והאם מישהו 'נלחם' כדי כן לקבל את התמיכה הזו?
אצלי הם לא הולכים
אבל כשהחלטנו להוציא את יהודה לחוגים שעולים על שעות לימוד, ידענו שזה יהיו על חשבונן, ודאגנו שאחד הילדים יקליט לו את השעיורים MP3 הייתי אומרת להנהלה שעל אנגלית עוד איכשהו אני אוותר (סה"כ בתכלס הוא באמת יוכל להשלים לבד עם קצת עזרה מכם) אבל פעילות חברתית זה יהרוג ובל יעבור.
 

מירי,

New member
וביה"ס קיבל את זה?

אצלי הם לא הולכים
אבל כשהחלטנו להוציא את יהודה לחוגים שעולים על שעות לימוד, ידענו שזה יהיו על חשבונן, ודאגנו שאחד הילדים יקליט לו את השעיורים MP3 הייתי אומרת להנהלה שעל אנגלית עוד איכשהו אני אוותר (סה"כ בתכלס הוא באמת יוכל להשלים לבד עם קצת עזרה מכם) אבל פעילות חברתית זה יהרוג ובל יעבור.
וביה"ס קיבל את זה?
מצד שני אם אני זוכרת נכון הילדים שלך לומדים בבתי ספר פרטיים- האם שם הגישה היא שונה?
 

אגוזים1

New member
דיון מעניין...

איך זה אצלכם?
לפני שנתיים הילד שלי אותר ל'פרוייקט מחוננים' (איזה שם מפוצץ) זה ילד חכם בהחלט מעל לממוצע, בביה"ס היועצת אפילו לא ידעה שהוא זכאי לבחינות אחרות מכיוון שהוא גם ADD ובאחת השיחות אפילו אמרה (משהו כמו) 'טוב הוא לא מחונן..'- אבל הוא עבר את הבחינות ורצה ללכת לפרוייקט - פעם בשבוע- 'חוגי' העשרה, ובשנה הזו גם אני למדתי כמה הפרוייקט הזה מוסיף לו....ממתנגדת שקטה הפכתי לתומכת פעילה. בינתיים היועצת הפכה למנהלת, ולקראת סוף השנה פניתי אליה שתשתדל מאוד שאנגלית לא יהיה ביום העשרה (כי אם הוא כמו אמא שלו הוא מחונן בלי יכולת ללימוד שפות
) קיבלנו מערכת ו... הפתעה! יש שיעור אנגלית! המורה הבטיחה לעזור, אנחנו הבטחנו לתמוך.... ואז? את כל פעילויות החברה חיברו לאותו היום.... והילד שגם ככה קשה לו חברתית כבר לא בטוח.... ולי חבל... אמרתי לו את דעתי- אבל אני כ"כ כועסת על ביה"ס.... מצד אחד אין שום תמיכה בתלמידים החזקים - וכשאמרתי את זה למנהלת אחרי שהיא הציגה תוכנית מלאה תמיכה בתלמידים החלשים היא אמרה לי "אבל הוא יוצא יום אחד" (אז מה, ומה עם הילד שלי שכנראה לא יתאים לפרוייקט, אבל בהחלט חכם מעל למווצע?) מצד שני אין שום תמיכה בו כשהוא יוצא... מעניין אותי איך זה במקומות אחרים? והאם מישהו 'נלחם' כדי כן לקבל את התמיכה הזו?
דיון מעניין...
האמת, אני יכולה להבין את שני הצדדים שהוצגו כאן... ברור שרגשית אני רוצה את הכי טוב לבת האישית שלי. וגם אני רתחתי כאשר שיקולי המערכת נכנסו "על חשבון" הבת שלי (היא מקבלת מורה תומכת לראיה אז היא כבר לא זכאית להעשרה...). זו גם אחת הסיבות שעברנו לבית ספר פרטי... מצד שני אני יכולה גם להבין את הקושי המאוד לא קטן לבנות מערכת שתתאים ל כ ו ל ם ובתקציב מוגבל מאוד. במיוחד עכשיו כשבניתי יחד עם ביתי את המערכת האישית שלה. (מצד אחד המון קורסים מעניינים שחלקם חופפים כך שחייבים להתפשר ולבחור. ומצד שני שעות "מתות" שבהן היא לא מצאה לעצמה קורס שהיא רוצה). וזו מערכת של ילדה אחת כאשר כל הבחירה נעשית בהתאם לצרכים/רצונות האישיים שלה (לדוגמא הצורך להשאיר שעות פנויות למורה תומכת הראיה שלה). לגבי ההעדפה של המערכת לטפל בצרכים המיוחדים של ילדים עם קשיים על פני הצרכים המיוחדים של ילדים מחוננים. גם זה מובן לי. בעיקר על רקע של תקציב מוגבל... נניח יש משפחה שבה שני ילדים. במידה והייתם צריכים לבחור בין חוג העשרה לילד המחונן או כיסא גלגלים לילד הנכה מה הייתם בוחרים?... גם כשאני מסתכלת על עצמי ועל הדוגמא האישית שלי, אין ספק שקודם כל טיפלנו בלקות הראיה ורק אחר כך התפננו "לטפל" בצרכים הנובעים מהמחוננות... שוב, אני לא אומרת שאני "מקבלת" את זה או "מרוצה" מזה. אנחנו לקחנו את הרגלים וברחנו מהמערכת הזו בדיוק מכל הסיבות הללו... אבל אני יכולה "להבין" את זה...
 
לדעתי את ממעיטה בערך הקושי

דיון מעניין...
האמת, אני יכולה להבין את שני הצדדים שהוצגו כאן... ברור שרגשית אני רוצה את הכי טוב לבת האישית שלי. וגם אני רתחתי כאשר שיקולי המערכת נכנסו "על חשבון" הבת שלי (היא מקבלת מורה תומכת לראיה אז היא כבר לא זכאית להעשרה...). זו גם אחת הסיבות שעברנו לבית ספר פרטי... מצד שני אני יכולה גם להבין את הקושי המאוד לא קטן לבנות מערכת שתתאים ל כ ו ל ם ובתקציב מוגבל מאוד. במיוחד עכשיו כשבניתי יחד עם ביתי את המערכת האישית שלה. (מצד אחד המון קורסים מעניינים שחלקם חופפים כך שחייבים להתפשר ולבחור. ומצד שני שעות "מתות" שבהן היא לא מצאה לעצמה קורס שהיא רוצה). וזו מערכת של ילדה אחת כאשר כל הבחירה נעשית בהתאם לצרכים/רצונות האישיים שלה (לדוגמא הצורך להשאיר שעות פנויות למורה תומכת הראיה שלה). לגבי ההעדפה של המערכת לטפל בצרכים המיוחדים של ילדים עם קשיים על פני הצרכים המיוחדים של ילדים מחוננים. גם זה מובן לי. בעיקר על רקע של תקציב מוגבל... נניח יש משפחה שבה שני ילדים. במידה והייתם צריכים לבחור בין חוג העשרה לילד המחונן או כיסא גלגלים לילד הנכה מה הייתם בוחרים?... גם כשאני מסתכלת על עצמי ועל הדוגמא האישית שלי, אין ספק שקודם כל טיפלנו בלקות הראיה ורק אחר כך התפננו "לטפל" בצרכים הנובעים מהמחוננות... שוב, אני לא אומרת שאני "מקבלת" את זה או "מרוצה" מזה. אנחנו לקחנו את הרגלים וברחנו מהמערכת הזו בדיוק מכל הסיבות הללו... אבל אני יכולה "להבין" את זה...
לדעתי את ממעיטה בערך הקושי
אני נזכרת בפרצוף של הבת שלי שהיתה חייבת להיות בכתה אחת עם 30 ילדים אחרים שלא מבינים מה היא אומרת. לא תמיד החריגות של המחונן פחותה משל החריג המוכר יותר. דווקא בגלל זה הכרחית תשובה אישית והתייחסות ספציפית. המנהלת והמורה מכירות את הבעיה ואת הצרכים המיוחדים של הילד הספציפי שלומד אצלן. התחשבות ומענה לצרכים האלה היא לא תמיד מותרות. לפעמים היא שאלה של אפשרות חיים ולא רק של שיפור איכות החיים.
 

אגוזים1

New member
אני מסכימה לחלוטין../images/Emo24.gif

לדעתי את ממעיטה בערך הקושי
אני נזכרת בפרצוף של הבת שלי שהיתה חייבת להיות בכתה אחת עם 30 ילדים אחרים שלא מבינים מה היא אומרת. לא תמיד החריגות של המחונן פחותה משל החריג המוכר יותר. דווקא בגלל זה הכרחית תשובה אישית והתייחסות ספציפית. המנהלת והמורה מכירות את הבעיה ואת הצרכים המיוחדים של הילד הספציפי שלומד אצלן. התחשבות ומענה לצרכים האלה היא לא תמיד מותרות. לפעמים היא שאלה של אפשרות חיים ולא רק של שיפור איכות החיים.
אני מסכימה לחלוטין

בהחלט יש מקרים בהם הצורך של ילד ספציפי הוא כה גדול עד כי לא מדובר כבר ב"העשרה" בלבד. אגב, במקרים כאלו, גם יום העשרה בודד לא היה משנה בכלום את המצב האומלל של הילד... וכידוע כיתות מחוננים יש במספר מועט מאוד של ישובים... כמובן, שבמקרים כאלו סדרי העדיפויות משתנים או לפחות צריכים להשתנות!!!
 
זה נכון שבמקרה כזה יום העשרה

אני מסכימה לחלוטין

בהחלט יש מקרים בהם הצורך של ילד ספציפי הוא כה גדול עד כי לא מדובר כבר ב"העשרה" בלבד. אגב, במקרים כאלו, גם יום העשרה בודד לא היה משנה בכלום את המצב האומלל של הילד... וכידוע כיתות מחוננים יש במספר מועט מאוד של ישובים... כמובן, שבמקרים כאלו סדרי העדיפויות משתנים או לפחות צריכים להשתנות!!!
זה נכון שבמקרה כזה יום העשרה
איננו פתרון, אבל הוא לפחות נותן יום אחד בשבוע של אוויר נקי לנשימה. יקר מפז.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה