איך לא עוברים על החוק בגיוס עובדים לחברה

Alexsushi

New member
איך לא עוברים על החוק בגיוס עובדים לחברה

כאשר מגייסים עובדים לחברה חשוב לדעת שיש במדינת ישראל חוק אשר אוסר על אפליה בקבלה לעבודה על פי גזע, דת מין וגיל. בגדול מה שחשוב לדעת שהחוק מתייחס לכך שהסיבה היחידה של אי קבלת עובד לעבודה היא מחוסר התאמתו לדרישות התפקיד. אפליה עשויה לגרור תביעות מצד המועמדים של עשרות אלפי שקלים.

המשמעויות הפרקטיות הינן:

בפרסום מודעת פרסום:

המודעה צריכה להיות מנוסחת בלשון זכר ונקבה, כגון: דרושים/ות מזכיר/ה. אין לציין הגבלה או טווח גילאים, אין לתת עדיפות למגזר מסוים ולפסול מגזר אחר ( לדוגמא: דרושים דתיים או חילוניים או יוצאי צבא בלבד)

בראיון עבודה:
אין לשאול שאלות בראיון שאינן לא רלוונטיות לתפקיד עצמו. אין לשאול על המצב המשפחתי של המועמד ( לדוגמא, האם את/ה נשוי/ה, כמה ילדים יש, האם את בהריון), אין לשאול מהו הגיל של המועמד או מאיזה עדה הוא או שאלות המרמזות על כך כמו באיזה שנה נולדת או מתי סיימת את הצבא.

תשובה לאי קבלה:
אין לציין שהמועמד לא התקבל מסיבות אשר קשורות לדת, גזע, מין, גיל או כל דבר אחר שאינו קשור לדרישות המקצועיות של התפקיד. (המבחן הוא לא של המראיין, אלא מבחן של בית משפט).

בקבלה לעבודה:
בעת קבלת המועמד לעבודה, למרות שהחוזים הינם חוזים אישיים, אסור שההסכם, השכר או התנאים הנלווים יהיו שונים מפרופילי תקפיד דומים בארגון. לדוגמא: אם יש נציג מכירות בארגון שמקבל שכר של 6000 ש"ח בחודש, אסור שנציגת מכירות שמגיעה לאותו תפקיד תקבל שכר של 4500 ש"ח.

הכתוב הנ"ל מבוסס על פסיקות בנושא אפליה בעת גיוס עובדים.
 
למעלה