איך לדעת מתי אני הכי מרוכזת?

califia

New member
ניהול זמן ועומס מידע

שלום חיפשתי מידע בנושא וכל מה שמצאתי עסק בניהול וכדומה אני אוטודידקטית מתוסכלת, או אם לדייק סטודנטית דחויית מסגרות עקב חרדת בחינות ובעיית ריכוז, ואולי בעיות חברתיות בעבר יש לי נטייה ממילא להתפזר על יותר מדי תחומים ופעילויות ודברים, מבחינת זמן וריוכז או קשב ומחשבות טורדניות וחשיבה אסוציאטיבית, האינטרנט במקום לעזור ללמידה עצמאית רק משבש עקב ריבוי גרויים ומידע ... מה לעשות? איהפ אני טועה? הרגלים, שיטות, מחשבה, רגש, חושים, ???
 

califia

New member
איך לדעת מתי אני הכי מרוכזת?

למזלי אני פרילנס שעובדת מהבית, כך שאני יכולה לבחור מתי להקדיש את זמני ללמידה ויצירה ומתי לעבוד בעבודה מנוונת ומשעממת אחת הסיבות שבחרתי לא להיות שכירה ולא לעבוד ביום פשוט לעבור שעה שעה ולנסות לארגן לעצמי לו"ז? יש סוגי ריכוז או קשב שונים לסוגי חשיבה או אינטליגנציה שונים?
 
ריכוז מאמץ

כמו שיש סוגי חשיבה שונים הדורשים מאמץ שונה אצל כל אחד ואחד אחרת.... כך המאמץ הנדרש - וכמות הקשב המאומצת - שונה. כלומר - התשובה היא כן יש סוגים שונים ויש צרכים שונים. כדי לדעת על הריכוז שלך כמה שיותר - תוכלי לערוך טבלה ובה מערכת השעות של כל שבוע. סמני את הדברים הקבועים, ובכל שבוע הוסיפי את הייחודי לאותו שבוע. בסיומו של יום - סמני לפי כוכבים או קווים או כפי שתרצי - באיזו מידה היית מרוכזת מ-1 עד 10 או... באיזו מידה לא היית מרוכזת מ-1 עד 10. בכל מקרה - השיטה חייבת להיות אחידה לגבי כל הרישומים. מעקב כזה של מספר שבועות יכול לתת תוצאות מאד מעניינות - תוכלי לדעת באילו משעות היום יש קושי או להיפך, תוכלי לראות מתי היה משהו שהשפיע יותר על הריכוז שלך . בקיצור - מחקר עצמי, שלך על עצמך, יכול מאד לעזור כדי לדעת מתי ואיך את הכי מרוכזת. בהצלחה !
 

KFIRB

New member
כדי לדעת על בעיה צריך לאבחן אותה!!!

והכוונה כאן היא לא לגשת לאבחון מקצועי, של לקויי למידה, כי ככל הנראה אין בו כעת צורך, ממליץ לך לגשת לפסיכולוג או פסיכיאטר שיפתרו את הבעיות מקו הראשון שהן חרדה ובעיות חברתיתות(בקשר? בכיתה במה בדיוק? חרדה חברתית?), לאחר שבעיה זו תטופל, יהיה ניתן לחשוב על פתרונות אחרים, כי את מתארת שורה של הימנעויות שנגרמות עקב החרדה (לא ללכת ללמוד במכללה/אוניברסיטה, הימנעות מבחינה ומדידה או ביצוע בחינות),וכן מחשבות טורדניות+קשיי ריכוז הם מאפיינים חדים של חרדה לא מטופלת, כשהם יטופלו, ועדיין יהיו קשיי ריכוז אז ורק אז יהיה מקום לבדוק הפרעת קשב וריכוז ולקבל טיפול בהתאם. גם פסיכיאטר המומחה לקשב וריכוז לא יטפל בך כל עוד החרדה לא תטופל קודם!!! מאחר והתמונה הקלינית של הפרעת קשב וריכוז דומה לתמונה קלינית של ריכוז במצבי חרדה כרונים,במיוחד שחלק מהטיפול להרעות קשב וריכוז (התרופתי) מחמיר חרדה, הטיפול ההתנהגותי להפרעת קשב וריכוז לא יהיה יעיל מספיק כל עוד הפרעת חרדה תהיה ברקע.. הפורום אינו טיפולי וחבל על כל רגע שאת סובלת...
 

califia

New member
תשובה

הלכתי לפסיכאטרית וכל מה שקיבלתי זה כדורים נגד דיכאון במינון מאוד נמוך. חוץ מזה שיש לי בעיית אלכוהול קלה מה שקצת מסבך אותי. מה עכשיו? אפילו בפורום הפרעת קשב וריכוז לא בדיוק ענו לי... איך אני משכנעת את אמא שלי לשלם אלפי שקלים על אבחונים? אסור לי לקחת ריטלין כי יש לי טיקים. לדבריה. לבקש חוות דעת שנייה? אז האם אתם יכולים לעזור לי... בעניין אסטרטגיות הלמידה.. לשנות את מה שיש בכוחי לשנות
 

KFIRB

New member
אמא שלך צודקת

אני חושב שהגיע הזמן להחליף פסיכיאטרית ולפנות לרופאה מבינה אמפטית ואת אלפי השקלים שאת רוצה ומבקשת מאמא להשקיע באבחונים לחינם, הייתי משקיע בטיפול קוגניטיבי התנהגותי ולהשתתפות בסדנת גמילה מאלכוהול. טיפול תרופתי בהפרעות קשב יינתן רק ע"י פסיכיאטר המומחה לקשב וריכוז (לא כולם כאלו). אנחנו לא יכולים לסייע לך מבלי להכיר אותך, עלייך לפנות לעזרה בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית בהקדם. טיפול משולב בשיחות ובטיפול תרופתי יעיל+סדנת גמילה יעזור לך הרבה יותר מאבחונים ללקוי למידה או אסטרטגיות למידה, גם אם ניתן לך כאלו אינך פנויה כעת ללמידה, שוב מדובר בבעיות מקו ראשון,(חרדה, דיכאון, בעיות חברתיות, אלכוהול) שעד שהן לא יסולקו לגמרי לא יהיו לך הכוחות לטפל בבעיות מקו שני.(בעיות הלמידה). ידוע שמצבים נפשיים שונים משפיעים על הלמידה וזאת בניגוד ללקויי למידה אשר מגלים קשיים כל הזמן ובאופן עקבי ללא קשר למצבם הנפשי. אולי ההתעקשות שלך לחפש משהו כשברור שיש דברים דחופים יותר לטפל בהם מראה לא על התמודדות אמיצה אלא על בריחה מהבעיה האמיתית. זה בדיוק כמו שאדם עייף יותר מידי יגיד , זו תקופה רעה, יישן במיטה, אולי יילך לכמה טיפולים ברפואה משלימה בעוד מה שבאמת מדאיג, שלעייפות מצטרפים ירידה תלולה במשקל, כאבי בטן לא מוסברים (ששוב יפרשם כלחץ), שלשולים(כנ"ל +עכשיו יש הסבר לעייפות "אני חולה"), בסוף כשכבר ירצה להתמודד עם המצב יאמרו לו, "אדוני לא מדובר בסתם שלשול אלא בסרטן". במקרה הזה העייפות היא קו שני אבל כאבי הבטן השלשולים והירידה במשקל הם קו ראשון, ברור שכשאדם נמצא במצב כזה חמור הוא יהיה עייף, אותו דבר אצלך, ברור כשאת לא פנויה רגשית מפחדים, אלכוהול ושאר דברים, את לא יכולה להתרכז וללמוד.
 
למעלה