איך להגיע להסדר עם בית הספר?

Springly

New member
איך להגיע להסדר עם בית הספר?

הבן שלי כמעט בן 18, לומד בכיתה י''ב בבית ספר לחינוך מיוחד (עבר לחינוך מיוחד בכיתה י''א).
השנה הוא הבין שהמסגרת לא מתאימה לו, ולא מעוניין להגיע לשם כל יום מ-8:00 עד 15:45.
מה שהוא רוצה - זה להגיע רק לשיעורים במקצועות בהם התחיל לעשות בגרויות בשנה שעברה על מנת להשלים אותם השנה ולסיים את בית הספר בעוד 5 חודשים עם בגרות חלקית.
חשוב לציין שאחרי חנוכה לא מגיע לבית הספר בכלל, אלה מצפה ממני לדבר עם היועצת ולהגיע להסכם.
השאלה שלי - איך אפשר להגיע להסכם כזה? אני יודעת, גם מהפורום הזה, שיש תלמידים בחינוך מיוחד שמגיעים בית ספר רק מספר ימים בשבוע, סביר להניח שיש להם מערכת מותאמת לזה - אבל איך להשיג את זה? בפעם הקודמת כשהעלתי את הנושא, אמרו לי - אנחנו לא בית ספר אקסארנ...
חבל בגלל 5 חודשים שנותרו לאבד 12 שנות לימוד...
 

גורג42

New member
מן הסתם זה תלוי בבית הספר. כנראה נפלתם על ביה"ס קצת סתום.

בכל מקרה, אם הם לא רוצים לשמוע, אז לא ברור לי מה את יכולה לעשות.

בכל מקרה, זה לא "לאבד 12 שנות לימוד". תמיד אפשר להשלים בגרות אקסטרנית בלי קשר לבית-הספר. אני יודע שאחרי שעושים מקבץ מסוים של בגרויות אקסטרניות, מקבלים תעודה של 12 שנות לימוד. ומי יודע? אולי אחרי כמה בגרויות יבוא לו החשק לעשות תעודת בגרות מלאה.
 

Springly

New member
יש לו חשק לעשות בגרות מלאה

אין לו חשק להגיע לבית הספר הספציפי הזה. ובאמצע י''ב אי אפשר להעביר מחינוך מיוחד לשום מקום אחר. אז לכן הסידור שהוא מוכן זה פשוט להגיע ספציפית לשיעורים של בגרויות בשביל לסיים את החלק מהם ואת השאר להשלים אחר כך כנבחן משנה\אקסטרני.
פשוט רציתי לשאול אם למישהו יש טיפים איך להתנהל מול בית הספר.
 
ואת מכירה את היועצת?

יש יועצות שבהחלט יכולות לעזור בארגון דברים כאלה, ויש יועצות שלא. בהחלט שווה לנסות. לשאול מורה ובי"א בהחלט לא שקול ללשאול יועצת ובי"ב, ואולי היא תבוא לקראתכם. באופן כללי הכי כדאי לנסות לברר עם הורים אחרים מי בבית הספר עזר להם עם קשיים של הילד. לפעמים זו היועצת, לפעמים סגנית המנהל, לפעמים המנהלת - צריך לגשת לאדם הנכון. אבל אבל בכל מקרה היועצת נראית לי מקום לא רע בכלל להתחיל.
 

Springly

New member
היועצת התחלפה השנה...

תודה לך, יש לנו פגישה עם היועצת וכל הצוות שבוע הבא, נקווה לטוב
 
למעלה