איך להדליק ת`ניצוץ?

איך להדליק ת`ניצוץ?

בס``ד -חבר שלי טוב שהיה חילוני התחיל לחזור לשורשים...שם כיפה,שומע עדי רן,רוצה לטוס לאומן והוא אמר לי שהוא רוצה להיות ברסלב...אבל מה...איך מורידים ת`דיבורים לפועל,לתכלס...יש לכם רעיונות? הארות? מחשבות? משהו קשור? בחיעת תעזרו לי...אני הרבה זמן מלבה את להבתו וחבל שלא יצא מזה כלום...מכאן מסר לקהילת החוזרים בתשובה:אל תשאירו את החברים שלכם בעולמם...תנסו להדליק אותם...אפילו מדיבורי חולין.(ללא ניבולי פה)
 

natan7

New member
ממ

ביקשת שזה יהיה מעשי? והרי המעשה בא אחרי הלימוד. לכן צריך לקחת אותו לשיעורי תורה, או הרצאות על יהדות\אמונה וכך הוא יילמד ויידע על היהדות. אפשר לתת לו ספרים\דיסקים שיכולים לדבר אליו.. וכמו כן יתחיל ללמוד על הלכות.. ואף לקיים אותם הכל לאט לאט כפי שמתאים לו.
 

natan7

New member
אולי

מסיבת אסיד חסיד חח סתאם אולי אפשר לראות באיזה נושאים הוא מתעניין (אסטרולוגיה\חייזרים\חייפ לאחר החיים וכד'..) ואז לתת לו לראות איזשהי הרצאה מהידברות על הנושא ע"י הרב זמיר כהן אגב אם הוא כה בטוח שהוא רוצה להיות ברסלב אז אני מניח שהוא הכיר את היהדות בעומק מסויים. לא? בנוסף אפשר להראות לו אולי כל מיני סרטונים קצרים ויפים באתר "זהות" .. יש מאגר עצום של סרטונים יפים על יהדות http://www.zehut.net/main.asp?cat_id=13 או רעיון אחר: שניכם תתארחו אצל מישהו בשבת והוא ייראה ויבחין כמה אווירת שבת טובה וזה בטוח יעשה לו הרגשה טובה
 

אלישיר

New member
../images/Emo13.gif זה יכול להיות רעיון מעניין...

בעזהי"ת לא יודע כמה מהחברים נמצאים כאן בדיוק עכשיו, וגם ירצו להיענות לדברים, אבל אפשר שכל אחד יכתוב בקצרה את התהליך המעשי שהוא עבר, בדרך אל היהדות. לעניות דעתי יהיה בכך גם מענה לאשר כתבת: להציע דרכים מעשיות לעשות את הדרך בין ההר הרחוק אל הר סיני. כמובן שאין הדברים כאן אלא חלקיים ביותר, אבל אפשר לומר שתוך כדי הקפדה גדולה על נקיון, ובמיוחד נקיון הידיים, ותוך כדי שהתרגלתי להתפלל אל ה' יתברך במילים שלי, וכל זאת על רקע עיסוק עמוק בתפיסה ומודעות -עד כדי הנזרות מנשים, קיבלתי על עצמי להניח תפילין למשך שנה שלמה. חצי שנה מאוחר יותר, עזבתי הכל ונכנסתי לישיבה לחוזרים בתשובה. אפשר ללקט מכאן דרך מעשית, לעבור את התווך...
 

dor and more

New member
אני התחלתי כמובן משבת.

וברכות כמובן, זה מאד מחזק לברך, ושעורים, מפגש עם חברים ביחד שקצת פטפטנו וקצת קראנו תהילים (גברים נשים יחד- כולנו חזרנו בתשובה לימים) המפגשים האלו נערכו בשבת בערב, זה מאוד עזר להעביר את השבת שרק הפסקנו לצאת . אח"כ לאט לאט עם השיעורים ששמעתי התחלתי עם חצאית ושרוולים וכהנה . אצל גבר בטח יכנס התפילין ולימוד התורה איפשהו בדרך, תפילין היא מצווה שמשמחת מאד - ככה שזאת לא צריכה להיות בעיה. בהצלחה.
 

orguy

New member
לי היה אחרת קצת... אבל דומה...

אחרי השבת שהאירה את חיי, הלכתי כמה ימים עם זה בראש ואז שמתי כיפה ויום אחד תפסתי אומץ וניגשתי לישיבת רמת גן שסמוכה מאוד לבית שלי וחיכיתי שמישהו ייפנה אליי, מישהו אכן פנה אליי.... אבל לא כזה נהיינו חברים הכי טובים, שבת אחר כך פגשתי ב"מקרה" אדם ממש חמוד והוא תפס אותי חזק ועוזר ועזר לי הכל מאפס, תפילין, מצוות, שיעורים איתו, ציצית, הכל ! וזה ממש חיזק אותי לדעת שיש לי מישהו לדבר איתו על הכל......... אחד התותחים! אולי כדאי לו למצוא חברותא באחת הישיבות הקרובות לביתו שיתלה שלט......גם את זה עשיתי כדיי למצוא עוד מישהו ללמוד איתו.......... בהצלחה!!!!!
 
למעלה