איך לעודד פעילות גופנית-בן שנתיים

הג יולי

New member
איך לעודד פעילות גופנית-בן שנתיים

אפשר להגיד שנדב די ילד עצלן. בגיל קטן הוא היה שמן - 10 קילו בגיל חצי שנה - אבל היום בן שנתיים הוא כבר ממש בסדר - בערך 13 קילו. כנראה בכלל המשקל וראש גדול הוא התהפך לראשונה רק בגיל חצי שנה, ישב רק בסביבות 8 חודשים, התחיל ללכת בגיל שנה ושלוש +. הוא מעדיף לשבת ולצייר, לשחק בבצק וכמובן יכול לשבת המון זמן מול הטלוויזיה (נושא כאוב ומאבק תמידי בבית).... ושהוא יושב מול הטלוויזיה הוא לא זז. עם אבא מסכים קצת לשחק עם כדור 5 דקות בחוץ לפעמים, ללכת קצת לגן משחקים. איתי בכלל לא מסכים לשחק בחוץ. אני מאד משתדלת שילך ברגל כל הזדמנות ולא נסחוב אותו (הוא לא אוהב עגלה). גם במשפחתון המטפלת אומרת שיחסית הוא "עצלן" - היא דווקא עושה להם "התעמלות" - עם חישוקים וכו' - הוא משתף פעולה אבל לא מתלהב יתר על המידה. ועכשיו חורף, ובירושלים כבר ב 4:30 קר ויש רוח - קשה לצאת החוצה... אשמח לשמוע אם יש לכם טיפים איך אפשר לעודד אותו גם בבית לעשות דברים והמלצות אחרות. תודה מראש!
 
אני מוחה בשם נדב

התיאור שנתת לגבי התפתחותו כתינוק נשמע נורמלי ובוודאי לא של ילד עצלן ( ובעצם אני באופן אישי לא מכירה שום תינוק או פעוט עצלן). לגבי טלויזיה אגיד לך מה אני עושה אצלי בבית: מגבילה שעות. ברגע שסדר היום מתוכנן כך שיש שעת טלויזיה ויש שעות לפעילויות אחרות ,והגבולות ברורים עניין הטלויזיה כבר לא בעייתי ובאין טלויזיה יש פעילויות אחרות. אני ממליצה בחום לא להאבק בנושא הטלויזיה אלא פשוט לקבוע כללים ברורים. אנחנו מרבים לארח חברים . כשהחברים של ילדי מתארחים אני מסבירה להם שבשעות הללו אין מחשב או טלויזיה ( הם גדולים יותר מבנך) והם נאלצים למצוא פעילויות אחרות למשחק פשרט לבהייה במסך. כדי להכניס פעילות גופנית לסדר היום נסי לקבוע לך מסגרת של שעות למהלך השבוע למשל : שעת גן משחקים, זמן משחק עם חברים, שילוב חוג ג'ימבורי אחת לשבוע. לעיתים קל יותר לילד לשתף פעולה המסגרת חוג מאשר איתכם מפני שאיתכם עניין ה"עצלנות" והניסיון להוציא מהטלויזיה הפך קצת טעון. חוג יוכל להשיב לכם את הכיף. יתכן שבנך חווה כמה תיסכולים מוטוריים או הרגיש לפעמים שהוא יכול פחות מאחרים בני גילו ולכן נמנע מפעולות מסויימות. מצויין לתפוס את זה בגיל צעיר ולאפשר כבר עכשיו לחוות חוויות מתקנות. חוג עם מדריך טוב יהיה מצויין. בנוסף את מוזמנת לראות באתר שלי במדור "כבר הולכים" רעיונות לפעילויות עם פעוטות שאני והם נהנים לבצע ביחד.
 

הג יולי

New member
תודה על התשובה המפורטת

ראשית, אני לא יושבת רוב היום וחושבת שהוא "עצלן". אבל בוודאות הוא מעדיף פעיליות של ישיבה על פעילויות של תזוזה (הצד השני שהוא נהדר במוטוריקה עדינה, בציור וכו'... - אני מאד נהנת לראות אותו מצייר). פשוט ידוע לי החשיבות של פעילות גופנית והוא לא מרבה בזה. כיום גם הוא הכי גדול בגן וגם נולד לו אח קטן, אז אין לו דברים שידרבנו אותו "לעשות דברים". אני כן משתדלת לקבוע יותר עם חברות עם ילדים בגילו, אתמול ירד גשם אז הלכנו לקניון רק בשביל שהוא יוכל ללכת וכו'. נכון, נושא הטלוויזיה הוא נושא קשה - הוא מתחיל לבקש טלוויזיה, אם הוא לא מקבל הוא ב tantrum וכו'. הוא ילד שמאד אוהב סדר יום - אני מפחדת שאם אתן לו לראות טלוויזיה (אפילו כל פעם ל 5 דקות ) הוא יקבל את זה כעובדה מוגמרת. ננסה לקחת אותו שוב לשיעור שחיה, נראה איך נתקדם שם.. תודה!
 
לא הבנתי משהו

כתבת "אני מפחדת שאם אתן לו לראות טלוויזיה (אפילו כל פעם ל 5 דקות ) הוא יקבל את זה כעובדה מוגמרת" האם כרגע הפסקתם לגמרי עם הטלויזיה?
 

הג יולי

New member
לא לא הפסקנו

הוא עדיין רואה כשעה ביום - בבוקר לפני שהולכים לגן שאבא מתארגן ובערב לפני אמבטיה. אני פשוט חושדת שייתכן והוא יתרגל לעובדה שב 16:30 הוא יראה טלוויזיה וכו'... אם אני אתן לו לראות שהוא מבקש.
 
למעלה