איך מגישים פרוייקט תיעודי?

לילך בר

New member
איך מגישים פרוייקט תיעודי?

זה מה שדורש כדי להגיש פרוייקט קולנועי לערוץ 8: הצגת הנושא, סינופסיס, תסריט, גישה קולנועית, טריטמנט הכולל קונספט מפורט, תרגום ויזואלי של הרעיון, הצהרת כוונות של היוצרים, הערכת תקציב מפורטת ולו"ז משוער, קורות חיים ביוגרפיה מקצועית של היוצרים מישהו כאן יכול לתרום דוגמת הגשה של פרוייקט? וטיפה לפרט מה הכוונה ב: ואיך נראה לוח זמנים משוער של הפקה?
 

לילך בר

New member
דוגמת הגשה של פרוייקט תיעודי-ושאלה

רק שאני לא רואה בה את כל מה שדרשו ממני כמו לדוגמא לוח זמנים משוער של ההפקה, ובכלל, הקונספט המפורט, תרגום ויזואלי של הרעיון, והצהרת כוונות, הן חלק מהטריטמנט, וצריכות להשתלב בסיפור, או שפשוט יש דף שהכותרת שלו היא: הצהרת כוונות, תרגום ויזואלי של הרעיון, קונספט, דוגמא של פרוייקט: 1. שם הפרוייקט: חיים בתל רומיידה 2. הצגה תמציתית של הפרוייקט ( כ- 50 מילים): בתל רומיידה שבע משפחות, שמתעקשות 14 שנים להמשיך ולאחוז בקראוונים על גבעה קטנה, בלב העיר חברון. הסרט יתאר את הקבוצה הזו, הכל כך שנויה במחלוקת בתוך החברה הישראלית, ושהשפעתה על על הויכוח הציבורי חורגת הרבה מעבר לממדיה, כפי שהם באים לידי ביטוי בשטח. נגישות אינטימית ונדירה ללב הקבוצה הקיצונית, המהווה את הסמן הימני של המתנחלים היהודים בישראל. 3. פורמט (פורמט צילום; אורך): וידאו. 56 דק´. צבע. עברית . תאריך משוער של תחילת ההפקה - מרץ 2000 תאריך משוער של סיום ההפקה - ספטמבר 2001סכום תקציב ההפקה (בדולרים) - 108,120$ סכום התמיכה של הקרן החברתית (בדולרים)- 59,000$. סכום הדרוש להשלמת הסרט (בדולרים)- 49,120$ 1. The Project (working title): Jesse´s Land 2. Short description of the project (maximum 50 words) There are 7 families living in Tel Rumeidah, "Jesse´s Land", which have been struggling for the past 14 years to continue holding on to hill in the center of Hebron. This group is the subject of a great deal of controversy in Israeli society, and its influence exceeds by far its actual dimensions. A once-in-a-lifetime accessibility to the extremist hue in the monolith known as "The Jewish Settlers". 3. Format (technical format; duration): Video 56 min. Hebrew. Date of the Production: March 2000 Date of release: September 2001 Production budget (in U.S. dollars): 108,120 Promised support: (in U.S. dollars) 59,000 Still missing support: (in U.S. dollars) 49,120 Broadcasters Other financiers: (in U.S. dollars) 59,000 The New Israel Foundation for Cinema and Television (The social Fund) – David Fisher JESSE´S LAND AN EXPLOSION WAITING TO HAPPEN SYNOPSIS "Jesse´s Land", an observational documentary, is about the banality of madness - the madness of the most fanatical Jewish settlers in Hebron. Their provocative presence can at any given moment ignite an already volatile situation. The film traces the daily lives and routine of the population of Tel Romeida, comprised of seven families and a total of 43 children. The name given to Tel Romedia by the settlers is "Jesse´s land". In their relentless efforts to preserve "normality", they ignore the surrounding political and military chaos and in no way acknowledge the existence of their Arab neighbors. Only religious celebrations and current excitement surrounding the tenuous governmental permission to build permanent housing punctuate their routine. However, a pre-requisite to this entails rescue excavations by archeologists. The film culminates with the controversial erection of the first permanent building in Tel Romeida. Over the next few months the world´s gaze will come to rest upon this tiny minority positioned in the furthest of outposts. These settlers are the champions of the National Religious Party´s cause, but time will tell if they are to become its martyrs. Their significance far outweighs their size and their existence is only made possible by the massive and disproportionate military presence surrounding them. Their unwavering belief that they belong here, in the midst of Palestinian Self Rule Territories and amongst a people they deem invisible, is to say the least, surreal. Through the eyes of Naomi Horowitz the 34-year-old domestic-militant and mother of six we witness a normalcy maintained, that verges on lunatic denial, set against a backdrop of mayhem. Naomi, her family and neighbors live in the land of Canaan, watched over by their forefathers. They charter their world through a series of biblical references. Humanity is constantly juxtaposed with fundamentalism. Naomi seduces us with her kind smile, gleaming home and nurtured children. Meanwhile the bars on her bedroom window, the huge military presence and her toddlers´ armored bus journey to nursery consistently serve as rude awakenings. It is the homely detail that is haunting, the banal veneer of domesticity. Through their daily intractability and their sheer force of will to exist here in Tel Romeida they consistently overshadow and intimidate their Arab neighbors. The people of Tel Rumeidah have a continuing apprehension regarding any sort of media coverage. Director Ruth Walk has managed to create relationships with the families, featured by trust. The significance of this is a once-in-a-lifetime accessibility to the extremist and most fanatic hue in the monolith known as "The Jewish Settlers". The film will end connecting the families´ personal and intimate occurrences with the actual political events and reality. After a year of following the Tel Rumeidah settlers´ daily routines, a year which preceded the current events – will the end be the violent confrontation which is taking place these very days, or possibly the evacuation of Tel Rumeidah, as part of a historical peace agreement?
 
איך מגישים סרט תיעודי

ראשית שלום. יש דרכים רבים להגיש, תלוי למי זה מיועד? אשמח לנסות לעזור לך, תוכלי לפנות אלי ל - [email protected] או ל - 050-278401
 

לילך בר

New member
הצהרת כוונות וגישה קולנועית וקונספט

הבעיה שלי שאני מבינה את המונחים הללו רק בגדול, "הצהרת כוונות" אמור להיות הצהרה של היוצר מדוע הוא כל כך רוצה או למה דווקא הוא מתאים לעשות את הסרט, דוגמא [אני לא בטוחה שזה נכון, וקשה להלביש את זה על פרוייקט וירטואלי,] "הצהרת כוונות" "גירוש עובדים זרים" כמי שעובדים זרים עשו לה את האמבטיה, גירושם של העובדים זרים נוגע לליבי,,, כדור שלישי לניצולי שואה, גירוש מזכיר לי משטרים אפלים,,, טוב, סתם לקחתי פרוייקט כדוגמא, אני פשוט צריכה שיסבירו לי בדיוק מה הם המושגים הללו, לא תזיק איזו הדגמה, פשוט אני לא בטוחה שאני מבינה למה התכוון המשורר כשביקש "גישה קולנועית" "קונספט" בקיצור מה שחסר לי, זה הסבר מה הפירוש טריטמנט הכולל קונספט מפורט, תרגום ויזואלי של הרעיון, הצהרת כוונות של היוצרים, ומה שעוד חסר לי זה איך נראה לוח זמנים של הפקה! איך נראה תקציב - קיבלתי מסמך ואני יעלה אותו ושוב מישהו כאן יכול לתרום דוגמת הגשה של פרוייקט? ואיך נראה לוח זמנים משוער של הפקה?
 

0g30

New member
הצהרת כוונות, גישה קולנועית וקונספט

בגדול מבקשים ממך להגיש פרזנטציה לסרט ......כדאי שזה יהיה לא קצר מדי לא ארוך מדי ....כתוב נכון , לא לחזור על דברים, לא ברור לי מי אמור לקרוא את זה אבל סביר להניח שהוא קורא הרבה כאלה. הצהרת כוונות כשמה כן היא "הסרט ינסה לבחון......" "הסרט ילווה במשך שנה את ...........ואחותו" " הסרט ינסה לענות על השאלות ..123..." פשוט הצהירי על כוונותייך בעשיית הסרט. גישה קולנועית - באילו אמצעים/שפה קולנועים לדוגמא בסרט שאנו עובדים עליו צילמנו חלק מהדמויות בתאורה דרמטית בתנועות מצלמה נקיות ויציבות ואת חלקן באור טבעי עם חיזוקים קלים של בלנדות וכו´ בצילום כתף דינמי ותזזיתי וכו´ וכו´.......כמובן שהגישה הקולנועית צריכה להתקשר לקונספט ולתסריט, לדמויות ("תני סיבה ...תני סיבה" זה אמנם בסוגריים אבל זה הרעיון) מה שהם קוראים תרגום וויזואלי של הרעיון - את מגישה תסריט מאחר ומדובר בטלוויזיה הם (מי זה הם?) רוצים לדעת מה יראו על המסך. שוב, האלמנטים השונים צריכים לתמוך האחד בשני , ע"י גישתך הקולנועית את בוחרת לחזק בתסריט דמויות מסויימות או את הרעיון הכללי של הסרט ...... זה מאוד פשוט את משתמשת במספר אלמנטים - כתיבה - תסריט, תחקיר , רעיון , צילום שכולל בתוכו תאורה ולוקיישנים, עריכה ,קול. כל אלו אמורים לחבור יחד למקשה אחת תוך שהם משתלבים מצדיקים ותומכים האחד בשני - קולנוע קונספט מפורט - רעיון , תסריט, אולי אפילו סינופסיס דמיוני של סצינה מסויימת , דמויות , אם הפרופסור מאוד חשובה לסרט לתאר את חשיבותה ועבודתה וכו´ וכו´ בגדול הם (שוב הם) רוצים להבין "ולראות" כמה שיותר ברור מה הם קונים - ואת אמורה לכתוב את זה כמה שיותר מלהיב ומוכר. לגבי לוח זמנים של הפקה תנסי לעצב איזו טבלה או דיאגרמה של לוח זמנים משוער בהנחה שסיימת את שלב התחקיר וכתיבת התסריט....תחילת צילומים , תחילת עריכות עד להגשת קלטת לגוף המשדר ברמה מפורטת יותר אבל את לא צריכה לספר להם (הם?) מתי את עושה הפסקת צהריים. קצר ולעניין המפיק המהולל אולי החליט לקחת חופשה ולהפסיק לעבוד ..... אני ו"החברה המפוארת " שעומדת מאחורי מלפני ומצידי ממשיכים לעבוד בכל הכוח .....אז דברי איתי ..........והשמיים הם הגבול.
בגדול.. סרטים דקומנטרים שעשינו התחילו להרוויח רק לאחר שהפצנו אותם בחו"ל , הסכומים שקיבלנו בארץ מברודקאסטרים (וקיבלנו סכומי שיא) לא כיסו את תקציב ההפקה אבל כיסו את העלויות, כמובן שזה תלוי בנושא שיעניין גם קהל צופים בחו"ל. את צריכה להתחבר למפיק (שיעשוק אותך
) או אולי לבמאי שיעזרו לך בכל העניין....... המפיק שלך פנה לקרנות ונענה בשלילה?
 

לילך בר

New member
תודה ולילה טוב ../images/Emo29.gif

האמת היא שאחרי שעשרות מפיקים שעבדו עם ערוץ 10 נכנסו למינוס הבנתי את המפיק המהולל, אני מצדיקה את מה שהוא אמר, שקולנוע וטלוויזיה זאת לא אמנות אלא תעשיה, וכמו בכל תעשיה לפעמים צריכים לחכות לזמן הנכון, כדי להוציא את המוצר שלך לשוק, ולגרוף את הרווח המקסימלי, מה שהכי חשוב לו זה לא לעשות 20 סרטים בשנה, ולהרוויח מכל אחד מהם קצת אלא להרוויח בגדול על כל סרט שהוא עושה, ומה שהוא אמר לי זה שבתנאים הנוכחיים עדיף להמתין, ניסתי להיות "חכמה" ואמרתי לעצמי בשבילי מספיק להרוויח 15 אלף דולר לפרוייקט, שאמור להמרח על פני שנה, אבל בסיכומו של דבר - הבדיקות שלי הוכיחו שאי אפשר לעשות את הסרט, גם אם אני יוותר על הרווח שלי, מינימום הדרוש לעשיית הסרט הוא 100 אלף דולר, וזה באמת יכול לבוא רק משיתוף של קרנות וגוף שידור, אגב אז פנינו לקרנות וכולם טענו ש"אין להם כרגע מועד" זו הייתה תקופה של בלאגן, כך שבעצם לא הגשנו את הפרוייקט עד היום, עכשיו יש מועד עד ה30 בחודש, בקרן החדשה, והאמת היא שאני לא בטוחה שאני רוצה לשאול אותו אם הוא רוצה לנסות עכשיו, אחרי שלקחתי על עצמי, גם להפיק את זה, זה נראה לי השתפנות,,, וכן, בהחלט שיהיה עניין גדול בסרט בחו"ל,
 
למעלה