איך מכינים עציץ מעיסת נייר?

נ ו ם

New member
איך מכינים עציץ מעיסת נייר?

אני רוצה להכין עציץ מעיסת נייר. אני רוצה לפסל אותו בעצמי ולא על בסיס של עציץ קיים כי אני רוצה צורה מיוחדת. אז שאלתי היא - איך מכינים עיסת נייר שתהיה קשיחה מספיק כדי שאוכל לפסל בה? והאם עלי ליצור איזהשהו בסיס או שאני יכולה פשוט לפסל כמו עם דס? (חשבתי אולי לנסות להכין בסיס מכדורי נייר עיתון עטופים במסקינגטייפ, אבל האם זה הכרחי שיהיה בסיס? למישהי יש רעיון אחר? אם אשים לכה לאחר שאצבע האם העיסה תעמוד ברטיבות?
 
לא מומחית אבל

ממה שקראתי בנושא צריך לבנות איזשהו שלד שעליו תידבק העיסה. הרעיון של הכנת כדורי העיתון והמסקינדטייפ נכנס לקטגוריה הזו כמו גם חוטי ברזל, רשת זבובים וכו' תלוי מה מכינים. לגבי הרטיבות - לצפות בגמר העבודה ב-3 שכבות של לכה יאכט ורניש - זה צריך לשמור גם מפני רטיבות. זה מה שאני יודעת, אולי יהיו רעיונות אחרים בהמשך . . .
 
עציץ מעיסת נייר

אני יוצאת מתוך הנחה שזה פיסול ברצועות כך שתתחילי את הפיסול על עציץ קיים (למרוח חומר שומני קודם לעבודה על העציץ ע"מ שהוצאתו תהא קלה) ולאחר כ- 6-7 שכבות תשאירי לייבוש. העיסה אמורה להתקשות לאחר יום. תוציאי את העציץ ותיווצר לך תבנית שעליה את יכולה לעבוד ולשנות כרצונך. או לחילופין, קחי קופסת פלסטיק שאין לך בה צורך ותבני עליה את העציץ. ברגע שאת מתחילה לעבוד קל יותר להוסיף לו נפח ע"י קימטוטי נייר או קיפולים והצמדתם לעבודה
 
למעלה