איך משכנעים סבא מבוגר לחסוך?

benda2109

New member
איך משכנעים סבא מבוגר לחסוך?

שלום, הסיפור שלי קצת מוזר. אני משקיע בני"ע וכך גם אבי וסבי. העניין הוא שאני התפקחתי (לאחר סקר שוק די ארוך ומקיף) והחלטתי להעביר את תיק המניות שלי מהבנק לחברת השקעות- כדי לחסוף אלף ואחד עמלות מגוחכות שהייתי משלם על כלום בעצם. אני מנסה לשכנע את אבי וסבי כבר זמן רב לעשות אותו הדבר. אבי השתכנע אבל סבי לא.אבי גם מתקשה לעזור לי לשכנע את סבא. זה נשמע גרושים אבל ההוצאות האלה יכולות לחסוך לו למעלה מ1300 שקל בשנה. מה גם שסבי לא נעזר ביועץ השקעות וכל פעולה שהוא עושה בבנק אני יכול לעזור לו באנטרנט לבצע דרך בית ההשקעות. אמי מסבירה (ואני מבין את קו המחשבה שלה) שלאנשים מבוגרים קשה יותר לשנות הרגלים. ומבקשת ממני לא ללחוץ. היא אומרת שזה חלק מסדר היום שלו והוא נהנה ללכת לבנק ולשרוף שם זמן (כמובן שהיא מקצינה). אני מצדי לא לוחץ אבל מראה לסבא את המספרים בצורה יבשה. הוא מצידו מסביר לי שחשוב לו לשמור על יחסים טובים עם הפקידות ועם הבנק בכלליות (מה שלא ברור לי. הוא לא פוגע באף אחד אישית. אני ממשיך לנהל חשבון בנק כמו שצריך גם אחרי מעבר תיק המניות). מה לעשות? איך לנסות לשכנע אותו לעזור לעצמו? מישהו נתקל במקרה דומה ויכול להסביר כיצד פעל? תודה מראש וסליחה על החפירה.
 

goldy

New member
חפירה עלק../images/Emo13.gif

הפנה את סבך למועדון 60+ בנוסף לסדר יומו. אתה חושב בצורה הגיונית, אבל עלייך ליזכור שסבך חסר חיים; אים לא ישקיע יירקב מול הטמבלוויזיה, צופה "במה שנותנים". אים יהיו לו חיים כגון מועדון 60+ ו\או מיפלגת הגימלאים אז הוא יבין שהוא לא צריך את הבנק בשביל חיי חברה וכך יעבור לבית השקעות. אגב אים הוא יכולהיפגש עים פקידי בית ההשקעות כפי שעושה בבנק יתכן וזה יעבור לו. אולי הוא יכולפתוח תיק נוסף בבית ההשקעות?
 

benda2109

New member
וואו יש לך פתרונות נהדרים

לפתוח תיק נוסף זו בעיה- כי זה לא חוסך את העמלה בבנק וגם צריך מינימום של 50K. לגביי מועדונים של 60+ יש לך רעיון איך אני מוצא כאלה באשדוד? זה דווקא הפתרון הכי טוב לדעתי. השאלה איך מביאים אותו לשם? בהפתעה?
 

ariri

New member
לפעמים דווקא כדאי ללמוד משהו מהסבים.

אולי זה ארכאי מה שאני כותב אבל לסבים היו כמה תכונות שחסרות אצל רבים מאיתנו כמו זה שהסבים לא הכירו מושג של אוברדראפט או מיסגרת אשראי התנהלו במזומנים וכשאין אז אין ולא מאשימים את המדינה. אני לא ממליץ לחיות כמו פעם...התקדמנו מאז אבל גם לא לזרוק את התובנות האלו. לגבי חברות השקעה לא ממזמן פורסם כי הרווח שהם הפיקו ללקוח היה זעום אלא שהם מפרסמים נתונים לפני עמלות ומס' וזה ניראה מפוצץ... אם סבך משלם 1300 ש"ח עמלות מגוחכות כנראה שייש לו גם סכום לא מבוטל. בדוק, אם אתה יכול , מה הרווח שלו והציע לו את אותו רווח בהתחייבות ושיעביר לך את ניהול התיק...אולי זה יעזור כי הרווח שלו מובטח ועמלות לא תיקח לו.
 
אמא שלך צודקת וממש לא מגזימה

לסבא שלך קשה לוותר על ההוצאה הזאת, כי לא יהיה משהו שימלא את החוסר הזה, ובעצם ישאיר אותו עם זמן ריק. מכך אני מסיקה שהוא איש שאוהב לעשות דברים עם הזמן שלו ולא לשבת סתם מול הטלוויזיה. כדי לשכנע אותו לעבור, הייתי נותנת לו אופציה חילופית לממש בזמן הזה. לאו דווקא מועדון 60+ כמו שהציעו פה, אלא אולי ללכת לקורס השקעות ביחד איתך? או כל פעולה שתפעיל את המוח. עוד דבר, סבא שלך כנראה איש שאוהב חברה, ולכן לא רוצה לנהל את הפעילות שלו מול אינטרנט, שאולי נתפס אצלו כגוף קר ומנוכר. לפחות בבנק יש לו פרצוף אנושי לדבר איתו. אז הייתי בהחלט מכניסה אותו למסגרת חברתית כלשהי. או שוקלת לעבור לחברת ניהול השקעות שמקיימת פגישות שבועיות, וזה יהיה תחליף יותר זול לבנק. לא יודעת אם קימות כאלו, שווה לברר. בהצלחה.
 
למעלה