אילוף זה לא מוסרי

YASMINR10

New member
אני מסכימה איתך לגמרי!!

בני אדם הם יצורים כל כך צבועים.
 

OdedIsNotAfraid

New member
יש טעם ב"אילוף" כלבים?

השאלה באמת איך עושים את זה, אין פה צביעות, או שיש, תלוי באמת בשביל מה ואיך הם עושים את זה, כלבים בשביל עיוורים? זקוקים להכשרה.... וללימוד (לא נקרא לזה אילוף באמת אילוף מילה גרועה) כלבים בשביל גישוש והרחה... גם זקוקים להכשרה וללימוד, אי אפשר בשלב הזה לוותר על הצורך בכלבים בעלי יכולת לבצע את התפקידים האלו.
 

YASMINR10

New member
זה מאוד תלוי לאיזו מטרה וסוג האילוף.

כלבי נחייה מאולפים בדרכים ידידותיות לא? לא בדרך אלימה. על כלבי גישוש אפשר להתווכח. אבל אילוף כלב לשם נוחות הבעלים הוא פסול לדעתי. ובני אדם צבועים מכל כך הרבה סיבות,לא רק זה.
 

קטרפי

New member
כלבי נחייה אולי מאומנים בדרך ידידותית../images/Emo110.gif

אבל גם אם אין בעייה עם הרעיון, זו עדיין תעשייה שמגלגלת כסף על חשבונם של בעלי חיים והרבה א\נשים לא מודעים לזה. כלבי נחייה חייבים להיות גזעיים (מגזע לברדור אם אני לא טועה) עם כול הבעיות המוסריות הנלוות לכך: בעוד שבכלביות ממיתים עשרות אלפי כלבים מידי שבוע, תעשיית כלבי הנחיה מייצרת גורי לברדור גזעיים מזיווגים מכוונים. הכלבים הללו מורבעים בכוונה כדי לשמש ככלבי נחייה, בעוד שגזעים של כלבים אחרים או כלבים מעורבים יכולים להיות כלבי נחייה לא פחות טובים מהלברדור הגזעי. כל הגורים נשלחים לבתים אומנים שנבחרים בקפידה. כשהגור מגיע לשיעורי אילוף קלילים עם הבעלים הזמניים, הגור חי במשפחות עד גיל שנה. אחרי שנה מתחילות הטראומות, הארגון בוחר 20 כלבים שעברו את המבחנים להיות כלב ממושמע ועומד בקריטריונים של כלב נחיה עם מזג מתאים. הכלב עובר לידיים של הארגון ולומד להיות כלב נחייה, הכלב בעצם עובר חוויית נטישה ונעקר מהבית הראשון שלו. הכלב מגיע לעיוור וחי את חייו לצידו בנאמנות ואחריות רבה, כשהכלב מגיע לגיל 10 הוא שוב עובר חווית נטישה, הוא אינו חיוני יותר עבור העיוור ומעטים העיוורים ששומרים את כלבם ואם העיוור רוצה כלב חדש, ההעדפה היא שלא יהיה כלב נוסף באותו הבית (ההעדפה של מארגני הכלבים, לא של העיוור). יש סיפורי "הפי-אנד" שהלברדור הזקן חזר לבית האומנה שגידל אותו עד גיל שנה - אך הרוב לא! לברדור שלא מוצא בית בזקנתו (ולכו תמצאו בית לכלב בן 10), יחרץ דינו. בקשר לכלבי גישוש, אין בכלל ויכוח על חוסר המוסריות שבדבר. בשביל לאמן כלב גישוש לאתר (למשל) סמים, פשוט ממכרים אותו לחומר כדי שיירצה עוד ויתחיל להשתולל בכול פעם שהוא יריח סמים באיזור. שלא לדבר על העובדה שכלבים הרבה פעמים מוצאים את מותם תוך כדיי המשימות שמטילים עליהם. יש כאלה שיגידו שזה עדיף מאשר שבני אדם (ובעיקר ילדים בני 18) ימותו במקום הכלבים. אבל אין שום סיבה לערב כלבים במלחמות מטופשות של בני אדם שאין להם שום חלק בהם. (*קרדיט לענבל מפורום צמחוטבעונות על רוב הטקסט על כלבי נחייה)
 

YASMINR10

New member
לא חשבתי על זה ככה..

וגם את הרוב לא ידעתי. אתה לגמרי צודק :/
 

somebodddy

New member
פגשתי פעם משפחה אומנת כזאת של כלב

נחייה. אסור להם להפגין כלפיו חיבה בשום אופן, כדי שלא יתרגל לזה.
 

odedgebert

New member
האם חיים של כלב משמעותיים כמו חיים של בן אדם?

אני לא מסכים בכלל. עם זאת שאני חושב שבני האדם בהחלט לא צריכים לאכול חיות, אינני מסכים על כך שאי אפשר להיעזר בחיות בשביל בני האדם. נכון, כאן אני מגיע לאזור האפור. יש דברים שהם בגדר "עזרה" לאדם אך הם בעצם התעללות או עבודת פרך לא צודקים, אך ישנם גם דברים שנכון שבני האדם ייעזרו בחיות בשבילם. לדעתי יש כאן שאלה הרבה יותר בסיסית ואף פילוסופית: מה מבדיל אותנו מכל עולם החי? למה אנחנו צריכים לנהוג במוסריות כאשר בעולם החי אין כזה מושג והוא עובד על פי עקרונות התחרות? למה והאם חיי אדם משמעותיים יותר מחיים של כל בעל חיים אחר?
 

odedgebert

New member
התשובה מבחינתי

אני מאמין שחיי האדם הם כן יותר משמעותיים יותר מחיי שאר בעלי החיים בעולם. אני חושב שיכולת האדם לחפש את המשמעות בחייו כבר נותנת לו משמעות יותר מכל חיה אחרת. על בסיס זה אני גם מבסס את הטענה שלאדם יש את היכולת לסתור את דרכי עולם החי בכך שהוא יכול לנהל חיים מוסריים, שיתופיים, ללא תחרות ועם סולידריות. בהקבלה מלאה בין בני האדם לשאר החיות טמונה לתפיסתי גם טעות ביולוגית וגם בעיה מוסרית אשר ממנה יכול לצאת כי עמים ראויים להילחם אחד בשני ואף להשמיד למטרת ההישרדות. למרות האמונה שלי שהאדם בהחלט לא צריך לאכול חיות או להורגן, אני חושב שהאדם יכול וצריך להיעזר בחיות למען ההישרדות שלו כי יש דברים שהם באמת הכרחיים. כמו כלבי נכייה, כלבים לאיתור סמים או פצצות. אם אתם שואלים אותי, אני מצטער על הכלבים שנהרגו כאשר מצאו פצצות, אך אני שמח יותר על חיי האדם שניצלו באותה עת.
 
מה?

לגרום לכלב להתמכר לסמים קשים, ולעשות לו טראומות ופחדי נטישה לכל החיים ועוד דברים נוראיים כל זה בסדר? אדם שרוצה למצוא פצצות כי הוא רוצה להלחם או להגן על עצמו גם כשהוא נלחם, מה הכלב אשם ולמה צריך לענות כלבים ולהשתמש בהם לצרכינו, ברור שיהיה לנו יותר קל לתקוף אם נשתמש בכלב לאיתור פצצות. מה הם אשמים? יש הרבה דרכים לעזור לעיוורים ולמצוא סמים או לא למצוא, אני מעדיפה שאדם שהחליט להשתמש בסמים קשים ואף התמכר אליהם בהחלטתו האישית יישא בתוצאות מאשר שכלב מסכן שלא עשה כל רע ימכרו אותו לסמים קשים כדי שישתולל בקירבתם!!!
 

odedgebert

New member
ברור שהייתי מעדיף..

שיימציאו מכשירים שיעשו את העבודות הללו יותר טוב מכלבים ושלא יעשו לכלבים את כל הנ"ל, אבל עד שיעשו זאת אני מעדיף שכלבים יעזרו לעיוורים ולמצוא סמים או פצצות, מאשר שהעיוור ייפול, או שמאות אנשים יתמכרו לסמים, או שאנשים יתפוצצו בגלל שלא נמצאה הפצצה על גוף המחבל. לגבי הסמים- אל תשכחי שזה בד"כ בשביל למצוא סוחרי סמים. אשר מוכרים לאנשים אחרים ואולי גם מפתים עוד אנשים תמימים לנסות ולהתמכר. ואם מגיע מחבל ורוצה להתפוצץ בקניון.. זה לא שיש מישהו שנלחם כאן, נעזרים בכלב להגנה פרופר.. אולי נסכים שיש להיעזר בכלבים רק במקרה שאין שום דבר אחר שיכול לעשות את העבודות הללו טוב יותר?..
 
יש מקרים ויש מקרים

אילוף לשם "כלביאדה" זה לאלף את הכלבים להשתתף באיזה משהו כדי שבני אדם יקבלו עליו כסף! כמו בהתעללות בעלי חיים אחרים בקרקסים, זה מזעזע, הם בטוחים במאה אחוז שהכלב רוצה לעבור ימי אימונים ואילופים כדי "לככב" באירועים הדפוקים שלהם ומשפרים אותם בחתיכת נקניק דכאני שגם על הבעל החיים שהפך לנקניק הזה לא עברו חיים קלים ובטח לא שחיטה קלה. אררררררררררר אנשים!!!
 

b0redavid

New member
../images/Emo45.gif ממש כמו מימונה

למרות שאף פעם לא הייתי באחת, או בכלב.. כלבאידיה? איך? מה? פאק IT
 
אילוף זה לא מוסרי

ההודעה צונזרה בעקבות בעיות תכניות שאינן קשורות אלי או לסלון, עמכם הסליחה: אילוף כלבים? מישהו שאל את הכלב אם הוא רוצה להיות פעיל בדבר הזה? מזו החוצפה הזאת? סליחה על העצבנות, זה פשוט מעצבן אותי!!!
 
למעלה